ການຢືນຢັນດັ່ງກ່າວມີຂຶ້ນໃນໂອກາດຊີ້ແຈງຕໍ່ກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 2 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII ຂອງທ່ານ ສົມດີ ດວງດີ ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນໃນວັນທີ 26 ຕຸລານີ້,
ພາຍຫລັງມີ ສສຊ ສົນໃຈວ່າລັດຖະບານຈະມີວິທີການ ແລະ
ມາດຕະການແນວໃດເພື່ອແກ້ໄຂການລະເມີດວິໄນການເງິນທີ່ເກີດຂຶ້ນລັກຊະນະຊໍາເຮື້ອ ແລະ ກວ້າງ
ຂວາງ ແລະ ທ່ານ ສົມດີ ດວງດີ ກໍໄດ້ຊີ້ແຈງວ່າ: ໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ລັດຖະບານກໍຄືກະຊວງການເງິນ,
ບັນດາຂະແໜງການຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ
ໄດ້ມີຄວາມພະຍາຍາມປະຕິບັດມາດຕະການຄຸ້ມຄອງການອະນຸມັດລາຍຈ່າຍຢ່າງຮັດກຸມ ແລະ
ປະຢັດມັດທະຍັດ ແລະ ກໍສາມາດປະຢັດລາຍຈ່າຍໄດ້ຫລາຍສົມຄວນ, ຊຶ່ງສະແດງອອກໃຫ້ເຫັນໃນບົດສະຫລຸບຂາດຕົວຂອງສົກປີ 2014-2015 ປະ ຢັດລາຍຈ່າຍໄດ້ຈຳນວນ 580 ຕື້ກີບ ແລະ ສົກປີ 2015-2016 ສະເພາະລາຍຈ່າຍງົບປະມານສູນກາງໄດ້ປະມານພັນກວ່າຕື້ກີບ.
ແຕ່ແນວໃດກໍຕາມ,
ຍັງເຫັນວ່າບັນດາຂະແໜງການຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນຈຳນວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ທັນເປັນເຈົ້າການປະຕິບັດວິໄນການເງິນຢ່າງເຂັ້ມງວດ
ເປັນຕົ້ນ: ມີປາກົດ ການຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບ-ຈ່າຍບໍ່ສອດຄ່ອງຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ແລະ
ເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວກະ ຊວງການເງິນຈະຄົ້ນຄວ້າກົນໄກການປະເມີນຜົນ ແລະ
ຕີລາຄາສະພາບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງົບປະມານຂອງບັນດາຂະແໜງການສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ແລະ
ຖ້າຫາກເຫັນຫົວໜ່ວຍງົບປະ ມານໃດລະເມີດວິໄນການເງິນແມ່ນຈະໄດ້ປະຕິບັດມາດຕະການຢ່າງເດັດຂາດ
ແລະ ເຂັ້ມງວດ,
ພ້ອມດຽວກັນກໍມີນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍງົບປະມານແຫ່ງລັດກຳນົດຄື:ຖ້າຂະແໜງການໃດນຳໃຊ້ງົບປະມານຂອງຕົນຖືກຕ້ອງຕາມເປົ້າໝາຍ, ໂປ່ງໃສ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນສູງແມ່ນຈະໄດ້ຮັບນະໂຍບາຍເພີ່ມແຜນລາຍຈ່າຍໃຫ້ໃນປີຕໍ່ໄປຕາມການຕົກລົງຂອງລັດຖະບານໃນແຕ່ລະໄລຍະ.
ນອກຈາກນີ້ຈະຍົກສູງວຽກງານຕິດຕາມ
ແລະ ກວດກາຫລັງການຈ່າຍຢ່າງເຂັ້ມງວດເປັນປົກກະຕິກວ່າເກົ່າເຊັ່ນ: ກວດກາເປັນແຕ່ລະງວດ, ຖ້າເຫັນວ່າມີການລະເມີດວິໄນການເງິນ ແລະ
ລະບຽບການແມ່ນຈະໄດ້ລາຍງານຂັ້ນເທິງເພື່ອປະຕິບັດວິໄນຢ່າງທັນການຕາມລະບຽບກົດໝາຍເຊັ່ນກັນ, ນັບແຕ່ມາດຕະການສຶກສາອົບຮົມ, ລົງວິໄນ ຈົນເຖິງມາດຕະການທາງອາຍາ.
ສະນັ້ນຂໍໃຫ້ທຸກຂະແໜງການກໍຄືຫົວໜ່ວຍງົບປະມານຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ
ຕ້ອງໄດ້ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດຊອບ ແລະ ຄວາມເປັນເຈົ້າການຮ່ວມກັນແທ້ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ
ແລະ ຕິດຕາມກວດກາຢ່າງເຂັ້ມງວດຕາມພາລະບົດບາດ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຕົນ, ພ້ອມທັງເປັນເຈົ້າການສະຫລຸບລາຍງານໃຫ້ກະຊວງການເງິນຮັບຊາບເປັນປົກກະຕິກ່ຽວກັບການປະຕິບັດລາຍຈ່າຍຂອງຕົນເປັນແຕ່ລະງວດ
ແລະ
ກ້າວໄປເຖິງເປັນແຕ່ລະເດືອນເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ສາມາດຕິດຕາມລາຍຈ່າຍໃຫ້ໄປຕາມແຜນການທີ່ສະພາແຫ່ງຊາດຮັບຮອງ, ຖືກຕ້ອງຕາມໜ້າວຽກທີ່ໄດ້ກຳນົດ ແລະ ລາຍຈ່າຍບູລິມະສິດ
ເປັນຕົ້ນ: ລາຍຈ່າຍເງິນເດືອນ, ເງິນອຸດໜູນ ແລະ
ເງິນນະໂຍບາຍອື່ນໆ. ນອກຈາກນີ້ກໍມີກົນໄກປະສານສົມທົບ ແລະ
ການຕິດຕາມກວດກາຈາກອົງການຈັດຕັ້ງລັດອື່ນໆ ເພື່ອຊ່ວຍໃນການກວດກາ ແລະ
ຊຸກຍູ້ໃຫ້ບັນດາຫົວໜ່ວຍງົບປະມານປະຕິບັດໃຫ້ຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບກົດໝາຍເຊັ່ນ:
ອົງການກວດສອບແຫ່ງລັດ,
ອົງການກວດກາລັດຖະບານ ລວມໄປເຖິງສະພາແຫ່ງຊາດ.
No comments:
Post a Comment