Ad

Ad

1 December 2014

ລາວ​ຖະ​ແຫລ​ງຜົນ​ສືບສວນ​ອຸປະ ຕິ​ເຫດ​ເຮືອບິນ ATR:72-600 ຖ້ຽວ​ບິນ​ QV 301 ຕົກ​ລົງ​ນ້ຳ ຂອງ​ຢູ່​ປາກ​ເຊ​ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ



      ທ່ານ​ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນ​ນີວົງ ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າການ​ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ, ​ໄດ້​ຖະ​ແຫລ​ງກ່ຽວ​ກັບ ຜົນ​ການ​ສືບສວນ-ສອບ​ສວນອຸປະຕິ​ເຫດ​ເຮືອບິນ ATR:72-600 ຖ້ຽວ​ບິນ QV 301 ຂອງ​ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ​ການບິນ​ລາວ​ຕົກລົງ​ນ້ຳຂອງ​ຢູ່​ເມືອງ​ປາກ​ເຊ,​ ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ​ເມື່ອ​ວັນ​ທີ 16 ຕຸລາ 2013 ວ່າ: ​ຖ້ຽວ​ບິນ​ດັ່ງກ່າວ​ແມ່ນ​ຈາກ​ນະ​ຄອນ​ຫລວງ​ວຽງ​ຈັນ-ປາກ​ເຊ,​ ແຂວງຈຳປາ​ສັກ​ເວລາ​ປະມານ 14:40 ​ໂມງ, ມີ​ຈຸ​ບິນ 5 ຄົນ ​ແລະ ຜູ້​ໂດຍສານ 44 ຄົນ, ຫລັງຈາກ​ບິນອອກ​ຈາ​ກສະໜາມ​ບິນ​ສາກົນວັດ​ໄຕ​ແລ້ວ​ລ້ຽວຊາຍ​ມຸ້ງ​ໜ້າ​ສູ່​​ແຂວງອຸບົນ​ລາຊະທານີ (ປະ​ເທດ​​ໄທ) ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ຈະລາ ຈອນທາງ​ອາກາດ​ຂອງ​ບາງກອກ (ປະ​ເທດ​​ໄທ) ເພື່ອ​ບິນ​ເຂົ້າ​ສູ່​ສະໜາມ​ບິນ​ປາກ​ເຊ​ເວລາ 15: 50 ​ໂມງ,​ ເຊິ່ງນັກ​ບິນ​ໄດ້​ເລີ່​ມ ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູງມຸ່ງ​ໜ້າ​ສູ່​ທິດຕາ​ເວັນ​ອອກ​ສ່ຽງ​ໃຕ້, ຂະນະ​ນັ້ນຢູ່ອ້ອມ​ຮອບ​ບໍລິ​ເວນ​ສະໜາມ​ບິນ​ປາກ​ເຊ​ໄດ້​ມີ​ຝົນ​ຟ້າ​ຄະນອງ ​ແລະ ຝົນຕົກ ນັກ​ບິນ​ໄດ້​ຕັດ​ສີນ​ໃຈ​ສືບ​ຕໍ່​ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູງ​ເພື່ອ​ລົງ​ເດີນ,​ ແຕ່​ເມືອ​ເຫັນ​ວ່າ​ເຮືອບິນ​ລົງ​ຕ່ຳ​ເກີນ​ປົກກະຕິ​ຈຸ​ບິນ​ໄດ້​ຕັດ​ສີນ​ໃຈ​ບິນ​ຂຶ້ນຄືນ​ດ້ວຍ​ມຸມ​
ລ້ຽວຂວາ​ໃຫຍ່​ເກີນ​ໄປ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເຮືອບິນ​ເສຍ​ຄວາມ​ສູງ​ໄປ​ຕຳ​ໃສ່​ຕົ້ນ​ໄມ້​ຈາກ​ນັ້ນ​ໄປ​ຕຳ​ກັບ​ດອນ ແລະ ​ແຕກ​ກະຈາຍ​ລົງ​ສູ່​ນ້ຳ ຂອງ,​ ເຮັດ​ໃຫ້​ຜູ້​ໂດຍສານ ​ແລະ ຈຸ​ບິນ​ເສຍ​ຊີວິດ​ທັງ​ໝົດ.
     ພາຍຫລັງ​ເກີດ​ເຫດການ​ດັ່ງກ່າວ, ທ່ານ​ນາຍົກລັດຖະມົນ ຕີ​ແຫ່ງ ​ສປປ ລາວ,​ ໄດ້​ແຕ່ງຕັ້ງ ຄະນະ​ສືບສວນ-ສອບ​ສວນ ຂອງ​ລາວ, ນຳ​ໂດຍ​ທ່ານ​ລັດຖະມົນຕີ​ວ່າການ​ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ,​ ເນື່ອງ​ຈາກ​ອຸປະຕິ​ເຫດ​ຄັ້ງນີ​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ໃນ​ເຂດ​ນ້ຳ​ແດນ​ດິນ​ຂອງ​ຕົນ ​ແລະ ບໍລິສັດ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ອາກາດ​ກໍ່​ແມ່ນ​ບໍລິ ສັດ​ຂອງ​ລາວ, ສ່ວນ​ປະ​ເທດ​ຝຣັ່ງ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ໃນ​ນາມ​ຜູ້​ຜະລິດ​ເຮືອບິນ, ສຳນັກງານ​ສືບສວນ- ສອບ​ສວນ​ອຸປະຕິ​ເຫດຂອງຝຣັ່ງ (BEA)​ ໄດ້​ແຕ່ງຕັ້ງຕົວ​ແທນ​ ຈາກ​ໂຮງງານ​ຜະລິດ​ເຮືອບິນ ATR ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ເປັນ​ທີ່​ປືກສາ​ຝ່າຍ​ເຕັກນິກ, ສຳນັກງານ​ສືບ ສວນ-ສອບ​ສວນ​ອຸປະ​ຕິ​ເຫດທາງ​ອາກາດ​ຂອງ​ສິງກະ​ໂປ (AAIB) ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ໃນ​ນາມ​ປະ​ເທດ​ທີ່​ໃຫ້ ການ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ໃນ​ການ​ຊອກ​ຫາ​ກ່ອງ​ດຳ​ທີ່​ຈົມ​ຢູ່​ໃຕ້​ພື້ນນ້ຳ.​ໂດຍ​ການ​ສືບສວນ​ໄດ້​ແບ່ງ​ອອກ​ເປັນ​ກຸ່ມ​ຄື ກຸ່ມຮີບ​ໂຮມ​ຊີ້ນສ່ວນ​ຂອງ​ເຮືອບິນ, ສຳ​ຫລວດ​ສະ ຖານ​ທີ່​ເກີດ​ເຫດ, ລຳ​ຕົວ​ເຮືອບິນ ແລະ ລະບົບ​ເຄື່ອງ​ຈັກ, ກຸ່ມ​ຊອກ​ຫາ​ກ່ອງ​ດຳ, ຖອດ​ລະຫັດ​ຈາກ​ຂໍ້​ມູນ​ກ່ອງ​ດຳ ​ແລະ ນຳ​ໄປ​ບິນ​ທົດ​ລອງ​ໃນ​ຫ້ອງ​ຂັບ​ຈຳລອງ ​ແລະ ວິ​ໃຈ​ຂໍ້​ມູນ​ຂອງ​ການ​ປະຕິບັດ​ຖ້ຽວ​ບິນ ​ແລະ ກຸ່ມ​ຂໍ້​ມູນ​ການ​ສື່ ສານ​ລະຫວ່າງ​ນັກ​ບິນ​ກັບ​ຫໍ​ບັນ ຊາ​ການບິນ, ສະພາບ​ອາກາດ, ການ​ຝືກອົບຮົມ​ຂອງ​ຈຸ​ບິນ​ແລະ ການບິນ​ຝືກ​ແອບ​ໃນ​ຫ້ອງ​ຂັບ​ຈຳລອງ ​ແລະ ຈາກ​ການ​ສືບ ສວນ-ສອບ​ສວນສາມາດ​ຮູ້​ຂໍ້​ມູນ​ດັ່ງນີ້: ຂໍ້​ມູນ​ດ້ານ​ເຮືອບິນ ATR​ ແມ່ນ​ເຮືອບິນ​ມີ​ປີກ​ສູງ​ຈາກ​ລຳ​​ໂຕ, ນຳ​ໃຊ້​ເຄື່ອງ​ຈັກ​ໃບ​ພັດ​ສອງ​ໜ່ວຍ ​ແລະ ບິນ​ໃນ​ໄລຍະ​ສັ້ນ, ຖືກ​ຮອງ​ຮັບ​ໂດຍ​ກົມ​ການບິນ​ພົນ ລະ​ເຮື​ອນຂອງຝຣັ່ງ​ໃນ​ປີ 1989 ແລະ ຊະນິດ​ເຮືອບິນ ATR: 72-600 ​ໄດ້​ພັດທະນາ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ທັນ​ສະ​ໄໝ​ຂຶ້ນຈາກ​ລຸ້ນ​ເດີມ​ດ້ວຍ​ການ​ປັບປຸງ​ດ້ານ​ເຄື່ອງ​ຈັກ ​ແລະ ລະບົບ​ໜ້າ​ຈໍ​ສະ​ແດງ​ຂໍ້​ມູນ​ການບິນ, ຊຶ່ງ​ໄດ້​ຖືກ​ຮັບຮອງ​ໃນ​ປີ 2011 ​ໂດຍ​ອົງການ​ຄວາມ​ປອດ​ໄພ​ການບິນ​ຂອງ​ເອີຣົບ,​ເຮືອບິນ​ຊະນິດ​ນີ້ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 27 ​ແມັດ ​ແລະ ຄວາມ​ກວ້າງ​ຂອງ​ປີກ 27 ​ແມັດ, ສາມາດ​ບັນຈຸ​ຜູ້​ໂດຍສານ​ໄດ້​ສູງ​ສຸດ 70 ຄົນ ແລະ ນ້ຳໜັກ​ສູງ​ສຸດ​ສຳລັບ​ບິນ​ຂຶ້ນ 22.800 ກິ​ໂລ, ​ເຮືອບິນ​ລຳ​ດັ່ງກ່າວ​ມີ​ເລກ​ທະບຽນ RDPL 34233 ຊົ່ວ​ໂມງ​ບິນ​ທັງ​ໝົດ​ທີ່​ນຳ​ໃຊ້ມາ​ຮອດວັນ​ທີ 15 ຕຸລາ 2013 ມີ​ພຽງ 758 ຊົ່ວ​ໂມງ. ຂໍ້​ມູນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ດິນ​ຟ້າ​ເວລາ​ນັ້ນ​​ເກີດ​ມີ​ຝົນ​ຟ້າ​ຄະນອງ​ຢູ່່ບໍລິ​ເວນ​ໃກ້​ກັບ​ສະ ໜາມ​ບິນ, ສຽງ​ຂອງ​ຝົນຕົກ​ແຮງ​ທີ່​ກະທົບ​ໃສ່​ເຮືອບິນ​ສາມາດ​ຟັງ​ໄດ້​ຈາກ​ກ່ອງ​ບັນທຶກ​ສຽງ​ໃນ​ຫ້ອງ​ຂັບ,ນັກ​ບິນ​ທີ​ຮັບ​ພິຊອບ​ຖ້ຽວ​ບິນ​ທີ່​ລົງ​ສະໜາມ​ບິນ​ປາກ​ເຊ 30 ນາທີ​ກ່ອນ​ໜ້າ​ທີ່​ເຮືອບິນ​ລຳ​ນີ້ຈະ​ຕົກ​ໄດ້​ຖ່າຍຮູບ​ເອົາ​ທ້ອງ ຟ້າ​ບໍລິ​ເວນ​ທີ່​ຕົນ​ໄດ້​ບີນຜ່ານ​ກ່ອນ​ໜ້ານັ້ນ​ເຫັນ​ວ່າ​ມີ​ກ້ອນ​ເມກ ແລະ ​ເຝື້ອມືດ​ຄື້ມລົງ​ຕ່ຳ​ຢ່າງ​ໄວ​ວາ  ພ້ອມ​ມີ​ຝົນຕົກ​ລະດັບ​ປານ​ກາງ, ຂະນະ​ດຽວ​ກັນ​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ສະ ໜອງ​ໃຫ້​ໂດຍ​ພະນັກງານ​ຄວບ​ຄຸມ​ຈະລາຈອນ​ທາງ​ອາກາດ​ກ່ຽວ​ກັບ​ສະພາບ​ອາກາດ​ໃນ​ຂະ ນະ​ທີ່​ເຮືອບິນ​ຫລຸດຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູງ​ສູ່​ສະໜາມ​ບິນ​ແມ່ນ​ມີ​ຄວາມ​ສອດ ຄ່ອງ​ກັບ​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ໄດ້​ຈາກ​ກ່ອງ​ດຳ​ທີ່​ບັນທຶກ​ຄວາມ​ໄວ ແລະ ທິດ​ຂອງ​ລົມ. ສຳລັບ​ສະ ໜາມ​ບິນ​ປາກ​ເຊ​ມີ​ລະບົບ​ເຄື່ອງ​ຊ່ວຍ​ພາ​ທາງ​ການບິນ VOR ແລະ DME ທິດ 15 ​ ​ແລະ 33 ແມ່ນ​ເຮ​ັດວຽກ​ປົກກະຕິ​ດີ, ທາງ​ຂຶ້ນ-ລົງ ສະໜາມ​ບີນມີ​ຄວາມ​ຍາວ 2400 ​ແມັດ, ກວ້າງ 45 ແມັດ. ຜົນ​ການ​ຖອດ​ລະຫັດ​ຈາກ​ກ່ອງ​ບັນທຶກ​ຂໍ້​ມູນ, ​ເຮືອບິນ​ໄດ້​ຕິດຕັ້ງກ່ອງ​ບັນທຶກ​ຂໍ້​ມູນ​ການບິນ 2 ໜ່ວຍ, ຄື: ກ່ອງ​ບັນທຶກ​ຂໍ້​ມູນ​ການບິນ ​ແລະ ກ່ອງ​ບັນທຶກ​ສຽງ​ໃນ​ຫ້ອງ​ຂັບ, ພາຍຫລັງ​ໄດ້​ນຳ​ຂຶ້ນມາ​ຈາກ​ນ້ຳຂອງ ​ແລະ ມາ​ຮອດ​ວັນ​ທີ 4 ພະຈິກ 2013 ຄະ ນະ​ສືບສວນ​ຂອງ​ລາວ​ໄດ້​ສົ່ງ​ກ່ອງ​ບັນທຶກໄປ​ໃຫ້​ສຳນັກງານ (BEA) ຢູ່​ປະ​ເທດ​ຝຣັ່ງ ​ເພື່ອ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ຖອດ​ລະຫັດ​ຂໍ້​ມູນ​ການ ບິນ ​ແລະ ການ​ສົນທະນາຂອງ​ຈຸ​ບິນ​ພາຍ​ໃນ​ຫ້ອງ​ຂັບ, ໂດຍ​ມີ​ການ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ ​ແລະ ຕິດຕາມ​ຂອງ​ຄະນະ​ສືບສວນ-ສອບ​ສວນ​ຂອງ​ລາວ.
     ທ່ານ​ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າ ການ​ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ກ່າວ​ວ່າ: ຈາກ​ການ​ວິ​ເຄາະ​ຂໍ້​ມູນ​ທັງ​ໝົດ​ເຫັນ​ວ່າ​ພາຍ​ໃຕ້​ເງື່ອນ​ໄຂ​ທີ່​ສະພາບ​ອາກາດ​ບໍ່​ສາມາດ​ເບິ່ງ​ເຫັນ​ໜ້າດິນ​ນັ້ນ, ອີງ​ຕາມ​ມາດ​ຕະຖານ​ການ​ປະຕິບັດ​ການບິນ​ ນັກ​ບິນຕ້ອງ​ປະຕິ ບັດ​ການບິນ​ໂດຍ​ນຳ​ໃຊ້​ອຸປະກອນ​ເຄື່ອງ​ຊ່ວຍ​ພາ​ທາງ​ສະໜາມ​ບິນ​ປາກ​ເຊ​ແມ່ນ​ລະບົບ VOR ​ແລະ DME ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ຈຸດ​ເລີ່ມຕົ້ນ​ຂອງ​ການ​ຫລຸດຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູງ​ໃນ​ລະດັບ 4600 ຟິດ (Fit) ຫລື 1400 ​ແມັດ, ຈາກ​ນັ້ນຈຶ່ງ​ສືບ​ຕໍ່​ຫລຸດຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູງ​ລົງ​ມາ​ທີ່​ລະ ດັບ 2300 ຟິດ ຫລື 701 ແມັດ, ກ່ອນ​ຈະ​ສືບ​ຕໍ່​ຫລຸດຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູງ​ລົງ​ຫາ​ຈຸດ​ສຸດ​ທ້າຍ,​ ແຕ່​ໃນ​ກໍລະນີ​ທີ່​ບໍ່​ສາ ມາດ​ເຫັນ​ເດີນ​ຈຸ​ບິນສາມາດ​ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູງລົງ​ຕ່ຳ​ສຸດ​ໄດ້​ພຽງ 990 ຟິດ ຫລື 300​ແມັດ, ​ແຕ່​ຖ້າ​ຫາກ​ຢູ່​ລະດັບ ຄວາມ​ສູງ​ດັ່ງກ່າວ​ຍັງ​ບໍ່​ສາມາດ​ເບິ່ງ​ເຫັນ​ເດີນ​ໄດ້​ນັກ​ບິນ​ຕ້ອງ​ຢຸດ​ການ​ຜ່ອນ​ຄວາມ​ສູງ ​ແລະ ຕັດ​ສີນ​ໃຈ​ບິນ​ຂື້ນຄືນ.​ ແຕ່​ອີງ​ຕາມ​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ໄດ້​ຈາກ​ກ່ອງ​ບັນທຶກ​ການ ບິນ, ຈຸ​ບິນ​ໄດ້​ຕັ້ງຄ່າ​ຄວາມ​ສູງ​ຕ່ຳ​ສຸດ​ໄວ້​ທີ່​ລະດັບ 600 ຟິດ ຫລື 183 ​ແມັດ ຊຶ່ງ​ຂັດ​ກັບ​ຄວາມ​ສູງ​ຕ່ຳ​ສຸດ​ທີ່​ລະບຸ​ໄວ້​ໃນ​ວົງ​ຈອນ​ລົງ​ເດີ່ນ ຈົນ​ເກີດ​ມີ​ສຽງ​ເຕືອນ​ໄພ​ວ່າ​ເຮືອບິນ​ຈະ​ຕຳ​ພື້ນດິນ. ນອກ ຈາກ​ນີ້, ຈຸ​ບິນ​ໄດ້​ເລີ່​ມລ້ຽວຂວາ​ອອກ​ໄປ​ຖືກຕ້ອງ​ຕາມ​ແຜນ​ວາດ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້​ກໍ​ຕາມ,​ ແຕ່​ມີ​ຄວາມ​ຜິດພາດ​ໃນ​ການ​ຄວບ​ຄຸມ​ມຸມ​ໄຕ່​ຄວາມ​ສູງ,​ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ຈຸ​ບິນ​ບໍ່​ໄດ້​ຕັ້ງຄ່າ​ຄວາມ​ສູງ​ທີ່​ຖືກ​ກຳນົດ​ໄວ້​ໃນ​ລະບຽບ​ການບິນ​ຂຶ້ນ ​ເມື່ອ​ນັກ​ບິນ​ຮູ້​ສຶກວ່າ​ບິນ​ຕຳ​ເກີນ​ໄປ​ຈຶ່ງ​ໄດ້​ຍົກ​ຫົວ​ເຮືອບິນ​ຂຶ້ນສູງ​ເກີນ​ຂີດ​ຈຳກັດດ້ວຍ​ມູມ​ໄຕ່​ຄວາມ​ສູງ​ເຖິງ 33 ອົງສາຫລັງ​ຈາກ​ນັ້ນ​   ເຮື​ອບິນ​ໄດ້​ສັກ​ຫົວ​ລົງ​ດ້ວຍ​ມູ​ມ​ເຖິງ -2,5 ອົງສາ ​ແລະ ພາ​ໃຫ້​ເກີດ​ອຸປະຕິ​ເຫດ​ດັ່ງກ່າວ.​ ໂດຍ​ສະຫລຸບ​ແລ້ວ​ສາ​ເຫດ​ທີ່​ພາ​ໃຫ້​ເກີດ​ອຸປະຕິ​ເຫດ​ຄັ້ງນີ້​ແມ່ນ​ຈາກ​ສະພາບ​ອາກາດ​ປ່ຽນ​ແປງ​ກະ ທັນຫັນ ບວກ​ກັບ​ຄວາມ​ຜິດ​ພາດ​ຂອງ​ຈຸບິນ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕາມ​ວົງ​ຈອນ​ກາ​ນລົງ​ເດີ່ນ​ດ້ວຍ​ອຸປະ ກອນ​ເຄື່ອງ​ຊ່ວຍ ລວມທັງການ​ປະຕິບັດ​ຂັ້ນຕອນ​ການບິນ​ຂຶ້ນຄືນ.
    ພິທີຖະແຫລງຜົນສືບສວນ ດັ່ງກ່າວມີຂຶ້ນໃນວັນທີ 28 ພະຈິກ ຜ່ານມານີ້, ຢູ່ໂຮງແຮມດອນຈັນພາເລດ, ນະຄອນຫລວງ ວຽງຈັນ, ໂດຍມີຄະນະສືບສວນ- ສອບສວນ, ຜູ້ຕາງໜ້າຈາກທູຕານຸທູດປະຈຳລາວ ແລະ ຍາດພີ່ນ້ອງຂອງຜູ້ເຄາະຮ້າຍ, ພ້ອມ ດ້ວຍເຈົ້າໜ້າທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.

No comments:

Post a Comment