ຈາກແນວຄວາມຄິດດັ່ງກ່າວ, ພາຍຫລັງ ສ ປປ ລາວ ແລະ ສປຈີນ ໄດ້ເຫັນດີຕົກລົງເປັນເອກະ
ພາບກັນຍົກລະດັບການພົວພັນລະຫວ່າງສອງປະເທດຂຶ້ນເປັນຄູ່ຮ່ວມຍຸດທະສາດຮອບດ້ານນັບແຕ່ປີ
2009 ເປັນຕົ້ນມາ ແລະ ເຫັນວ່າການຮ່ວມມືສອງຝ່າຍນັບມື້ຂະຫຍາຍກວ້າງອອກໃນຫລາຍຂົງເຂດ ແລະ
ມີຫລາຍໆໂຄງການທີ່ເປັນຍຸດທະສາດສໍາຄັນເກີດຂຶ້ນ, ອັນພົ້ນເດັ່ນແມ່ນໂຄງການຮ່ວມມືດ້ານດາວທຽມລາວທີ່ໄດ້ປ່ອຍຂຶ້ນສູ່ວົງໂຄຈອນໂລກໃນທ້າຍປີ
2015 ຜ່ານມາ ແລະ ໂຄງການສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ
ທີ່ໄດ້ສໍາເລັດພິທີເປີດການກໍ່ສ້າງຢ່າງເປັນທາງການໃນວັນທີ 25
ທັນວານີ້ຢູ່ແຂວງຫລວງພະບາງ,
ຊຶ່ງຈະເປັນສັນຍາລັກໃໝ່ຂອງການຮ່ວມມືຍຸດທະສາດຮອບດ້ານລະຫວ່າງສອງປະເທດ.
ໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ
ແມ່ນມີໄລຍະທາງແຕ່ຊາຍແດນຈີນມາເຖິງນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນທັງໝົດ 417 ກິໂລແມັດ ແລະ
ຖືວ່າເປັນທາງລົດໄຟທີ່ມີລະດັບເຕັກນິກມາດຕະຖານສູງສາຍໜຶ່ງໃນອາຊີ, ເປັນປະເພດລາງດ່ຽວ, ມີຄວາມກວ້າງຂອງລາງ 1.435 ມິນລີແມັດ, ຄວາມໄວອອກແບບສໍາລັບຂົນສົ່ງໂດຍສານແມ່ນ 160 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ ແລະ
ໄດ້ອອກແບບສໍາຮອງໄວ້ສໍາລັບຂົນສົ່ງໂດຍສານໃນເຂດທົ່ງພຽງນັບແຕ່ວັງວຽງຫານະຄອນຫລວງວຽງຈັນແມ່ນ
200 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ ແລະ ສໍາລັບຂົນສົ່ງສີນຄ້າແມ່ນ 120 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ, ການກໍ່ສ້າງປະກອບມີຂົວ 167 ແຫ່ງຍາວ 61 ກວ່າກິໂລແມັດກວມ
14,9%, ກໍ່ສ້າງທໍ່ 649
ແຫ່ງຍາວ 20 ກິໂລແມັດ,
ກໍ່ສ້າງອຸໂມງ 75 ແຫ່ງຍາວ 197 ກິໂລແມັດກວມ 47,7%, ໃນນີ້ອຸໂມງທີ່ມີຄວາມຍາວກວ່າໝູ່ແມ່ນປະມານ 12
ກິໂລແມັດຢູ່ເມືອງກາສີ,
ແຂວງວຽງຈັນ. ມີສະຖານີທັງໝົດ 32 ແຫ່ງ, ໃນນີ້ 21 ສະຖານີແມ່ນສຳລັບລົດໄຟຫຼີກກັນ, 11 ສະຖານີໂດຍສານ ແລະ ສະຖານີສິນຄ້າອີກ 1
ແຫ່ງລວມມູນຄ່າກໍ່ສ້າງທັງໝົດ 5,8 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ ແລະ ຈະໃຫ້ສໍາເລັດການກໍ່ສ້າງໃນປີ
2021.
ໂຄງການເສັ້ນທາງລົດໄຟສາຍນີ້, ແມ່ນນອນໃນແຜນສ້າງທາງລົດໄຟເຊື່ອມຈອດອາຊີ, ໂດຍເບື້ອງຕົ້ນແມ່ນເຊື່ອມຈອດແຕ່ຄຸນໝິງ ສປຈີນ
ຜ່ານຈຸດຊາຍແດນບໍ່ຫານ-ບໍ່ເຕັນເຂົ້າສູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ແລະ
ຕໍ່ໃສ່ບາງກອກໂດຍຜ່ານແຂວງໜອງຄາຍ, ສໍາລັບໄລຍະຍາວແມ່ນສືບຕໍ່ກໍ່ສ້າງແຕ່ນະ ຄອນຫລວງວຽງຈັນ-ທ່າແຂກ-ມູຢາຕໍ່ໃສ່ທ່າເຮືອວຸງອ່າງ
ສສ ຫວຽດນາມ ແລະ ຈະສ້າງແຕ່ທ່າແຂກ-ປາກເຊ-ຊາຍແດນກໍາປູເຈຍ
ເພື່ອໃຫ້ເຊື່ອມຈອດກັນຫລາຍຂຶ້ນຂອງບັນດາປະເທດອາຊຽນ.
ສໍາລັບລາຍຮັບໂດຍກົງຈາກໂຄງການເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນກໍຄື:
ການເພີ່ມຂຶ້ນຂອງປະລິມານການຈໍລະຈອນຂົນສົ່ງໂດຍສານ ແລະ ສີນຄ້າຜ່ານເສັ້ນທາງລົດໄຟໄປຍັງປະເທດອ້ອມຂ້າງ
ແລະ ຂົນສົ່ງພາຍໃນປະເທດເຊັ່ນ: ຄາດຄະເນປະລິມານການຂົນສົ່ງໂດຍສານລະຫວ່າງຈີນ ແລະ 5
ປະເທດອາຊຽນໃນໄລຍະເລີ່ມຕົ້ນຈະມີປະມານ 9,65 ລ້ານເທື່ອຄົນ, ໄລຍະກາງຈະຫລາຍກວ່າ 11 ລ້ານເທື່ອຄົນ ແລະ ໄລຍະຍາວຈະມີປະມານ
16 ລ້ານກວ່າເທື່ອຄົນຕໍ່ປີ,
ສ່ວນອັດຕາການຂົນສົ່ງສີນຄ້າໄລຍະຕົ້ນຈະມີປະມານ 2,59 ລ້ານໂຕນ, ໄລຍະກາງ 3,62 ລ້ານໂຕນ ແລະ ໄລຍະຍາວຈະມີປະມານ 5,46
ລ້ານໂຕນຕໍ່ປີ,
ສ່ວນປະລິມານການຂົນສົ່ງສີນຄ້າພາຍໃນໄລຍະເບື້ອງຕົ້ນມີປະມານ
9,39 ລ້ານໂຕນ,
ໄລຍະກາງ 13,66 ລ້ານໂຕນ ແລະ ໄລຍະຍາວຈະມີຫລາຍກວ່າ 25
ລ້ານໂຕນຕໍ່ປີ. ສະນັ້ນຈຶ່ງສະຫລຸບວ່າ: ໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ນອກຈາກຕອບສະໜອງຄວາມຄອງຄອຍຂອງປະຊາຊົນລາວໃນການ
ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງລາວເຕີບໃຫຍ່ຂະຫຍາຍຕົວແລ້ວຍັງຈະສ້າງລາຍຮັບໃຫ້ປະຊາຊົນທີ່ອາໃສຢູ່ຕາມເຂດແລວທາງລົດໄຟຜ່ານເພີ່ມຂຶ້ນ, ອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການຂົນສົ່ງສີນຄ້າໃນປະລິມານຫລາຍ, ວ່ອງໄວ, ລາຄາຖືກ ແລະ
ເປັນທ່າແຮງໃຫ້ແກ່ການແຂ່ງຂັນຜະລິດຕະພັນໃນຕະຫລາດສາກົນ, ຊຸກຍູ້ການລົງທຶນ,
ການທ່ອງທ່ຽວຢູ່ປະເທດເຮົາຫລາຍຂື້ນ ແລະ
ອັນສໍາຄັນແມ່ນຊ່ວຍຫັນປະເທດລາວຈາກສະຖານະພາບປະເທດບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດຈອດກັບທະເລໃຫ້ກາຍເປັນເຊື່ອມຈອດ, ທັງສອດຄ່ອງກັບແນວຄວາມຄິດລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງແລວທາງ, ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”
ຂອງສະຫາຍເລຂາທິການໃຫຍ່ພັກກອມມູນິດຈີນ ແລະ
ທັງປະກອບສ່ວນເພີ່ມທະວີຮັດແໜ້ນສາຍພົວພັນມິດຕະພາບ ແລະ
ການຮ່ວມມືຮອບດ້ານລະຫວ່າງສອງປະເທດລາວ-ຈີນ
ກໍຄືລະຫວ່າງອາຊຽນກັບຈີນໃຫ້ແໜ້ນແຟ້ນຍິ່ງຂຶ້ນ.
No comments:
Post a Comment