Ad

Ad

13 February 2013

ກະ​ແສ​ຄ່າ​ນິຍົມຮຽນ​ເພື່ອ​ເປັນ​ນາຍຍັງ​ຄອບ​ງຳ​ແນວ​ຄິດ​ນັກ​ສຶກສາລາ​ວ



     ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ ລະບຸ​ວ່າ: ​ເຖິງ​ວ່າ​ພວກ​ເຮົາ​ໄດ້​ມີ​ຄວາ​ມພະຍາຍາມ​ພັດທະນາ​ລະບົບ​ການ​ສຶກສາ​ຂອງ​ລາວ​​ຕາມ​ແນວທາງ​ນະ​ໂຍບາຍ​ຂອງ​ພັກ ​ແລະ ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ຕາມ​ກະ​ແສ​​ໂລກາ​ພິວັດ ​ແລະ ກໍປະ ສົບ​ຄວາມ​ສຳ​ເລັດ​ຫລາຍ​​ປະການ​ມາ​ແລ້ວ​ກໍ​ຕາມ, ​ແຕ່​ພວກ​ເຮົາ​ຍັງ​ພົບ​ກັບ​ບັນ ຫາ​ຈຳນວນ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ເປັນ​ສິ່ງ​ກີດ ຂວາງ, ກົດ​ໜ່ວງການ​ພັດທະນາ​ປະ​ເທດ​ຊາດ ​ແລະ ພັດທະນາ​ຊັບ ພະຍາກອນ​ມະນຸດ​ຕາມ​ແນວທາງ​ນະ​ໂຍ ບາຍ​ຂອງ​ພັກ ​ແລະ ຕາມ​ກະ​ແສ​ໂລກາ​ພິວັດ.
    ບັນຫາ​ໃຫຍ່​ໃນ​ສັງຄົມ​ເຮົາ​ຕໍ່​ການ​ສຶກສາທຸກ​ມື້ນີ້​ແມ່ນ​ກະ​ແສ​ແນວ​ຄິດ-ຈິນຕະນາການ​ຂອງ​ຄົນ​ບໍ່​ມັກ​ຮຽນ​ວິຊາ​ຊີບ​ຊັ້ນຕົ້ນ, ຊັ້ນ ກາງ, ຊັ້ນສູງ; ​ແລ່ນນຳ​ຄ່າ​ນິຍົມ​ທີ່​ໃຝ່ຝັນ​ຢາກ​ຮຽນ​ແຕ່​ລະດັບ​ປະລິນ ຍາ​ຕີ​ຢູ່​ມະຫາວິທະ ຍາ​ໄລ ​ແລະ ຢາກ​ຮຽນ​ແຕ່​ຂະ​ແໜງ​ວິຊາ​ທີ່​ຕິດ​ພັນ​ກັບ​ເສດຖະກິດໂດຍ​ບໍ່​ຄຳນຶງ​ເຖິງ​ຄວາມ​ສາມາດ ​ແລະ ຜົນ​ການ​ຮຽນ​ໃນ​ຊັ້ນມັດທະຍົມ​ຕອນ​ປາຍ​ຂອງ​ຕົນ​ເຊັ່ນ: ຕ້ອງການ​ຮຽນ​ແຕ່​ວິຊາ​ເສດຖະສາດ, ບໍລິ ຫານ​ທຸລະ​ກິດ, ບັນຊີ​ການ​ເງິນ, ການ​ທະນາຄານ​ເປັນ​ສ່ວນ​ຫລາຍ. ​ເຖິງ​ວ່າກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ ​ໄດ້​ມີ​ຄວາມ​ພະ ຍາຍາມ​ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ຂະ ຫຍາຍ​ໂຮງຮຽນ​ວິຊາ​ຊີບ, ວິທະ ຍາ​ໄລ​ເຕັກນິກ​ຢູ່​ບັນດາ​ແຂວງ​​ເພື່ອ​ຮອງ​ຮັບ​ຜູ້​ທີ່​ຮຽນ​ຈົບ​ສາຍ​ສາມັນ​ສຶກສາ​ໄດ້​ເຂົ້າຮຽນ​ຕໍ່​ວິຊາ​ຊີບ​ລະດັບ​ຊັ້ນຕົ້ນ, ຊັ້ນກາງ, ຊັ້ນສູງ​ໃຫ້​ໄດ້​ຫລາຍ​
ຂຶ້ນ ​ເຊິ່ງ​ແຕ່ ລະ​ປີ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ອາຊີວະ​ສຶກສາ​​ເຫລົ່ານັ້ນ​ສາມາດ​ຮັບ​ນັກຮຽນ​ເຂົ້າຮຽນ​ໄດ້​ເຖິງ 16-17 ພັນ​ຄົນ, ​ແຕ່​ໃນ​ພາກ​ປະຕິບັດ​ຕົວ​ຈິງ​ນັກ ຮຽນ​ທີ່​ຮຽນ​ຈົບ​ຊັ້ນມັດທະຍົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ, ຕອນ​ປາຍ​ແລ້ວ ຊ້ຳພັດ​ບໍ່​ສົນ​ໃຈ​ໄປ​ຮຽນ​ວິຊາ​ຊີບ ​ແລະ ພ້ອມ​ນັ້ນ ຜູ້​ເປັນພໍ່​​ເປັນແມ່ ​ແລະ ຜູ້​ປົກຄອງ​ນັກຮຽນ​​ເອງ​ກໍ​ບໍ່​ສົ່ງ​ເສີມ​ໃຫ້​ລູກ​ຫລານ​ຂອງ​ຕົນ​ໄປ​ຮຽນ​ວິຊາ​ຊີບ​ໃນ​ລະດັບ​ດັ່ງກ່າວ ຄື​ສົກ ຮຽນ 2011-2012 ຜ່ານ​ມາ ມີ​ຜູ້​ສະໝັກ​ມາ​ຮຽນ​ຢູ່​ສະ​ຖາ​ບັນ​ອາຊີ ວະ​ສຶກສາ​ຂອງ​ລັດ​ພຽງ​ແຕ່ 8 ພັນ​ກວ່າ​ຄົນ ຫລື ປະມານ 50% ຂອງ​ຄວາມ​ອາດ​ສາມາດ​ຮອງ​ຮັບ​ເທົ່າ​ນັ້ນ. ​​ແຕ່​ໃນ​ຂະນະ​ນັ້ນ ມີ​ຜູ້​ສະໝັກ​ເຂົ້າຮຽນ​ຢູ່​ມະຫາວິທະຍາ​ໄລ ຫລາຍ​ເຖິງ​ເຖິງ 20 ພັນ​ກວ່າ. ອັດ ຕາ​ສ່ວນ​ນັກ​ສຶກສາ​ທີ່​ຮຽນ​ຊັ້ນສູງ ​ແລະ ມະຫາວິທະຍາ​ໄລ​ມີ​ເຖິງ 1.987 ຄົນ ຕໍ່​ປະຊາກອນ 1 ​ແສນ​ຄົນ. ສ່ວນ​ອາຊີວະ​ສຶກສາລະ​ດັບ​ຊັ້ນກາງ​ມີ​ພຽງ​ແຕ່ 295 ຄົນ ຕໍ່ປະ ຊາກອນ 1 ​ແສນ​ຄົນ. ອີກ​ດ້ານ​ໜຶ່ງ ຕາມ​ການ​ວິ​ໄຈ​ຂໍ້​ມູນ​ຂອງ​ຊ່ຽວ ຊານ​ຕ່າງປະ​ເທດ​ໃນ​ການ​ຕີ​ລາຄາ​ການ​ປະຕິບັດ​ແນວທາງ​ປ່ຽນ​ແປງ​ໃໝ່​ຂອງ​​ຂະ​ແໜງ​ການ​ສຶກ ສາ​ຢູ່​ປະ​ເທດ​ເຮົາ ພົບ​ວ່າ:​ໂຄງ​ປະ ກອບ​ຂອງ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ກຳລັງ​ແຮງ​ງານ​ລາວ​ແມ່ນ​ນັກວິຊາການ​ຊັ້ນສູງ 8 ຄົນ ຕໍ່​ຊັ້ນກາງ 1 ຄົນ ​ແລະ ຊັ້ນຕົ້ນ 2 ຄົນ ​ເຊິ່ງປີ້ນກັນ ຫລື ກົງ​ກັນ​ຂ້າມ​ກັບ​ໂຄ​ງປະກອບ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ກຳລັງ​ແຮງ​ງານ​ຂອງ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ທີ່​ພັດທະນາ​ແລ້ວ ຄື​ນັກວິຊາການ​ລະດັບ​ຊັ້ນສູງ 1 ຄົນ ຕໍ່​ຊັ້ນກາງ 3 ຄົນ ​ແລະ ຊັ້ນຕົ້ນ 10 ຄົນ. ບັນດາ​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນັ້ນສະ​ແດງ​ວ່າ: ປັດຈຸ ບັນນີ້,ກະ​ແສ​ແນວ​ຄິດ​ທີ່​ພົ້ນ​ເດັ່ນ​ຂອງ​ຄົນ​ລາວ​ແມ່ນ​ມີຄ່າ​ນິຍົມ​ແລ່ນນຳ​ແຕ່​ກະ​ແສ​ຄວາມ​ຮູ້ສຶກ​ດັ້ງ​​ເດີມ, ​ແລ່ນນຳ​ແຕ່​​ໃບ​ປະກາ ສະນີຍະບັດ, ຄ່າ​ນິຍົມ​ປອມ​ແປງ​ຄວາມ​ຮູ້, ຢາກ​ຮຽນ​ແຕ່​ວິຊາ​ທີ່​ຕົນ​ຄິດ​ວ່າ​ມີ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດສູງ​ຕໍ່​ຕົນ​ເອງ​ເທົ່າ​ນັ້ນ ​ໂດຍ​ບໍ່​ຄຳນຶງ​ເຖິງ​ລະດັບ​ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ຕົນ. ດ້ວຍ​ເຫດ​ນີ້ ​ຢູ່​ລາວ​ເຮົາ​ປັດຈຸບັນ ຈຶ່ງ​ມີ​ສະພາບ​ຂາດ​ເຂີນ​ກຳລັງ​ແຮງ​ງານ​ທີ່​ມີ​ສີມື​ດີ, ຈຳນວນ​ນັກ ວິຊາການ​ທີ່​ເຮັດ​ວຽກ​ຢູ່​ແຕ່ລະ​ຂະ​ແໜງ​ການ ​ແລະ ຢູ່​ແຕ່ລະ​ຂັ້ນມີ​ສະພາບ​ເຫລືອ​ບໍ່ພໍ, ຂາດ​ພະນັກ ງານ​ວິຊາ​ການ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ການ​ນຳພາ​ເຮັດ, ນຳພາ​ສ້າງ, ນຳພາ​ປະຕິບັດ​ຕົວ​ຈິງ, ​ແຕ່​​ໃນ​ຂະນະ​ນັ້ນຜູ້​​ທີ່​ຮຽນ​ຈົບ​ປະລິນຍາ​ຕີ​ໃນ​ບາງ​ວິຊາ​ຊ້ຳພັດ​ບໍ່​ມີ​ວຽກ​ເຮັດ​ງານ​ທຳ​ເປັນ​ຈຳນວນ​ຫລາຍ​ສົມ ຄວນ ຖ້າ​ກະ​ແສ​ແນວ​ຄິດ​ຍັງ​ຄົງ​​ຢູ່​ໃນ​ສັງຄົມ​ຕໍ່​ການ​ພັດທະນາ​ປະ​ເທດ.

No comments:

Post a Comment