ແຕ່ໃນວັນທີ 5-8 ມັງກອນນີ້, ທີ່ສະຖາບັນພັດທະນາສີມືແຮງງານລາວ-ເກົາຫລີ
ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ, ໄດ້ຈັດຝຶກອົບຮົມໄລຍະສັ້ນໃຫ້ກັບຄູ-ອາຈານ
ທີ່ມາຈາກສູນພັດທະນາ ສີມືແຮງງານ ແຂວງອຸດົມໄຊ,
ຈຳປາສັກ, ບໍ່ແກ້ວ, ສູນຝຶກອົບຮົມວິຊາຊີບ ແມ່ຍິງຫ້ວຍຫົງ ແລະ
ສູນພັດທະນາສີມືຕັດຫຍິບ, ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ພູວັນ
ຈັນທະວົງ ຫົວໜ້າກົມພັດທະນາສີມືແຮງງານ ແລະ
ຈັດຫາງານ.
ເພື່ອຍົກລະດັບດ້ານວິຊາການໃຫ້ຄູພັດທະນາສີມືແຮງງານຂະແໜງຕັດຫຍິບຂອງບັນດາສູນພັດທະ
ນາສີມືແຮງງານທີ່ຂື້ນກັບຂະແໜງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ
ໄດ້ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາ
ມາດ ແລະ ຄວາມຊຳນານງານໃນຂະແໜງດັ່ງກ່າວສູງຂຶ້ນ,
ເຮັດໃຫ້ການຝຶກ
ແລະ
ພັດທະນາສີມືແຮງງານມີ
ຄຸນນະພາບ
ແລະ
ປະລິມານ. ປັດຈຸບັນການແຂ່ງຂັນທາງການຄ້າສາກົນນັບມື້ນັບສູງຂື້ນ,
ພ້ອມດຽວກັນນານາຊາດກໍ່ຮຽກຮ້ອງໃຫ້ມີການຮ່ວມມືທາງດ້ານເສດຖະກິດໃນຂອບການເຊື່ອມໂຍງເສດຖະກິດພາກພື້ນ
ແລະ
ສາກົນ
ເປັນຕົ້ນແມ່ນການເປີດກວ້າງການຄ້າເສລີ,
ການສ້າງຕະຫລາດຮ່ວມ
ແລະ
ປະຊາຄົມເສດຖະກິດ
ນັ້ນກໍຄືການເຂົ້າຮ່ວມປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນ
ທີ່ໄດ້ເລີ່ມຂື້ນ
ທ້າຍປີ
2015 ຜ່ານມານີ້,
ຊື່ງມີເປົ້າໝາຍເພື່ອສ້າງໃຫ້ອາຊຽນເປັນຕະຫລາດ
ແລະ
ຖານການຜະລິດດຽວ,
ເປີດກວ້າງການຄ້າ,
ການບໍລິການ
ແລະ
ການລົງທຶນ,
ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ມີການເຄື່ອນຍ້າຍແຮງງານທີ່ມີສີມື,
ຕະຫລາດແຮງງານຂອງອາຊຽນມີຂະໜາດໃຫຍ່ຂຶ້ນເຮັດໃຫ້ຜູ້ອອກ
ແຮງງານມີສະຖານທີ່ເລືອກເຮັດວຽກໄດ້ຫລາຍຂຶ້ນມີໂອກາດໄດ້ຮັບຄ່າແຮງງານສູງຂຶ້ນ.
ເມື່ອແຮງງານມີສີມືສູງຂຶ້ນຈະເຮັດໃຫ້ຜົນຜະລິດສູງຂຶ້ນ
ແລະ
ຄ່າແຮງງານທີ່ສູງຂຶ້ນຕາມ.
ແຕ່ໃນປັດຈຸບັນລະດັບສີມືແຮງງານລາວ
ແມ່ນຍັງຕ່ຳຖ້າທຽບໃສ່ກັບບັນດາປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນດ້ວຍກັນ,
ກົນໄກການຄຸ້ມຄອງການພັດທະນາສີມືແຮງງານຍັງບໍ່ທັນເປັນລະບົບເອກະພາບ,
ການພັດທະນາສີມືແຮງ
ງານໄລຍະສັ້ນ
ແລະ
ໄລຍະຍາວ
ຍັງບໍ່ທັນຕິດພັນກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫລາດ
ແຮງງານ
ແລະ
ຄຸນນະພາບຍັງຕ່ຳເຮັດໃຫ້ເກີດມີບັນຫາການຂາດແຄນແຮງງານ
ແລະ
ແຮງງານເຫລືອບໍ່ພໍ,
ງົບປະ ມານການລົງທຶນເຂົ້າໃສ່ວຽກງານພັດທະນາສີມືແຮງງານບໍ່ພຽງພໍ.
ເມື່ອຕະຫລາດແຮງງານມີການປັບຕົວສູງຂຶ້ນຈະສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ແຮງງານລາວທີ່ມີລະດັບຄວາມຮູ້,
ຄວາມສາມາດ,
ປະສົບການຕ່ຳບໍ່ສາມາດເຂົ້າສູ່ຕະຫລາດແຮງງານ
ຫລື
ຖືກປົດປ່ອຍອອກ,
ເຮັດໃຫ້ສູນເສຍໂອກາດການມີວຽກເຮັດງານທຳ
ແລະ
ບໍ່ສາມາດຊອກຫາວຽກເຮັດງານທຳທີ່ສອດຄ່ອງກັບວຸດທິວິຊາຊີບຂອງຕົນເອງ
ແລະ
ກ້າວໄປສູ່ການສົ່ງຜົນສະທ້ອນຕໍ່ການພັດທະນາປະເທດຊາດໂດຍລວມ.
ການຝຶກອົບຮົມປະກອບມີທັງພາກທິດສະດີ ແລະ ພາກປະຕິບັດຕົວຈິງກ່ຽວກັບການຕັດຫຍິບເສື້ອຍິງຄໍໄທເລີ (ເສື້ອແວ໋ດ) ແລະ ຕັດຫຍິບເສື້ອເຊີດຊາຍ (ຄໍເຊີດຊາຟາລີ).
No comments:
Post a Comment