Ad

Ad

6 February 2015

ສົກນີ້ກະຊວງສຶກສາທິການແລະກິລາຍັງ​ສືບ​ຕໍ່​ປະຕິ​ຮູບ​ການ​ສຶກສາ



ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ​ແລະ​ກິລາ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ​ໃນ​ສົກ​ປີ 2014-2015 ຂະແໜງການຂອງ​ຕົນ​ຍັງສືບ​ຕໍ່​ດຳ​ເນີນ​ການ​ປະຕິ​ຮູບ​ການ​ສຶກສາ​ ແລະ ​ກິລາ​ຢ່າງ​ແຂງ​ແຮງ, ດ້ວຍການ​​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ປະຕິບັດ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ການ​ສຶກສາ​ເພື່ອ​ທຸກ​ຄົນ ​ແລະ ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ສະ ຫັດ​ສະຫວັດ​ດ້ວຍ​ຈິດ​ໃຈ​ບຸກທະ​ລຸ,​ ເພື່ອ​ພັດທະນາ​ຊັບພະຍາກອນ​ມະນຸດ​ໃຫ້​ມີ​ຄຸນສົມ​ບັດແລະຄວາມສາມາດ,​ ເພື່ອ​ຮອງຮັບ ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ແຫ່ງ​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ​ຂອງ​ປະ​ເທດ ​ແລະ ຮອງ​ຮັບ​ການ​ເຂົ້າ​ເປັນ​ສະມາ​ຊິກ​ປະຊາ​ຄົມ​​ເສດຖະກິດ​ອາ​ຊຽນ, ຊຶງ​ 13 ​ນະ​ໂຍບາຍລວມ​ຂອງ​ກະຊວງ​ສຶກສາ​​ໃນ​ສົກ​ນີ້​​ແມ່ນ​ຍັງ​​​ເນັ້ນ​​ໃສ່​​ສືບ​ຕໍ່​ປະຕິ​ຮູບ​ການ​ສຶກສາ​ຄື: (1) ນະ​ໂຍບາຍ ຂະຫຍາຍ​ຕາໜ່າງການ​ສຶກສາ​ເດັກ​ກ່ອນ​ໄວ​ຮຽນ​ໃນ​ກຸມ​ອາຍຸ 3-5 ປີ​ໃຫ້​ຫຼາຍ​​ຂຶ້ນ, (2) ​ເພີ່ມ​ອັດຕາ​ເຂົ້າ​ຮຽນ​ໃໝ່​ສຸດທິ​ສຳ​ລັດ​ເດັກ​ອາຍຸ 6 ປີ, ອັດຕາ​ການ​ເຂົ້າ​ຮຽນ​ສຸດທິ​ຂອງ​ຊັ້ນ​ປະຖົມ​ ແລະ ອັດຕາ​ເຂົ້າ​ຮຽນ​ລວມຂອງຊັ້ນ​ມັດທະ​ຍົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ, (3) ສື​ບຕໍ່​ການ​ປະຕິບັດ​ການ​ເລື່ອນ​ຂັ້ນ​ແບບ​ຕໍ່​ເນື່ອງ​ຂອງ​ຊັ້ນ​ປະຖົມ​ແລະ​ມັດ​ທະ​ຍົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ, (4) ປະຕິບັດ​ນະ​ໂຍບາຍ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ຮຽນ​ຮ່ວມ, (5) ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ສຶກສາ​ນອກ​ໂຮງຮຽນ​ຢ່າງ​ເອົາ​ຈິງ​ເອົາ​ຈັງ​ແລະ​ເພີ່ມ​ການ​ລົງ​ທຶນ​ໃສ່​ສູນ​ສຶກສາ​ຊຸມ​ຊົນ, (6) ​ເພີ່ມ​ການ​ເຂົ້າ​ຮຽນ​ໃນ​ຊັ້ນ​ມັດທະຍົມ​ສຶກສາ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ກ້ຳ​ກຶ່ງ​ກັນ​ລະຫວ່າງ​ເພດ​ຍິງ​-ຊາຍ, (7) ສ້າງ​ມາດຕະຖານ​ໂຄງ​ສ້າງ​ຫຼັກສູດ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ​ແລະ​ການ​​ເຝິກ​ອົບຮົມ​ວິຊາ​ຊີ່​ບຕາມ​ຄວາມ​ຕ້ອງການ​ຂອງ​ຕະຫຼາດ​​ແຮງ​ງານ​, ພ້ອມ​ທັງ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ເຂົ້າ
​ຮຽນ​ເຕັກ​ນິກວິຊາ​ຊີບ​ໃຫ້​ຫຼາຍ​​ຂຶ້ນ, (8) ສົ່ງ​ເສີມ​ນັກຮຽນ​ດີ, ຮຽນ​ເກັ່ງ​ໃຫ້​ໄດ້​ຮຽນ​ຕໍ່​ໃນ​ສາຍ​ການ​ສຶກສາ​ຊັ້ນ​ສູງ​ເທົ່າ​ທຽມ​ກັບ​ລະຫວ່າງ​ຍິງ​-ຊາຍ, (9 )ປັບປຸງ​ຄຸນ​ນະພາ​ບ​ ແລະ​ ມາດຕະຖານ​ຂອງ​ສາມັນ​ສຶກສາ​ໃຫ້​ຕິດ​ພັນ​ກັບ​ວຽກ​ສ້າງ​ຄູ, ອາຊີວະ​ສຶກສາ​ແລະ ການ​ສຶກສາ​ຊັ້ນ​ສູງ, ຕາມ​ຄວາມ​ຮຽກຮ້ອງ​ຕ້ອງການ​ຂອງ​ແຜນ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ​-ສັງຄົມ​ແຫ່ງ​ຊາດ ​ແລະ​ ພາກ​ພື້ນ​ອາຊຽນ, (10) ສ້າງ​ຂະ​ບວນກິລາ-ກາຍຍະ​ກຳມະ​ຊົນ​ເປ​ນພື້ນຖານ​ ​ແລະ ການ​ສ້າງ​ກິລາ​ລະດັບ​ສູງ, ສົ່ງ​​ເສີມ​ການ​ແລກ​ປ່ຽນ, ການ​ແຂ່ງຂັນ​ກິລາ​ໃນ​ລະດັບ​ຕ່າງໆ, (11) ທົບ​ທວນ​ນະ​ຕິ​ກຳ​ ແລະ​ ລະບຽບ​ຕ່າງໆ​ກຽດ​ກັບ​ພາລະ​ບົດບາດ​ຂອງ​ອົງການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ຢູ່ຂັ້ນ​ສູງ​ກາງ,  ຂັ້ນ​ແຂວງ,​ ເມືອງ, ລວມ​ເຖິງ​ໜ້າ​ທີ່​ຮັບຜິດຊອບ​ຂອງ​ຄະນະ​ຮັບຜິດຊອບພັດທະນາ​ການ​ສຶກສາ​ ແລະ ​ກິລາ​ທຸກ​ຂັ້ນ,(12) ທົບ​ທວນ​ນະ​ໂຍບາຍ ​ແລະ ລະບຽບ​ການ​ແບ່ງ​ຂັ້ນ​ຄຸ້ມຄອງ​ໃຫ້​ພະ​ແນ​ກສຶກສາ​ ແລະ​ ກິ​ລາ​ແຂວງ​ໃນ​ການ​ບໍລິຫານ, ວາງ​ແຜນ​ງານ ​ແລະ ​ແຜນ​ຄົນ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ກົມ​ກຽວ​ກັນ,​ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ຄວາມ​ຕ້ອງການ​ຄູ​ ແລະ​ ການ​ຊັບ​ຊ້ອນ​ຄູ​ໃຫ້​ຈະແຈ້ງ​ໃນ​ໂຮງຮຽນ​ ແລະ​ ຂັ້ນ​​ເມືອງ, ແລະ (13) ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ເຂົ້າ​ຮຽນ​ຂອງ​ນັກຮຽນ​ຜູ້ທຸກ​ຍາກ​ ແລະ​ ດ້ອຍ​ໂອກາດ​ດ້ວຍ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ຫ້ອງ​ຮຽນ, ຫໍ​ພັກ​ນັກຮຽນ​ ແລະ ​ຄູ, ພ້ອມ​ທັງ​ສະໜອງ​ທຶນ​ອຸດ​ໝູນ​ການ​ສຶກສາ​ໃຫ້​ນັກຮຽນ​ຊັ້ນ​ປະຖົມ ​ແລະ​ ມັດທະຍົມ​ສຶກສາໃຫ້ໄດ້ໂດຍພື້ນຖານ.

No comments:

Post a Comment