ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ
ຂົນສົ່ງໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ປັດຈຸບັນສະພາບ ການສັນຈອນໃນຕົວເມືອງມີຄວາມແອອັດໜາແໜ້ນຕິດຕໍ່ເປັນຊ່ວງແກ່ຍາວຫລາຍຂຶ້ນ, ໂດຍສະເພາະຕາມຈຸດສາມແຍກ,
ສີ່ແຍກໃນເວລາເລັ່ງດ່ວນ, ຄຽງຄູ່ກັນນັ້ນບັນຫາອຸປະຕິເຫດກໍເພີ່ມຂຶ້ນນັບມື້,
ເຊິ່ງສາເຫດຕົ້ນຕໍມາຈາກພາຫະ ນະມີຈໍານວນເພີ່ມຂຶ້ນສະເລ່ຍປະມານ 15%
ຕໍ່ປີ, ການຈອດລົດຕາມແຄມທາງແບບຊະຊາຍມີແຜ່ຫລາຍ, ສະຕິຕໍ່ລະບຽບກົດໝາຍຂອງຜູ້ຂັບຂີ່ບໍ່ທັນສູງ, ຂະນະດຽວກັນການຄຸ້ມຄອງຈາລະຈອນບໍ່ທັນເປັນລະບົບຄົບຊຸດ. ໃນໄລຍະຜ່ານມາມາດຕະການແກ້ໄຂສະເພາະໜ້າທີ່ໄດ້ມີການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດເພື່ອຫລຸດຜ່ອນສະພາບແອອັດດັ່ງກ່າວແມ່ນຈັດສັນເສັ້ນທາງເພື່ອກໍານົດທາງຂຶ້ນ-ທາງລ່ອງ
ແລະ ທາງ ລ້ຽວຄືນໃໝ່,
ປັບປຸງໃສ່ປ້າຍທາງ
ລ້ຽວຂວາຕະຫລອດແລະໃສ່ປ້າຍຈອດວັນຄູ່-ວັນຄີກ,
ຕິດຕັ້ງໄຟອໍານາດເພີ່ມຕາມຈຸດ 3 ແຍກ, 4
ແຍກຕ່າງໆ, ຈັດສັນເວລາເຂົ້າຮຽນຂອງນັກຮຽນກ່ອນໂມງລັດຖະການ,
ເຮັດບັດລົດເມຜູ້ລະ 4
ແສນກີບຕໍ່ປີເພື່ອຫລຸດຜ່ອນການນໍາໃຊ້ລົດສ່ວນຕົວດັ່ງນີ້ເປັນຕົ້ນ. ສ່ວນມາດຕະການແກ້ໄຂສະພາບດັ່ງກ່າວໃນໄລຍະຍາວກໍຍັງແມ່ນການເພີ່ມການລົງທຶນໃສ່ການສ້າງລະ
ບົບຂົນສົ່ງທີ່ດີ,
ສ້າງໃຫ້ມີເສັ້ນທາງຕາງລະດັບ, ສ້າງຈຸດບໍລິການຈອດລົດໃນຕົວເມືອງໃຫ້ພຽງພໍ,
ຄວບຄຸມການປຸກສ້າງໃກ້ກັບຈຸດ 3 ແຍກ, 4
ແຍກຕາມກົດໝາຍຜັງເມືອງ, ສ້າງຕັ້ງສູນຄວບຄຸມຈະລາຈອນ ແລະ
ມີມາດຕະການຈໍາກັດການນໍາເຂົ້າລົດ.
ກະຊວງດັ່ງກ່າວໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ການແກ້ໄຂສະພາບການສັນຈອນແອອັດໃນຕົວເມືອງໄດ້ເລີ່ມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມາແຕ່ປີ 2005, ໂດຍກະຊວງໂຍທາທິການ
ແລະ ຂົນສົ່ງໄດ້ສ້າງແຜນຍຸດທະສາດການຂົນສົ່ງແບບຍືນຍົງຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ, ຊຶ່ງໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫລືອລ້າຈາກອົງການສະຫະປະຊາຊາດ ແລະ ໃນປີ 2008
ອົງການໄຈກາຂອງຍີ່ປຸ່ນໄດ້ສືບຕໍ່ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອສ້າງແຜນແມ່ບົດການຂົນສົ່ງສາທາລະນະໃນຕົວເມືອງນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ,
ຈາກຜົນການສຶກສາໂຄງການດັ່ງກ່າວອົງການໄຈກາໄດ້ຊ່ວຍລົດ ເມຂະໜາດ 45
ບ່ອນນັ່ງຈໍານວນ 42 ຄັນໃຫ້ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນໃນປີ 2012.
ນອກຈາກນີ້ລັດຖະບານຍັງໄດ້ພິຈາລະນາຮັບຮອງເອົາໂຄງການແກ້ໄຂການສັນຈອນແອອັດແບບຍືນຍົງຢູ່ນະຄອນ
ຫລວງວຽງຈັນໂດຍເງິນກູ້ຈາກທະນາຄານພັດທະນາອາຊີ ADB ແລະ
ເງິນຊ່ວຍເຫລືອຈາກອົງການສາກົນຈໍານວນໜຶ່ງລວມມູນຄ່າປະມານ 92 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ແລະ
ປະກອບມີໜ້າວຽກຄື: ຊື້ລົດເມດ່ວນ 92 ຄັນ, ກໍ່ສ້າງສະຖານີຈອດລົດ
2 ແຫ່ງແລະອູ່ສ້ອມແປງ, ປັບປຸງບ່ອນຈອດລົດໃນຕົວເມືອງ,
ປັບປຸງລະບົບຄຸ້ມຄອງຈະລາຈອນ, ປັບປຸງທາງຍ່າງໃຫ້ຮັບປະກັນຄວາມປອດໄພ
ແລະ ປັບປຸງລະບົບການຈັດຕັ້ງຄຸ້ມຄອງ, ເຊິ່ງຄາດຄະເນວ່າແຜນດໍາເນີນງານດັ່ງກ່າວຈະເລີ່ມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃນປີ
2017 ແລະ ຈະໃຫ້ສໍາເລັດໃນປີ 2018 ແລະ
ເມື່ອໂຄງການສໍາເລັດຈະສາມາດແກ້ໄຂສະພາບການສັນຈອນແອອັດໃນຕົວເມືອງໄດ້ໂດຍພື້ນຖານ,
ລະບົບການຂົນສົ່ງສາທາລະນະມີຄວາມສະດວກ ແລະ
ຊ່ວຍຫລຸດຜ່ອນການນໍາໃຊ້ລົດສ່ວນຕົວລົງເທື່ອລະກ້າວ, ມີບ່ອນຈອດລົດ
ແລະ ທາງຍ່າງທີ່ປອດໄພ ແລະ ທັງເປັນການປັບປຸງທັດສະນີຍະພາບຕົວເມືອງໃຫ້ມີຄວາມສວຍງາມ.
No comments:
Post a Comment