Ad

Ad

4 November 2013

ປະກອບຄຳຄິດເຫັນໃສ່ຮ່າງກົດຫມາຍວ່າດ້ວຍແຮງງານສະບັບປຸງໃຫມ່



      ໃນ​ວັນ​ທີ 1 ພະຈິກນີ້, ກະຊວງ ​ແຮງ​ງານ​ ​ແລະ ສະຫວັດດີ​ການ-​ສັງຄົມ ​ໄດ້​ຈັດ​ກອງ​ປະຊຸມ​ເປີດ​ກວ້າງ​ການ​ປະກອບ​ຄຳ​ຄິດ​ຄຳ​ເຫັນ ຈາກ​ບັນດາ​ຕ​ົວ​ແທນ​ອົງ ການ​ຈັດຕັ້ງພັກ, ລັດ ​ແລະ ອົງ ການ​ຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນ ລວມທັງ​ຕົວ​ແທນ​ຈາກ​ຜູ້​ອອກ​ແຮງງານ ​ແລະ ຜູ້​ໃຊ້​ແຮງ​ງານ ຕໍ່ຮ່າງ​ກົດ ໝາຍວ່າ​ດ້ວຍ​ແຮງ​ງານ​ສະບັບ​ປັບປຸງ​ໃໝ່ ແນ​ໃສ່​ໃຫ້​ມີ​ເນື້ອ​ໃນ​ຮັດກຸມ ຄົບ​ຖ້ວນ ແລະ ສອດຄ່ອງ​ກັບ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ການ​ພັດທະນາ​ປະ​ເທດ​ໃນ​ປັດຈຸ​ບັນ ກໍ​ຄື ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ກັບ​ພາກພື້ນ ​ແລະ ສາກົນ ​ໄດ້​ເປັນ​ຢ່າງ​ດີ.
          ທ່ານ​ນາງ​ ຄຳ​ໃບ ຂັດຕິຍະ ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າການກະຊວງ​ແຮງ​ງານ​ ​ແລະ ສະຫວັດດີ​ການ​-ສັງຄົມ, ປະ ທານ​ກອງ​ປະຊຸມ ກ່າວ​ວ່າ: ກົດໝາຍວ່າ​ດ້ວຍ​ແຮງ​ງານ ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ປັບປຸງ​ຄັ້ງທຳ​ອິດ ​ໃນ​ປີ 2007, ຜ່ານ​ການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດ ຫລື ບັງຄັບ​ໃຊ້​ຕົວ​ຈິງ ຄຽງຄູ່​ກັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ແຜນ​ພັດ ທະນາ​ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ​ແຫ່ງ​ຊາດ ​5 ປີ ຄັ້ງທີ VI ແລະ ເຄິ່ງສະ​ໄໝຄັ້ງທີ VII ຂອງ​ລັດຖະບານ​, ອົງການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ແຮງ​ງານ​ສັງ​ເກດ​ເຫັນ​ວ່າ ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນຈະ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ມີ​ການ​ປັບປຸງໂດຍ​ຄຳນຶງ​ເຖິງ​ການ​ບັນລຸ​ວັດຖຸ​ປະສົງໃນ​ການ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ​ຕ່າງໆ​ເປັນ ຕົ້ນ: ຂອບ​ເຂດ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ກົດ ໝາຍ​​ໄດ້​ກວມ​ເອົາ​ແຕ່​ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ ທີ່​ເຮັດ​ວຽກ​
ໃນ​ຫົວໜ່ວຍ​ແຮງ​ງານ​ເປັນ​ທາງ​ການ ​ແລະ ຕ້ອງ​ມີ​ສັນຍາ​ແຮງ​ງານແຕ່​ສາມ​ເດືອນ​ຂຶ້ນ​ໄປ​ນັ້ນ ​ເຫັນ​ວ່າ​ຂອບ​ເຂດ​ຍັງ​ແຄບ​ເກີນ​ໄປ ຊຶ່ງ​ເຮັດ​ໃຫ້​ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ່ງ​ທີ່​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ໃນ​ຂະ​ແໜງ ການ​ນອກ​ລະບົບ ບໍ່ສາມາດ​ແກ້​ໄຂ​ໄດ້​ເທົ່າ​ທີ່​ຄວນ ​ເຮັດ​ໃຫ້​ຜູ້​ອອກ​ແຮງງານ ​ແລະ ຜູ້​ໃຊ້​ແຮງ​ງານ​ເສຍ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດ. ສຳລັບ​ກົດ ໝາຍສະບັບ​ປະຈຸ​ບັນ ​ມີ 14 ໝວດ 77 ມາດ ຕາ, ​ໃນ​ນັ້ນ ​ກ່ຽວຂ້ອງ​ກັບ​ການ​ພັດທະນາ​ສີມື​ແຮງ​ງານ ​ມີ 5 ມາດຕາ, ​ການຈັດ​ຫາ​ງານ​ສະ​ເພາະ​ ຍັງ​ບໍ່ທັນ​ໄດ້​ກຳ ນົດ​ໄວ້, ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ ​ແລະ ປ້ອງ​ກັນ​ແຮງ​ງານ ​ມີ 56 ມາດຕາ. ສ່ວນ​ກົດ ໝາຍສະບັບ​ປັບປຸງ​ໃໝ່ ມີ 17 ພາກ, 31 ໝວດ 179 ມາດຕາ, ທຸກ​ມາດຕາ​ຂອງ​ກົດໝາຍ​ ໄດ້​ຮັບ​ການ​ປັບປຸງ​ທັງໝົດ ​ແລະ ​ເພີ່ມ​ເຂົ້າ​ໃໝ່ 103 ມາດຕາ.
           ທ່ານ​ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍ​ວ່າ ການກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະ ຫວັດດີການສັງຄົມ ກ່າວວ່າ: ບັນ ຫາ​ແຮງ​ງານ​ໃນ ປະຈຸ​ບັນ​ແມ່ນ​ເນັ້ນ​ໄປ​ສູ່​ການ​ເຊື່ອງ​ໂຍງ ແລະ ການ​ຮັບ​ຮູ້​ມາດຕະຖານ​ສີມື​ແຮງ​ງານ​ ເຊິ່ງກັນ ​ແລະ ກັນ, ທັງ​ມີ​ການ​ເຄື່ອນ​ຍ້າຍ​ແຮງງານ​ແບບ​ບໍ່ມີ​ສິ່ງ​ກີດຂວາງ ​ແລະ ​ແຂ່ງຂັນ​ກັນ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ ຊຶ່ງປະ​ເທດ​ເຮົາ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ສ້າງ​ຄວາມ​ພ້ອມ​​ທຸກ​ດ້ານ​ໃຫ້​ແກ່​ແຮງ​ງານ​ລາວ ​ໂດຍ​ເລີ່​ມ ຈາກ​ການ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ຂອງ​ທຸກ​ພາກສ່ວນ, ທັງ​ຜູ້​ໃຊ້​​ແຮງ​ງານ, ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ ​ແລະ ພາກສ່ວນ​ສັງຄົມ​ອື່ນໆ​ຢ່າງ​ແທ້​ຈິງ​ ພາຍ​ໃຕ້​ລະບຽບ ກົດໝາຍ. ການ​ບໍລິການ​ຈັດ​ຫາວຽກ​ເຮັດ​ງານ​ທຳ ທັງ​ຢູ່​ພາຍ​ໃນ ​ແລະ ​ຕ່າງປະ​ເທດ ​ເພື່ອ​ສ້າງ​ຄວາມ​ດຸ່ນດ່ຽງ ລະຫວ່າງ ​ການສະໜອງ ​ແລະ ຄວາມ​ຕ້ອງ ການ​ຂອງ​ຕະຫລາດ​ແຮງ​ງານ​ໃນ​ແຕ່ລະ​ໄລຍະ ​ແມ່ນ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ມີ​ລະ ບຽບການ​ຮອງ​ຮັບ ​ແລະ ມີ​ການ​ປະກອບ ສ່ວນ​ຢ່າງ​ຕັ້ງໜ້າຂອງ​ຜູ້​ໃຊ້​​ແຮງ​ງານ,ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ ​ແລະ ພາກ ສ່ວນ​ລັດຖະບານ.
            ສຳລັບ​ບັນຫາ​ແຮງງານ​ນອກ​ລະບົບ, ​ແຮງ​ງານ​ທີ່ຢູ່​ໃນ​ກຸ່ມ​ດ້ອຍ​ໂອກາດ ລວມທັງ​ແຮງ​ງານ​ໄວໜຸ່ມ ​ແລະ ​ແຮງງານ​ທີ່​ເຮັດ​ວຽກ​ໃຫ້​ຄອບຄົວ​ອື່ນ​ຜ່ານ​ມາ ​ແມ່ນ​ມີ​ຄວາມ​ສ່ຽງທີ່​ຈະ​ຖືກ​ເອົາ​ລັດ​ເອົາ​ປຽບ, ​ແຕ່​ກົດໝາຍ​ແຮງ​ງານ ກໍ​ຍັງ​ບໍ່ທັນ​ກວມ​ເອົາ​ພວກ​ເຂົາ​ທັງໝົດ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ການ​ກຳນົດ​ເງິນ​ເດືອນ​ພື້ນຖານ, ​ເງິນ​ເດືອນ​ທັງໝົດ, ການ​ເບີກ​ຈ່າຍ​ເງິນ​ເດືອນ ​ແລະ ການ​ປົກ​ປ້ອງ​ເງິນ​ເດືອນ​ຂອງ​ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ ຍັງ​ບໍ່ທັນ​ລະບຸ​ຢ່າງ​ຊັດ​ເຈນ. ​ເຫດ ຜົນ​ໜຶ່ງ​ ແມ່ນ​ກົດໝາຍສະບັບ​ປັດ ຈຸ​ບັນ ຍັງ​ບໍ່​ໄດ້​ຜັນ​ຂະຫຍາຍ​ເນື້ອ​ໃນ​ສົນທິສັນຍາ ຂອງ​ອົງການ​ແຮງ​ງານ​ສາກົນ ​ທີ່​ ສປປ.ລາວ​ ໃຫ້​ສັດຕະຍາບັນ​ຫລາຍ​ເທົ່າ​ທີ່​ຄວນ. ການ​ສ້າງ ຫລື ປັບປຸງ​ກົດ ໝາຍ​ແຮງ​ງານ​ສະບັບ​ນີ້ ​ແມ່ນ​ຖື​ເອົາ​ສາມ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດ​ເປັນ​ຫລັກ ​ຄື:, ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດຂອງຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ, ຜູ້​ໃຊ້​​ແຮງ​ງານ ແລະ ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດຂອງ​ລັດ​, ນອກ​ນັ້ນ ຍັງ​ຄຳນຶງ​ເຖິງ​ພັນທະ​ທີ່​ມີ​ຕໍ່ສົນທິ ສັນຍາ​ສາກົນ ກ່ຽວກັບ​ແຮງ​ງານ​ທີ່​ລາວ​ເປັນ​ພາຄີນຳດ້ວຍ.

No comments:

Post a Comment