ໂດຍ : ຄຳກອງ ທຳມະເທວາ
ພະນັກງານລັດຖະກອນແມ່ນຜູ້ຕັດສິນຜົນສຳເລັດຕ່າງໆຂອງວຽກງານ,
ຖ້າພະນັກງານລັດຖະກອນມີຄຸນນະພາບ, ວຽກ ງານກໍຈະມີປະສິດທິຜົນ. ດັ່ງນັ້ນ ພັກເຮົາເວລາໃດກໍຖືສຳຄັນຕໍ່ກັບບັນຫາພະນັກງານລັດຖະກອນໃນມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່
ຄັ້ງທີ IX ກໍ ໄດ້ກຳນົດເນື້ອໃນ 4 ບຸກທະລຸໜຶ່ງ ໃນນັ້ນກໍແມ່ນການບຸກທະລຸທາງດ້ານການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດ
ໃຫ້ມີຄຸນນະພາບເພື່ອກາຍເປັນພະນັກງານລັດຖະກອນທີ່ມີຄຸນນະພາບຄືໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ພັກ-ລັດເຮົາໄດ້ມີນະໂຍບາຍຮັບ
ເອົາພະນັກງານລັດຖະກອນໃນແຕ່ລະປີເປັນຈຳນວນຫລາຍພັນຄົນເພື່ອສັບຊ້ອນເຂົ້າໃນຂະແໜງການຕ່າງໆນັບທັງສູນກາງລົງ
ຮອດທ້ອງຖິ່ນຮາກຖານ, ແຕ່ໃນນັ້ນການຮັບລັດຖະກອນສ່ວນຫລາຍຍັງເຫັນວ່າບໍ່ທັນໄປຕາມທິດນຳທີ່ພັກ-ລັດເຮົາຕ້ອງ
ການຕ້ອງເປັນຜູ້ທີ່ມີຄວາມຮູ້, ຄວາມສາມາດ, ມີຄຸນສົມບັດສິນທຳປະຕິວັດໜັກແໜ້ນ, ແຕ່ຜ່ານມາການຄັດເລືອກຂອງ
ພວກ ເຮົາພັດບໍ່ໄດ້ແນວນັ້ນ ກໍແມ່ນຍ້ອນກົນໄກເກື້ອກູນມັນຍັງມີຢູ່, ຄັດເລືອກເອົາແຕ່ເດັກຝາກ
ແລະ ຍາດພີ່ນ້ອງຂອງຕົນ, ສ່ວນ ຜູ້ອື່ນຈະເສັງໄດ້, ເກັ່ງມີຄວາມສາມາດກໍຕາມ ຫລື ຮ້າຍແຮງໄປກວ່ານັ້ນ
ມີບາງບ່ອນຍັງມີລັກສະນະວິ້ງເຕັ້ນເຂົ້າເປັນພະນັກ ງານລັດຖະກອນກໍມີ. ດ້ວຍເຫດຜົນດັ່ງກ່າວນັ້ນ
ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ຄຸນນະພາບພະນັກງານລັດຖະກອນບໍ່ສາມາດຕອບສະໜອງໄດ້ຕໍ່ ກັບໜ້າທີ່ວຽກງານທີ່ພັກ-ລັດຕ້ອງການ,
ເຖິງວ່າຈະເພີ່ມເງິນເດືອນຂຶ້ນສູງພຽງໃດ, ແຕ່ໜ້າວຽກນັ້ນກໍບໍ່ສຳເລັດໄດ້ຍ້ອນຄົນ ຂາດຄຸນນະພາບ.
ມາໃນສົກປີນີ້ (2013-2014), ລັດຖະບານໄດ້ປັບປຸງລະບຽບກ່ຽວກັບຮັບເອົາລັດຖະກອນໃໝ່ໂດຍຮູບການສອບເສັງ
ຄັດເລືອກເພື່ອຊອກໄດ້ຜູ້ທີ່ມີເງື່ອນໄຂເໝາະສົມທັງຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດຫລີກເວັ້ນການຮັບລັດຖະກອນແບບເກື້ອກູນຄື
ຜ່ານມາ ໂດຍມອບໃຫ້ກະຊວງພາຍໃນເປັນຜູ້ຮັບຜິດຊອບເລື່ອງນີ້ໂດຍກົງ. ໃນການສອບເສັງແມ່ນລວມມີ
2 ພາກ ຄືພາກ ຄວາມຮູ້ທົ່ວໄປ (ພາກທິດສະດີ) ແລະ ພາກວິຊາສະເພາະ, ຖ້າເສັງໄດ້ຄະແນນ 50% ຂຶ້ນໄປ
ຈຶ່ງອອກໃບຢັ້ງຢືນໃຫ້ແລ້ວເອົາ ໃບຢັ້ງຢືນໄປຍື່ນຕໍ່ເພື່ອກຽມສອບເສັງເຂົ້າວິຊາສະເພາະທີ່ໄດ້ຮຽນມາໃນແຕ່ລະອົງການສຳນັກງານ
ແລະ ກ້າວໄປເຖິງການເຂົ້າ ເປັນພະນັກງານລັດຖະກອນຕໍ່ໄປ.
ນີ້ຖືວ່າແມ່ນເທື່ອທຳອິດທີ່ຄັດເລືອກເອົາຄົນທີ່ມີຄຸນນະພາບເຂົ້າມາເປັນພະນັກງານລັດຖະກອນ,
ຮອດປີ 2015 ລາວເຮົາ ຈະກ້າວເຂົ້າສູ່ AEC (ປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນ). ສະນັ້ນ ພະນັກງານລັດຖະກອນຕ້ອງມີຄວາມພ້ອມນັບທັງດ້ານພາສາ
ສາກົນ ແລະ ຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດດ້ານວິຊາສະເພາະ. ດັ່ງນັ້ນ ໃນໂອກາດນີ້ ຈຶ່ງຂໍຝາກເຖິງຜູ້ທີ່ມີໜ້າທີ່ກວດກາບົດສອບເສັງ
ຈົ່ງຢຶດໝັ້ນໃນຫລັກການຄວາມເປັນທຳ, ຊື່ສັດສຸຈະລິດເພື່ອຈະໄດ້ມາພະນັກງານລັດຖະກອນທີ່ມີຄຸນນະພາບຕາມທີ່ພັກລັດ
ເຮົາຕ້ອງການ.
No comments:
Post a Comment