Ad

Ad

7 October 2014

ນາຍົກເນັ້ນໃຫ້ ມຊ ຍົກສູງຄຸນນະພາບການສຶກສາເປັນບັນຫາສຳຄັນ



   ໃນໂອກາດເຂົ້າຮ່ວມພິທີສະ ເຫລີມສະຫລອງວັນຄູແຫ່ງຊາດ 7 ຕຸລາຄົບຮອບ 20 ປີ, ຢູ່ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ຊາດ ( ມຊ) ຂອງທ່ານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ທອງສິງ ທຳມະວົງ ໃນວັນທີ 6 ຕຸລາ ນີ້, ເຊິ່ງທ່ານໄດ້ໃຫ້ກຽດໂອ້ລົມ ໂດຍເນັ້ນໃຫ້ຄະນະ ນຳ ແລະ ຄູອາຈານມະຫາວິທະຍາໄລດັ່ງກ່າວສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ຍົກສູງຄຸນນະພາບ ການສຶກສາເປັນບັນຫາສຳຄັນຫລາຍກວ່າການສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດທີ່ມີ ແຕ່ປະລິມານເປັນສ່ວນຫລາຍຄືໄລຍະຜ່ານມາ.
    ທ່ານນາຍົກ ກ່າວວ່າ: ຕະຫລອດໄລຍະຂອງການສ້າງຕັ້ງມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງ ຊາດມາຮອດປັດຈຸບັນກໍພໍດີຄົບຮອບ 18 ປີ, ເຊິ່ງໄດ້ປະຕິບັດໜ້າທີ່ການເມືອງອັນມີກຽດຂອງຕົນເຂົ້າໃນການພັດທະນາຊັບ ພະຍາກອນມະນຸດໃນລະດັບຕ່າງໆຫລາຍກວ່າ 70 ພັນກວ່າຄົນ, ອັນໄດ້ກາຍເປັນກຳລັງແຮງສຳຄັນປະກອບສ່ວນຢ່າງຫ້າວ ຫັນເຂົ້າໃນຂົງເຂດວຽກງານຂອງບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງພັກ-ລັດ, ເອກະຊົນ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນຕ່າງໆພາຍໃນປະ ເທດໄດ້ເປັນຢ່າງດີ, ແນວໃດກໍຕາມ, ຄຽງຄູ່ກັບຜົນງານດັ່ງກ່າວນັ້ນກໍເຫັນວ່າມະຫາວິທະຍາໄລພວກເຮົາຍັງມີຂໍ້ຄົງຄ້າງຈຳ
ນວນໜຶ່ງຊຶ່ງຈະຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂຄື ຄຸນນະ ພາບຂອງຖັນແຖວຄູ- ອາຈານຍັງບໍ່ບັນລຸຄາດໝາຍກຳນົດໄວ້, ເກີດມີປະ ກົດການຫຍໍ້ທໍ້ໃນຖັນແຖວຄູອາຈານ ແລະ ພະນັກ ງານເປັນຕົ້ນ: ມີການປະລະການສອນເພື່ອໄປເຮັດວຽກທາງນອກ, ວຽກໃດມີຜົນປະໂຫຍດຈຶ່ງເຮັດ, ມີການຮຽກຮ້ອງສິ່ງ ຕອບແທນຕ່າງໆ, ແລະ ຂາດຄວາມເອົາໃຈໃສ່ໃນການຕິດຕາມການສຶກ ສາອົບຮົມນັກສຶກສາ, ດ້ານການຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານ ເວົ້າລວມຍັງເຮັດບໍ່ທັນດີເທົ່າທີ່ຄວນເປັນຕົ້ນແມ່ນການປະຕິບັດຂໍ້ກຳ ນົດກົດລະບຽບລະບຽບ ຕ່າງໆຍັງບໍ່ທັນເຂັ້ມງວດ, ນັກສຶກສາຈຳນວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ທັນເອົາໃຈໃສ່ຕໍ່ການສຶກສາຮ່ຳຮຽນຢາກໄດ້ ແຕ່ຄະແນນ, ມີການທຸຈະລິດໃນເວລາກວດກາການສອບເສັງ ແລະ ລະເມີດກົດລະບຽບນັກສຶກສາ ແລະ ບັນຫາອື່ນໆ, ເຊິ່ງຈຸດອ່ອນ ແລະ ຂໍ້ຄົງ ຄ້າງທີ່ກ່າວມານັ້ນ, ຖ້າພວກເຮົາບໍ່ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງແກ້ໄຂແນ່ນອນກໍຈະເປັນອຸປະສັກກົດໜ່ວງ ທ່ວງດຶງການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດຢູ່ມະຫາວິທະຍາໄລພວກເຮົາໃນສະເພາະໜ້າ ແລະ ຍາວນານ.
    ທ່ານນາຍົກ ກ່າວວ່າ: ປັດຈຸບັນ, ໂລກຂອງພວກເຮົາ ພວມກ້າວສູ່ຄວາມກ້າວໜ້າຢ່າງໄວວາທາງດ້ານວິທະຍາສາດ, ເຕັກໂນ ໂລຊີ ແລະ ດ້ານຂໍ້ມູນຂ່າວສານ, ສ່ວນໃນດ້ານເສດຖະກິດທີ່ອາໄສຊັບພະຍາກອນ ທຳມະຊາດເປັນຫລັກມາເປັນ ເສດຖະກິດ ພູມປັນຍາ, ດັ່ງນັ້ນ, ບັນດາປະເທດໃນໂລກຈຶ່ງໄດ້ວາງຍຸດທະສາດໃນການພັດທະນາປະເທດຂອງຕົນ ໃຫ້ມີຄວາມສາມາດແຂ່ງ ຂັນກັນໃນດ້ານ ຕ່າງໆໃຫ້ສູງຂຶ້ນເລື້ອຍໆ,ໃນນັ້ນຕົ້ນຕໍກໍແມ່ນການເລັງໃສ່ພັດທະນາຊັບພະຍາ ກອນມະນຸດໃຫ້ມີຄຸນ ນະພາບສູງຂຶ້ນ. ສະເພາະຢູ່ ສປປ ລາວ ພວກເຮົາ, ພັກ ແລະ ລັດຖະບານໄດ້ວາງແຜນຍຸດທະສາດ ເພື່ອການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງ ຄົມແຕ່ນີ້ຮອດປີ 2020 ເຊິ່ງໄດ້ກຳນົດຄາດໝາຍຢ່າງຈະແຈ້ງເພື່ອເຮັດໃຫ້ປະຊາຊົນຫລຸດພົ້ນອອກຈາກຄວາມທຸກຍາກ ແລະ ເຮັດໃຫ້ປະເທດຊາດຫລຸດ ພົ້ນອອກຈາກຄວາມດ້ວຍພັດທະນາ. ເພື່ອບັນລຸສອງພາລະກິດ ໃຫຍ່ຫລວງປະຫວັດສາດນີ້ ພວກ ເຮົາຕ້ອງໄດ້ນຳໃຊ້ຊັບພະ ຍາກອນທຳມະຊາດທີ່ມີໃຫ້ເກີດປະໂຫຍດສູງສຸດ, ແຕ່ຊັບພະ ຍາກອນທີ່ເປັນປັດໃຈສຳຄັນ ແລະ ຕັດສີນນັ້ນແມ່ນຄົນ ຫລື ຊັບພະຍາກອນມະນຸດໃຫ້ມີລະດັບແນວຄິດການເມືອງ, ມີຄວາມຮູ້, ມີຄວາສາມາດ, ມີສຸຂະພາບ ຮ່າງກາຍທີ່ແຂງແຮງ ແລະ ຈິດໃຈອຸດົມສົມບູນ, ຊຶ່ງຂອດນີ້ກໍແມ່ນໜ້າທີ່ຂອງຄູ-ອາຈານທີ່ມີບົດບາດສຳຄັນທີ່ສຸດ ເພື່ອກໍ່ສ້າງ ຄົນໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ. ສະນັ້ນພວກເຮົາຕ້ອງໄດ້ວາງວິໄສທັດທີ່ຊັດເຈນວ່າ: ມະຫາວິ ທະຍາໄລແຫ່ງຊາດບໍ່ພຽງແຕ່ເປັນສະ ຖາບັນການສຶກສານຳໜ້າຂອງປະເທດເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຍັງເປັນສູນກາງຂອງການສຶກສາ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ການຄົ້ນ ຄວ້າວິທະ ຍາສາດທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງເພື່ອພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ ຕອບສະໜອງຄວາມຮຽກຮ້ອງ ຕ້ອງການ ຂອງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງຊາດ, ຕອບສະໜອງໃຫ້ແກ່ການເຊື່ອມໂຍງເຂົ້າກັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນຕື່ມອີກ ເພາະວ່າປະເທດພວກເຮົາໃນຕໍ່ໜ້ານີ້ນອກຈາກສູ້ຊົນ ແກ້ໄຂສະພາບດ້ອຍພັດທະນາແລ້ວຍັງໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມການເຄື່ອນໄຫວວົງ ຄະນາຍາດສາກົນໂດຍສະເພາະແມ່ນການເຂົ້າເປັນປະ ຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນໃນປີ 2015, ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງ ຊາດ ຕ້ອງເພີ່ມທະວີຈັດຕັ້ງປະຕິບັດພາລະບົບບາດຂອງຕົນທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃຫ້ມີປະສິດທິພາບສູງກວ່າເກົ່າ ພ້ອມທັງຂະຫຍາຍສາ ຂາການຮຽນ-ການສອນໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນຕອບສະໜອງໃຫ້ໄດ້ ຕາມຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງຕະຫລາດແຮງງານທັງ ພາຍ ໃນ ແລະ ເພື່ອການເຊື່ອມໂຍງພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ, ເພີ່ມ ທະວີຄວາມຮັບພິຊອບໃນການ ຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກ ໂນໂລຊີທີ່ເປັນປະໂຫຍດໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງປະເທດ, ສຸມໃສ່ປະຕິ ບັດຂໍ້ແຂ່ງຂັນສອນດີ-ຮຽນ ເກັ່ງ, ນອກຈາກນີ້, ຄູ-ອາຈານ, ພະນັກງານຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ພັດທະນາຕົນເອງໃຫ້ມີຄຸນທາດການເມືອງໜັກແໜ້ນ ແລະ ມີທາດ ແທ້ຂອງຄວາມເປັນຄູຢ່າງແທ້ຈິງຈຶ່ງຈະສາມາດເຮັດສຳເລັດໜ້າທີ່ຄູໃນຖານະເປັນວິສະວະກອນແຫ່ງ ດວງວິນຍານໄດ້. ສ່ວນນັກສຶກ ສາເຊິ່ງເປັນອານາຄົດຂອງຊາດຈະຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຄົ້ນຄວ້າ ຮ່ຳຮຽນ ແລະ ຮຽນໃຫ້ສຳເລັດ ຕາມຫລັກສູດ, ຕ້ອງເຝິກຝົນຫລ່ໍ ຫລອມຕົນເອງໃຫ້ມີຄວາມກ້າວໜ້າທາງດ້ານແນວຄິດການ ເມືອງ, ມີຄຸນສົມບັດສີນທຳປະຕິວັດເພື່ອ ກຽມພ້ອມເປັນຜູ້ສືບ ທອດພາລະກິດຂອງປະເທດ ຊາດ, ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນ ການປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາປະເທດ ຊາດໃຫ້ຮຸ່ງເຮືອງໃນອານາຄົດ.

No comments:

Post a Comment