Ad

Ad

18 October 2013

ບັນຫາລົດແອອັດໃນຕົວເມືອງສ່ວນໃຫຍ່ເກີດຈາກຜູ້ຂັບຂີ່ຈຳນວນໜຶ່ງບໍ່ມີລະບຽບ



         ປັດຈຸບັນມາບັນຫາລົດແອອັດ (ລົດຕິດ) ຕາມຖະໜົນໃນຕົວເມືອງ, ໄດ້ກາຍ ເປັນບັນຫາຊ້ຳເຮື້ອໜັກຂຶ້ນທຸກວັນ ແລະ ຍັງບໍ່ມີວິທີແກ້ໄຂເທົ່າທີ່ຄວນ, ໂດຍການ ສັງເກດຂອງເຈົ້າໜ້າທີກໍ່ຄືປະຊາຊົນໃຫ້ຂໍ້ຄິດເຫັນເກືອບເປັນສຽງດຽວ ກັນວ່າ: ສະພາບລົດຕິດອັ່ງດັ່ງກ່າວສ່ວນໃຫຍ່ຈະເກີດຈາກຜູ້ຂັບຂີມີເຈດຕະນາລວງລະ ເມີດລະບຽບຈໍລະຈອນ, ເຫັນແກ່ໂຕເອງ, ໂດຍບໍ່ຄຳນຶງເຖິງຈຶດໃຈໃນຂອງຜູ້ອື່ນໆ.
          ເຖິງວ່າໃນໄລຍະຜ່ານມາ ເຈົ້າໜ້າທີ່ຈະມີການປັບປຸງເສັ້ນທາງສັນຈອນ ໄດ້ສຳເລັດບາງສາຍ, ແຕ່ບັນຫາທີ່ສັງຄົມພົບ ຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ໜັກໃຈຍັງແມ່ນ ສະພາບລົດແອອັດ, ຕິດອັ່ງຕາມເສັ້ນທາງ, ຕ່າງໆໃນນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ເປັນຕົ້ນ ເສັ້ນທາງຂາລ່ອງເສດຖາທິລາດ ແລະ ເສັ້ນທາງຂາຂື້ນສາມແສນໄທເຫັນວ່າມີສະພາບລົດແອອັດຕະຫຼອດວັນ, ບໍ່ວາຈະເປັນ ໂມງເຂົ້າການ-ເລີກການ, ຊຶ່ງສາເຫດຕົ້ນ ຕໍ່ແມ່ນເກີດຈາກບັນດານັກຂັບຂີ່ຈຳນວນໜຶ່ງຍັງຖືເບົາໃນການຈອດລົດຕາມເສັ້ນທາງ ໃນຕົວເມືອງ, ທີ່ຄັບແຄບຢູ່ແລ້ວ, ຍິ່ງຄັບ ແຄບຂື້ນຕື່ມ, ບໍ່ສະເພາະແຕ່ເທົ່ານັ້ນ, ຢູ່ຖະໜົນລ້ານຊ້າງ, ຖະໜົນໄກສອນພົມວິ ຫານ, ດົງປ່າແລບ- ດອນແດງ, ຖະໜົນດົ
ງໂດກ ແລະ ຖະໜົນອື່ນໆ, ທີີ່ຢູ່ໃກ້ກັບໂຮງຮຽນແມ່ນເກີດມີສະພາບລົດຕິດອັ່ງ ເກືອບທຸຸກບ່ອນເຊັ່ນກັນ, ໂດຍສະເພາະໃນ ຍາມເຂົ້າຮຽນ ແລະ ເລິກຮຽນ, ມີນັກຂັບຂີ່ຈຳນວນຫຼາຍໄດ້ຈອດລົດຕາມແຄມ ທາງ, ບາງຄັ້ງຈອດຮຽງກັນ 2- 3 ຄັ້ນ ຈົນ ພົ້ນອອກມາເຖິງເຄິ່ງທາງ ສັນຈອນ ກໍ່ມີ,ໂດຍບໍ່ສົນໃຈຕໍ່ລະບຽບກົດຈໍລະຈອນ ແຕ່ຢ່າງໃດ, ພຽງເພື່ອລໍຖ້າຮັບ-ສົ່ງລູກຫຼານ ຂອງຕົນ, ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ການສັນຈອນໄປມາມີຄວາມຫຼ້າຊ້າ ແລະ ກາຍເປັນບັນຫາລົດ ຕິດອັ່ງ, ທັງໆທີ່ສະຖາບັນການສຶກສາ ແລະ  ໂຮງຮຽນຫຼາຍແຫ່ງລ້ວນແຕ່ມີທາງເວັ້ນ ແລະ ທາງຊອຍສຳລັບຮອງຮັບການເຂົ້າ ອອກຂອງນັກຮຽນ, ແຕ່ໂດຍຕົ້ນຕໍແລ້ວບັນ ຫາລົດຕິດໃນປັດຈຸບັນສ່ວນໃຫຍ່ ແມ່ນເກີດຈາກນັກຂັບຂີ່ຖືເບົາຕໍ່ການປະຕິບັດກົດລະບຽບຈໍລະຈອນ ແລະ ອີກສ່ວນໜຶ່ງ ກໍເກີດຈາກຍານພາຫະນະທີ່ນັບມື້ເພີີ່ມຫຼາຍຂື້ນ, ແຕ່ສິ່ງສຳຄັນທີ່ຈະເຮັດໃຫ້ລະພາບລົດແອອັດຫຼຸດຜ່ອນລົງແມ່ນນັກຂັບຂີ່ທັງ ຫຼາຍຕ້ອງເປັນເຈົ້າການໃນການປະຕິບັດກົດລະບຽບຈໍລະຈອນ ແລະ ມີຈັນຍາບັນທີ່ດີຂອງຜູ້ຂັບຂີ່ຈຶ່ງຈະຊ່ວຍ ໃຫ້ບັນຫານີ້ຫຼຸດຜ່ອນລົງ.

No comments:

Post a Comment