Ad

Ad

3 January 2014

ການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​​​ເລກ 11 ​ຄືບໜ້າຫລາຍກວ່າ 65%.



   ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​​ເລກ 11 ລຽບ​ແຄມ​​ແມ່​ນ້ຳຂອງ​ແຕ່​ບ້ານ​ເກົ້າ​ລ້ຽວ ເມືອງ​ສີ​ໂຄດຕະ ບອງ​ໄປ​ຮອດ​ຂົວ​ນ້ຳ​ສັງ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 56 ກິ​ໂລ​ແມັດ ​ແລະ ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​ເຂົ້າ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ, ນະຄອນຫລວງ​ວຽງ​ຈັນ ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 26 ກິ​ໂລ​ແມັດ ​​ຊຶ່ງມາຮອດປັດຈຸບັນທັງ​ສອງ​​ເສັ້ນທາງ​ມີ​ຄວາມ​ຄືບໜ້າ ຫລາຍ​ກວ່າ 65%.
        ທ່ານ ປະສົງ​ສີນ ຈະ​ເລີ​ນສຸກ ຫົວໜ້າ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນ ທາງດັ່ງກ່າວ​ໄດ້​ໃຫ້​ສຳພາດ​ຕໍ່​ນັກ​ຂ່າວ​ໜັງສື​ພິ​ມ ລາວ​ພັດທະ ນາ ໃນ​ວັນ​ທີ 2 ມັງກອນນີ້​ວ່າ: ພາຍ ຫລັງ​ການ​​ເຊັນ​ສັນຍາລະຫວ່າງ ລັດຖະບານລາວ ​ແລະ ລັດຖະ ບານ​ໄທ ​ຄັ້ງວັນ​ທີ 23 ​ເມສາ 2011 ຢູ່ນະຄອນຫລວງ​ວຽງ​ຈັນ​​ໃນ​ການ​​ໃຫ້​ທຶນຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​ເລກທີ 11 ​ແຕ່​ບ້ານ​ເກົ້າ​ລ້ຽວ ເມືອງ​ສີ​ໂຄດ​ຕະບອງ ຫາ ບ້ານນ້ຳສັງເມືອງສັງທອງ ​ແລະ ເສັ້ນທາງ​ເຂົ້າ​​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ລວມມີ​ຄວາມ​ຍາວ​ທັງ​ໝົດ 82 ກິ​ໂລ​ແມັດ, ມີ​ມູນ​ຄ່າ​ການ​ກໍ່ສ້າງ 1.392 ລ້ານ​ບາດ (ສະກຸນ​ເງິນ​ໄທ),​ ໃນ​ນັ້ນ 70% ​ແມ່ນ​​ກູ້​ຢືມ​ດອກ​ເບ້ຍ​ຕ່ຳ ​ແລະ 30%​ ແມ່ນ​ການ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ລ້າ​ຈາກ​ລັດຖະ ບານ​ໄທ ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ສຳນັກງານ ຮ່ວມ​ມື​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ​ບັນ ດາ​ປະ​ເທດ​
ເພື່ອນ​ບ້ານ (NIDA) ຂອງ​ໄທ ແລະ ໄດ້​ລົງມື​ກໍ່ສ້າງ​ມາ​ແຕ່​ກາງ​ປີ 2011 ​ໂດຍ​ບໍລິສັດ ​ໄທ​ວັດວິ​ສະ​ວະ​ການ​ທາງ​ຈຳກັດ (ປະ​ເທດ​ໄທ), ມາ​ຮອດ​ປັດຈຸບັນ​ໂຄງ ການ​ກໍ່ສ້າ​ງ​ເສັ້ນທາງ​ດັ່ງກ່າວ​ມີ​ຄວາມ​ຄືບໜ້າຫລາຍກວ່າ 65%,​​ໃນ​ນັ້ນວຽກຖົມດິນຊັ້ນຍົກລະ ດັບສຳເລັດ 100%, ຖົມດິນ ຊັ້ນຮອງ​ພື້ນທາງໄດ້ 23 ກິໂລແມັດ, ຖົມດິນຊັ້ນພື້ນທາງໄດ້ 20 ກິໂລ ແມັດ, ປູຢາງຂົ້ວໄດ້ 18 ກິໂລ ແມັດ ແລະ ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ 9 ​ແຫ່ງ ສຳເລັດແລ້ວ 2 ແຫ່ງ. ສຳລັບ ເສັ້ນທາງ​ແຕ່ບ້ານ​ເກົ້າ​ລ້ຽວ​ເມືອງ​ສີ​ໂຄດ​ຕະບອງ ຫາ​ຂົວ​ນ້ຳ​ສັງ ​ເມືອງສັງ​ທອງ, ກວ້າງ 10 ແມັດ ​ຈະປູດ້ວຍ​ຢາງ​ຂົ້ວ (ອັດສະ​ຟານ​ຄອນ​ກຼິດ), ສ່ວນ​ເສັ້ນທາງ​ເຂົ້າ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງມີ​ຄວາມ​ຍາວ 26 ກິ​ໂລ​ແມັດ, ກວ້າງ 7 ​ແມັດ ແມ່ນ​ປູຢາງ​ສອງ​ຊັ້ນໂດຍ​ທັງ​ສອງ​ເສັ້ນທາງ​ຈະ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດການ​ກໍ່ສ້າງ​ໃນ​ກາງ​ປີ 2014.​
       ທ່ານ ປະສົງ​ສີນ ກ່າວ​ວ່າ: ເສັ້ນທາງ​ດັ່ງກ່າວແມ່ນ​ເສັ້ນທາງ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ສຳຄັນ​​ເສັ້ນໜຶ່ງ​ຂອງ​ປະ​ເທດ ຢູ່​ພາຍ​ໃຕ້​ຄວາມ​ຮັບ ຜິດຊອບ​ໂດຍ​ກົງ​ຂອງ​ກະຊວງ​ໂຍ ທາທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ສະນັ້ນ ການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​ດັ່ງກ່າວ​ຈຶ່ງ​ໄດ້​ຮັບ​ການຊີ້ນຳ​ຕິດຕາມ​ກວດ ກາຢ່າງ​ໃກ້ຊິດ​ຈາກ​ລັດຖະບານ ເວົ້າ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ, ອຳນາດ​ການ​ປົກຄອງ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ ​ແລະ ຄະ ນະຮັບ​ພິຊອບ​ໂຄງການລວມ​​ເຖິງ​ຄວາມ​ພ້ອມ​ດ້ານ​ທຶນຮອນ,​ເຕັກ ນິກ, ອຸປະກອນ ​ແລະ ກົນ​ຈັກໜັກ​ຕ່າງໆຂອງ​ບໍລິສັດ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາຈຶ່ງ​​ເຮັດໃຫ້​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​ສຳ ຄັນ​ດັ່ງກ່າວ​ນັ້ນໄດ້​ດຳ​ເນີນ​ໄປ​ຕາມ​ແຜນ​ຢ່າງ​ມີ​ປະສິດ​ຜົນ.
    ທ່ານຫົວໜ້າ​ໂຄງການ​ກ່າວ​ວ່າ: ຜ່ານ​ມາອົງການນີດາ (NIDA) ໄດ້​ໃຫ້ການ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ປັບປຸງເສັ້ນທາງ​ຫລາຍ​ສາຍ​ຢູ່​ລາວ​ເປັນຕົ້ນ: ​ເສັ້ນ ທາງ T2, ​ເສັ້ນທາງ​ຕັດ​ໃໝ່​ໄຟ​ ແດງ​ໂພນ​ສະອາດ-​ເສັ້ນທາງ​ໜອງ​ບອນ, ​ເສັ້ນທາງ​ພູ​ດູ-ປາກ​ລາຍ ​ແຂວງ​ໄຊ​ຍະ​ບູລີ, ການ​ປູ ຢາງ​ທັບ​ໜ້າ​ທາງ​ໃນ​ຕົວ​ເມືອງຢູ່​ນະຄອນຫລວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ເພື່ອ​ຕ້ອນຮັບ​ກອງ​ປະຊຸມ​ສຸດຍອດ​ອາຊີ-​ເອີຣົບ ຄັ້ງທີ 9 ທີ່​ ສປປ ລາວ ​ໄດ້​ຮັບ​ກຽດ​ເປັນ​ເຈົ້າພາບ ແລະ ອື່ນໆ ​ເຊິ່ງມີ​ມູນ​ຄ່າ​​ເປັນຈຳ ນວນຫລາຍສົມຄວນ.

No comments:

Post a Comment