ສະພາແຫ່ງຊາດໄດ້ພິຈາລະ ນາກົດໝາຍສອງສະບັບ
ຄືກົດ ໝາຍວ່າດ້ວຍວິສາຫະກິດສະບັບປັບປຸງ ແລະ ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການບັນຊີສະບັບປັບປຸງ
ໃນວັນທີ 26 ທັນວານີ້, ໂດຍການເປັນປະ ທານຂອງທ່ານ ດຣ. ໄຊສົມພອນ ພົມວິຫານ ຮອງປະທານສະພາແຫ່ງຊາດ,
ມີບັນດາຄະນະອະນຸກຳມະການ ແລະ ສະມາຊິກສະ ພາແຫ່ງຊາດຈາກເຂດເລືອກຕັ້ງ ຕ່າງໆເຂົ້າຮ່ວມ.
ທ່ານ ດຣ. ນາມ ວິຍະເກດ ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງອຸດສາຫະກຳ-ການຄ້າ
ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນຄວາມສຳຄັນ ແລະ ຄວາມຈຳເປັນຂອງການປັບປຸງກົດໝາຍສະບັບດັ່ງກ່າວວ່າ:
ເນື່ອງຈາກກົດໝາຍວິສາຫະກິດເປັນສ່ວນສຳຄັນຂອງກົດໝາຍການຄ້າ ເຊິ່ງເປັນກົດໝາຍສະເພາະຂອງກົດໝາຍແພ່ງ
ດັດສົມໃນວຽກງານຂອງຫລາຍພາກສ່ວນໃນສັງຄົມ ໂດຍສະເພາະພາກ ສ່ວນຄຸ້ມຄອງວິສາຫະກິດ
ເຊິ່ງບໍ່ສາມາດມອບໃຫ້ຂະແໜງການໃດໜຶ່ງຮັບຜິດຊອບຢ່າງເປັນເຈົ້າການໄດ້ໃນທາງປະຕິ
ບັດ, ການບັນຍັດໃນພາກທີ VIII ກົດໝາຍວິສາຫະກິດ
ສະບັບປີ 2005 ໂດຍໄດ້ມອບໃຫ້ຂະແໜງການຄ້າເປັນໃຈກາງໃນວຽກງານຄຸ້ມຄອງວິສາຫະກິດແມ່ນບໍ່ແທດເໝາະ
ແລະ ບໍ່ສາມາດປະຕິບັດໄດ້, ສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງຍາກຕໍ່ການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ເປັນການຫລຸດບົດບາດຄຸ້ມຄອງຂອງຂະແໜງການກ່ຽວ
ຂ້ອງ ເຊິ່ງມີຈຳນວນຫລາຍ ແລະ ມີບົດບາດເປັນເຈົ້າການ ສາມາດຄຸ້ມຄອງທຸລະກິດທີ່ມີລັກສະນະສະເພາະເຊັ່ນ:
ດ້ານວິຊາສະເພາະ ຫລື ວິຊາການທີ່ສະຫລັບສັບຊ້ອນໃນສາຍຂະແໜງການຂອງຕົນໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ.
ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍວິສາຫະກິດສະບັບປັບປຸງ ປະກອບມີ
10 ພາກ, 9 ໝວດ, 223 ມາດຕາ ທີ່ໄດ້ກຳນົດຫລັກການລະບຽບການ ແລະ ມາດຕະການກ່ຽວກັບການສ້າງຕັ້ງການເຄື່ອນໄຫວ
ແລະ ການຄຸ້ມຄອງວິສາຫະກິດຢູ່ ລາວ ເພື່ອສົ່ງເສີມການຜະລິດ, ທຸ ລະກິດ ແລະ
ການບໍລິການຂອງທຸກພາກສ່ວນເສດຖະກິດ ແນໃສ່ຂະຫຍາຍກຳລັງການຜະລິດ, ການພົວພັນການຜະລິດ
ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດມີຄວາມເຕີບໃຫຍ່ເຂັ້ມແຂງ ປະ ກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາປະເທດຊາດ,
ຍົກລະດັບຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໃຫ້ດີຂຶ້ນ.
ໃນຕອນບ່າຍ, ກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດໄດ້ພິຈາລະນາກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການບັນຊີສະ
ບັບປັບປຸງ ທີ່ສະເໜີໂດຍທ່ານ ພູເພັດ ຄຳພູນວົງ ລັດຖະມົນຕີວ່າ ການກະຊວງການເງິນ
ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນຄວາມຈຳເປັນຂອງກົດ ໝາຍວ່າດ້ວຍການບັນຊີສະ ບັບປັບປຸງວ່າ:
ກົດໝາຍການບັນຊີສະບັບເລກທີ 01/ສພຊ, ລົງວັນທີ 2 ກໍລະກົດ 2007 ທີ່ມີຜົນນຳໃຊ້ໃນປີ
2009 ຜ່ານການຈັດຕັ້ງປະ ຕິບັດມາຮອດປັດຈຸບັນເຫັນວ່າກົດໝາຍສະບັບດັ່ງກ່າວບໍ່ທັນສາ
ມາດຕອບສະໜອງໄດ້ຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງ ການໃນໄລຍະໃໝ່ໃນການບຸກທະລຸທັງ 4 ດ້ານ ພ້ອມໆກັນ,
ບໍ່ທັນເປັນເຄື່ອງມືທີ່ຮັດກຸມໃນການຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານການເງິນ ແລະ ໃນການຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານ,
ຍັງມີຫລາຍຊ່ອງຫວ່າງທີ່ພາໃຫ້ເອກະ ສານລາຍງານການເງິນຂອງຫົວ ໜ່ວຍງົບປະມານຂອງລັດ
ແລະ ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດບໍ່ສ່ອງແສງເຖິງຄວາມຖືກຕ້ອງຕາມຕົວຈິງ, ຍັງບໍ່ທັນສາມາດຕອບສະໜອງຂໍ້ມູນຂ່າວສານທີ່ຈຳເປັນໃຫ້ຜູ້ມີຄວາມສົນໃຈນຳໃຊ້
ແລະ ບໍ່ທັນແທດເໝາະກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາ ກົນທີ່ມີການປ່ຽນແປງຢ່າງໄວ ວາທາງດ້ານມາດຕະການບັນຊີ
ແລະ ວິຊາຊີບບັນຊີ ໂດຍເຫັນໄດ້ດ້ານຕັ້ງໜ້າ ແລະ ດ້ານຄົງຄ້າງ.
ກົດໝາຍສະບັບນີ້ແມ່ນໄດ້ປັບ ປຸງຈາກກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການບັນຊີ
ສະບັບປີ 2007 ເຊິ່ງມີ 6 ພາກ, 19 ໝວດ, ແລະ 99 ມາດຕາ, ມາເປັນ 10 ພາກ, 12 ໝວດ ແລະ
98 ມາດຕາ, ໄດ້ກຳ ນົດຫລັກການ, ລະບຽບການ ແລະ ມາດຕະການກ່ຽວກັບວຽກງານການບັນຊີຂອງຫົວໜ່ວຍຮັບ
ຜິດຊອບຖືບັນຊີ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ຖາ ນະການເງິນຂອງຫົວໜ່ວຍງົບ ປະມານຂອງລັດ ແລະ
ວິສາຫະກິດມີຄວາມເຂັ້ມແຂງ, ປອດໃສເປັນເຄື່ອງມືໃນການຄຸ້ມຄອງ, ຕິດຕາມ, ກວດກາ
ແນໃສ່ຍົກສູງປະສິດທິ ພາບ, ການບໍລິຫານງົບປະມານຂອງລັດ ແລະ ການບໍລິ ຫານທຸລະກິດ
ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງ ຄົມໃຫ້ເຕີບໃຫຍ່ ແລະ ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງໜັກແໜ້ນ
ແລະ ໝັ້ນຄົງ.
No comments:
Post a Comment