ວິຊາການຈາກກະຊວງວິທະຍາສາດ ແລະ
ເຕັກໂນໂລຊີ, ກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ແລະ ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ ໄດ້ຮ່ວມກັນປຶກສາຫາລືໂຄງການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ພັດທະນາຫລັກ
ສູດການຮຽນ-ການສອນດ້ານເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ນະວັດຕະກຳ “ການສ້າງຫ້ອງຮຽນວິທະຍາສາດເຕັກໂນໂລຊີວິສະວະກຳ ແລະ ຄະນິດສາດໃນໂຮງຮຽນ” ເຊິ່ງໂຄງການດັ່ງກ່າວແມ່ນໄດ້ຮັບການສະໜັບສະໜູນດ້ານງົບປະມານຈາກກອງທຶນຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາສາດ.
ທ່ານ ສຸມານະ ຈູນລະມະນີ ຫົວໜ້າກົມເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ນະວັດຕະກຳ ກະຊວງວິທະ ຍາສາດ ແລະ
ເຕັກໂນໂລຊີ ທັງເປັນປະທານກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືຄັ້ງນີ້ ກ່າວວ່າ: ໃນຍຸກໂລກາພິວັດ,
ຄວາມຮູ້ ແລະ ນະວັດຕະກຳ ເສດຖະກິດໄດ້ກາຍເປັນປັດໄຈພື້ນຖານສຳຄັນຂອງການສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດ, ຫລາຍປະເທດໄດ້ຖືເອົານະວັດຕະກຳເປັນວາລະແຫ່ງຊາດ ເພື່ອປ່ຽນແປງການພັດທະນາເສດຖະກິດຈາກລະດັບຕໍ່າໄປສູ່ລະດັບສູງ. ແຕ່ແນວໃດກໍຕາມ, ນະວັດຕະກຳຍັງແມ່ນບັນຫາໃໝ່ສຳລັບ ສປປ ລາວ ແຕ່ລັດຖະບານກໍໄດ້ມີນະໂຍບາຍດ້ານດັ່ງກ່າວເພື່ອພັດທະນາເສດຖະ ກິດໃຫ້ມີຄວາມກ້າວໜ້າ ແລະ ພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງໃຫ້ເຂັ້ມແຂງໃນການຫັນເປັນອຸດສາຫະກຳທັນສະໄໝ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ ເພື່ອສ້າງພື້ນຖານເສດຖະກິດແຫ່ງພູມປັນຍາ, ສີຂຽວ ແລະ ເປັນມິດກັບສິ່ງແວດລ້ອມ.
ທ່ານຫົວໜ້າກົມເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ນະວັດຕະກຳ ກ່າວວ່າ: ການສ້າງຫ້ອງຮຽນວິທະຍາ ສາດ, ເຕັກໂນໂລຊີວິສະວະກຳ ແລະ ຄະນິດສາດການສຶກສາແມ່ນການນຳຄວາມຮູ້ທາງດ້ານວິທະຍາ ສາດຂອງວຽກງານດັ່ງກ່າວມາປະສົມປະສານ ເພື່ອໃຫ້ເກີດນະວັດຕະກຳໃໝ່, ເກີດມີທຸລະກິດໃໝ່, ອາຊີບໃໝ່ ແລະ ສ້າງສັງຄົມໃໝ່ທີ່ສີວິໄລ. ນອກຈາກນີ້ ການສຶກສາວິທະຍາສາດຍັງສາມາດສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງການເຊື່ອມໂຍງຂອງຊີວິດການເປັນຢູ່ປະຈຳວັນ. ຕົວຢ່າງ: ນັກຮຽນເມື່ອຮຽນຈົບລະດັບມັດທະຍົມແລ້ວແມ່ນມີ 3 ເປົ້າໝາຍຫລັກຄື:
(1) ອາຊີບ, (2) ການຮຽນຕໍ່ໃນລະດັບສູງກວ່າ ແລະ (3) ການເປັນພົນລະເມືອງທີ່ມີຄວາມສາມາດ. ສະນັ້ນ ສິ່ງສຳຄັນແມ່ນບັນດາຕຳລາ, ຫລັກສູດການຮຽນ-ການສອນຕ່າງໆ ຕ້ອງຮັບປະກັນໃຫ້ແກ່ການຮຽນຮູ້ທີ່ຈຳເປັນດ້ານວິທະຍາສາດເຕັກໂນໂລຊີ ເຊິ່ງຈະເປັນເງື່ອນໄຂທີ່ດີຂອງການພັດທະນາປະເທດ ແລະ ສາມາດຜະລິດເປັນສິນຄ້ານະວັດຕະກຳທີ່ສ້າງມູນຄ່າເພີ່ມ ທັງສາມາດຍາດແຍ່ງການແຂ່ງຂັນໃນຕະຫລາດພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນໄດ້. ອັນສຳ ຄັນຈະເຮັດໃຫ້ປະຊາກອນລາວກາຍເປັນຜູ້ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະ ນາທ້ອງຖິ່ນ, ສາມາດເຊື່ອມໂຍງໃນການເຄື່ອນຍ້າຍອາຊີບຢູ່ບັນດາປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນຢ່າງມີຄຸນນະພາບອີກດ້ວຍ.
ທ່ານ ສຸລິເດດ ສຸວັນນະລາດ ຫົວໜ້າໂຄງການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ພັດທະນາຫລັກສູດການຮຽນ-ການສອນເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ນະວັດຕະກຳ ກ່າວວ່າ: ໂຄງການນີ້ມີເປົ້າໝາຍເພື່ອສ້າງຊັບພະຍາກອນທີ່ມີຄຸນນະພາບ ເພື່ອປະກອບ ສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດໃນອະນາຄົດຂ້າງໜ້າ ເຊິ່ງຜົນການຄົ້ນຄວ້າການສ້າງກຳລັງຄົນໃຫ້ມີທັກສະນະໃນສະຕະວັດທີ 21 ດ້ວຍການປະສົມປະສານລະຫວ່າງວິທະຍາສາດເຕັກໂນໂລຊີວິສະວະກຳສາດ ແລະ ຄະນິດສາດແມ່ນຈະກໍ່ໃຫ້ເກີດມີແນວຄວາມຄິດສ້າງສັນໃໝ່ທີ່ກ້າວໄປສູ່ການມີຜະລິດຕະພັນໃໝ່, ບໍລິການໃໝ່, ອາຊີບໃໝ່, ຜູ້ປະກອບການໃໝ່, ທຸລະກິດໃໝ່ ແລະ ສັງຄົມໃໝ່.
ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືດັ່ງກ່າວຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 15 ພະຈິກນີ້ ທີ່ສະຖາບັນຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາ ສາດການສຶກສາກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ.
No comments:
Post a Comment