ສະມາຄົມຜູ້ຂົນສົ່ງ ແລະ ຈັດສົ່ງສິນຄ້າ ລະຫວ່າງປະເທດຂອງລາວ ເປີດເຜີຍວ່າ:
ການຂົນສົ່ງແມ່ນມີຄວາມສຳຄັນ ຕໍ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຂອງປະເທດ, ເຊິ່ງປັດຈຸບັນ ລາວ ມີການຂົນສົ່ງທາງບົກຫລາຍກວ່າ 90% ແຕ່ຍັງພົບບັນຫາຫຍຸ້ງຍາກດ້ານຄ່າຂົນສົ່ງແພງ, ເນື່ອງຈາກມີແຕ່ສາງພາສີ ທີ່ເປັນພຽງບ່ອນກັກເກັບສິນຄ້າ ແລະ
ລໍຖ້າເສຍພາສີ,
ແຕ່ບໍ່ມີລະບົບສາງເຕົ້າໂຮມ-ແຈກສິນຄ້າ
ໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບການຂົນສົ່ງ (ແບບໂລຈິສຕິກ). ຂະນະທີ່ເກືອບ 80% ຂອງລົດຂົນສົ່ງລາວ ບໍ່ໄດ້ຂົນສິນຄ້າແບບໄປເຕັມ-ມາເຕັມ
ເພາະຂາດລະບົບສາງດັ່ງກ່າວ. ການອະນຸຍາດນຳເຂົ້າສິນຄ້າ ຍັງຜ່ານຫລາຍຂອດຫລາຍຂັ້ນ
ທັງໃຊ້ເວລາຫລາຍ ແລະ ບໍ່ໄດ້ກຳນົດເວລາລະອຽດ, ນອກຈາກນີ້ ການເກັບອາກອນຂົນສົ່ງ ກໍຍັງຊ້ຳຊອ້ນອີກດ້ວຍ.
ໃນກອງປະຊຸມນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ພົບປະກັບນັກທຸລະກິດ
ເມື່ອທ້າຍເດືອນກໍລະກົດຜ່ານມານີ້ ສະມາຄົມຜູ້ຂົນສົ່ງ ແລະ ຈັດສົ່ງສິນຄ້າ
ລະຫວ່າງປະເທດຂອງສປປ ລາວ ໄດ້ຊີ້ໃຫ້ເຫັນເຖິງສະພາບການຂົນສົ່ງ ລະ ຫວ່າງປະເທດໃນປັດຈຸບັນ
ແມ່ນຍັງໃຊ້ລົດຕ່າງປະເທດເກືອບ 100% ຍ້ອນນິຕິກຳບໍ່ໄດ້ກຳນົດໃຫ້ບູລິມະສິດ
ແກ່ຜູ້ຂົນສົ່ງລາວ. ດັ່ງນັ້ນ ລາຄາຂົນສົ່ງຈຶ່ງຖືກກຳນົດໂດຍຕ່າງປະເທດ
ເຮັດໃຫ້ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍບໍລິການແຈ້ງເອກະສານຜ່ານແດນຢູ່ດ່ານ ໄດ້ເສຍຄ່າກວດກາກວ່າ 30% ຂອງຄ່າຂົນສົ່ງຕໍ່ຖ້ຽວ. ສ່ວນການອະນຸຍາດນຳເຂົ້າສິນຄ້າ
ໃຊ້ເວລາສະເລ່ຍ 45 ວັນ ຈຶ່ງຄົບທັງໝົດລາຍເຊັນ. ນອກນີ້, ແຕ່ລະກະຊວງຍັງມີລະບຽບທີ່ແຕກຕ່າງກັນ
ເຊິ່ງບໍ່ເປັນຜົນດີຕໍ່ນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມການລົງທຶນ, ທັງສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ກົດໜ່ວງພັດທະນາເສດຖະ ກິດຂອງຊາດ. ອີກດ້ານໜຶ່ງ
ລົດຂົນສົ່ງຂອງລາວ ຈຳນວນຫລວງຫລາຍອັ່ງອໍຢູ່ເທິງຂົວເປັນປະຈຳ ໂດຍສະເພາະຂົວມິດຕະພາບ 1 ຍ້ອນລະບົບກວດກາເອກະສານ ນຳເຂົ້າສິນຄ້າຊັກຊ້າ.
ຂະແໜງການເງິນແຕ່ລະທ້ອງຖິ່ນ ໄດ້ສ້າງນິຕິກຳຂຶ້ນເພື່ອເກັບອາກອນ, ລົດຂົນສົ່ງສິນຄ້າຕ່າງປະ ເທດເຂົ້າມາລາວ ແລະ ລົດຂົນສົ່ງລາວ
ອອກປະເທດທີສາມຕ້ອງຖືກເກັບອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມ ໃນໄລຍະທາງທີ່ຂ້າມຜ່ານ
ເຊິ່ງເປັນການບັ່ນທອນຄວາມສາມາດແຂ່ງຂັນ ຂອງບໍລິສັດຂົນສົ່ງລາວ, ນອກຈາກເກັບອາກອນເປັນຖ້ຽວ
ຜູ້ປະກອບການຍັງມີການໄລ່ລຽງອາກອນທ້າຍປີນຳອີກ ເຊິ່ງເປັນການເກັບອາກອນຊ້ຳຊ້ອນ.
ຢ່າງໃດກໍຕາມທາງສະມາຄົມ
ໄດ້ສະເໜີຕໍ່ລັດຖະບານແກ້ໄຂຫລາຍບັນຫາ ເປັນຕົ້ນການຍົກລະດັບລານພັກຕູ້ສິນຄ້າ
ສະຖານີລົດໄຟທ່ານາແລ້ງຂຶ້ນໃຫ້ກາຍເປັນທ່າບົກ ເພື່ອເຮັດໜ້າທີ່ບໍລິການແບບໂລຈິສຕິກ
ຕາມເງື່ອນໄຂ ແລະ ລະບຽບການຂົນສົ່ງສາກົນ. ສະເໜີລັດຖະບານພິຈາລະນາຄຳສັ່ງ ເລກທີ 784/ຫສນຍ-ກລຂ 2016 ທີ່ໄດ້ມອບລານພັກຕູ້ສິນຄ້າສະຖານີລົດໄຟ ໃຫ້ແກ່ລັດວິສາຫະກິດໃຊ້ເປັນບ່ອນຝາກສາງ
ເຊິ່ງເຫັນວ່າບໍ່ເກີດປະໂຫຍດເທົ່າທີ່ຄວນ ແລະ ຄວນມອບລານພັກສິນຄ້າດັ່ງກ່າວໃຫ້ກະຊວງໂຍ
ທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງຄຸ້ມຄອງ ໂດຍການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງສະມາຄົມຜູ້ຂົນສົ່ງ ແລະ
ຈັດສົ່ງສິນຄ້າລາວ,
ພ້ອມທັງໃຫ້ບູລິມະສິດແກ່ບໍລິສັດຂົນສົ່ງ ໂລຈິສຕິກ
ຢູ່ໃນທຸກສັນຍາການລົງທຶນໃນ ສປປ ລາວ; ສິ່ງສຳຄັນ ສະເ ໜີໃຫ້ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ຕິດຕາມການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລະບຽບການ ແລະ
ນິຕິກຳຕ່າງໆ ເພື່ອນຳສະເໜີລັດຖະບານແກ້ໄຂໂດຍໄວ, ພ້ອມທັງຫລຸດຜ່ອນອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມ ຈາກພາກທຸລະກິດຂະໜາດກາງ ແລະ ນ້ອຍ
ເພື່ອສົ່ງເສີມ ແລະ ເພີ່ມຄວາມສາມາດແຂ່ງຂັນກັບຕ່າງປະເທດ.
No comments:
Post a Comment