Ad

Ad

25 March 2014

ລະບົບ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ພາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ນັບ​ມື້ດີ​ຂຶ້ນ.



     ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ລະບົບ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ເຮົາ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ປັບປຸງ​ພັດທະນາ​ໃຫ້​ດີ​ຂຶ້ນ​ເທື່ອ​ລະ​ກ້າວ ອັນ​ໄດ້​ເປັນ​ປັດ​ໄຈ​ພື້ນຖານ​ສະດວກ​ໃຫ້​ແກ່​ການຄົມມະນາ ຄົມ ​ແລະ ຊຸກຍູ້​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຜະ ລິດ​ສິນຄ້າ​ຢູ່​ປະ​ເທດ​ເຮົາ.
       ກະຊວງ​ດັ່ງກ່າວ ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ມາ​ຮອດ​ປັດຈຸບັນ ທົ່ວ​ປະ​ເທດ​ມີ​ເສັ້ນທາງ​ຍາວ 43 ພັນ​ກວ່າ​ກິ​ໂລ​ແມັດ ​ແລະ ​ໃນ​ຊຸມ​ປີຜ່ານມາ ບໍລິ​ມາດ​ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນປະ ມານ 5-8% ຕໍ່​ປີ, ​ໃນ​ນັ້ນ ບໍລິ​ມາດ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ໂດຍສານ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ ປະມານ 9% ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ 7%. ນອກ​ນີ້ ​ໄດ້​ສຸມ​ໃສ່​ສ້າງ​ສິ່ງ​ອຳນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ​ຕ່າງໆ​ໃຫ້​ແກ່​ລະບົບ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ເຊັ່ນ: ໃນ​ລະດັບ​ອະນຸ​ພາກພື້ນ​ແມ່ນ້ຳ ຂອງ (GMS) ມີ​ສັນຍາ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຂ້າມ​ແດນ (CBTA), ​ແລວ​ເສດ ຖະກິດ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ-ຕາ​ເວັນ​ຕົກ, ແລວ​ເສດຖະກິດ​ເໜືອ-​ໃຕ້ ​ແລະ ບໍລິການ​ຜ່ານ​ປະຕູ​
ດຽວ​ຢູ່​ດ່ານ​ສາກົນ​​ ​ແດນ​ສະຫວັນ-ລາວ​ບາ​ວ. ພ້ອມ​ນີ້ ​ໄດ້​ເຊັນ​ສັນຍາ​ຂົນ​ສົ່ງ 3 ຝ່າຍ​ລະຫວ່າງລາວ-ຫວຽດ ນາມ-​ໄທ, ລາວ-ກຳປູ​ເຈຍ- ຫວຽດນາມ, ສ່ວນ​ລະຫວ່າງ ຈີນ-ລາວ-​ໄທ ພວມ​ກະກຽມ​ຮ່າງ​
ສັນຍາ, ​ແຕ່​ໄດ້​ມີ​ການ​ເຊັນ​ສັນຍາ​ສອງ​ຝ່າຍ​ກັບ​ຫລາຍ​ປະ​ເທດ ເປັນຕົ້ນລາວ-​ໄທ, ລາວ-ຫວຽດ ນາມ, ລາວ-ກຳປູ​ເຈຍ ​ແລະ ລາວ-ຈີນ. ປັດຈຸບັນ ມີ​ສະໜາມ​ບິນ 12 ​ແຫ່ງ, ​ໃນ​ນັ້ນ ສະໜາມ​ບິນ​ສາກົນ 4 ​ແຫ່ງ ​ແລະ ພາຍ​ໃນ 8 ​ແຫ່ງ ພົ້ນ​ເດັ່ນ​ສຳ​ເລັດ​ການ​ຍົກ​ລະດັບ​ສະໜາມ​ບິນ​ສາກົນ​ວັດ​ໄຕ ເພື່ອ​ຮອງ​ຮັບ​ບັນດາ​ເຮືອບິນ​ໂບ ອິ້ງ 747, ຍົກລະດັບ​ສະໜາມ​ບິນ​ຫລວງ​ພະ​ບາງ, ປາກ​ເຊ​ໃຫ້​ດີ​ຂຶ້ນ, ພ້ອມ​ທັງ​ກໍ່ສ້າງ​ສະໜາມ​ບິນ​ໜອງ​ຄ້າງ ​ແຂວງ​ຫົວພັນ ​ແລະ ສະໜາມ​ບິນ​ອັດ​ຕະປື ​ໂດຍ​ຈະ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດ​ໃນ​ໃກ້​ໆ​ນີ້ ​ເຊິ່ງການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ໂດຍສານ​ທາງ​ອາກາດ​ໃນ​ປີ 2012 ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ 15% ​ແລະ ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ວັດຖຸ​ພັນ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ 8%, ປັບ ປຸງ​ລະບົບການ​ບໍລິການ​ບິນ​ຜ່ານ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ທັນ​ສະ​ໄໝ ​ແລະ ປອດ​ໄພ​ກວ່າ​ເກົ່າ ອັນ​ໄດ້​ສ້າງ​ລາຍ​ຮັບ​ເຂົ້າງົບປະມານ​ເປັນ​ຈຳ ນວນ​ບໍ່​ໜ້ອຍ. ປັດຈຸບັນມີ​ສັນຍາ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງອາ ກາດ​ແບບ​ສອງ​ຝ່າຍ​ກັບ​ທຸກ​ປະ​ເທດ​ອາ​ຊຽນ ຍົກ​ເວັ້ນຟີ​ລິບ​ປິນ, ມາ​ເກົາ, ຮົງ​ກົງ, ສ.​ເກົາຫລີ, ກູ​ເວດ, ສະຫະລັດ​ອາຣັບ​ເອມິ​ເລດ, ສະຫະລັດ​ອາ​ເມ​ລິ​ກາ ​ແລະ ​ໄດ້​ເຊັນ​ສັນຍາ​ເປີດ​ກວ້າງ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ທາງ​ອາກາດ 4 ຝ່າຍ ຄື​ກຳປູ​ເຈຍ, ລາວ, ມຽນມາ ​ແລະ ຫວຽດນາມ (CLMV). ພ້ອມ​ກັນນີ້ ພາຍ​ໃຕ້​ແຜນການ​ຮ່ວມ​ມື​ດ້ານ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ໃນ​ກອບ​ອາ​ຊຽນ​ແມ່ນ​ພວມກະກຽມ​ແຜນ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ເພື່ອ​ກ້າວ​ສູ່​ການ​ເປີດ​ນ່ານຟ້າ​ເສລີ​ພາຍ​ໃນ​ອາ​ຊຽນ ​ໃນ​ປີ 2015, ສ່ວນ​ການ​ພັດທະນາ​ເສັ້ນທາງ​ລົດ​ໄຟ​ແມ່ນ​ອີງ​ໃສ່​ແຜນ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເຂົ້າ ກັບ​ລະບົບ​ຕາໜ່າງທາງ​ລົດ​ໄຟ​ພາກພື້ນ ​ແລະ ອະນຸ​ພາກພື້ນ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ສັນຍາ​ສາກົນ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ຕາໜ່າງທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຜ່ານ​ອາຊີ ​ເຊິ່ງ​ໄດ້​ມີ​ເສັ້ນທາງ​ລົດ​ໄຟ​ທຳ​ອິດ​ຂອງ​ລາວ​ຍາວ 3,5 ກິ​ໂລ​ແມັດ. ສຳລັບ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ລະຫວ່າງ ລາວ-​ໄທ ​ໄລຍະ 2 ກໍ​ພວມ​ຂຸ້ນ ຂ້ຽວ​ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ​ແລະ ໂຄງ ການ​ລົດ​ໄຟລາວ-ຈີນ ​ແຕ່​ບໍ່​ເຕັນ​ຫາ​ນະຄອນຫລວງ​ວຽງ​ຈັນແມ່ນ​ສຳ​ເລັດ​ການ​ສຶກສາ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້ ​ແລະ ຢູ່​ໃນ​ຂັ້ນຕອນ​ການ ຄົ້ນຄວ້າ​ແຫ​ລ່ງທຶນ​ມາ​ປະຕິບັດ.




No comments:

Post a Comment