ດໍາລັດສະບັບເລກທີ 15/ນຍ
ຂອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີວ່າດ້ວຍການປະກອບ ແລະ
ຄຸ້ມຄອງລົດປະຈໍາຕໍາແໜ່ງພະນັກງານການນໍາລະດັບສູງ, ແມ່ນນິຕິກໍາທີ່ສ້າງຂຶ້ນໃໝ່ທີ່ມີຄວາມສໍາຄັນທີ່ສຸດສະບັບໜຶ່ງຂອງລັດຖະບານ,
ຈຸດປະສົງຫລັກແມ່ນກໍານົດລະບຽບການປະກອບ ແລະ
ຄຸ້ມຄອງລົດປະຈໍາຕໍາແໜ່ງພະນັກງານການນໍາລະດັບສູງແຕ່ປະເພດ1-4, ຊຶ່ງປະເພດ
1 ແມ່ນເລຂາທິການໃຫຍ່, ປະທານປະເທດ, ປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ, ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແລະ
ກໍາມະການກົມການເມືອງສູນກາງພັກ, ປະເພດ 2
ແມ່ນເລຂາທິການສູນກາງພັກ, ຮອງປະທານປະເທດ, ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ປະເພດ
3 ແມ່ນກໍາມະການສູນກາງພັກ, ລັດຖະມົນຕີ, ຫົວໜ້າອົງ
ການທຽບເທົ່າກະຊວງ,
ປະທານກໍາມາທິການ, ເລຂາທິການສະພາແຫ່ງຊາດ,
ປະທານແຫ່ງລັດ, ຜູ້ວ່າການທະນາຄານແຫ່ງ ສປປ ລາວ,
ປະທານສູນກາງແນວລາວສ້າງຊາດ, ປະທານ ຫລື
ເລຂາອົງການຈັດຕັ້ງມະຫາຊົນຂັ້ນສູນກາງ, ເລຂາຄະນະພັກນະຄອນຫລວງ,
ເລຂາຄະນະພັກແຂວງ, ເຈົ້າຄອງນະຄອນ, ເຈົ້າແຂວງ, ປະທານສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນນະຄອນ ແລະ ຂັ້ນແຂວງ
ແລະ ປະເພດ 4 ແມ່ນກໍາມະການສໍາຮອງສູນກາງພັກ, ຮອງລັດຖະມົນຕີ-ອົງການທຽບເທົ່າກະຊວງ,
ຮອງປະທານກໍາມາທິການ-ຮອງເລຂາທິ ການສະພາແຫ່ງຊາດ, ຮອງປະທານສານປະຊາຊົນສູງສຸດ, ຮອງຫົວໜ້າອົງການໄອຍະການປະຊາຊົນສູງສຸດ,
ຮອງປະທານກວດສອບແຫ່ງລັດ, ຮອງຜູ້ວ່າການທະນາຄານແຫ່ງ
ສປປ ລາວ, ຮອງປະທານສູນກາງແນວລາວສ້າງຊາດ, ຮອງປະທານ-ຮອງເລຂາອົງການຈັດ ຕັ້ງມະຫາຊົນຂັ້ນສູນກາງ, ຮອງເລຂາຄະນະພັກນະຄອນຫລວງ,
ຮອງເລຂາຄະນະພັກແຂວງ, ຮອງເຈົ້າຄອງນະຄອນ-ຮອງເຈົ້າແຂວງ
ໃຫ້ມີຄວາມເປັນເອກະພາບ ແລະ ລວມສູນ, ອໍານວຍຄວາມສະ ດວກ ແລະ
ສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ພະນັກງານການນໍາລະດັບສູງເຮັດສໍາເລັດໜ້າທີ່ວຽກງານທີ່ພັກ-ລັດ ແລະ
ປະຊາຊົນມອບໝາຍໃຫ້, ແນໃສ່ປະຕິບັດນະໂຍບາຍປະຢັດແຫ່ງຊາດໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງປະເທດເຮົາ.
ທ່ານລັດຖະມົນຕີປະຈໍາສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ,
ໂຄສົກລັດຖະບານ ຈະເລີນ ເຢຍປາວເຮີ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ຄວາມຈໍາເປັນທີ່ຕ້ອງສ້າງ
ແລະ ປະກາດໃຊ້ດໍາລັດດັ່ງກ່າວນີ້ຍ້ອນວ່າພາຍຫລັງສະຖາປະ ນາສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ
ປະຊາຊົນລາວ ເປັນຕົ້ນມາ, ພັກ ແລະ ລັດຖະບານ, ຍາມໃດກໍໄດ້ຄໍານຶງເຖິງຄວາມສໍາຄັນຂອງການປະຢັດ ແລະ ຕ້ານການຟູມເຟືອຍ, ໂດຍສະເພາະໄດ້ປະກາດໃຊ້ນະໂຍບາຍປະກອບພາຫະນະປະຈໍາຕໍາແໜ່ງໃຫ້ພະນັກງານການນໍາຂັ້ນສູງ
ແລະ ປີ 2001 ທ່ານ ບຸນຍັງ ວໍລະຈິດ
ຊຶ່ງດໍາລົງຕໍາແໜ່ງນາຍົກລັດຖະມົນຕີໃນເວລານັ້ນໄດ້ລົງນາມປະກາດໃຊ້ດໍາລັດສະ ບັບເລກທີ
81/ນຍ ວ່າດ້ວຍການປະກອບ ແລະ ຄຸ້ມຄອງລົດປະຈໍາຕໍາແໜ່ງພະນັກງານການນໍາ, ຊຶ່ງຕະຫລອດໄລຍະ 16 ປີຜ່ານມາ, ດໍາລັດສະບັບດັ່ງກ່າວໄດ້ຮັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງມີປະສິດທິຜົນເພື່ອອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ພະນັກງານການນໍາຂັ້ນສູງຫລາຍລຸ້ນເຮັດສໍາເລັດໜ້າທີ່ວຽກງານທີ່ພັກ-ລັດມອບໝາຍໃຫ້ເປັນຢ່າງດີ,
ແຕ່ຄຽງຄູ່ກັນນັ້ນເຫັນວ່າເນື້ອໃນດໍາລັດດັ່ງກ່າວຍັງມີຫລາຍຈຸດບໍ່ທັນສອດຄ່ອງກັບສະພາບການຕົວຈິງທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃນປັດຈຸບັນ,
ອັນສໍາຄັນເຫັນວ່າໃນໄລຍະບໍ່ເທົ່າໃດປີມານີ້ການຈັດຊື້, ການປະກອບລົດປະຈໍາຕໍາແໜ່ງໃຫ້ພະນັກງານຂັ້ນສູງມີລັກສະ ນະຟູມເຟືອຍ, ປະກອບລົດປະເພດລາຄາແພງ-ຫລູຫລາ, ທັງບົວລະບັດຮັກສາຍາກ, ຊຶ່ງເປັນການສີ້ນເປືອງງົບປະມານລັດ
ແລະ ບໍ່ສອດຄ່ອງກັບສະພາບຕົວຈິງຂອງປະເທດເຮົາຍັງດ້ອຍພັດທະນາ ແລະ
ປະຊາຊົນຈໍານວນບໍ່ໜ້ອຍຍັງຕົກຢູ່ໃນສະພາບຄວາມທຸກຍາກ. ສະນັ້ນໃນກອງປະຊຸມກໍາມະການກົມການເມືອງຮ່ວມກັບຄະນະເລຂາທິການສູນກາງພັກເມື່ອທ້າຍເດືອນຕຸລາ
2016 ຜ່ານມາ, ຈຶ່ງມີມະຕິຕົກລົງມອບໃຫ້ລັດຖະບານກວດກາຄືນບັນດານິຕິກໍາທີ່ຈະຕ້ອງໄດ້ປັບປຸງ
ແລະ ມີຄວາມຈໍາເປັນສ້າງຂຶ້ນໃໝ່ເພື່ອຜັນຂະຫຍາຍການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍບາຍປະຢັດ ແລະ
ຕ້ານການຟູມເຟືອຍໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນ, ໃນນັ້ນໃຫ້ຄົ້ນຄວ້າປັບປຸງການປະກອບລົດປະຈໍາຕໍາແໜ່ງໃຫ້ການນໍາຂັ້ນສູງ,
ໂດຍຄໍານຶງເຖິງລາຄາທີ່ເໝາະສົມ, ບໍ່ແພງເກີນໄປ,
ການບໍາລຸງຮັກສາສະດວກ, ຮັບປະກັນຄວາມປອດໄພ ແລະ
ການນໍາແຕ່ລະຂັ້ນຄວນນໍາໃຊ້ລົດລະດັບໃດ ແລະ
ທ່ານນາຍົກລັດຖະມົນຕີຈຶ່ງໄດ້ປະກາດນໍາໃຊ້ດໍາລັດສະບັບນີ້ເມື່ອຕົ້ນເດືອນມັງກອນ 2017
ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບການຕົວຈິງທາງດ້ານເສດຖະ ກິດ-ສັງຄົມຂອງປະເທດ, ທັງເປັນການສະກັດກັ້ນ ແລະ ຕ້ານການຟູມເຟືອຍໃນການນໍາໃຊ້ງົບປະ ມານລັດ ແລະ
ສ້າງຄວາມເປັນແບບຢ່າງນໍາໜ້າໃຫ້ແກ່ສັງຄົມ.
No comments:
Post a Comment