ປັດຈຸບັນສະພາບການສັນຈອນຕິດຂັດຕາມທ້ອງຖະໜົນຍັງເປັນບັນຫາໃຫຍ່
ແລະ ຕ້ອງມີການແກ້ໄຂໃຫ້ຖືກຕ້ອງ. ການແກ້ໄຂບັນຫາການສັນຈອນນີ້ແມ່ນພັນທະ
ແລະ ໜ້າທີ່ຂອງໝົດທຸກຄົນໃນສັງຄົມຕ້ອງມີສ່ວນຮ່ວມໃນການປະຕິບັດ ແລະ ເຄົາລົບກົດລະບຽບທີ່ວາງອອກຢ່າງເຂັ້ມງວດ.
ຜ່ານມາສັງຄົມກໍໄດ້ໃຫ້ການຮ່ວມມືເປັນຢ່າງດີໃນການປະຕິບັດກົດລະບຽບຈະລາຈອນ,
ແຕ່ກໍຍັງມີຄົນຈຳນວນໜຶ່ງເມີນເສີຍບໍ່ປະຕິບັດກົດລະ ບຽບດັ່ງກ່າວ. ນອກຈາກນັ້ນ
ພື້ນ ຖານໂຄງລ່າງບາງຈຸດ ຍັງບໍ່ທັນຕອບສະ ໜອງ ແລະ ບວກກັບປັດໄຈອື່ນໆທີ່ເຮັດໃຫ້ການສັນຈອນຕິດຂັດ.
ເຈົ້າໜ້າທີ່ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ
ນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ບັນຫາການສັນຈອນຕິດຂັດໃນນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນມີຫລາຍສາເຫດຄື:
ປະຊາກອນມີຈຳນວນເພີ່ມຂຶ້ນ ເຮັດໃຫ້ການຍົກຍ້າຍຖິ່ນຖານເຂົ້າມາເຮັດວຽກ ແລະ
ດຳ ລົງຊີວິດໃນຕົວເມືອງໃຫຍ່ມີຈຳ ນວນເພີ່ມຂຶ້ນ; ການເພີ່ມຂຶ້ນຂອງພາຫະນະໃນປັດຈຸບັນລົດທີ່ຂຶ້ນ
ທະບຽນໃນນະຄອນຫລວງວຽງຈັນມີທັງໝົດ 649.769 ຄັນ ໃນນີ້ລົດຈັກມີ 434.970 ຄັນ ສະເລ່ຍ
1,3 ຄົນຕໍ່ຄັນ ຖືວ່າເປັນໂຕ
ເລກທີ່ສູງ ເຊິ່ງຍັງບໍ່ນັບເອົາຍານພາ ຫະນະຂອງກຳລັງປະກອບອາ ວຸດ ປກຊ-ປກສ, ລົດເຂົ້າມາຈາກຕ່າງແຂວງ ແລະ ຕ່າງປະເທດທີ່ແລ່ນໃນນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ; ການຂະຫຍາຍຕົວຂອງຕົວເມືອງ ເຮັດໃຫ້ການຄຸ້ມຄອງຜັງເມືອງມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ, ບັນດາສຳນັກງານ-ອົງການ, ໂຮງຮຽນ ແລະ ສະຖານບໍລິການຕ່າງໆແມ່ນຢູ່ໃນເຂດຕົວເມືອງເປັນສ່ວນໃຫຍ່; ການບໍລິການຂົນສົ່ງລົດໂດຍສານມວນຊົນຍັງບໍ່ພຽງ ພໍກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງສັງ ຄົມ ແລະ ຍັງມີຂໍ້ຈຳກັດຫລາຍດ້ານເຊັ່ນ: ດ້ານຈຳນວນ, ຂະ ໜາດ ແລະ ຄຸນນະພາບ, ເດີ່ນຈອດລົດຍັງບໍ່ກວມທຸກພື້ນທີ່, ບໍ່ກົງເວລາ, ບໍ່ຈອດຕາມປ້າຍ ຫລາຍຄັ້ງຈອດບ່ອນຫ້າມ
ແລະ ຈອດບ່ອນບໍ່ຄວນຈອດ ເຮັດໃຫ້ກີດຂວາງການສັນຈອນ;
ຂາດລະບົບການຄວບຄຸມການຈັດສັນແບບທັນສະໄໝເຊັ່ນ: ສູນບັນຊາການຈະລາຈອນ; ພື້ນຖານໄຟອຳນາດມີຫລາຍລະບົບທີ່ແຕກຕ່າງກັນ
ເຊິ່ງສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງ ຍາກໃນຂອດການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ສ້ອມແປງ; ພຶດຕິກຳຂອງນັກຂັບຂີ່,
ການລະເມີດຈະລາຈອນມີອັດຕາເພີ່ມຂຶ້ນ; ການຈອດລົດຕາມແຄມທາງບໍ່ເປັນລະບຽບ ເອົາແຄມທາງເປັນບ່ອນບໍລິການຮັບຝາກລົດ
ແລະ ອື່ນໆ, ສ່ວນ ບັນດາຮ້ານຄ້າ, ຮ້ານອາຫານ, ໂຮງແຮມ ແລະ ຈຸດບໍລິການຕ່າງໆບໍ່ມີບ່ອນຈອດລົດ.
ນອກນັ້ນ ບ່ອນຈອດລົດສາທາລະນະໃນຕົວເມືອງຍັງມີໜ້ອຍ ບໍ່ພຽງພໍກັບຈຳນວນລົດ;
ການຂາຍເຄື່ອງຊະຊາຍຕາມແຄມຖະໜົນ ເປັນບັນຫາທີ່ໜຶ່ງທີ່ຍັງແກ້ໄຂໄດ້ຍາກ
ແລະ ເປັນບັນຫາທີ່ເກີດຂຶ້ນມາເປັນເວລາດົນນານແລ້ວ ເຊິ່ງສ້າງບັນຫາໃຫ້ແກ່ການສັນ
ຈອນແອອັດ; ການສ້າງທາງວົງ ວຽນ, ທາງຮ່ອມຫລາຍເສັ້ນ ຍັງບໍ່ໄປຕາມທີ່ກຳນົດໄວ້;
ການເຜີຍແຜ່ລະບຽບກົດໝາຍທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຍັງບໍ່ຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ການປະຕິບັດກົດລະບຽບຈະລາຈອນຂອງນັກຂັບຂີ່ຍັງບໍ່ໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ,
ບໍ່ມີຕຳຫລວດຈະລາຈອນອາສາສະ ໝັກຕາມຄຸ້ມບ້ານຄືກັບປະເທດອື່ນ.ເລກທີ່ສູງ ເຊິ່ງຍັງບໍ່ນັບເອົາຍານພາ ຫະນະຂອງກຳລັງປະກອບອາ ວຸດ ປກຊ-ປກສ, ລົດເຂົ້າມາຈາກຕ່າງແຂວງ ແລະ ຕ່າງປະເທດທີ່ແລ່ນໃນນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ; ການຂະຫຍາຍຕົວຂອງຕົວເມືອງ ເຮັດໃຫ້ການຄຸ້ມຄອງຜັງເມືອງມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ, ບັນດາສຳນັກງານ-ອົງການ, ໂຮງຮຽນ ແລະ ສະຖານບໍລິການຕ່າງໆແມ່ນຢູ່ໃນເຂດຕົວເມືອງເປັນສ່ວນໃຫຍ່; ການບໍລິການຂົນສົ່ງລົດໂດຍສານມວນຊົນຍັງບໍ່ພຽງ ພໍກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງສັງ ຄົມ ແລະ ຍັງມີຂໍ້ຈຳກັດຫລາຍດ້ານເຊັ່ນ: ດ້ານຈຳນວນ, ຂະ ໜາດ ແລະ ຄຸນນະພາບ, ເດີ່ນຈອດລົດຍັງບໍ່ກວມທຸກພື້ນທີ່, ບໍ່ກົງເວລາ, ບໍ່ຈອດຕາມປ້າຍ ຫລາຍຄັ້ງຈອດບ່ອນຫ້າມ
ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ, ສາເຫດເຫລົ່ານີ້ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງພວມຊອກຫາວິທີແກ້ໄຂ
ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ການສັນຈອນຕິດຂັດ ເຊິ່ງແນ່ ນອນວ່າການແກ້ໄຂຕ້ອງໃຊ້ເວລາພໍສົມຄວນ,
ຜູ້ໃຊ້ລົດ-ໃຊ້ຖະໜົນຄວນເປັນເຈົ້າການນຳກັນໃນການແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງ ກ່າວໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນດີຂຶ້ນ.
No comments:
Post a Comment