Ad

Ad

26 July 2013

ຊີ້ແຈງຮ່າງນະໂຍບາຍທີ່ດິນແຫ່ງຊາດຕໍ່ກອງປະຊຸມສະພາພິຈາລະນາ



           ໃນ​ວັນ​ທີ 25 ກໍລະກົດ​ນີ້, ກະຊວງ​ຊັບພະຍາກອນ​ທຳ​ມະ​ຊາດ ​ແລະ ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ ​ໄດ້​ນຳ​ຮ່າງ​ນະ​ໂຍບາຍ​ທີ່​ດິນ​ແຫ່ງ​ຊາດ ສະ​ເໜີ​ຕໍ່​ກອງ​ປະຊຸມ​ສະ​ໄໝ​ສາ ມັນ​ເທື່ອ​ທີ 5 ຂອງ​ສະພາ​ແຫ່ງ​ຊາດ ຊຸດ​ທີ VII ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ສະມາ ຊິກ​ສະພາ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ໄດ້​ປະກອບ​ຄຳ​ຄິດ​ເຫັນ​ໃສ່​ຮ່າງ​ນະ​ໂຍບາຍ​ດັ່ງກ່າວໃຫ້​ຮັດກຸມ​ແທດເໝາະ ກັບ​ສະພາບ​ການ​ພັດທະນາ ​ແລະ ທັງ​ຮັບປະກັນ​ສິດ ແລະ ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດຂອງ​ປະຊາຊົນ​ລາວ​ບັນ ດາ​ເຜົ່າ​ກ່ຽວ​ກັບ​ບັນຫາ​ທີ່​ດິນ.
          ທ່ານ ດຣ. ອາຄົມ ຕຸ​ນາ​ລົມ ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າການ​ກະ ຊວງຊັບພະຍາກອນ​ທຳ​ມະ​ຊາດ ​ແລະ ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ ກ່າວ​ວ່າ: ຮ່າງ​ນະ​ໂຍບາຍ​ທີ່​ດິນ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ປະກອບ​ມີ 3 ພາກ​ໃຫຍ່ ຄື​ສະພາບ​ລວມ,ນະ​ໂຍບາຍ​ທີ່​ດິນ​ແລະ ການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ, ​ໃນ​ນັ້ນ ສຳລັບ​ນະ​ໂຍບາຍ​ທີ່​ດິນ​ແມ່ນ​ໄດ້​ກຳນົດ 9 ນະ​ໂຍບາຍ​ຍ່ອຍ ​ເພື່ອ​ເປັນ​ເຄື່ອງມື​ໃນ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ-ບໍລິ ຫານ​ທີ່​ດິນ​ໃຫ້​ໄດ້​ຮັບ​ຜົນ​ດີ ຄື​ ໜຶ່ງ ນະ​ໂຍບາຍ​ກ່ຽວ​ກັບ​ສິດນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ ​ໃນ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ກຳນົດ​ໃຫ້​ຈະ​ແຈ້ງ​ເທື່ອ ຈຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ມີ​ການ​ກຳນົດ​ໃຫ້​ປັບປຸງ​ໃນ​ຮ່າງ​ນະ​ໂຍ ບາຍ​ໃຫ້​ລະອຽດ​ຂຶ້ນຕື່ມ ​ໂດຍ​ສະ​​ແດງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ສິດ​ຂອງ​ຜູ້​ໄດ້​ຮັບ​ສິດ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ຂອງ​ລັດ ​ ເພື່ອ​ຮັບປະກັນ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ທີ່​ດິນ​ຂອງ​ລັດ​ໃຫ້​ລວມສູນ.

          ສອງ​ ນະ​ໂຍບາຍ​ກ່ຽວ​ກັບ​ ການຈັດ​ສັນ ​ແລະ ວາງ​ແຜນການ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ, ນະ​ໂຍບາຍ​ນີ້​ໃນ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ​ບໍ່​ທັນ​ໄດ້​ກຳນົດ​ລະອຽດ. ສະນັ້ນ ຈຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ກຳນົດ​ໃນ​ນະ​ໂຍ ບາຍ​ໃຫ້​ຈະ​ແຈ້ງ​ໃນ​ຮ່າງ​ນະ​ໂຍ ບາຍ​ທີ່​ດິນ​ແຫ່ງ​ຊາດ ​ເພື່ອ​ຮັບປະ ກັນ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ໃຫ້​ເກີດ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດສູງ​ສຸດ ​ໃຫ້​ຖືກຕ້ອງ​ຕາມ​ເປົ້າໝາຍ, ລະບຽບ​ກົດໝາຍ ​ແລະ ​ແຜນການ​ຈັດ​ສັນ​ຂອງ​ລັດ ​ໂດຍ​ແບ່ງ​ເປັນ 3 ​ເປົ້າໝາຍ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ເຊັ່ນ: ການຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ ​ເພື່ອ​ເປົ້າໝາຍ​ອະນຸລັກ​ກວມ​ເອົາ 70% ຂອງ​ເນື້ອທີ່​ທົ່ວ​ປະ​ເທດ, ການຈັດ​ສັນ​ທີ່​ດິນ ​ເພື່ອ​ເປົ້າໝາຍ​ກະສິກຳ​ກວມ​ເອົາ 19% ຂອງ​ເນື້ອທີ່​ທົ່ວ​ປະ​ເທດ.
             ສາມ ນະ​ໂຍບາຍ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ທີ່​ດິນ, ນະ​ໂຍ ບາຍ​ນີ້​ໃນ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ກຳນົດ​ໃຫ້​ລະ ອຽດ ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ທີ່​ດິນ​ມີ​ຄວາມ​ສັບສົນ ​ແຍກ​ບໍ່​ໄດ້​ກ່ຽວ​ກັບ​ອັນ​ໃດ​ເປັນ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ລວມສູນ ​ແລະ ອັນ​ໃດ​ເປັນ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ຕາມ​ຂະ​ແໜງ​ການ ຈຶ່ງ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ຜ່ານ​ມາ​ບໍ່​ຖືກຕ້ອງ​ຕາມ​ເປົ້າໝາຍ ​ແລະ ລະບຽບ​ກົດໝາຍ, ​ແຕ່ລະ​ຂະ​ແໜງ​ການ​ໄດ້​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ຕາມ​ຄວາມ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຂອງ​ຕົນ​ເອງ ມີ​ການ​ຊື້-ການ​ຂາຍ,ການ​ມອບ​ໂອນ ​ບໍ່​ຖືກ ຕ້ອງ. ສະນັ້ນ ຈຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ກຳນົດ​ໃຫ້​ເຫັນ​ຢ່າງ​ລະອຽດ ​ແລະ ຈະ​ແຈ້ງ​ຂຶ້ນຕື່ມ. 
           ສີ່ ນະ​ໂຍບາຍ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ທົດ​ແທນ​ຄ່າ​ເສຍ​ຫາຍ​ຈາກ​ການ​ເວນ​ຄືນ​ທີ່​ດິນ ຢູ່​ໃນ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ​ຍັງ​ກຳນົດ​ບໍ່​ທັນ​ລະອຽດ ​ໂດຍ​ບໍ່​ແຍກ​ໃຫ້​ເຫັນ​ການ​ທົດ​ແທນ​ຄ່າ​ເສຍ​ຫາຍ​ເພື່ອ​ສາທາ ລະນະ​ປະ​ໂຫຍດ ​ແລະ ​ເພື່ອ​ເປົ້າ ໝາຍການ​ລົງທຶນ ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ປະຕິບັດ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາ​ມີ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງຍາກ ​ແລະບໍ່​ດຳ​ເນີນ​ໄປ​ຕາມ​ ຂັ້ນຕອນ ຕາມ​ລະບຽບ​ກົດໝາຍ ​ແລະ ບໍ່​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນ​ການ​ປະ ກອບ​ຄຳ​ເຫັນ​ຈາກ​ຜູ້​ທີ່​ຖືກ​ຜົນ​ກະ ທົບ​ຈາກ​ໂຄງການ​ພັດທະນາ​ຢ່າງ​ກວ້າງຂວາງ ​ເຮັດ​ໃຫ້​ມີ​ຫາງ​ສຽງ​ໃນ​ສັງຄົມ​ຫລາຍ​ກ່ຽວ​ກັບ​ບັນຫາ​ດັ່ງກ່າວ​ຈຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ກຳ ນົດ​ນະ​ໂຍບາຍ​ນີ້ຂຶ້ນມາ ​ເພື່ອ​ເປັນ​ທິດ​ທາງ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ​ດັ່ງກ່າວ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ສະຫງົບ.
           ຫ້າ ນະ​ໂຍບາຍກ່ຽວກັບ ການບໍລິຫານທີ່ ດິນ ໃນກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍທີ່ດິນຍັງບໍ່ທັນກຳນົດລະອຽດເຮັດໃຫ້ມີການ ສ້າງນິຕິກຳ ລຸ່ມກົດ ໝາຍຫລາຍສະບັບ ເປັນ ຕົ້ນຢູ່ຂັ້ນກະຊວງ, ຢູ່ອົງການປົກ ຄອງທ້ອງຖິ່ນ ບາງບ່ອນມີຊ່ອງ ຫວ່າງຫລາຍ ກ່ຽວກັບການບໍລິ ຫານວິຊາການ ເຊັ່ນ: ວຽກງານ ການຂຶ້ນສຳມະໂນທີ່ ດິນ, ການ ຂຶ້ນທະບຽນທີ່ດິນ, ອອກໃບຕາດິນ, ການ ຈົດທະບຽນນິຕິກຳກ່ຽວກັບທີ່ດິນ, ລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ທີ່ ດິນ, ການປະຕິບັດງົບປະມານກ່ຽວກັບທີ່ດິນທຸກວຽກງານ ເປັນວຽກທີ່ລະອຽດອ່ອນເຊິ່ງມີຄວາມ ຈຳເປັນ ຕ້ອງກຳນົດໃຫ້ແຈ້ງຢູ່ ນະໂຍບາຍ ທີ່ດິນແຫ່ງຊາດເພື່ອເປັນທິດທາງໃນການ ປັບປຸງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍທີ່ດິນ ແລະ ນິຕິກຳ ຕ່າງໆ.
         ຫົກ ນະ​ໂຍບາຍ​ການ​ຮັບ​ຮູ້​ສິດ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ຂອງ​ຄົນ​ບໍ່​ມີ​ສັນ ຊາດ, ຄົນ​ຕ່າງ​ດ້າວ, ຄົນ​ເຊື້ອຊາດ​ລາວ ​ແລະ ນັກ​ລົງທຶນ​ຕ່າງປະ​ເທດ, ນະ​ໂຍບາຍ​ນີ້​ໄດ້​ເປີດ​ກວ້າງ​ໃຫ້​ນັກ​ລົງທຶນ​ທີ່​ເປັນ​ຄົນ​ຕ່າງ​ດ້າວ, ຄົນ​ບໍ່​ມີ​ສັນຊາດ ​ແລະ ຄົນ​ຕ່າງປະ​ເທດ ລວມທັງ​ການ​ຮ່ວມ​ທຶນ​ຂອງ​ບຸກຄົນ​ດັ່ງກ່າວ​ກັບ​ລັດ ​ແລະ ພົນລະ​ເມືອງ​ລາວ​ໃຫ້​ສາ ມາດ​ຊື້ສິດ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ໃນ ສປປ ລາວ ​ໄດ້ ​ໂດຍ​ກຳ ນົດ​ອັດຕາ​ເນື້ອ ທີ່, ​ເງື່ອນ​ໄຂ ​ແລະ ກຳນົດ​ເວລາ​ທີ່​ແນ່ນອນ. ພ້ອມ​ກັນນັ້ນ ກໍ​ໄດ້​ເປີດ​ກວ້າງ​ໃຫ້​ຄົນ​ເຊື້ອຊາດ​ລາວ​ທີ່​ເສຍ​ສັນຊາດ​ລາວ ຫລື ຖື​ສັນຊາດ​ລາວ​ທີ່​ມີ​ຈຸດປະສົງ​ຢາກ​ດຳລົງ​ຊີວິດຢູ່ ສປປ ລາວ ຢ່າງ​ຖາວອນ ສາມາດຊື້ສິດ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ໄດ້ ​ໂດຍ​ກຳນົດ​ອັດຕາ​ເນື້ອທີ່, ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ຕ່າງໆ ຕາມ​ຄວາມ​ເໝາະ​ສົມ.
          ​ເຈັດ ນະ​ໂຍບາຍ​ກ່ຽວ​ກັບ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ການ​ຫັນ​ທີ່​ດິນ​ເປັນ​ທຶນ ​ໃນ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ​ບໍ່​ໄດ້​ກຳນົດ​ການ​ຫັນ​ທີ່​ດິນ​ເປັນ​ທຶນ ຈຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ກຳນົດ​ຂຶ້ນມາ​ໃໝ່ ​ເພື່ອ​ວາງ​ກົນ​ໄກ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໃຫ້​ລະອຽດ ​ແລະ ​ໃຫ້​ເປັນ​ຮູບ​ປະ​ທຳ​ເຊັ່ນ: ກຳ ນົດ​ເຂດ​ບໍ່​ໃຫ້​ມີ​ການ​ຂຸດ​ຄົ້ນ ​ເພື່ອ​ອະນຸລັກ ​ແລະ ​ເປັນ​ແຫ​ລ່ງທ່ອງ​ທ່ຽວ​ທາງ​ທຳ​ມະ​ຊາດ; ກຳນົດ​ເຂດ​​ໃຫ້​ມີ​ການ​ຂຸດ​ຄົ້ນ​ໄດ້ ​ເພື່ອ​ນຳ​ໃຊ້, ຊອກ​ຄົ້ນ, ສຳ​ຫລວດ ​ແລະ ຂຸດ​ຄົ້ນ​ເອົາ​ຊັບພະຍາກອນ​ທຳ​ມະ​ຊາດ​ຕາມ​ທ່າ​ແຮງ​ທີ່​ມີ ​ເພື່ອນ​​ຳ​ໃຊ້​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ; ກຳນົດ​ເຂດ​ໃຫ້​ມີ​ການ​ພັດທະນາ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ ​ເພື່ອ​ດຶງ​ດູດ​ການ​ລົງທຶນ, ຊຸກຍູ້​ສົ່ງ​ເສີມການ​ຂຶ້ນທະ ບຽນ​ທີ່​ດິນ, ອອກ​ໃບ​ຕາດິນ ​ແລະ ກຳນົດ​ກົນ​ໄກ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ-ບໍລິການ​ທີ່​ດິນ​ເຊັ່ນ: ການ​ຊື້-ຂາຍ, ​ແລກປ່ຽນ, ມອບ​ໂອນ, ​ເອົາ​ເຂົ້າ​ເປັນ​ຮຸ້ນ, ​ໃຫ້​ເຊົ່າ ຫລື ສຳ​ປະທານ, ​ເປັນ​ຫລັກ​ຊັບ​ຄ້ຳປະກັນ ​ແລະ ອື່ນໆ. ການ​ຫັນ​ທີ່​ດິນ​ເປັນ​ທຶນ​ຕ້ອງ​ຮັບປະ ກັນ​ຄວາມ​ໝັ້ນຄົງ​ຂອງ​ຊາດ, ຄວາມ​ສະຫງົບ, ຄວາມ​ເປັນ​ລະບຽບ​ຮຽບ ຮ້ອຍ​​ໃນ​ສັງຄົມ, ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດສູງ​ສຸດ​ຂອງ​ລັດ, ຂອງ​ລວມໝູ່ ​ແລະ ຂອງ​ປະຊາຊົນ.
         ແປດ ນະ​ໂຍບາຍ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ດັດສົມ​ອັດຕາ​ເນື້ອທີ່​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ ​ໃນ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ​ບໍ່​ໄດ້​ກຳນົດ, ​ແຕ່​ໃນ​ນະ​ໂຍ ບາຍ​ນີ້​ໄດ້​ໃຫ້​ເຫັນ 2 ວິທີ​ການ ​ແກ້​ໄຂ​ທີ່​ດິນ​ສ່ວນ​ເກີນຄື​ວິທີ​ທີ 1 ​ແມ່ນ ​ການ​ເປີດ​ໂອກາດ​ໃຫ້​ຜູ້​ທີ່​ມີ​ດິນ​ສ່ວນ​ເກີນ ​ສາ ມາດ​ໂອນ​ສິດ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ສ່ວນ​ເກີນ​ໃຫ້​ຍາດ​ພີ່ນ້ອງ, ບຸກຄົນ ຫລື ນິຕິບຸກຄົນ​ທີ່​ມີ​ເງື່ອນ​ໄຂ; ວິທີ​ທີ 2 ຖ້າ​ຫາກ​ຜູ້​ເປັນ​ເຈົ້າ ຂອງ​ສິດ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ສ່ວນ​ເກີນ​ຢາກ​ຮັກສາ​ສິດ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນສ່ວນ​ເກີນ​ໄວ້ ຕ້ອງ​ເສຍ​ຄ່າ​ທຳນຽມ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ(ພາສີ​ທີ່​ດິນ) ເພີ່ມຂຶ້ນຕາມ​ ລຳດັບ​ຂອງ​ຈຳນວນ​ເນື້ອທີ່​ດິນ​ສ່ວນ​ເກີນ ຄ້າຍຄື​ກັບ​ການ​ເສຍ​ຄ່າ​ໄຟຟ້າ ​ແລະ ນ້ຳປະປາ.ກຳນົດ​ເວ ລາ​ແກ້​ໄຂ​ທີ່​ດິນສ່ວນ​ເກີນ​ນັ້ນ​ໃຫ້​ໂອກາດ 3 ປີ ນັບ​ແຕ່​ລັດ​ໄດ້​ແຈ້ງ​ໃຫ້​ຜູ້ກ່ຽວ​ແກ້​ໄຂ​ເນື້ອທີ່​ດິນ​ສ່ວນ​ເກີນ​ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ​ເປັນຕົ້ນ​ໄປ, ​ແຕ່​ຖ້າ​ຫາກ​ບໍ່​ແກ້​ໄຂ​ຕາມ​ວິທີ​ທີ 1 ​ແລະ ວິທີ​ທີ 2 ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນີ້ ສິດ​ນຳ​ໃຊ້​ທີ່​ດິນ​ສ່ວນ​ເກີນ​ນັ້ນກໍ​ຈະ​ຕົກ​ເປັນ​ຂອງ​ລັດ.
        ​​ເກົ້າ ນະ​ໂຍບາຍ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຕິດຕາມ, ກວດກາ ​ແລະ ​ແກ້​ໄຂ​ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ່ງ​ກ່ຽວ​ກັບ​ທີ່​ດິນ ນະ​ໂຍບາຍ​ນີ້​ໃນ​ກົດໝາຍ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ທີ່​ດິນ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ກຳນົດ​ລະອຽດ ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ຕິດຕາມ​ກວດກາ ​ແລະ ​ແກ້​ໄຂ​ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຊັກ​ຊ້າ, ບໍ່​ທັນ​ສະພາບ​ການ, ການ​ກຳນົດ​ຮູບ​ການ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ ​ແລະ ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ່ງ​ບໍ່​ທັນ​ຄົບ​ຖ້ວນ​​ເຊັ່ນ: ການ​ແກ້​ໄຂ​ແບບ​ປະນີປະນອມ,ການ​ແກ້​ໄຂ​ດ້ວຍ​ອົງການ​ແກ້​ໄຂ​ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ່ງ ​ທາງ​​ເສດຖະກິດ,ການ​ແກ້​ໄຂ​ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ່ງ​ທີ່​ມີ​ລັກສະນະ​ສາກົນ ​ແລະ ການ​ແກ້​ໄຂ​ໂດຍ​ການ​ຮ້ອງ​ຟ້ອງ​ຕໍ່​ສານ​ປະຊາຊົນ. ພ້ອມ​ກັນ ນັ້ນກໍ​ບໍ່​ໄດ້​ກຳນົດ​ກົນ​ໄກ​ແລະ ຂອດ​ ປະສານ​ງານ​ລະຫວ່າງ​ອົງການ​ທີ່​ມີ​ສິດ​ອຳນາດ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ ​ແລະ ຂໍ້​ຂັດ​ແຍ່ງ​ທີ່​ດິນ ຈຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ແກ້​ຂໍ້ກຳນົດ​ໃນ​ນະ​ໂຍ ບາຍ​ທີ່​ດິນ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ສະບັບ​ນີ້.
          ​ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ກະຊວງ​ຊັບພະຍາກອນ​ທຳ​ມະ​ຊາດ ​ແລະ ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ ຢືນຢັນ​ວ່າ: ນະ​ໂຍບາຍ​ທີ່​ດິນ​ລ້ວນ​ແຕ່​ເປັນ​ທິດ​ທາງ ​ແລະ ກະ​ແຈ​ທີ່​ສຳຄັນ ​ເພື່ອ​ກ້າວ​ໄປ​ສູ່​ການ​ສ້າງ, ປັບປຸງ​ກົດ ໝາຍ ​ແລະ ນິຕິ​ກຳ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ກ່ຽວ ຂ້ອງ​ກັບ​ທີ່​ດິນ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ລະ ອຽດ, ຄົບ​ຖ້ວນ ​ແລະ ຈະ​ແຈ້ງ​ຂຶ້ນ ຕື່ມ ​ເພື່ອ​ຫລຸດຜ່ອນ​ຊ່ອງ​ຫວ່າງ​ຂອງ​ກົດໝາຍ ​ແລະ ​ແກ້​ໄຂ​ບັນ ຫາ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ເກີດ​ຂຶ້ນ​ໃນ​ສັງຄົມ​ໃຫ້​ມີ​ປະສິດທິ​ຜົນ.

No comments:

Post a Comment