ກະຊວງສຶກສາທິການແລະກິລາໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ໃນສົກປີ 2014-2015 ຂະແໜງການຂອງຕົນຍັງສືບຕໍ່ດຳເນີນການປະຕິຮູບການສຶກສາ
ແລະ ກິລາຢ່າງແຂງແຮງ, ດ້ວຍການເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດເປົ້າໝາຍການສຶກສາເພື່ອທຸກຄົນ
ແລະ ເປົ້າໝາຍສະ ຫັດສະຫວັດດ້ວຍຈິດໃຈບຸກທະລຸ, ເພື່ອພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດໃຫ້ມີຄຸນສົມບັດແລະຄວາມສາມາດ,
ເພື່ອຮອງຮັບ ຍຸດທະສາດແຫ່ງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງປະເທດ ແລະ ຮອງຮັບການເຂົ້າເປັນສະມາຊິກປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນ,
ຊຶງ 13 ນະໂຍບາຍລວມຂອງກະຊວງສຶກສາໃນສົກນີ້ແມ່ນຍັງເນັ້ນໃສ່ສືບຕໍ່ປະຕິຮູບການສຶກສາຄື:
(1) ນະໂຍບາຍ ຂະຫຍາຍຕາໜ່າງການສຶກສາເດັກກ່ອນໄວຮຽນໃນກຸມອາຍຸ 3-5 ປີໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ,
(2) ເພີ່ມອັດຕາເຂົ້າຮຽນໃໝ່ສຸດທິສຳລັດເດັກອາຍຸ 6 ປີ, ອັດຕາການເຂົ້າຮຽນສຸດທິຂອງຊັ້ນປະຖົມ
ແລະ ອັດຕາເຂົ້າຮຽນລວມຂອງຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ, (3) ສືບຕໍ່ການປະຕິບັດການເລື່ອນຂັ້ນແບບຕໍ່ເນື່ອງຂອງຊັ້ນປະຖົມແລະມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ,
(4) ປະຕິບັດນະໂຍບາຍແຫ່ງຊາດວ່າດ້ວຍການຮຽນຮ່ວມ, (5) ສົ່ງເສີມການສຶກສານອກໂຮງຮຽນຢ່າງເອົາຈິງເອົາຈັງແລະເພີ່ມການລົງທຶນໃສ່ສູນສຶກສາຊຸມຊົນ,
(6) ເພີ່ມການເຂົ້າຮຽນໃນຊັ້ນມັດທະຍົມສຶກສາໃຫ້ມີຄວາມກ້ຳກຶ່ງກັນລະຫວ່າງເພດຍິງ-ຊາຍ,
(7) ສ້າງມາດຕະຖານໂຄງສ້າງຫຼັກສູດອາຊີວະສຶກສາແລະການເຝິກອົບຮົມວິຊາຊີ່ບຕາມຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫຼາດແຮງງານ,
ພ້ອມທັງສົ່ງເສີມການເຂົ້າ
ຮຽນເຕັກນິກວິຊາຊີບໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ, (8) ສົ່ງເສີມນັກຮຽນດີ,
ຮຽນເກັ່ງໃຫ້ໄດ້ຮຽນຕໍ່ໃນສາຍການສຶກສາຊັ້ນສູງເທົ່າທຽມກັບລະຫວ່າງຍິງ-ຊາຍ,
(9 )ປັບປຸງຄຸນນະພາບ ແລະ ມາດຕະຖານຂອງສາມັນສຶກສາໃຫ້ຕິດພັນກັບວຽກສ້າງຄູ,
ອາຊີວະສຶກສາແລະ ການສຶກສາຊັ້ນສູງ, ຕາມຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ
ແລະ ພາກພື້ນອາຊຽນ, (10) ສ້າງຂະບວນກິລາ-ກາຍຍະກຳມະຊົນເປນພື້ນຖານ ແລະ ການສ້າງກິລາລະດັບສູງ,
ສົ່ງເສີມການແລກປ່ຽນ, ການແຂ່ງຂັນກິລາໃນລະດັບຕ່າງໆ, (11) ທົບທວນນະຕິກຳ
ແລະ ລະບຽບຕ່າງໆກຽດກັບພາລະບົດບາດຂອງອົງການຈັດຕັ້ງຢູ່ຂັ້ນສູງກາງ, ຂັ້ນແຂວງ, ເມືອງ, ລວມເຖິງໜ້າທີ່ຮັບຜິດຊອບຂອງຄະນະຮັບຜິດຊອບພັດທະນາການສຶກສາ
ແລະ ກິລາທຸກຂັ້ນ,(12) ທົບທວນນະໂຍບາຍ ແລະ ລະບຽບການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງໃຫ້ພະແນກສຶກສາ
ແລະ ກິລາແຂວງໃນການບໍລິຫານ, ວາງແຜນງານ ແລະ ແຜນຄົນໃຫ້ມີຄວາມກົມກຽວກັນ,
ໂດຍສະເພາະຄວາມຕ້ອງການຄູ ແລະ ການຊັບຊ້ອນຄູໃຫ້ຈະແຈ້ງໃນໂຮງຮຽນ ແລະ ຂັ້ນເມືອງ,
ແລະ (13) ສົ່ງເສີມການເຂົ້າຮຽນຂອງນັກຮຽນຜູ້ທຸກຍາກ ແລະ ດ້ອຍໂອກາດດ້ວຍການກໍ່ສ້າງຫ້ອງຮຽນ,
ຫໍພັກນັກຮຽນ ແລະ ຄູ, ພ້ອມທັງສະໜອງທຶນອຸດໝູນການສຶກສາໃຫ້ນັກຮຽນຊັ້ນປະຖົມ
ແລະ ມັດທະຍົມສຶກສາໃຫ້ໄດ້ໂດຍພື້ນຖານ.
No comments:
Post a Comment