ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ ຄໍາແພງ ໄຊສົມແພງ ຍອມ
ຮັບວ່າ: ໃນໄລຍະຜ່ານມາ,
ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍບາຍຕໍ່ຜູ້ມີຄຸນງາມຄວາມດີໃນພາລະກິດປະຕິ
ວັດຍັງຊັກຊ້າ ແລະ ບໍ່ທັນທົ່ວເຖິງເທົ່າທີ່ຄວນ, ຊຶ່ງສະແດງອອກຄື:
ໃນສົກປີ 2015-2016 ໄດ້ສະເໜີເປົ້າໝາຍບູລິມະສິດຈໍານວນ 6.974 ຄົນຕົກເປັນເງິນ 134
ຕື້ກີບ, ແຕ່ໄດ້ງົບປະມານ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍ ບາຍໄດ້ພຽງ
1.665 ຄົນເທົ່າກັບ 23,8% ຂອງແຜນການ.
ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງດັ່ງກ່າວ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ນັບແຕ່ປີ 1993-2015 ກະຊວງແຮງງານ ແລະ
ສະຫວັດດີການສັງຄົມໄດ້ປະຕິບັດນະໂຍບາຍຕ່າງໆໃຫ້ບັນດາເປົ້າໝາຍ ເຊັ່ນ:
ນະໂຍບາຍດ້ານທີ່ຢູ່ອາໄສ,
ໂກຕາລົດ, ເງິນປ່ຽນແທນໂກຕາລົດ, ອຸດໜູນນາມມະຍົດວິລະຊົນແຫ່ງຊາດ, ນັກຮົບແຂ່ງຂັນ,
ປຸກສ້າງ
ເຮືອນໃຫ້ພະນັກງານເສຍອົງຄະ, ອຸດໜູນເທື່ອດຽວໃຫ້ຄອບຄົວຜູ້ເສຍສະຫລະຊີວິດຍ້ອນການສູ້ຮົບໃນພາລະກິດປົດປ່ອຍຊາດ,
ອຸດໜູນບໍານານຄືນໃຫ້ພະນັກງານ, ທະຫານ,
ຕໍາຫລວດຜູ້ທີ່ມີເງື່ອນໄຂບໍານານຫລາຍກວ່າ 29 ພັນຄົນ, ຕົກເປັນເງິນຫລາຍກວ່າ 400 ຕື້ກີບ. ແຕ່ແນວໃດກໍຕາມ, ເມື່ອທຽບໃສ່ການຄອງຄອຍ, ການເລັ່ງທວງຂອງບັນດາເປົ້າໝາຍເຫັນວ່າມີຫລາຍສາເຫດທີ່ພາໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານດັ່ງກ່າວເຮັດບໍ່ທັນໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ
ເປັນຕົ້ນ: ການສະໜອງງົບ ປະມານມີຈໍາກັດເຮັດໃຫ້ການແກ້ໄຂນະໂຍບາຍບໍ່ທົ່ວເຖິງ ແລະ ແກ່ຍາວ,
ການໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ນະໂຍບາຍດັ່ງກ່າວອອກສູ່ສັງຄົມບໍ່ທັນກວ້າງຂວາງ,
ການປະກອບສ່ວນຂອງສັງຄົມເຂົ້າໃນວຽກງານດັ່ງກ່າວມີໜ້ອຍ, ຂໍ້ມູນສະຖິຕິຈໍານວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ຊັດເຈນເຮັດໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກຊັກຊ້າ,
ນິຕິກໍາທີ່ເປັນບ່ອນອິງເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບໍ່ທັນຄົບຖ້ວນ, ຮັດກຸມ
ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ບຸກຄົນສວຍໃຊ້ຊ່ອງຫວ່າງເພື່ອຫາຜົນປະໂຫຍດນໍາເປົ້າໝາຍຕ່າງໆ.
ນອກຈາກນີ້ກົນໄກການຄຸ້ມຄອງລະ ຫວ່າງສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນໄດ້ມີການປັບປຸງຕະຫລອດມາ,
ແຕ່ຄວາມຮັບພິຊອບຂອງພະນັກງານເຮັດວຽກນະໂຍບາຍຈໍານວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ທັນສູງເທົ່າທີ່ຄວນ,
ຂອດປະສານງານລະຫວ່າງຂະແໜງການຕ່າງໆ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນບໍ່ຄ່ອງຕົວ,
ເຮັດໃຫ້ການແກ້ໄຂນະໂຍບາຍບາງອັນກໍຍັງບໍ່ທັນລວມສູນຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ເກີດມີການປຽບທຽບ
ແລະ ຕໍ່ລອງຂອງບັນດາເປົ້າໝາຍ.
ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ
ກ່າວວ່າ: ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານດັ່ງກ່າວມີປະສິດທິຜົນດີ ແລະ
ທົ່ວເຖິງກວ່າເກົ່າ,
ຂະແໜງການກ່ຽວ ຂ້ອງຈະສຸມໃສ່ຍົກລະດັບຄວາມຮູ້ ແລະ
ເຊື່ອມຊຶມບັນດານິຕິກໍາກ່ຽວຂ້ອງຕ່າງໆໃຫ້ພະນັກງານລັດ ຖະກອນທີ່ຮັບພິຊອບວຽກງານນະໂຍບາຍ
ເພື່ອແນໃສ່ສ້າງຄວາມເປັນເອກະພາບດ້ານແນວຄິດ, ທັດສະນະ ແລະ
ການກະທໍາຕົວຈິງໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນ, ສືບຕໍ່ສ້າງ ແລະ
ປັບປຸງນິຕິກໍາໃຫ້ຮັດກຸມ, ເກັບກໍາຂໍ້ມູນ, ການຄົ້ນຄວ້າ, ວິເຄາະຂໍ້ມູນຂອງເປົ້າໝາຍຕ່າງໆໃຫ້ລະອຽດແທດຕົວຈິງ,
ປັບປຸງກົນໄກການປະສານງານລະຫວ່າງສູນກາງ ແລະ
ທ້ອງຖິ່ນໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ.
No comments:
Post a Comment