ພິທີເປີດການກໍ່ສ້າງໂຄງການທາງລົດໄຟ
ລາວ-ຈີນ ຢ່າງເປັນທາງການ ໄດ້ມີຂຶ້ນໃນວັນທີ 25 ທັນວານີ້ ທີ່ແຂວງຫຼວງພະບາງ ໂດຍເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມຂອງທ່ານ
ທອງລຸນ ສີສຸລິດນາຍົກ ລັດຖະ ມົນຕີ, ທ່ານ ສົມສະຫວາດ
ເລັ່ງສະຫວັດ ທີ່ປຶກສາຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ
ພ້ອມນີ້ກໍມີທ່ານເອກອັກຄະລັດຖະທູດຈີນປະຈຳລາວ ແລະ ບັນດາທ່ານລັດຖະມົນຕີ-ຮອງລັດຖະມົນຕີ,
ເຈົ້າ ແຂວງ, ຮອງເຈົ້າແຂວງ-ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ
ແລະ ຜູ້ຕາງໜ້າຈາກລັດວິສາຫະກິດລົດໄຟແຫ່ງຊາດ ສປ ຈີນ ເຂົ້າຮ່ວມນຳດ້ວຍ.
ໃນພິທີ,
ທ່ານ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ
ທັງເປັນຫົວໜ້າຄະນະຊີ້ນໍາໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ກ່າວວ່າ:
ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ແຕ່ບໍ່ເຕັນ (ຊາຍແດນລາວ-ຈີນ)
ຫາສະຖານີນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ລວມມີຄວາມຍາວກວ່າ 417 ກິໂລແມັດ
ເຊິ່ງໄດ້ອອກແບບເປັນທາງລົດໄຟມາດຕະຖານຊັ້ນ 1 ປະເພດລາງດ່ຽວ.
ການກໍານົດຄວາມໄວອອກແບບສໍາລັບຂົນສົ່ງໂດຍສານເຂດພູດອຍແມ່ນ 160 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ,
ຢູ່ເຂດທົ່ງພຽງແມ່ນ 200 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ ແລະ
ຄວາມໄວອອກແບບສຳລັບການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ 120 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ. ການກໍ່ສ້າງປະກອບມີຂົວ
167 ແຫ່ງ ຍາວ 61 ກວ່າກິໂລແມັດ ກວມ 14,9%, ກໍ່ສ້າງທໍ່ 649
ແຫ່ງ ຍາວ 20 ກິໂລແມັດ, ກໍ່ສ້າງອຸມົງ 75 ແຫ່ງ ຍາວ 197
ກິໂລແມັດ ກວມ 47,7%, ໃນນີ້ອຸມົງທີ່ມີຄວາມຍາວກວ່າໝູ່ແມ່ນປະມານ
12 ກິໂລແມັດ ຢູ່ເມືອງກາສີ ແຂວງວຽງຈັນ. ມີສະຖານີທັງໝົດ 32 ແຫ່ງ, ໃນນີ້ມີ 21 ສະຖານີສຳລັບລົດໄຟຫຼີກກັນ, ມີ11
ສະຖານີໂດຍສານ ແລະ ສະຖານີສິນຄ້າອີກ 1 ແຫ່ງ ລວມມູນຄ່າກໍ່ສ້າງຂອງໂຄງການ 5,8
ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ.
ປັດຈຸບັນ, ໄດ້ສຳເລັດການສ້າງຕັ້ງ ບໍລິສັດ ຮ່ວມທຶນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ, ການປະມູນຈັດຊື້-ຈັດຈ້າງ ກັບບັນດາບໍລິສັດຮັບເໜົາກໍ່ສ້າງ ແລະ
ບໍລິສັດທີ່ປຶກສາ ແລະ ເຊັນສັນຍາ
ກັບບໍລິສັດຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງຫຼັກ 6 ສັນຍາ, ບໍລິສັດທີ່ປຶກສາ 3
ສັນຍາ ແລະ ທີ່ປຶກສາບຸກຄົນທີສາມ 3 ສັນຍາ. ຄາດຄະ ເນຈະໃຊ້ເວລາການກໍ່ສ້າງ 60 ເດືອນ
ກໍຄືໃຫ້ສຳເລັດໃນທ້າຍປີ 2021. ມາຮອດມື້ນີ້ ຖືວ່າການກະ ກຽມເງື່ອນໄຂຕ່າງໆໃຫ້ແກ່ການລົງມືກໍ່ສ້າງທັງໝົດ
6 ຊ່ວງ ແມ່ນຄົບຖ້ວນສົມບູນແລ້ວ.
ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງເສັ້ນທາງລົດໄຟດັ່ງກ່າວນີ້
ແມ່ນມີຄວາມສຳຄັນຕໍ່ການ ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມີຕິ X ຂອງພັກ
ເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງ ສປປ ລາວ, ເປັນການເພີ່ມທະວີເປີດກວ້າງ
ແລະ ຍົກລະດັບການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດ, ການຄ້າ, ການລົງທຶນ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວຂອງສອງປະເທດເວົ້າສະເພາະ, ເວົ້າລວມແມ່ນເປັນການເພີ່ມທະວີການພົວພັນທາງດ້ານເສດຖະກິດຢູ່ໃນເຂດການຄ້າເສລີ
ຈີນ-ອາຊຽນ ອີກດ້ວຍ ເຊິ່ງພາຍຫຼັງສຳເລັດການກໍ່ສ້າງຈະນຳຜົນປະໂຫຍດອັນໃຫຍ່ຫຼວງມາສູ່ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ
ແລະ ຈະເຮັດໃຫ້ການຄົມມະນາຄົມ-ຂົນ ສົ່ງ, ການໄປມາຫາສູ່ກັນມີຄວາມສະດວກ,
ວ່ອງໄວ ແລະ ປອດໄພ, ສາມາດປະຢັດຕົ້ນທຶນການຂົນ
ສົ່ງ, ທັງເປັນການສົ່ງເສີມການທ່ອງທ່ຽວ, ການຄ້າ-ການລົງທຶນໃຫ້ຂະຫຍາຍຕົວຂຶ້ນ ພ້ອມທັງຈະກະຕຸກຊຸກຍູ້ການພັດທະນາຂະແໜງການອື່ນໆເຊັ່ນ:
ຂະແໜງກະສິກຳ, ອຸດສາຫະກຳ-ການຄ້າ, ການລົງທຶນ
ແລະ ທ່ອງທ່ຽວໃຫ້ມີການຂະຫຍາຍຕົວສູງ ແລະ ສາມາດສ້າງລາຍຮັບໃຫ້ແກ່ປະເທດຊາດ ແລະ
ປະຊາຊົນໃນສະເພາະໜ້າ ແລະ ຍາວນານ.
No comments:
Post a Comment