#
ວິເສດ ສະແຫວງສຶກສາ
ບັນຫາທີ່ພວກເຮົາຄວນເບິ່ງກວ້າງໆເພື່ອໃຫ້ເຫັນໄກໆໄວ້ເປັນບົດຮຽນໃນບົດນີ້
ກໍຄືການແກ້ໄຂບັນຫາການຈະລາຈອນໃນຕົວເມືອງໃຫຍ່ໆ ໂດຍສະເພາະແມ່ນນະຄອນຫລວງ
ເຊິ່ງມີລົດນ້ອຍລົດໃຫຍ່ປະເພດສອງຕີນ-ສີ່ຕີນ ແລະ
ຫລາຍຕີນກວ່ານັ້ນແລ່ນສົນລະວົນເປັນເສັ້ນສາຍປານເສັ້ນເຂົ້າ ປຸ້ນ, ປ່ອຍມົນລະພິດທີ່ເປັນອັນຕະລາຍຕໍ່ຊີວິດຄົນ
ບໍ່ນັບອຸປະຕິເຫດທີ່ຕາມມາຕາມຈຳນວນຂອງຍວດຍານພາຫະນະທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນຍັ່ງມື້.
ການແກ້ໄຂບັນຫາລົດຕິດ ແລະ ມົນລະພິດຈາກຄວັນລົດຢູ່ຫລາຍໆປະເທດນັ້ນມີຫລາຍວິທີ
ເຊັ່ນຢູ່ນະຄອນຫລວງຮ່າໂນ້ຍ ສສ ຫວຽດນາມ
ນັ້ນເພິ່ນໄດ້ຊິງວາງເປົ້າໝາຍປັດເຂ່ຍລົດຈັກອອກຈາກເສັ້ນທາງໃຫ້ສຳເລັດຫລັງຈາກປີ 2025 ເພາະຖືວ່າລົດຈັກເປັນຕົວການສ້າງບັນຫາແອອັດສັບສົນກວ່າໝູ່ຕາມເສັ້ນທາງ,
ອຸປະຕິເຫດສ່ວນໃຫຍ່ພົວພັນກັບລົດຈັກ.
ແທນໃຫ້ລົດຈັກເຊິ່ງເປັນພາຫະນະສ່ວນບຸກຄົນນັ້ນ, ທາງການຮ່າໂນ້ຍຈະພັດທະນາໂຄງລ່າງລະບົບການຂົນ
ສົ່ງສາທາລະນະທີ່ທັນສະໄໝ. ຢູ່ອົດສະຕຣາລີ ໂດຍສະເພາະແມ່ນຢູ່ລັດນິວຊາວເວນ (NSW)
ທີ່ມີນະຄອນສິດນີເປັນສູນກາງນັ້ນ, ທາງການມີ
ນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມການໃຊ້ລົດຖີບໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ
ເຊິ່ງຖືວ່າເປັນພາຫະນະທີ່ແຮກສ່ຽວກັບສິ່ງແວດລ້ອມ, ແຕ່ຫາກມີຄວາມສ່ຽງສູງສຳລັບຜູ້ໃຊ້
ຄືໂດຍສະເລ່ຍແລ້ວມີຄົນຂີ່ລົດຖີບຈຳນວນ 11
ຄົນເສຍຊີວິດຍ້ອນອຸປະຕິເຫດ ແລະ ມີຜູ້ບາດເຈັບສາຫັດຈຳນວນ 1.500 ຄົນຕໍ່ປີ. ໃນປີ 2014
ປີດຽວຈຳນວນຜູ້ຂີ່ລົດຖີບທີ່ປະສົບກັບອຸປະຕິເຫດເຖິງຂັ້ນໄດ້ເຂົ້າປິ່ນ
ປົວຢູ່ໂຮງໝໍນັ້ນມີຈຳນວນ 1.800 ຄົນ. ຍ້ອນແນວນີ້ເອງ,
ທາງການລັດ NSW ຈຶ່ງອອກກົດລະ ບຽບເຫລັກ
ເພື່ອຮັບປະກັນຄວາມປອດໄພໃຫ້ແກ່ຜູ້ໃຊ້ລົດຖີບເປັນພາຫະນະໄປການຕາມຄວາມຮຽກ ຮ້ອງຂອງສັງຄົມ
ໂດຍໄດ້ກຳນົດລົງໂທດຜູ້ລະເມີດລະບຽບການຄວາມປອດໄພຂອງຜູ້ໃຊ້ລົດຖີບ.
ກົດລະບຽບໄດ້ກຳນົດໃຫ້ຜູ້ຂັບຂີ່ລົດທີ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກຕ້ອງຢູ່ຫ່າງຈາກລົດຖີບຢ່າງໜ້ອຍ
1 ແມັດ, ຖ້າໃຜລະເມີດຈະຖືກປັບໄໝເປັນເງິນ
319 ໂດລາອົດສະຕຣາລີ ເທົ່າກັບ 228
ໂດລາສະຫະລັດ ແລະ ມີການບັນທຶກການປະພຶດໄວ້ໃນໃບຂັບຂີ່ອີກດ້ວຍ. ແຕ່ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ
ກໍມີການກຳນົດໂທດຜູ້ຂີ່ລົດ ຖີບທີ່ລ່ວງໄຟແດງ ຫລື
ຂີ່ແບບຕາມໃຈໄຮ້ຄວາມຮັບຜິດຊອບທີ່ອາດພາໃຫ້ເກີດອຸປະຕິເຫດ ຄືຈະຖືກປັບໄໝເປັນເງິນເຖິງ 425 ໂດລາອົດສະຕຣາລີ ເທົ່າກັບ 304 ໂດລາສະຫະລັດ.
ມາດຕະການລົງ ໂທດດ້ວຍການປັບໄໝແພງທີ່ສຸດໃນໂລກນີ້ ເຮັດໄປພ້ອມໆກັບການສຶກສາອົບຮົມໃຫ້ທົ່ວສັງຄົມໂດຍສະເພາະຜູ້ຂັບຂີ່ຍານພາຫະນະທີ່ແລ່ນດ້ວຍເຄື່ອງຈັກກັບຜູ້ໃຊ້ລົດຖີບເຂົ້າໃຈ
ແລະ ຮ່ວມມືກັນເພື່ອຄວາມປອດໄພລວມ. ສໍາລັບປະເທດນອກແວ ຢູ່ເອີຣົບເໜືອນັ້ນ, ທາງການໄດ້ຂຶ້ນແຜນສ້າງທາງດ່ວນສຳລັບລົດຖີບ ເພື່ອໃຫ້ສາມາດແລ່ນໃນຄວາມໄວ 30-40 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ. ທາງດ່ວນນີ້ຈະສ້າງຢູ່ 9
ຕົວເມືອງໃຫຍ່ ເມືອງລະເສັ້ນ, ແຕ່ສຳລັບນະຄອນຫລວງອົດສະໂລນັ້ນຈະໄດ້ທາງດ່ວນ
2 ເສັ້ນ. ມູນຄ່າການສ້າງທາງດ່ວນຈະຕົກເປັນເງິນຈຳນວນ 917,6 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ. ເປົ້າໝາຍຫລັກໃນການສົ່ງເສີມການໃຊ້ລົດຖີບ ແລະ
ການຍ່າງດ້ວຍຕີນນີ້ແມ່ນເພື່ອຫລຸດຜ່ອນມົນລະພິດຈາກລົດສ່ວນຕົວທີ່ມີລົ້ນຖະໜົນ.
ຢູ່ບ້ານເຮົານ້ອຍໜັກນ້ອຍໜາຈະເຫັນຄົນຂີ່ລົດຖີບໃນນະຄອນຫລວງ
ເພາະບໍ່ມີບ່ອນຫວ່າງສະເພາະລົດສອງຕີນປະເພດນີ້, ແຕ່ຢູ່ຫລາຍປະເທດພັດຖືການໃຊ້ລົດຖີບເປັນວິທີການແກ້ບັນຫາມົນລະພິດທາງອາກາດທີ່ດີທີ່ສຸດ.
No comments:
Post a Comment