ກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 2 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII ໄດ້ອັດລົງດ້ວຍຜົນສຳເລັດຈົບງາມ ເມື່ອທ້າຍອາທິດຜ່ານມາ ແລະ
ໜຶ່ງໃນຫລາຍບັນຫາທີ່ກອງປະຊຸມເທື່ອນີ້ໄດ້ຮັບຮອງເອົາແມ່ນ 10 ນະໂຍບາຍ ແລະ
ມາດຕະການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມປີ 2017 ຕາມການສະເໜີຂອງລັດຖະບານ,
ພ້ອມທັງສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານເອົາໃຈໃສ່ບັນດາມາດຕະການເພີ່ມຕື່ມຈຳນວນໜຶ່ງຄື:
(1). ເອົາໃຈໃສ່ຈັດສັນງົບປະມານການລົງທຶນຂອງລັດລະຫວ່າງສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນໃຫ້ສອດຄ່ອງ
ແລະ ເໝາະສົມ, (2).
ກວດຄືນບັນດາໂຄງການເປົ້າໝາຍຂອງລັດຖະບານທີ່ໄດ້ຮັບອະນຸຍາດໃຫ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຜ່ານມາ,
ໂຄງການນອກແຜນທີ່ສະພາແຫ່ງຊາດຮັບຮອງ, ໂຄງ ການບໍ່ມີປະສິດທິຜົນ
ຫລື ບໍ່ມີຜົນຕອບແທນສູງກໍຄວນໂຈະໄວ້ກ່ອນຈົນກວ່າສະພາບການເງິນຂອງລັດຈະມີຄວາມຄ່ອງຕົວ,
(3). ຈັດຕັ້ງໂຄງການສົ່ງເສີມການຜະລິດສິນຄ້າລະດັບຊາດ, ປັບປຸງຄຸນນະພາບການຜະລິດ, ພັດທະນາສິນຄ້າທີ່ເປັນທ່າແຮງ
ແລະ ຜະລິດຕະພັນທີ່ມີຍີ່ຫໍ້ສິນຄ້າລາວ, ພ້ອມທັງສົ່ງເສີມດ້ານການຕະຫລາດພາຍໃນ
ແລະ ສົ່ງອອກດ້ວຍນະໂຍບາຍຊ່ວຍໜູນຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດດ້ານວິຊາການ, ການເຂົ້າຫາແຫລ່ງທຶນ ແລະ ຕະຫລາດ, (4).
ຈັດຕັ້ງນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມການລົງທຶນຜະລິດທຸລະກິດຂອງທຸກພາກສ່ວນເສດຖະກິດ, ດຶງດູດການລົງທຶນຂອງພາກເອກະຊົນທັງຢູ່ພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ
ໂດຍຫລຸດຜ່ອນການເອື່ອຍອີງຊັບພະຍາກອນທຳມະຊາດເປັນຕົ້ນຕໍ, (5).
ສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ວິສາຫະກິດຈຸລະພາກ, ຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ (SME)
ທີ່ເປັນພື້ນຖານຂອງເສດຖະກິດແຫ່ງຊາດໃຫ້ໄດ້ຮັບການພັດທະນາ
ເພື່ອຫັນເປັນອຸດສາຫະກຳ ແລະ ທັນສະໄໝຢ່າງແຂງແຮງ, (6).
ປະຕິບັດລັດວິສາຫະກິດທີ່ຂາດສະພາບຄ່ອງດ້ານການເງິນ ແລະ ປະ ສົບບັນຫາໃນການດຳເນີນທຸລະກິດຢ່າງຈິງຈັງໃຫ້ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງດ້ານການເງິນ
ແລະ ສາມາດແຂ່ງຂັນໃນເງື່ອນໄຂເຊື່ອມໂຍງເສດຖະກິດພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ, (7).
ກວດາຄືນບັນດາຕົວຊີ້ວັດໃນຂົງເຂດສຶກສາ-ສາທາລະນະສຸກທີ່ເຫັນວ່າຍັງບໍ່ບັນລຸຕາມແຜນວາງໄວ້
ເພື່ອເຊື່ອມສານເຂົ້າໃນເປົ້າໝາຍ ແລະ ຄາດໝາຍການພັດທະນາແບບຍືນຍົງຂອງແຕ່ລະຂະແໜງການ,
(8). ເອົາໃຈໃສ່ຂະຫຍາຍຕາໜ່າງການສຶກສາກ່ອນໄວຮຽນໃຫ້ກວ້າງຂວາງ,
ພ້ອມທັງຊຸກຍູ້ການຮຽນ-ການສອນຢູ່ຊັ້ນປະຖົມ-ມັດທະຍົມໃຫ້ຮັບປະກັນຄຸນນະພາບ,
ຈັດສັນງົບປະມານທີ່ສະພາແຫ່ງຊາດຮັບຮອງໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບນະໂຍບາຍ ແລະ
ຄວາມຈຳເປັນຂອງແຕ່ລະທ້ອງຖິ່ນຢ່າງເໝາະສົມ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ, (9). ບຳລຸງສ້າງບຸກຄະລາກອນແພດໃຫ້ມີຄຸນນະພາບດ້ານວິຊາການ, ມີຈັນຍາບັນໃນການປະຕິບັດໜ້າທີ່, ເອົາໃຈໃສ່ປະກອບບຸກຄະລາກອນແພດໃຫ້ສຸກສາລາ,
ໂຮງໝໍເມືອງໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ, ປະຕິບັດນະໂຍບາຍປິ່ນປົວບໍ່ເສຍຄ່າ,
ຂະຫຍາຍລະບົບປະກັນສຸຂະພາບຊຸມຊົນໃຫ້ກວ້າງຂວາງ, ຕິດຕາມການຄວບຄຸມອາຫານທີ່ມີສານພິດ, ເຄມີອັນຕະລາຍປົນເປື້ອນທີ່ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ສຸຂະພາບຂອງຜູ້ບໍລິໂພກ
ທັງໄລຍະສັ້ນ ແລະ ໄລຍະຍາວ, (10).
ໃຫ້ສຳເລັດການຄົ້ນຄວ້າສ້າງມາດຕະຖານສີມືແຮງງານ, ຫລັກສູດການເຝິກອົບຮົມ
ແລະ ການທົດສອບມາດຕະຖານແຮງງານ
ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ແຮງງານລາວສາມາດເຊື່ອມໂຍງເຂົ້າປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນ, (11). ປະຕິບັດນະໂຍບາຍຕໍ່ຜູ້ມີຄຸນງາມຄວາມດີຕໍ່ປະເທດຊາດ ເປັນຕົ້ນນັກປະຕິວັດອາວຸໂສປີ
1954 ຄືນຫລັງໃຫ້ໄດ້ 85% ຂອງຈຳນວນທີ່ຍັງເຫລືອ, (12).
ເພີ່ມທະວີຄຸ້ມຄອງວຽກງານຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ
ທ່ອງທ່ຽວໃຫ້ເປັນລະບົບຄົບຊຸດ, ພ້ອມທັງຫັນເປັນທັນສະໄໝ
ໂດຍນຳໃຊ້ລະບົບດີຈີຕອນ, (13).
ຊີ້ນຳບັນດາທ້ອງຖິ່ນຈັດສັນພູມລຳເນົາ, ບ່ອນທຳມາຫາກິນໃຫ້ປະຊາຊົນໃນ
179 ຈຸດສຸມທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້
ເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫາການເຄື່ອນຍ້າຍທີ່ຢູ່ອາໄສຂອງພົນລະເມືອງແບບຊະຊາຍ, (14). ເອົາໃຈໃສ່ສຸມທຶນຮອນໃສ່ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງຢູ່ 23
ເມືອງທຸກຍາກທີ່ຍັງເຫລືອ ໂດຍສະເພາະແມ່ນເມືອງທຸກຍາກທີ່ສຸດຢູ່ແຂວງໄຊສົມບູນ, ຫົວພັນ, ຜົ້ງສາລີ, ເຊກອງ
ແລະ ເມືອງອື່ນໆ ເພື່ອຫລຸດຜ່ອນຄວາມແຕກໂຕນການພັດທະນາລະຫວ່າງຊົນນະບົດ ແລະ ຕົວເມືອງ,
(15). ກຳນົດນະໂຍບາຍທີ່ດິນແຫ່ງຊາດ
ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ຕິດຕາມກວດກາການອອກໃບຕາດິນ,
ແກ້ໄຂບັນຫາອອກໃບຕາດິນທີ່ຊ້ຳຊ້ອນ ແລະ
ການຊົດເຊີຍທີ່ດິນໃຫ້ປະຊາຊົນທີ່ຖືກຜົນກະທົບຈາກໂຄງການພັດທະນາຕ່າງໆໃຫ້ຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບກົດໝາຍ,
(16). ຮີບຮ້ອນມີມາດຕະການແກ້ໄຂຜົນກະທົບຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ, ສັງຄົມ ແລະ
ທຳມະຊາດຈາກການນຳໃຊ້ສານເຄມີອັນຕະລາຍຊະຊາຍເຂົ້າໃນການຜະລິດກະສິກຳ, ການປຸງແຕ່ງອາຫານ, ແກ້ໄຂບັນຫານ້ຳເປື້ອນ,
ກິ່ນເໝັນ, ອາກາດເປັນພິດທີ່ເກີດຈາກໂຮງຈັກໂຮງງານຕ່າງໆທີ່ມີຜົນກະທົບຕໍ່ປະຊາຊົນ,
(17). ເພີ່ມທະວີຄວາມເຂັ້ມງວດໃນການຄຸ້ມຄອງກວດກາການຂຸດຄົ້ນໄມ້,
ເຄື່ອນຍ້າຍໄມ້ ແລະ ທຸລະກິດໄມ້ ເພື່ອສະກັດກັ້ນ ແລະ
ແກ້ໄຂປາກົດການຫຍໍ້ທໍ້ຕ່າງໆໃນຂົງເຂດວຽກງານປ່າໄມ້ໃຫ້ໝົດໄປເທື່ອລະກ້າວ, ພ້ອມທັງສົ່ງເສີມທຸລະກິດໄມ້ຜະລິດເປັນສິນຄ້າສຳເລັດຮູບຊົມໃຊ້ພາຍໃນ ແລະ
ສົ່ງອອກໃຫ້ຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ແລະ (18).
ເພີ່ມທະວີກົນໄກການປະສານງານລະຫວ່າງບັນດາຂະແໜງການຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ, ພ້ອມທັງຈັດຕັ້ງໜ່ວຍງານສະເພາະຢູ່ສຳນັກງານນາຍົກລັດ ຖະມົນຕີ ເພື່ອຊຸກຍູ້
ແລະ ກວດກາການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງບັນດາກະຊວງ, ອົງການ ແລະ
ທ້ອງຖິ່ນໃນການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍບັນດາຄາດໝາຍລວມ, ນະໂຍບາຍ
ແລະ
ມາດຕະການທີ່ລັດຖະບານໄດ້ສະເໜີຕໍ່ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ໃຫ້ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງມີໝາກຜົນຕົວຈິງ,
ພ້ອມທັງຊຸກຍູ້ກົນໄກບໍລິຫານລັດໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ, ປະຕິບັດຕາມກົດໝາຍຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດຊອບ
ແລະ ຄວາມເປັນແບບຢ່າງນຳໜ້າຂອງພະນັກງານນຳພາ, ຄຸ້ມຄອງ ແລະ
ພະນັກງານວິຊາການໃນກົງຈັກລັດໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນສູງຂຶ້ນ.
No comments:
Post a Comment