ໃນວັນທີ 26 ກັນຍານີ້, ຢູ່ສູນການຮ່ວມມື ແລະ ຝຶກອົບຮົມ (ITCT) ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ, ກະຊວງການເງິນໄດ້ເຊີນຜູ້ຕາງໜ້າຈາກບັນດາກະຊວງອ້ອມຂ້າງສູນກາງເພື່ອຮ່ວມປຶກສາຫາລືທາບທາມຄວາມຄິດເຫັນໃສ່ຮ່າງດໍາລັດວ່າດ້ວຍການປະຕິບັດເງິນອຸດໜູນເຮັດວຽກນອກໂມງລັດຖະການສໍາລັບພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ຮ່າງດໍາລັດດັ່ງກ່າວມີເນື້ອໃນຄົບຖ້ວນ, ຮັດກຸມ, ແທດເໝາະ ແລະ
ສອດຄ່ອງກັບສະພາບຕົວຈິງຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງເປັນເອກະພາບບົນພື້ນຖານປະຢັດມັດທະຢັດ.
ໃນໂອກາດກ່າວເປີດກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວຂອງທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ສີລາ
ວຽງແກ້ວ ໄດ້ມີຄໍາເຫັນສໍາຄັນວ່າ:
ໃນໄລຍະຜ່ານມາການປະຕິບັດເງິນອຸດໜູນການເຮັດວຽກນອກໂມງລັດຖະການສໍາລັບພະນັກງານ-ລັດຖະກອນອິງໃສ່ອັດຕາຄິດໄລ່ທີ່ໄດ້ກໍານົດໄວ້ໃນມາດຕາ
2 ຂອງດໍາລັດສະບັບເລກທີ 176/ນຍ ລົງວັນທີ 25 ພະຈິກ 1993
ວ່າດ້ວຍອັດຕາເບ້ຍເພີ່ມຕໍາແໜ່ງ, ການອຸດໜູນ ແລະ ເບ້ຍລ້ຽງໃຫ້ແກ່ລັດຖະກອນ, ພາລະກອນ ແລະ ອື່ນໆ, ຊຶ່ງເປັນນິຕິກໍາທີ່ຖືກຈັດຕັ້ງມາເປັນເວລາດົນສົມຄວນ
ແລະ ມາຮອດປັດຈຸບັນຜ່ານການຄົ້ນຄວ້າ, ວິໃຈຂໍ້ມູນເຫັນວ່າອັດຕາຄິດໄລ່ດັ່ງກ່າວເພີ່ມຂຶ້ນຫລາຍ.
ສະນັ້ນ ເພື່ອເປັນການປະຢັດລາຍຈ່າຍງົບປະມານ, ພ້ອມທັງຮັບປະກັນຊີວິດການເປັນຢູ່ ແລະ
ກະຕຸກຊຸກຍູ້ຄວາມຫ້າວຫັນໃນວຽກງານຂອງພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ
ຈຶ່ງເຫັນວ່າຄວນປັບປຸງການຫລຸດອັດຕາຄິດໄລ່ດັ່ງກ່າວລົງໃນລະດັບທີ່ເໝາະສົມ ແລະ
ສ້າງເປັນຮ່າງດໍາລັດຂອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ
ປ່ຽນແທນນິຕິກໍາສະບັບເກົ່າ.
ທ່ານນາງ ບົວເງິນ ອຸ່ນນະລາດ
ວ່າການຫົວໜ້າກົມນະໂຍບາຍການເງິນ ກະຊວງການເງິນ ກ່າວວ່າ: ຮ່າງດໍາລັດດັ່ງກ່າວປະກອບມີ 6
ໝວດ ແລະ 17 ມາດຕາ.
ຊຶ່ງໃນໄລຍະຜ່ານມາການຄິດໄລ່ເງິນອຸດໜູນເຮັດວຽກເກີນເວລາລັດຖະການແມ່ນໄດ້ປະຕິບັດຕາມດໍາລັດເລກທີ
176/ນຍ ແລະ ມາຮອດປັດຈຸບັນຫລາຍມາດຕາໃນດໍາລັດນີ້ແມ່ນໄດ້ມີການປັບປຸງເປັນສ່ວນໃຫຍ່
ເຊິ່ງເຫລືອພຽງມາດຕາ 2
ທີ່ກໍານົດກ່ຽວກັບການຄິດໄລ່ເງິນອຸດໜູນເຮັດວຽກເກີນເວລາດັ່ງນີ້: ເຮັດວຽກເກີນເວລາໃນຕອນກາງເວັນແຕ່ 6 ໂມງຫາ 22
ໂມງແມ່ນຄິດໄລ່ເທົ່າກັບ 150% ຕໍ່ຊົ່ວໂມງເຮັດວຽກປົກກະຕິໂດຍອິງໃສ່ເງິນເດືອນພື້ນຖານຕາມຊັ້ນ, ຂັ້ນຂອງແຕ່ລະຄົນ, ເຮັດວຽກເກີນເວລາໃນຕອນກາງຄືນແຕ່ 22 ໂມງຮອດ
6 ໂມງເຊົ້າມື້ໃໝ່ແມ່ນຄິດໄລ່ເທົ່າກັບ 200% ຕໍ່ຊົ່ວໂມງ ແລະ
ເຮັດວຽກໃນມື້ພັກລັດຖະການໃນຕອນກາງເວັນເທົ່າກັບ 250% ຕໍ່ຊົ່ວໂມງ ແລະ
ຕອນກາງຄືນເທົ່າກັບ 300% ຕໍ່ຊົ່ວໂມງ. ຜ່ານການຄົ້ນຄວ້າ ແລະ
ວິໃຈຂໍ້ມູນເຫັນວ່າອັດຕາຄິດໄລ່ດັ່ງກ່າວນັ້ນເມື່ອທຽບກັບລະບົບເງິນເດືອນປັດຈຸບັນຈະເຮັດໃຫ້ລາຍຈ່າຍດັ່ງກ່າວເພີ່ມຂຶ້ນຫລາຍ, ຊຶ່ງເງິນເດືອນພື້ນຖານຕໍ່າສຸດໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກ
26.000 ກີບໃນປີ 1994 ມາເປັນ 904.000 ກີບໃນປັດຈຸບັນ ເຊິ່ງເພີ່ມຂຶ້ນຫລາຍເຖິງ 35 ເທົ່າ
ສະນັ້ນຈຶ່ງເຫັນວ່າບໍ່ສອດຄ່ອງກັບສະພາບການເງິນ-ງົບປະມານ ແລະ
ມີຄວາມຈໍາເປັນຕ້ອງໄດ້ຮີບຮ້ອນປັບປຸງອັດຕາຄິດໄລ່ການເຮັດວຽກເກີນເວລາລັດຖະການໃຫ້ມີຄວາມເໝາະສົມ, ຊຶ່ງກ່ອນໜ້ານີ້ຄະນະກໍາມະການສ້າງຮ່າງດໍາລັດດັ່ງກ່າວໄດ້ສົ່ງຮ່າງທິດທາງເບື້ອງຕົ້ນໃຫ້ບັນດາກະຊວງ, ຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງຈໍານວນໜຶ່ງເພື່ອຂໍຂໍ້ຄິດເຫັນ
ແລະ ໄດ້ມີຄວາມເອກະພາບກັນເປັນສ່ວນໃຫຍ່ໃນການຫລຸດອັດຕາຄິດໄລ່ລົງເຄິ່ງໜຶ່ງ (50%)
ຂອງອັດຕາທີ່ນໍາໃຊ້ໃນປັດຈຸບັນຄື: ຈາກ 150%, 200%, 250% ແລະ 300% ລົງມາເປັນ 75%, 100%, 125% ແລະ 150%.
ແນວໃດກໍຕາມ, ຈຸດທີ່ໜ້າສົນໃຈຂອງຮ່າງດໍາລັດໃໝ່ນີ້ກໍແມ່ນການທີ່ກໍານົດໃນມາດຕາ
2 ວ່າ: ການເຮັດວຽກນອກໂມງລັດຖະການ
ແມ່ນການເຮັດວຽກເກີນເວລາລັດຖະການທີ່ລັດໄດ້ກໍານົດໄວ້ເລີ່ມແຕ່ 8:00 ໂມງເຊົ້າ-16:00
ໂມງ, ການເວນຍາມຂອງແພດໝໍ
ແລະ ການເຮັດວຽກບໍລິ ການອື່ນໆ, ວັນພັກລັດຖະການ, ວັນພັກຕາມແຈ້ງການທາງລັດຖະການ ແລະ
ວັນພັກບຸນສໍາຄັນຕ່າງໆຂອງຊາດ ແລະ ມາດຕາ 6
ທີ່ລະບຸກໍລະນີທີ່ບໍ່ຖືວ່າເປັນການເຮັດວຽກນອກໂມງລັດຖະການ
ໝາຍເຖິງໃນໂມງລັດຖະການໂດຍອິງຕາມວຽກ ເມື່ອລັດຖະກອນຜູ້ໃດບໍ່ໄດ້ເຮັດວຽກພາຍໃນມື້ນີ້, ແຕ່ນອກໂມງລັດຖະການຂອງມື້ນີ້ເອງ
ພັດມີວຽກຈໍາເປັນຕ້ອງໄດ້ເຮັດນອກໂມງລັດຖະການ, ກໍລະນີດັ່ງກ່າວກໍໃຫ້ຖືວ່າເຮັດວຽກແທນຕາມໂມງລັດຖະການຂອງມື້ນີ້, ລັດຖະກອນຂັບລົດນອກໂມງລັດຖະການທີ່ໄປວຽກສ່ວນຕົວໃຫ້ບຸກຄົນໃດໜຶ່ງ, ລັດຖະກອນຂັບລົດທີ່ຕ້ອງໄປຮັບ-ສົ່ງລັດຖະກອນໄປການ
ແລະ ລັດຖະກອນທີ່ປະຕິບັດວຽກງານບໍລິຫານ ຫາກໄດ້ຮັບເງິນອຸດໜູນສະເພາະ ແລະ
ໄດ້ຮັບເງິນບໍາເນັດແລ້ວ ໃນກໍລະນີເຫລົ່ານີ້ແມ່ນບໍ່ໃຫ້ຄິດໄລ່ເປັນເງິນເຮັດວຽກນອກໂມງອີກ.
ສ່ວນເງື່ອນໄຂໃນການປະຕິບັດເງິນເຮັດວຽກນອກໂມງລັດຖະການທີ່ກໍານົດໃນມາດຕາ 5
ແມ່ນກໍລະນີມີຄວາມຈໍາເປັນຕ້ອງປະຕິບັດວຽກງານໃຫ້ສໍາເລັດຕາມແຜນການ, ວຽກງານມີລັກສະນະຮີບດ່ວນ ແລະ
ຕ້ອງໃຫ້ສໍາເລັດຕາມກໍານົດເວລາ, ຕ້ອງມີການມອບໝາຍໃຫ້ປະຕິບັດວຽກງານເປັນລາຍລັກອັກສອນທີ່ສາມາດຢັ້ງຢືນໄດ້ຈາກການຈັດຕັ້ງໃນແຕ່ລະຂັ້ນ
ແລະ ການເວນຍາມຂອງແພດໝໍ ແລະ ຂະແໜງການອື່ນ ແລະ ມາດຕາ 7 ກໍານົດວ່າ:
ຊົ່ວໂມງເຮັດວຽກເກີນໃນເດືອນໜຶ່ງແມ່ນບໍ່ໃຫ້ເກີນ 45 ຊົ່ວໂມງ ແລະ
ສໍາລັບຂະແໜງສາທາລະນະສຸກແມ່ນຄິດໄລ່ຕາມຕົວຈິງ, ສ່ວນວິທີຄິດໄລ່ເງິນເຮັດວຽກນອກໂມງລັດຖະການທີ່ກໍານົດໃນມາດຕາ
9 ແມ່ນເອົາເງິນເດືອນພື້ນຖານຫານໃຫ້ຊາວສອງວັນແລ້ວຫານໃຫ້ 8 ຊົ່ວໂມງ ແລະ
ຄູນໃຫ້ຈໍານວນສ່ວນຮ້ອຍທີ່ກໍານົດໄວ້ຄື: 75%, 100%, 125% ແລະ 150%.
ທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນ ກ່າວວ່າ: ພາຍຫລັງສໍາເລັດການ
ທາບທາມຄວາມຄິດເຫັນຈາກພາກສ່ວນຕ່າງໆແລ້ວ, ຄະນະກໍາມະການສ້າງຮ່າງດໍາລັດຈະໄດ້ນໍາໄປປັບປຸງເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບຕົວຈິງ
ແລະ ຈະນໍາສະເໜີລັດຖະບານພິຈາລະນາຮັບຮອງໃນເດືອນຕຸລານີ້, ສ່ວນລາຍລະອຽດຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແມ່ນຈະໄດ້ກໍານົດມາດຕະການໃນການຄຸ້ມຄອງອອກເປັນຄໍາແນະນໍາຂອງກະຊວງການເງິນສະເພາະ.
No comments:
Post a Comment