ໃນຊຸມປີຜ່ານມາ, ຂະແໜງໂຍທາທິການ ແລະ
ຂົນສົ່ງໄດ້ສຸມທຸກກຳລັງແຮງເພື່ອສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແລະ ການເຊື່ອມຈອດກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ, ອັນພົ້ນເດັ່ນແມ່ນການພັດທະນາເສັ້ນທາງ ແລະ ການຂົນສົ່ງທາງບົກໄດ້ຮັບຜົນສຳເລັດຫລາຍກວ່າດ້ານອື່ນໆ ຄື: ຕາໜ່າງເສັ້ນທາງໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກ 39 ພັນກວ່າກິໂລແມັດໃນປີ
2010 ມາເປັນ 51 ພັນກວ່າກິໂລແມັດໃນປີ
2015.
ການພັດທະນາເສັ້ນທາງຫລວງແຫ່ງຊາດໃຫ້ເປັນທາງຫລວງອາຊຽນເພື່ອເຊື່ອມຈອດກັບບັນດາປະເທດໃກ້ຄຽງຕາມແລວເສດຖະກິດໃນລະດັບພາກພື້ນ, ແລວເສດຖະກິດເໜືອ-ໃຕ້, ຕາເວັນອອກ-ຕາເວັນຕົກປະຕິບັດໄດ້ຫລາຍກວ່າ 2.200 ກິໂລແມັດໃນປີ
2015 ລື່ນແຜນການເກືອບສອງເທົ່າ, ນອກຈາກນີ້ໄດ້ສູ້ຊົນກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງຫລວງຂອງເມືອງ, ທາງຊົນນະບົດທີ່ເຊື່ອມເຂົ້າໃສ່ເຂດຈຸດສຸມ ແລະ ກຸ່ມບ້ານພັດທະນາໄດ້ຫລາຍສົມຄວນ.
ໃນ
5 ປີຜ່ານມາ,ໄດ້ສຳເລັດໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງຕ່າງໆຄື: ເສັ້ນທາງ
2W ເມືອງເງິນ-ປາກແບ່ງ, ຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງແຫ່ງທີ 3 ຄຳມ່ວນ-ນະຄອນພະນົມ, ຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງແຫ່ງທີ 4 ຫ້ວຍຊາຍ-ຊຽງຂອງ, ຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ແຂວງຫລວງນ້ຳທາ, ຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງນາສັກ-ໂຄກເຂົ້າດໍ,ເສັ້ນທາງ 13 ເໜືອຊ່ວງນາເຕີຍ-ອຸດົມໄຊ
ແລະປາກມອງ-ອຸດົມໄຊ, ເສັ້ນທາງ ADB 10, ເສັ້ນທາງ 6A ສົບເບົາ-ບ້ານດ່ານ, ສ້ອມແປງທາງ R3, ກໍ່ສ້າງຂົວເຊຂະໜານທາງ 16B ເມືອງດາກຈຶງ, ເສັ້ນທາງເລກ 2E ເມືອງຂົວ-ໄຕຈາງ, ເສັ້ນທາງບ້ານນ້ຳເກິ່ງ-ບ້ານມອມແຂວງບໍ່ແກ້ວ, ເສັ້ນສ້າງທາງ
1D ຊ່ວງເມືອງຄູນ-ປ່າຄ່າ, ເສັ້ນທາງ
1Bປາກນ້ຳນ້ອຍ-ບ້ານຍໍ້, ຍົກລະດັບເສັ້ນທາງເລກ 9 ສະຫວັນນະເຂດ-ແດນສະຫວັນ, ເສັ້ນທາງເລກ 15 ແລະ 15B ນາປົ່ງ-ສາລະວັນ-ຊາຍແດນລາວ-ຫວຽດນາມ, ເສັ້ນທາງເລກ 4 ຊຽງເງິນ-ໄຊຍະບູລີ-ແກ່ນທ້າວ-ນາຂ່າແລະຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງທ່າເດື່ອ-ປາກຄອນ ແລະ ບັນດາໂຄງການເສັ້ນທາງທີ່ຈະສໍາເລັດໃນໄວໆນີ້ປະກອບມີ: ການກໍ່ສ້າງຂົວເຊຂະໜານ 2, ເສັ້ນທາງເລກ 16B ແຂວງເຊກອງ-ເມືອງດາກຈຶງ,ເສັ້ນທາງເລກ 16A ປາກຊ່ອງ-ຫລັກ 52 ອັດຕະປື, ເສັ້ນທາງແຕ່ບ້ານພຽງຮົ່ງ ຫາ ເມືອງໜອງແຮດຫາຊາຍແດນເມືອງຊຳໃຕ້, ເສັ້ນສ້າງທາງໄປເມືອງໝອກແຂວງຊຽງຂວາງ.
ສໍາລັບການບູລະນະ ແລະ ສ້ອມແປງເສັ້ນທາງທີ່ມີສ່ວນຮ່ວມຈາກແຮງງານປະຊາຊົນປະຕິ ບັດໄດ້ 929 ສັນຍາ, ມີຄວາມຍາວ 5 ພັນກິໂລແມັດ, ສ່ວນການບູລະນະແບບມອບເໝົາ 3 ປີມີຈຳ ນວນ 62 ສັນຍາລວມມູນຄ່າຫລາຍກວ່າ250 ຕື້ກີບ, ໄດ້ບູລະນະຮັກສາທາງຫລວງແຫ່ງຊາດເຊັ່ນ: ເສັ້ນທາງ 13 ເໜືອ ແຂວງວຽງຈັນ, ໂດຍໄດ້ຮັບທຶນຊ່ວຍເຫລືອຈາກທະນາຄານໂລກໃນມູນຄ່າ 28 ຕື້ກີບ ແລະທຶນຈາກໂຄງການ ADB 11 ມູນຄ່າ 2,7 ຕື້ກວ່າກີບ, ເສັ້ນທາງເລກທີ 13 ໃຕ້ ແຂວງບໍລິຄຳໄຊໃນມູນຄ່າ 2,5 ຕື້ກວ່າກີບ. ນອກນັ້ນຍັງມີການບູລະນະທາງຫລວງເມືອງ-ຊົນນະບົດ, ເຊິ່ງໃນສົກປີ 2011-2012 ມີ
22 ໂຄງການ, ຍາວ
263ກິໂລແມັດໃນມູນຄ່າ
5 ຕື້ກວ່າກີບ ແລະສົກປີ
2012-2013 ມີ
17 ໂຄງການ, ຍາວ
308ກິໂລແມັດມີມູນຄ່າຫລາຍກວ່າ
14 ຕື້ກີບ, ໂດຍນຳໃຊ້ທຶນນ້ຳເທີນ 2 ຫລາຍກວ່າ 70%, ທຶນຂອງແຂວງ 25% ແລະ ກອງທຶນທາງ 5%.
ນອກຈາກນັ້ນ, ຍັງມີວຽກສ້ອມແປງສຸກເສີນທີ່ເກີດຂຶ້ນຊ່ວງລະດູຝົນໃນສົກປີ
2010-2011 ລວມມູນຄ່າຫລາຍກວ່າ 600 ຕື້ກີບ ແລະ ໃນສົກປີ 2011-2012 ລວມມີມູນຄ່າຫລາຍກວ່າ 347 ຕື້ກີບ, ເວົ້າລວມແລ້ວເຫັນວ່າການພັດທະນາ ແລະ ຂະຫຍາຍເສັ້ນທາງນັບທັງໃນຕົວເມືອງ ແລະ ຊົນນະ ບົດແມ່ນມີການພັດຂະຫຍາຍຕົວໄວສົມຄວນ, ອັນໄດ້ເຮັດໃຫ້ການຄົມມະນາຄົມຂົນສົ່ງ, ການໄປມາຫາສູ່ຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າມີຄວາມສະດວກສະບາຍ ແລະ ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງຊາດໃຫ້ນັບມື້ດີຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວ.
No comments:
Post a Comment