ທ່ານ ບຸນຈັນ ສີນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ (ຍທຂ)
ໄດ້ຊີ້ແຈງຕໍ່ກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດກ່ຽວກັບໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງຢູ່ຫລາຍແຂວງມີຄວາມລ້າຊ້າ, ໂດຍສະເພາະຢູ່ແຂວງຫົວພັນ ແລະ ແຂວງໄຊສົມບູນ.
ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງດັ່ງກ່າວ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ສໍາລັບໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງປູຢາງສອງຊັ້ນແຕ່ເມືອງຊໍາໃຕ້ຫາເມືອງກ້ວນແຂວງຫົວພັນທີ່ມີຄວາມຍາວປະມານ
31 ກິໂລແມັດ,
ກວ້າງ 6,5 ແມັດ, ເປັນໂຄງການລົງທຶນກ່ອນຂອງແຂວງໂດຍບໍລິສັດດາວເຮືອງສົງເປັນຜູ້ຮັບເໝົາໃນມູນຄ່າທັງໝົດ
367 ຕື້ກີບ, ໄລຍະການກໍ່ສ້າງ 3 ປີ (2013-2016) ແລະ
ຊໍາລະຄືນພາຍໃນ 5 ປີ, ແຕ່ຈັດຕັ້ງ
ປະຕິບັດມາໄດ້ພຽງ 24%
ຜູ້ຮັບເໝົາໄດ້ໂຈະການກໍ່ສ້າງທັງໝົດຍ້ອນບໍ່ມີກົນຈັກ ແລະ ສັນຍາການກໍ່ສ້າງກໍໝົດອາຍຸ,
ເມື່ອເປັນແນວນັ້ນແຂວງຫົວພັນສະເໜີມອບໃຫ້ກະຊວງ ຍທຂ
ຕໍ່ສັນຍາໂຄງການດັ່ງກ່າວເພາະເຫັນວ່າເປັນເສັ້ນທາງຫລວງແຫ່ງຊາດ ແລະ
ອີກເສັ້ນທາງໜຶ່ງແຕ່ໜອງຄ້າງ-ເມືອງແອດແຂວງຫົວພັນເປັນທາງປູຢາງສອງຊັ້ນຍາວປະມານ 30
ກິໂລແມັດ, ກວ້າງ 6,5 ແມັດ, ເປັນໂຄງການລົງທຶນກ່ອນທຶນຂອງແຂວງເຊັ່ນກັນ,
ໂດຍແມ່ນບໍລິສັດເອບີ (AB) ເປັນຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໃນມູນຄ່າ
224 ຕື້ກວ່າກີບມີໄລຍະກໍ່ສ້າງ 3 ປີເຊັ່ນກັນ (2013-2016)
ແຕ່ພາຍຫລັງເຊັນສັນຍາບໍລິສັດດັ່ງກ່າວໄດ້ມອບໃຫ້ບໍລິສັດຮົວທາຍ (ຈີນ)
ເປັນຜູ້ຮັບເໝົາຕໍ່ ແລະ ປະຕິບັດວຽກໄດ້ປະມານ 70% ບໍລິສັດເອບີໄດ້ຂໍໂຈະສັນຍາ ແລະ
ມອບຄືນໃຫ້ແຂວງຫົວພັນ, ຕໍ່ມາແຂວງດັ່ງກ່າວໄດ້ເຊັນສັນຍາກັບບໍລິສັດຮົວທາຍໂດຍກົງເພື່ອສືບຕໍ່ດໍາເນີນການກໍ່ສ້າງໃຫ້ສໍາເລັດໃນປີ
2018. ສ່ວນໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງ 3 ເສັ້ນຢູ່ແຂວງໄຊສົມບູນຄື:
ແຕ່ບ້ານຜາສະຫງົບເມືອງອານຸວົງຫາບ້ານວຽງທອງເມືອງທ່າໂທມມີຄວາມຍາວປະມານ 50 ກິໂລແມັດ,
ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໂດຍບໍລິສັດທະວີໂຊກ
ພັດທະນາກໍ່ສ້າງຈໍາກັດ, ເສັ້ນທາງແຕ່ບ້ານພູຫົວຊ້າງຫາບ້ານອ່າວໃຕ້ເມືອງອານຸວົງມີຄວາມຍາວປະມານ 30
ກວ່າກິໂລແມັດ, ໂດຍແມ່ນບໍລິສັດຫລັກໄຊກໍ່ສ້າງຂົວທາງຈໍາກັດ
ແລະ ເສັ້ນທາງແຕ່ຂົວນໍ້າຍອນຫາບ້ານລ່ອງແຈ້ງ, ເມືອງລ່ອງແຈ້ງທີ່ມີຄວາມຍາວປະມານ
40 ກິໂລແມັດ, ຊຶ່ງແມ່ນບໍລິສັດປັນຍາທິລາດກໍ່ສ້າງເຄຫາຂົວທາງ
ແລະ ຊົນລະປະທານເປັນຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງນັ້ນ, ພາຍຫລັງກວດກາແລ້ວເຫັນວ່າທັງ
3 ໂຄງການແມ່ນມີບໍລິມາດ ແລະ ມູນຄ່າເກີນສັນຍາ, ສະນັ້ນກະຊວງແຜນການ
ແລະ ການລົງທຶນຈຶ່ງມີແຈ້ງການໃຫ້ຄັດເລືອກເອົາພຽງ 1
ເສັ້ນທາງເພື່ອສ້າງເປັນທາງປູຢາງສອງຊັ້ນ ແລະ ສ່ວນທີ່ເຫລືອແມ່ນກໍ່ສ້າງເປັນທາງປູຫີນ.
No comments:
Post a Comment