ສະຫາຍ ນາງ ແສງເດືອນ ຫລ້າຈັນທະບູນ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ
ໄດ້ມີຄຳເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນທົ່ວປະເທດ ຄັ້ງທີ
X ຂອງພັກ, ຊຶ່ງໄດ້ສຳເລັດລົງໃນວັນທີ 22 ມັງກອນນີ້, ກ່ຽວກັບຜົນສຳເລັດຂອງການປະຕິຮູບລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດຂອງປະເທດເຮົາວ່າ: ລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດ ໄດ້ຮັບການປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ແຕ່ລະປີຈຳນວນຜູ້ຮຽນໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນ ສາມາດບັນລຸຄາດໝາຍຂອງແຜນງານແຫ່ງຊາດການສຶກສາເພື່ອທຸກຄົນກໍຄືເປົ້າໝາຍສະຫັດສະວັດດ້ານການພັດທະນາປີ
2015 ກ່ຽວກັບອັດຕາເຂົ້າຮຽນຂອງນັກຮຽນໃນສາຍສາມັນສຶກສາ ເປັນຕົ້ນ ໄດ້ປະກາດຈົບຊັ້ນປະຖົມບຳລຸງທົ່ວປະເທດເປັນທາງການ ໃນເດືອນສິງຫາ 2015 ຜ່ານມານີ້, ມາຮອດ
ປັດຈຸບັນມີ 57 ເມືອງ, 2 ແຂວງ ແລະ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໄດ້ປະກາດຈົບຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ; ພ້ອມນີ້ ໄດ້ປັບປຸງ ແລະ ຈັດລະບົບການຈັດການຮຽນ-ການສອນ ໃຫ້ຮັດກຸມກວ່າເກົ່າ ເພື່ອເອົາຄຸນນະພາບດ້ວຍການປ່ຽນແປງວິທີການຮັບນັກຮຽນເຂົ້າຮຽນ, ສົ່ງເສີມເພດຍິງ, ຊົນເຜົ່າ, ຜູ້ດ້ອຍໂອກາດ, ຜູ້ມີ
ຄຸນສົມບັດດີ,
ຮຽນເກັ່ງໃຫ້ໄດ້ຮຽນລະດັບສູງຂຶ້ນຕາມພອນສະຫວັນ ແລະ ຄວາມສາມາດຂອງເຂົາເຈົ້າ; ໄດ້ຮ່ວມມືກັບພາກເອກະຊົນທັງພາຍໃນ
ແລະ ຕ່າງປະເທດ ໃນການສ້າງກຳລັງແຮງງານ, ໂດຍສະເພາະການນສ້າງສີມືແຮງງານຢູ່ສະຖານອາຊີວະສຶກສາ. ບັນດາມະຫາວິທະຍາໄລຂອງລາວເຮົາໄດ້ຮ່ວມມືກັບ 30 ແຫ່ງຂອງມະຫາວິທະຍາໄລຕ່າງປະເທດ, 8 ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ແລະ ໄດ້ດຳເນີນໂຄງການຄົ້ນຄວ້າວິໄຈວິທະຍາສາດຫລາຍກວ່າ 300 ໂຄງການ ແລະ ໄດ້ນຳເອົາຜົນການຄົ້ນຄ້ວາວິໄຈດັ່ງກ່າວ ຈຳນວນໜຶ່ງລົງພິມເຜີຍແຜ່ໃນວາລະສານ ວິທະຍາສາດໃນລະດັບສາກົນ; ໄດ້ດັດສົມຈຳນວນນັກຮຽນເຂົ້າຮຽນວິຊາສະເພາະລະດັບຕ່າງໆໄປຕາມທິດແບບຮູບທາດ, ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ກະແສນັກຮຽນເຂົ້າຮຽນວິຊາຊີບໄດ້ມີການຫັນປ່ຽນຢ່າງຈະແຈ້ງຄື: ສົກຮຽນປີ 2010-2011 ມີນັກຮຽນສາຍອາຊີວະສຶກສາ 40 ພັນກວ່າຄົນ, ມາເຖິງສົກປີ
2014-2015 ມີ
64 ພັນກວ່າຄົນ ແລະ ມີນັກສຶກສາມະຫາວິທະຍາໄລ
36 ພັນກວ່າຄົນ, ຊຶ່ງກ່ອນໜ້ານັ້ນ ຈຳນວນນັກສຶກສາມະຫາວິທະຍາໄລຈະຫລາຍກວ່າຈຳນວນນັກຮຽນສາຍອາຊີວະສຶກສາ ແລະ ດ້ານຄຸນນະພາບການສຶກສາ ຂອງ ສປປ ລາວ
ມີທ່າອ່ຽງກ້າວສູ່ຄຸນນະພາບໃໝ່ຢ່າງຕັ້ງໜ້າ, ນັກຮຽນລາວເຮົາ ສາມາດເຂົ້າຮ່ວມແຂ່ງຂັນສີມືແຮງງານໃນລະດັບພາກພື້ນ ແລະ ເຂົ້າຮ່ວມສອບເສັງດ້ານໄອທີໃນລະດັບໂລກ ຊຶ່ງຜົນຂອງການແຂ່ງຂັນແຕ່ລະຄັ້ງ ໄດ້ດີພໍສົມຄວນ ແລະ ຢູ່ໃນຂອບມາດຖານຂອງພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ.
ເວົ້າລວມແລ້ວ ພື້ນຖານຂອງການປະຕິຮູບລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດ ກໍຄືການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດໃນ
5ປີຜ່ານມາ ດ້ານປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບໄດ້ມີຄວາມສອດຄ່ອງ ແລະ ກົມກຽວກັນດີຂຶ້ນ, ໂດຍສະເພາະແມ່ນການກໍ່ສ້າງກຳລັງແຮງງານ, ນັກວິຊາການລະດັບສູງ ແລະ ນາຍຊ່າງກຳມະກອນ ໄດ້ມີການຫັນປ່ຽນຈາກ ແບບຮູບຂັນ ກ້າວໄປສູ່ ແບບຮູບທາດ ເທື່ອລະກ້າວ ແລະ ຄາດວ່າ: ໃນສົກປີຕໍ່ໜ້າຂະແໜງການສຶກສາຍັງຈະໄດ້ສືບຕໍ່ປັບປຸງບາງຂໍ້ຄົງຄ້າງຈຳນວນໜຶ່ງເຊັ່ນ: ອັດຕາລອດເຫລືອຂອງນັກຮຽນຊັ້ນປະຖົມ ປ1
ຮອດ ປ5
ບັນລຸພຽງແຕ່ 78,3% ເຊິ່ງຄາດໝາຍໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃຫ້ບັນລຸ 95%, ຄຸນນະ ພາບຂອງການສຶກສາມີທ່າອ່ຽງດີຂຶ້ນ ແຕ່ຖ້າທຽບໃສ່ພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ
ຖືວ່າຍັງຕ່ຳ, ສະພາບການກໍ່ສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດ
ເຫລືອບໍ່ພໍຍັງເປັນບັນຫາທີ່ຈະຕ້ອງຮີບຮ້ອນແກ້ໄຂ
ເພື່ອສາມາດຕອບສະໜອງກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫລາດແຮງງານໃຫ້ດີກວ່າເກົ່າ.
ປັດຈຸບັນມີ 57 ເມືອງ, 2 ແຂວງ ແລະ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ໄດ້ປະກາດຈົບຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນ; ພ້ອມນີ້ ໄດ້ປັບປຸງ ແລະ ຈັດລະບົບການຈັດການຮຽນ-ການສອນ ໃຫ້ຮັດກຸມກວ່າເກົ່າ ເພື່ອເອົາຄຸນນະພາບດ້ວຍການປ່ຽນແປງວິທີການຮັບນັກຮຽນເຂົ້າຮຽນ, ສົ່ງເສີມເພດຍິງ, ຊົນເຜົ່າ, ຜູ້ດ້ອຍໂອກາດ, ຜູ້ມີ
No comments:
Post a Comment