Ad

Ad

13 June 2013

ລາວເລັ່ງປະຕິບັດຍຸດທະສາດສະກັດ​ກັ້ນອຸປະຕິເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນໃຫ້​ເຫຼືອພຽງ 2% ໃນ​ປີ 2020



      ປັດຈຸ​ບັນ,ຄະນະກຳມະການ ແຫ່ງຊາດດ້ານຄວາມປອດໄພ ທາງຖະໜົນພວມເລັ່ງດຳເນີນແຜນການປູກຈິດສຳນຶກໃຫ້ ແກ່ຜູ້ຂັບຂີ່ມີສະຕິຕື່ນຕົວເຄົາລົບລະ ບຽບຈະລາຈອນເພື່ອເຮັດໃຫ້ ສະ ພາບອຸປະຕິ​ເຫດຫຼຸດຜ່ອນ​ລົງ​ໃນ​ເຫຼືອ 2% ​ໃນ​ປີ 2020.
          ຜູ້​ລາຍ​ງານ​ຂ່າວ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ​​ແຕ່ລະ​ປີ, ສະພາບອຸປະຕິເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນຢູ່ລາວມີການເພີ່ມຂຶ້ນເນື່ອງມາຈາກ ການຂາດ ຄວາມປອດໄພທາງທ້ອງຖະໜົນ​ເຊັ່ນ:ຈິດ​ສຳນຶກ​ຂອງນັກຂັບຂີ່, ບັນຫາສະພາບເສັ້ນ ແລະ ສິ່ງ​ອຳ ນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກອື່ນໆເຫັນ ວ່າຍັງ​ບໍ​ໍ່ໄດ້ມາດຕະຖານ, ມາດຕະການຄຸ້ມຄອງ​ບັນຫາ​ອຸປະຕິ​ເຫດ​ຍັງ​ບໍ່​ເຂັ້ມງວດເຮັດ ໃຫ້ມີຜູ້ຝ່າຝືນ ລະບຽບການ​ຈະລາຈອນ​ເປັນ​ຈຳນວນ​ບໍ່ໜ້ອຍ. ຕາມຕົວເລກສະຖິຕິ​ເກ​ັບກຳ​ໄດ້​ຂອງ​ເຈົ້າ ໜ້າທີ່ໃນປີຜ່ານມາ, ທົ່ວປະເທດ ມີອຸປະຕິເຫດເກີດຂຶ້ນທັງໝົດ 5 ພັນກວ່າກໍລະນີ, ມີຜູ້ເສຍຊີວິດ 1 ພັນກວ່າຄົນ ທຽບໃສ່ປີ 2011 ເພີ່ມຂຶ້ນເກືອບ 5% ສາເ ຫດທີ່ພາ ໃຫ້ເກີດອຸປະຕິເຫດສ່ວນ​ໃຫຍ່​ແມ່ນມາຈາກການຂາດສະຕິ ຂອງນັກຂັບຂີ່ຄື ຂັບຂີ່ລົດໄວ, ມຶນເມົາ, ລ່ວງປ້າຍ ສັນຍານ, ປ່ຽນທິດ ບໍ່ຮັບປະກັນ, ເກີດຈາກສະພາບເສັ້ນທາງຄືເສັ້ນທາງເປ່ເພ, ບໍ່ໄດ້ມາດຕະຖານໃນການອອກແບບ ກໍ່ສ້າງ, ແສງສະຫວ່າງບໍ່ພຽງພໍ ແລະ ການຕິດຕັ້ງປ້າຍສັນຍານເຕືອນຄວາມປອດໄພຍັງບໍ່ແທດເໝາະ ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ອັດຕາການ ເກີດອຸປະ ຕິເຫດນັບແຕ່ປີ 2002 ເປັນຕົ້ນມາເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງໜ້ອຍປີ​ລະ 5%.

            ທ່ານ ສົມນຶກ ເມກຕະຄຸນ ກອງເລຂາຄະນະກຳມະການ ແຫ່ງຊາດດ້ານຄວາມປອດໄພ ທາງຖະໜົນ ກ່າວວ່າ:  ປັດຈຸບັນ, ລາວມີການເພີ່ມຂຶ້ນຂອງຍວດ ຍານພາຫະນະເກືອບ 2 ລ້ານ ຄັນຈາກການຂຶ້ນທະບຽນຂອງກົມຕຳຫຼວດຈະລາ ຈອນ,ຂະນະ ດຽວກັນ 54% ຂອງຈຳນວນພົນ ລະເມືອງທັງໝົດມີອາຍຸ 20 ຫຼື ຕ່ຳກວ່າ ໄດ້ມີການຂັບຂີ່ຍານພາ ຫະນະ, ຜູ້ຂັບຂີ່ລົດຈັກສ່ວນໃຫຍ່ມີ ອາຍຸຕ່ຳກວ່າ 30 ປີ, 70% ຂອງຜູ້ ຂັບຂີ່ລົດຈັກທັງໝົດບໍ່ມີໃບຂັບຂີ່ ແລະ 80% ຂອງຜູ້ຂັບ ຂີ່ທີ່ມີໃບຂັບ ຂີ່ບໍ່ໄດ້ຜ່ານການເຝິກອົບຮົມ ຊຶ່ງ ເຮັດໃຫ້ສະພາບການເກີດ ອຸປະ ຕິເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນເພີ່ມຂຶ້ນ ແລະ ຜູ້ຂັບ ຂີ່ຈຳນວນ​ໜຶ່ງບໍ່ໄດ້ ຮັບການອົບຮົມດ້ານຄວາມປອດ ໄພທາງຖະໜົນ,ພຽງຂັບຂີ່ລົດ ເປັນກໍຂັບຂີ່ລົດເລີຍ ຈຶ່ງເຮັດ ໃຫ້ມີ ອຸປະ ຕິເຫດເກີດຂຶ້ນໄດ້ງ່າຍ. ແນວໃດກໍດີ,ກອງປະຊຸມຄະນະ ກຳມະການແຫ່ງຊາດດ້ານ ຄວາມປອດ ໄພທາງຖະໜົນ ຄັ້ງ ທີ 2 ໄດ້ຕີລາຄາວ່າ: ບັນຫາອຸປະ ຕິເຫດອາດຈະເພີ່ມຂຶ້ນຫຼາຍຖ້າ ຫາກບໍ່ໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂແລະ ປ້ອງກັນຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ ແລະ ກໍຕ້ອງໄດ້ມີສ່ວນຮ່ວມຂອງຫຼາຍ ພາກສ່ວນໃນການໂຄສະນາ ແລະ ປູກຈິດສຳນຶກໃຫ້ສັງຄົມຮ່ວມກັນແກ້ໄຂ. ສະນັ້ນນັບແຕ່ ປີ 2013 ຫາ 2020 ຕ້ອງໄດ້ມີແຜນງານລະອຽດໃນການດຳເນີນຍຸດທະ ສາດແກ້ໄຂອຸປະຕິເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນ ຄື ເລັ່ງສ້ າງຕຳລາສິດ ສອນໃນຊັ້ນອະນຸບານ ແລະ ປະຖົມເພື່ອໃຫ້ແທດເໝາະ ແລະ ປູກຈິດສຳນຶກແຕ່ເຍົາໄວ ໃຫ້ເດັກໄດ້ຮຽນຮູ້ ຄວາມປອດໄພທາງຖະໜົນຍ້ອນວ່າການເກີດອຸປະຕິເຫດສ່ວນໃຫຍ່ແມ່ນເກີດຈາກຜູ້ຂັບຂີ່ລະເມີດລະບຽບຈະລາຈອນ, ຂາດ ປະສົບການ, ເຕັກນິກການຂັບຂີ່ ແລະ ຄຸນສົມບັດໃນ ການຂັບຂີ່ບໍ່ທັນສູງ, ການໂຄສະນາໃສ່ໝວກກັນກະທົບສຳລັບຜູ້ ຂັບຂີ່ ແລະ ຜູ້ຊ້ອນທ້າຍລົດຈັກ ຍັງ​ເຮັດບໍ່​ໄດ້​ດີ,​ແຕ່​ສິ່ງ​ນີ້​ແມ່ນ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນການໃສ່ໝວກກັນກະທົບຈະຊ່ວຍປ້ອງກັນການ ບາດ ເຈັບຢູ່ຫົວ ຊຶ່ງເປັນສ່ວນສຳ ຄັນ ຂອງຮ່າງກາຍຂອງຄົນ ແລະ ຈະຊ່ວຍຫຼຸດຜ່ອນອັດຕາການເສຍຊີວິດຈາກອຸປະຕິເຫດ ​ແລະ ພ້ອມ​ນັ້ນກໍ​ຕ້ອງຈຳກັດການຂັບຂີ່ລົດ ໃນຍາມມຶນເມົາ ຊຶ່ງເປັນການ ສ່ຽງຕໍ່ການເກີດອຸປະຕິເຫດສູງຕ້ອງຊຸກຍູ້ເຈົ້າໜ້າ ທີ່ຕຳ ຫຼວດເພີ່ມທະວີກວດກາການມຶນເມົາຂອງຜູ້ຂັບຂີ່ໂດຍນຳໃຊ້ວິທີການທີ່ງ່າຍດາຍແຕ່ມີຄວາມຈະແຈ້ງທີ່ຜູ້ຂັບຂີ່ສາມາດຮັບ ໄດ້, ອອກລະບຽບເພື່ອຈຳກັດການຂັບຂີ່ໃນເວ ລາດື່ມສິ່ງມຶນເມົາ, ກຳນົດເປົ້າໝາຍ ໃນການກວດກາບັນດາຜູ້ຂັບຂີ່ທີ່ມີປາກົດການ ມຶນເມົາ ໂດຍສະເພາະໃນເວລາ 20 ໂມງ ເຖິງທ່ຽງຄືນຖ້າຜົນກວດກາບໍ່ ຜ່ານຕ້ອງເຂັ້ມງວດໃນການດຳ ເນີນຄະດີຕາມກົດ ໝາຍ ​ແລະ ສິ່ງ​ສຳຄັນ​ອີກ​ຢ່າງໜຶ່ງ​ແມ່ນ​ຕ້ອງ ກຳນົດຄວາມໄວ ໃຫ້ເໝາະສົມ ກັບແຕ່ລະເສັ້ນທາງ, ບັງຄັບໃຫ້ຜູ້ ຂັບຂີ່ຕ້ອງປະ ຕິບັດຕາມປ້າຍກຳ ນົດດັ່ງກ່າວ ເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນຄວາມ ຮຸນແຮງຂອງອຸປະຕິເຫດ ໂດຍ ສະເພາະໃນເສັ້ນທາງທີ່ໄດ້ຮັບ ການປັບ ປຸງໃໝ່ ແລະ ອອກຂໍ້ກຳ ນົດກ່ຽວກັບຄວາມໄວຈຳກັດໃນ ແຕ່ລະເສັ້ນທາງບົນພື້ນຖານຮັບ ປະກັນຄວາມປອດໄພ ແລະ ຄວາມສະດວກ ​ແລະ ປຸກລະດົມ ໃຫ້ຜູ້ຂັບຂີ່ຮູ້ຈັກການປ້ອງກັນຕົນ ເອງຈາກອຸປະຕິເຫດກ້າວໄປສູ່ ການບັງຄັບໃຫ້ຜູ້ຂັບຂີ່ ແລະ ຜູ້ໂດຍສານ, ທຸກຄົນຕ້ອງໃສ່ສາຍ ແອວນິລະໄພ ເພາະວ່າຈະສາ ມາດຫຼຸດຜ່ອນການສເຍຊີວິດໃນ ເວລາເກີດອຸປະຕິເຫດ ລົງໄດ້ 40% ແລະ ​ເລັ່ງການຄຸ້ມຄອງການຈະ ລາຈອນ ແລະ ການແບ່ງຊ່ອງ ຈະລາຈອນສຳລັບການຂົນສົ່ງສາທາລະນະ ເພື່ອ ເຮັດໃຫ້ການຈະລາຈອນມີຄວາມເປັນລະບຽບ, ສະດວກ, ປອດໄພ, ສ້າງ ໃຫ້ເສັ້ນທາງມີປ້າຍສັນຍານຄົບຖ້ວນ, ມີເຄື່ອງ ໝາຍທີ່ສາມາດ ແນມເຫັນໄດ້ງ່າຍ,ແນໃສ່ ເພື່ອ ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ ຜູ້ຂັບຂີ່ທີ່ສັນຈອນໄປມາໄດ້ປະຕິບັດຢ່າງຖືກ ຕ້ອງ.

No comments:

Post a Comment