ໃນລະຫວ່າງການກະກຽມກອງປະຊຸມສຸດຍອດຜູ້ນຳອາຊຽນ ໃນປີ
2016 ທີ່ຈະມາເຖິງນີ້, ລັດຖະບານລາວໄດ້ ອອກແຮງຂົນຂວາຍທຶນຮອນຈາກ ປະເທດ ເພື່ອນມິດເຂົ້າມາສ້າງສາພັດທະ ນາປະເທດຊາດ,
ໂດຍສະເພາະແມ່ນພື້ນ ຖານໂຄງ ລ່າງເສັ້ນທາງຄົມມະນາຄົມຢູ່ໃນນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ແລະ ນອກຊານເມືອງ ຈຳນວນໜຶ່ງ,
ເຊິ່ງໃນນີ້ຈະໄດ້ມີ ການນຳໃຊ້ເງິນກູ້ດອກເບ້ຍຕ່ຳ ຈາກລັດຖະບານຈີນ ຈຳນວນ 2 ໂຄງການ, ໂດຍໄດ້ມອບໃຫ້ພະແນກໂຍທາທິການ
ແລະ ຂົນສົ່ງ ເປັນ ເຈົ້າຂອງໂຄງການເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ບໍລິສັດ ໄຊນາ ເຣວເວ ເລກ 2 ຫລື
ບໍລິສັດເສັ້ນທາງລົດໄຟ ເລກ 2 ເປັນຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງ ລວມມູນຄ່າ 71 ລ້ານກວ່າໂດລາສະຫະລັດ.
ສຳລັບໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງທີ 1 ແມ່ນຟື້ນຟູເສັ້ນທາງເບຕົ້ງເສີມເຫລັກ
ຈາກ 3 ແຍກ ວັດດອນແດງ-ບ້ານໜອງ ທາເໜືອ-ປ່າຍາງ ເມືອງຈັນທະບູລີ ໄປຫາ ບ້ານໂພນຄຳ ເມືອງສີໂຄດຕະບອງ,
ມີຄວາມຍາວເກືອບ 5 ກິໂລແມັດ, ເຊິ່ງເປັນເສັ້ນທາງຮ່ອມເຊື່ອມຕໍ່ 2 ຕົວເມືອງ, ໂດຍຈະກຳນົດອອກ
ແບບໜ້າທາງກວ້າງ 12 ແມັດ, ມີທາງຄົນຍ່າງ 2 ເບື້ອງ, ເບື້ອງລະ 1,50 ແມັດ, ມີຮ່ອງລະບາຍນ້ຳ
ແລະ ໄຟເຍືອງທາງຄົບຊຸດ, ພ້ອມນີ້ ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວຍັງມີຂົວເບຕົງ 1 ແຫ່ງ, ຍາວ 25 ແມັດ,
ກວ້າງ 15 ແມັດ ລວມມູນຄ່າ 13 ລ້ານ ກວ່າໂດລາສະຫະລັດ. ສຳລັບໂຄງການທີ 2 ຈະໄດ້ຍົກ
ລະດັບເສັ້ນທາງຈາກ
ບ້ານທ່າສະຫວ່າງ (ເສັ້ນທາງເລກ 10), ເມືອງໄຊທານີ ໄປຫາບ້ານແສນດິນ-ບ້ານໂພນມ່ວງ ເສັ້ນ ທາງເລກທີ
13 ເໜືອ), ເມືອງນາຊາຍທອງ, ມີຄວາມຍາວເກືອບ 24 ກິໂລແມັດ, ເຊິ່ງເປັນ ເສັ້ນທາງເວັ້ນຕົວເມືອງ
ແລະ ເປັນການຮອງຮັບການ ຂະຫຍາຍຕົວຂອງນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໃນ ອະນາຄົດ, ໂດຍໄດ້ມີການກຳນົດອອກແບບເຂດ
ຊຸມຊົນ ມີໜ້າກວ້າງ 15 ແມັດ, ປູເບຕົ້ງເສີມເຫລັກໜາ 23 ຊັງຕີແມັດ, ປະກອບມີຮ່ອງລະບາຍນ້ຳ,
ທາງຄົນຍ່າງ 2 ຝາກ, ມີໄຟເຍືອງທາງ. ສ່ວນເຂດທີ່ບໍ່ມີຊຸມຊົນກຳນົດຈະມີໜ້າກວ້າງປະມານ 12 ແມັດ,
ບໍ່ມີຮ່ອງລະບາຍນ້ຳ ແລະ ໄຟ ເຍືອງທາງ. ໃນເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວ ຈະມີຂົວເບຕົງ 1 ແຫ່ງ, ຍາວ
77 ແມັດ, ກວ້າງ 15 ແມັດ ຕົກເປັນມູນ ຄ່າ ການກໍ່ສ້າງ ທັງໝົດ 57 ລ້ານກວ່າໂດລາສະຫະລັດ,
ທັງສອງໂຄງການດັ່ງກ່າວໄດ້ຖືກລົງນາມໃນສັນ ຍາລະຫວ່າງເຈົ້າຂອງໂຄງການ ແລະ ບໍລິສັດ ຜູ້ຮັບເໝົາ
ໃນຄັ້ງວັນທີ 29 ເມສາຜ່ານມາ, ຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ.
ໃນຂະນະດຽວກັນ ລັດຖະບານລາວ ຍັງໄດ້ຮັບທຶນຊ່ວຍເຫລືອລ້າຈາກລັດຖະບານຈີນເປັນຈຳນວນເງິນຫລາຍ
10 ລ້ານຢວນ (ສະກຸນເງິນຈີນ) ເພື່ອນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງເສັ້ທາງ ທີ່ຈຳເປັນໃນນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ
ເປັນຕົ້ນການປັບປຸງກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງຈາກ 4 ແຍກໄຟແດງດົງໂດກ- 4 ແຍກໄຟແດງຕານມີໄຊ-ໜອງພະຍາ,
ຂະຫຍາຍ ເສັ້ນທາງໜອງໜ່ຽງ ເຊື່ອມຕໍ່ເສັ້ນທາງ 450 ປີ, ສ້ອມ ແປງເສັ້ນທາງຫລາຍເສັ້ນທີ່ເຫັນວ່າມີສະພາບຊຸດໂຊມເປ່ເພ,
ເຊິ່ງການສ້ອມແປງທັງໝົດນີ້, ໂດຍຄາດ ວ່າຈະໃຫ້ສຳເລັດ ແລະ ສາມາດນຳໃຊ້ກ່ອນກອງປະຊຸມສຸດຍອດຜູ້ນຳອາຊຽນ
ໃນປີ 2016 ທີ່ຈະມາ ເຖິງນີ້.
No comments:
Post a Comment