ໃນວັນທີ 1 ພະຈິກນີ້, ກະຊວງ ແຮງງານ
ແລະ ສະຫວັດດີການ-ສັງຄົມ ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມເປີດກວ້າງການປະກອບຄຳຄິດຄຳເຫັນ
ຈາກບັນດາຕົວແທນອົງ ການຈັດຕັ້ງພັກ, ລັດ ແລະ ອົງ ການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ
ລວມທັງຕົວແທນຈາກຜູ້ອອກແຮງງານ ແລະ ຜູ້ໃຊ້ແຮງງານ ຕໍ່ຮ່າງກົດ
ໝາຍວ່າດ້ວຍແຮງງານສະບັບປັບປຸງໃໝ່ ແນໃສ່ໃຫ້ມີເນື້ອໃນຮັດກຸມ ຄົບຖ້ວນ ແລະ
ສອດຄ່ອງກັບເງື່ອນໄຂການພັດທະນາປະເທດໃນປັດຈຸບັນ ກໍຄື
ການເຊື່ອມໂຍງກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ໄດ້ເປັນຢ່າງດີ.
ທ່ານນາງ ຄຳໃບ ຂັດຕິຍະ
ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການ-ສັງຄົມ, ປະ ທານກອງປະຊຸມ
ກ່າວວ່າ: ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍແຮງງານ ໄດ້ຮັບການປັບປຸງຄັ້ງທຳອິດ ໃນປີ 2007, ຜ່ານການຈັດຕັ້ງ
ປະຕິບັດ ຫລື ບັງຄັບໃຊ້ຕົວຈິງ ຄຽງຄູ່ກັບການປະຕິບັດແຜນພັດ
ທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VI ແລະ ເຄິ່ງສະໄໝຄັ້ງທີ VII
ຂອງລັດຖະບານ, ອົງການຄຸ້ມຄອງແຮງງານສັງເກດເຫັນວ່າ ມີຄວາມຈຳເປັນຈະຕ້ອງໄດ້ມີການປັບປຸງໂດຍຄຳນຶງເຖິງການບັນລຸວັດຖຸປະສົງໃນການແກ້ໄຂບັນຫາຕ່າງໆເປັນ
ຕົ້ນ: ຂອບເຂດການນຳໃຊ້ກົດ ໝາຍໄດ້ກວມເອົາແຕ່ຜູ້ອອກແຮງງານ
ທີ່ເຮັດວຽກ
ໃນຫົວໜ່ວຍແຮງງານເປັນທາງການ ແລະ ຕ້ອງມີສັນຍາແຮງງານແຕ່ສາມເດືອນຂຶ້ນໄປນັ້ນ
ເຫັນວ່າຂອບເຂດຍັງແຄບເກີນໄປ
ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ຂໍ້ຂັດແຍ່ງທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນຂະແໜງ ການນອກລະບົບ
ບໍ່ສາມາດແກ້ໄຂໄດ້ເທົ່າທີ່ຄວນ ເຮັດໃຫ້ຜູ້ອອກແຮງງານ ແລະ
ຜູ້ໃຊ້ແຮງງານເສຍຜົນປະໂຫຍດ. ສຳລັບກົດ ໝາຍສະບັບປະຈຸບັນ ມີ 14 ໝວດ 77 ມາດ
ຕາ, ໃນນັ້ນ ກ່ຽວຂ້ອງກັບການພັດທະນາສີມືແຮງງານ ມີ 5 ມາດຕາ,
ການຈັດຫາງານສະເພາະ ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ກຳ ນົດໄວ້, ການຄຸ້ມຄອງ ແລະ
ປ້ອງກັນແຮງງານ ມີ 56 ມາດຕາ. ສ່ວນກົດ ໝາຍສະບັບປັບປຸງໃໝ່ ມີ 17 ພາກ, 31 ໝວດ
179 ມາດຕາ, ທຸກມາດຕາຂອງກົດໝາຍ ໄດ້ຮັບການປັບປຸງທັງໝົດ ແລະ
ເພີ່ມເຂົ້າໃໝ່ 103 ມາດຕາ.
ທ່ານລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າ
ການກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະ ຫວັດດີການສັງຄົມ ກ່າວວ່າ: ບັນ ຫາແຮງງານໃນ
ປະຈຸບັນແມ່ນເນັ້ນໄປສູ່ການເຊື່ອງໂຍງ ແລະ
ການຮັບຮູ້ມາດຕະຖານສີມືແຮງງານ ເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ,
ທັງມີການເຄື່ອນຍ້າຍແຮງງານແບບບໍ່ມີສິ່ງກີດຂວາງ ແລະ
ແຂ່ງຂັນກັນຫລາຍຂຶ້ນ
ຊຶ່ງປະເທດເຮົາຕ້ອງໄດ້ສ້າງຄວາມພ້ອມທຸກດ້ານໃຫ້ແກ່ແຮງງານລາວ
ໂດຍເລີ່ມ ຈາກການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງທຸກພາກສ່ວນ, ທັງຜູ້ໃຊ້ແຮງງານ,
ຜູ້ອອກແຮງງານ ແລະ ພາກສ່ວນສັງຄົມອື່ນໆຢ່າງແທ້ຈິງ ພາຍໃຕ້ລະບຽບ ກົດໝາຍ.
ການບໍລິການຈັດຫາວຽກເຮັດງານທຳ ທັງຢູ່ພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ
ເພື່ອສ້າງຄວາມດຸ່ນດ່ຽງ ລະຫວ່າງ ການສະໜອງ ແລະ ຄວາມຕ້ອງ
ການຂອງຕະຫລາດແຮງງານໃນແຕ່ລະໄລຍະ ແມ່ນມີຄວາມຈຳເປັນທີ່ຈະຕ້ອງມີລະ
ບຽບການຮອງຮັບ ແລະ ມີການປະກອບ
ສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າຂອງຜູ້ໃຊ້ແຮງງານ,ຜູ້ອອກແຮງງານ ແລະ ພາກ ສ່ວນລັດຖະບານ.
ສຳລັບບັນຫາແຮງງານນອກລະບົບ,
ແຮງງານທີ່ຢູ່ໃນກຸ່ມດ້ອຍໂອກາດ ລວມທັງແຮງງານໄວໜຸ່ມ ແລະ
ແຮງງານທີ່ເຮັດວຽກໃຫ້ຄອບຄົວອື່ນຜ່ານມາ
ແມ່ນມີຄວາມສ່ຽງທີ່ຈະຖືກເອົາລັດເອົາປຽບ, ແຕ່ກົດໝາຍແຮງງານ
ກໍຍັງບໍ່ທັນກວມເອົາພວກເຂົາທັງໝົດ
ໂດຍສະເພາະການກຳນົດເງິນເດືອນພື້ນຖານ, ເງິນເດືອນທັງໝົດ,
ການເບີກຈ່າຍເງິນເດືອນ ແລະ ການປົກປ້ອງເງິນເດືອນຂອງຜູ້ອອກແຮງງານ ຍັງບໍ່ທັນລະບຸຢ່າງຊັດເຈນ.
ເຫດ ຜົນໜຶ່ງ ແມ່ນກົດໝາຍສະບັບປັດ ຈຸບັນ
ຍັງບໍ່ໄດ້ຜັນຂະຫຍາຍເນື້ອໃນສົນທິສັນຍາ ຂອງອົງການແຮງງານສາກົນ ທີ່
ສປປ.ລາວ ໃຫ້ສັດຕະຍາບັນຫລາຍເທົ່າທີ່ຄວນ. ການສ້າງ ຫລື ປັບປຸງກົດ
ໝາຍແຮງງານສະບັບນີ້ ແມ່ນຖືເອົາສາມຜົນປະໂຫຍດເປັນຫລັກ ຄື:,
ຜົນປະໂຫຍດຂອງຜູ້ອອກແຮງງານ, ຜູ້ໃຊ້ແຮງງານ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງລັດ,
ນອກນັ້ນ ຍັງຄຳນຶງເຖິງພັນທະທີ່ມີຕໍ່ສົນທິ ສັນຍາສາກົນ
ກ່ຽວກັບແຮງງານທີ່ລາວເປັນພາຄີນຳດ້ວຍ.
No comments:
Post a Comment