ຄະນະກຳມະການແຫ່ງຊາດເພື່ອຄຸ້ມຄອງເຂດເສດຖະກິດພິເສດ
ແລະ ສະເພາະ (ຄຂພສ), ພວມເລັ່ງຂໍຄຳຄິດເຫັນກັບຫລາຍພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ເຂົ້າໃສ່ຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍເຂດເສດຖະກິດພິເສດ
ແລະ ສະເພາະເພື່ອຈະນຳ ສະເໜີຕໍ່ ລັດຖະບານ ແລະ ສະພາແຫ່ງຊາດພິຈາລະນາໃນຂັ້ນຕໍ່ໄປ, ພາຍຫລັງເຫັນ ວ່າຈາກບົດຮຽນຕົວຈິງໃນການຄຸ້ມຄອງເຂດດັ່ງກ່າວດ້ວຍດຳລັດຂອງນາຍົກ ລັດຖະ ມົນຕີ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ຍັງບໍ່ທັນສາມາດກະຕຸກຊຸກຍູ້ໃຫ້ນັກລົງທຶນປະຕິບັດ ຕາມສັນ
ຍາລົງທຶນໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ, ເຊິ່ງເຫັນໄດ້ຈາກຕົວເລກສັນຍາລົງທຶນມີເຖິງ 4,7 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ,
ແຕ່ເຮັດຕົວຈິງພຽງ 1 ຕື້ກວ່າໂດລາສະຫະລັດເທົ່າກັບ 1 ສ່ວນ 3 ເທົ່ານັ້ນ. ຄຽງຄູ່ກັນນັ້ນ,
ຍັງມີບັນ ຫາການຊົດເຊີຍທີ່ດິນ, ລະບຽບການຄຸ້ມຄອງ ເຂດບໍ່ຮັດກຸມ, ການສະໜອງແຮງງານຍັງບໍ່ທັນໄດ້ດີທັງດ້ານປະລິມານ
ແລະ ຄຸນນະພາບ ແລະ ການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງ ປະຊາຊົນທີ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກການພັດທະນາແມ່ນມີໜ້ອຍ,
ເຊິ່ງບັນຫາດັ່ງ ກ່າວອາດເປັນຍ້ອນການກຳນົດລະບຽບຫລັການຕ່າງໆ ຍັງບໍ່ທັນຮັດກຸມຊັດເຈນ,
ເອື້ອອຳນວຍ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບສະພາບ ເງື່ອນໄຂຕົວຈິງທາງດ້ານເສດຖະກິດຈຶ່ງ ເຮັດໃຫ້ການລົງທຶນຂອງນັກລົງທຶນມີລັກສະນະຊັກຊ້າແກ່ຍາວ
ຫລື ບໍ່ກ້າປະຕິບັດຕົວ ຈິງໃນການລົງທຶນ.
ຄະນະກຳມະການດັ່ງກ່າວໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ປັດຈຸບັນທົ່ວປະເທດມີເຂດເສດຖະກິດພິເສດ
2 ແຫ່ງຄື: ເຂດຖະກິດ
ພິເສດສະຫວັນ-ເຊໂນແຂວງສະຫວັນນະເຂດ
ແລະ ເຂດເສດຖະກິດພິເສດສາມຫລ່ຽມຄຳ, ແຂວງບໍ່ແກ້ວ, ສ່ວນເຂດເສຖະ ກິດສະເພາະມີ 8 ແຫ່ງ, ມີເນື້ອທີ່ທັງໝົດ
13 ພັນກວ່າເຮັກຕາ ແລະ ມີ 158 ບໍລິສັດເຂົ້າມາລົງທຶນສ້າງຕັ້ງໂຮງ ຈັກໂຮງງານຜະ ລິດສີນຄ້າສົ່ງອອກໄປຕ່າງປະເທດ,
ສາມາດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານລັດໄດ້ຫລາຍກວ່າ 10 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ, ຊຶ່ງຖ້າມີ ກົດໝາຍຄຸ້ມຄອງເຂດເສດຖະກິດພິເສດ
ແລະ ສະເພາະເມື່ອໃດກໍຈະເຮັດໃຫ້ການສົ່ງເສີມດີຂື້ນຫລາຍກວ່າເກົ່າ ສາມາດ ດຶງ ດູດ ແລະ ຍາດ
ແຍ່ງການລົງທຶນຈາກພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດເພີ່ມຂຶ້ນ, ໄປຄຽງຄູ່ກັບການຮັບປະກັນໃຫ້ເຂດ ດັ່ງກ່າວກາຍເປັນແຫລ່ງສ້າງລາຍຮັບສຳຄັນໃນການປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນງົບປະມານແຫ່ງຊາດ,
ປະກອບສ່ວນສ້າງວຽກເຮັດ ງານທຳໃຫ້ ແຮງງານທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ປັບປຸງຄຸນນະພາບຊີວິດຂອງປະຊາຊົນໃຫ້ນັບມື້ດີຂຶ້ນ.
No comments:
Post a Comment