ໃນວັນທີ 12 ສິງຫານີ້, ຄະນະ ອຳນວຍການວິທະຍຸກະຈາຍ
ສຽງແຫ່ງຊາດລາວໄດ້ຈັດ ຕັ້ງການປາຖະກະຖາຫວນຄືນ ມູນເຊື້ອວັນສ້າງຕັ້ງວິທະຍຸກະຈາຍສຽງ ຄົບຮອບ
54 ປີ. ໂອກາດ ດັ່ງກ່າວທ່ານ ທອງພິມ ດີມະນີ ວົງ ຮອງອຳນວຍການວິ ທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດ ໄດ້ຂຶ້ນ
ເລົ່າຫວນຄືນມູນເຊື້ອແຫ່ງການກຳເນີດ ແລະ ເຕີບໃຫຍ່ຂະ ຫຍາຍຕົວໃນໄລຍະ 54 ປີ ຜ່ານມາວ່າ:ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ,
ໄດ້ຮັບການສ້າງຕ້ັງ ຂຶ້ນໃນວັນທີ 13 ສິງຫາ 1960 ທີ່ເມືອງວຽງໄຊ, ແຂວງຫົວພັນ,
ຕະຫລອດໄລຍະ 54 ປີໄດ້ເສີມຂະຫຍາຍມູນເຊື້ອອັນດີງາມ ຂອງຕົນໃນການເປັນກະບອກສຽງຂອງພັກ-ລັດ
ແລະ ເປັນເວ ທີສະແດງຄຳຄິດເຫັນອັນກວ້າງ ຂວາງຂອງປະຊາຊົນຢ່າງໄດ້ຮັບຜົນສຳເລັດເປັນລຳດັບມາ.
ຍ້ອນເຫັນໄດ້ຄວາມໝາຍ ສຳຄັນຂອງວຽກງານຂະແໜງນີ້ພັກ-ລັດຖະບານ ຈຶ່ງລົງທຶນຈຳນວນໜຶ່ງເພື່ອສ້າງ
ແລະ ຍົກລະດັບ ສະຖານີເຄື່ອງສົ່ງສັນຍານລະບົບເອເອັມຈາກ 150 ກິໂລວັດ ໃນປີ
1985 ມາເປັນ 200 ກິໂລວັດ ໃນປີ 1998 ນອກນີ້, ຍັງມີສະຖານີເຄືອຂ່າຍສົ່ງສັນຍານຕໍ່
4 ເຂດ, ສ້າງສຳເລັດ ແລະ ນຳໃຊ້ແລ້ວ 2 ເຂດຄື: ແຂວງຫລວງພະບາງ ແລະ ຈຳປາສັກ ພ້ອມທັງພັດທະ
ນາລະບົບເຕັກນິກ ແລະ ສົ່ງກະແສຄື້ນຜ່ານລະບົບດາວທຽມຕື່ມອີກອັນໄດ້ເພີ່ມກຳລັງແຮງສົ່ງໄປໄກກວ່າເກົ່າ
ແລະ ຄຸນນະພາບ ສຽງກໍດີຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ.
ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ ຖ້າທຽບໃສ່ຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງ
ການໃນໄລຍະໃໝ່ແລ້ວເຫັນວ່າ: ການພັດທະນາຂອງວິທະຍຸກະ ຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວໃນໄລ
ຍະ 54 ປີຜ່ານມາຍັງມີຫລາຍອັນຕ້ອງປັບປຸງແກ້ໄຂເປັນຕົ້ນແມ່ນກຳລັງແຮງສົ່ງບໍ່ທັນສາມາດກວມລວມໄດ້ເນື້ອທີ່
ແລະ ພົນລະເມືອງໃນທົ່ວປະເທດ, ພື້ນຖານເຕັກນິກບໍ່ທັນຄົບຊຸດ, ບໍ່ທັນມີລະ ບົບມາດຕະ
ຖານເທົ່າທີ່ຄວນ, ເນື້ອໃນກໍຍັງບໍ່ທັນດຶງດູດ ແລະ ຂໍ້ມູນຂ່າວສານທີ່ເປັນປະໂຫຍດ
ຍັງບໍ່ທັນມີຫລາຍຮູບຫລາຍສີ. ທັງນີ້ແມ່ນຈຸດໝາຍສູ້ຊົນທີ່ຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂໃນຂັ້ນຕໍ່ໄປ
ເພື່ອແນໃສ່ເຮັດໃຫ້ວິທະຍຸກະ ຈາຍສຽງກາຍເປັນພາຫະນະສື່ມວນຊົນທີ່ມີການລົງທຶນໜ້ອຍແຕ່ມີປະສິດທິຜົນສູງ,
ວ່ອງໄວທັນການໄປເຖິງເຂດຫ່າງໄກສອກຫລີກ ແລະ ເປັນພາຫະນະທີ່ໃຫ້ຄວາມຮູ້
ແລະ ມີປະໂຫຍດ ສູງໃນການປະກອບສ່ວນຍົກສູງຄຸນນະພາບຊີວິດຂອງປະຊາຊົນ ໃຫ້ດີຂຶ້ນ.
ມາຮອດປະຈຸບັນ ໄດ້ມີການກະຈາຍສຽງທັງ 4
ສະຖານີ ເຄືອຂ່າຍ, ມີເຖິງ 140 ກວ່າລາຍ ການ ແລະ ກະຈາຍສຽງ 75 ຊ່ົວໂມງ 35 ນາທີຕໍ່ວັນ
ກວມເນື້ອທີ່ 80-90% ຂອງປະເທດ ແລະ ກວມເອົາ 90% ຂອງພົນລະເມືອງທັງໝົດ. ບັນຫາທີ່ພ້ົນເດັ່ນກວ່າໝູ່ແມ່ນໄດ້ປັບປຸງລາຍ
ການອອກອາກາດຄືນໃໝ່, ປັບ ປຸງຮູບແບບ ແລະ ເນື້ອໃນຂອງ ລາຍງານວິທະຍຸໃຫ້ເຂົ້າ ສູ່ມາດຕະຖານ
ແລະ ດຳເນີນລາຍການອອກອາກາດສົດໃນຮູບແບບພົບປະໂອ້ລົມກັບຜູ້ຟັງຢ່າງເປັນກັນເອງ
ໄດ້ເຖິງ 60-70% ຂອງລາຍການທັງໝົດ, ສາມາດຕອບສະໜອງໄດ້ຕາມທິດທາງໂຄສະນາໃນແຕ່ລະໄລຍະ.
No comments:
Post a Comment