Ad

Ad

26 March 2014

ຂະ​ແໜງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ​ຍັ​ງມີ​ຫລາຍ​ຂອດ​ເປັນ​ສິ່ງ​ທ້າ​ທາຍ



          ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ​ເຖິງ​ວ່າ​ໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາ, ຂະ​ແໜງການ ຂອງຕົນ​ໄດ້​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ປະຕິບັດ ໜ້າທີ່​ຕາມ​ຄວາມ​ຮັບຜິດຊອບ​ຢ່າງ​ຫ້າວ ຫັນ, ອັນ​ໄດ້​ເຮັດ​ໃຫ້​ພື້ນ ຖານ​ການ​ຄົມມະນາຄົມ​ພາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ມີ​ຄວາມ​ສະດວກ​ເປັນ​ກ້າວໆມາ. ແຕ່​ເມື່ອ​ທຽບ​​ໃສ່ກັບ​ຄວາມ​ຮຽກຮ້ອງ​ຕ້ອງການ​ຕົວ​ຈິງ​ໃນ​ໄລຍະ​ໃໝ່ທີ່ມີ​ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ກັບ​ພາກພື້ນ ​ແລະ ສາກົນ​ແລ້ວ​ເຫັນ​ວ່າ ຂະ​ແໜງຂອງ​ຕົນ​ຍັງ​ມີ​ຫລາຍ​ຂອດ​ເປັນ​ສິ່ງ​ທ້າ​ທາຍ​ໃຫຍ່​ຫລວງ, ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ສະພາບ​ເສັ້ນທາງ​ຫລວງ​ທີ່​ເປັນ​ແລວ​ທາງ​ເສດຖະກິດ ​ແລະ ອານຸ ພາກພື້ນ​ເຖິງ​ວ່າ​ໄດ້​ລົງທຶນຫຼາຍ, ແຕ່​ມາດຕະຖານ ​ແລະ ຄວາມ​ສາ ມາດ​ຮັບ​ນ້ຳໜັກຍັງ​ບໍ່​ເທົ່າ​ທຽມ ອາຊຽນ​ເປັນຕົ້ນ: ບັນດາ​ເສັ້ນ ທາງ​ຢູ່​ພາກ​ເໜືອຍັງ​ບໍ່ມີ​ຄວາມ ໝັ້ນທ່ຽງ ແລະ ​ຮັບປະກັນ​ຕໍ່​ໄພ​ທຳ​ມະ​ຊາດ, ຕາມ​ແຄມ​ຝັ່ງ​ແມ່​ນ້ຳ​ກໍ​ສືບຕໍ່​ເຈື່ອນຢ່າງ ໜັກໜ່ວງ, ສະພາບ​ການ​ພັດທະນາ​ຕົວ ເມືອງ, ການ​ປຸກ​ສ້າງ, ເຂດ​ສະ ຫງວນ​ທາງ​ຫລວງ, ຄວາມ​ແອ​ອັດ​ຂອງ​ການ​ຈໍລະ​ຈອນ​ໃນ​ຕົວ​ເມືອງ​ໃຫຍ່​ລວມ​ເຖິງ​ສະພາບ​ການ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນຂອງ​ອຸປະຕິ​ເຫດ​ຕາມ​ທ້ອງ​ຖະໜົນຍັງ​ບໍ່ສາມາດ​ແກ້​ໄຂ​ໃຫ້​ຫລຸດໜ້ອຍລົງ​ໄດ້.

    ສຳລັບ​ດ້ານ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ກໍ​ມີ​ອຸປະສັກ​ບໍ່ໜ້ອຍ​ເປັນຕົ້ນ​ແມ່ນ​ບັນ ດາ​ລະບຽບການ​ຕ່າງໆຍັງ​ບໍ່​ເໝາະສົມ​ສອດຄ່ອງ, ການ​ພັດ ທະນາ​ລະບົບ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ບໍ່ທັນ​ໄປ​ຄຽງຄູ່​ກັບ​ການ​ຜະລິດ​ຢ່າງ​ກົມກຽວ ​ແລະ ບໍ່ສາມາດ​ແຂ່ງ ຂັນ​ກັບປະ​ເທດ​ໃກ້​ຄຽງ​ໄດ້​, ຍ້ອນ​ຕົ້ນ​ທຶນ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຂອງ​ພວກ​ເຮົາ​ຍັງ​ມີ​ມູນ​ຄ່າ​ສູງ, ພາຫະນະ​ເກົ່າ​ແກ່, ຜູ້​ປະ​ກອບ​ການ​ສ່ວນ​ຫລາຍ​ແມ່ນ​ທຸລະ​ກິດຂະໜາດ ນ້ອຍ, ນ້ຳມັນກໍ່ມີ​ລາຄາ​ສູງ​ກວ່າ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ໃກ້​ຄຽງທີ່​ນຳ​ໃຊ້​ພະລັງງານ​ອື່ນ​ທີ່​ຖືກ​ກວ່າ, ຜູ້​ຂັບ​ລົດ​ຂົນ​ສົ່ງ​ມາດຕະຖານ​ບໍ່ສູງ ແລະ ລະບຽບວິ​ໄນ​ບໍ່ດີ, ຂະນະ​ທີ່​ການ​ກວດກາ​ຂອງ​ເຈົ້າໜ້າທີ່​ຕຳ ຫລວດ​ຈະລາຈອນກໍ​ມີ​ຫລາຍ​ຂັ້ນ ຫລາຍຂອດ​ເຊິ່ງທັງໝົດ ທີ່ກ່າວ​ມານັ້ນ, ພວມ​ເປັນ​ສິ່ງ​ທ້າ​ທາຍ ຕໍ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ ແລະ ​ເປ​ັນອຸປະສັກ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ຫັນ​ເປັນ​ອຸດສາຫະກຳ​ທັນ​ສະ​ໄໝ ຂອງ​ປະ​ເທດ​ເຮົາໃນຕໍ່ໜ້າ.

No comments:

Post a Comment