Ad

Ad

21 January 2015

ທາງຫລວງເລກ 11 ຖ້າບໍ່ເຂັ້ມງວດກວດນ້ຳໜັກລົດບັນທຸກອາດໃຊ້ບໍ່ໄດ້ດົນ



            ເສັ້ນທາງເລກ 11 ແຕ່ສາມແຍກເກົ້າລ້ຽວຫາເມືອງສັງທອງ, ນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນ, ປັດຈຸບັນມີບາງຍ່ານເລີ່ມ ເປັນຄື້ນ ແລະ ມີສະພາບບ່ວມ, ຫລັງ ຈາກມີລົດບັນທຸກໜັກແລ່ນຜ່ານໄປມາເປັນຈຳນວນຫລາຍໃນແຕ່ລະວັນ, ເຊິ່ງ ຖ້າຫາກພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງຍັງບໍ່ເຂັ້ມງວດຕໍ່ການກວດກາບັນຫານັ້ນ, ອາດເຮັດ ໃຫ້ອາຍຸການນໍາໃຊ້ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວ ບໍ່ໄດ້ດົນ.
           ນັກຂ່າວພວກເຮົາໄດ້ລົງເບິ່ງສະພາບການສັນຈອນຂອງພາຫະນະບົນ ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວໃນວັນທີ 20 ມັງກອນນີ້, ພາຍຫລັງມີປະຊາຊົນສະເໜີວ່າມີລົດບັນທຸກໜັກເປັນຈຳນວນຫລາຍ ແລ່ນໄປ ມາເຮັດໃຫ້ເສັ້ນທາງເລີ່ມຊຸດໂຊມ ແລະ ກໍເປັນດັ່ງວ່າແທ້ໂດຍມີລົດບັນທຸກແຮ່, ຫີນ-ຊາຍ ນັບແຕ່ຂະໜາດນ້ອຍ 6 ຕີນໄປ ຈົນຮອດຂະໜາດ 12 ຕີນແລ່ນ ໄປມາບໍ່ຂາດສາຍ, ຂະນະດຽວກັນຈຸດກວດກາສັ່ງນ້ຳໜັກລົດໃນເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວກໍບໍ່ມີ ໂດຍສະເພາະແຕ່ສາມແຍກ ເກົ້າລ້ຽວຫາເມືອງສັງທອງ, ຈຶ່ງເປັນຊ່ອງຫວ່າງໃຫ້ຜູ້ກອບການຂົນສົ່ງສີນຄ້າ, ບໍລິການແຮ່ຕ່າງໆ ພາກັນສວຍໂອ ກາດ ໃສ່ນ້ຳໜັກເກີນຫລາຍ, ລົດບັນທຸກແຮ່ບາງຄັນການປົກຫຸ້ມບໍ່ຮັບປະກັນດີເຮັດໃຫ້ມີເສດດິນເຮ່ຍສ້າງ ຄວາມເປື້ອນ ເປີະ ໃຫ້ເສັ້ນທາງ.

            ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ,ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນໃຫ້ຮູ້ວ່າ:ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວ, ແມ່ນໄດ້ຮັບການສະ ໜັບສະໜູນ­ດ້ານ­ການ­ເງິນ­ຈາກລັດຖະບານ­ໄທ ກໍຄືອົງກາ­ນ­ນິດາ(NEDA) ໃ­ນມູ­ນຄ່າ 1.392 ລ້ານ­ບາດ (ສະກຸ­ນເງິ­ນໄທ) ຫລື ປະມານ­ 348 ຕື້ກີບ,ໃ­ນ­ນັ້ນ­ 30% ແມ່­ນຊ່ວຍເຫລືອລ້າ ແລະ 70% ແມ່­ນກູ້ຢືມດອກເບ້ຍຕ່ຳໄລຍະຍາວ, ມີຄວາມຍາວ 204 ກິໂລແມັດແຕ່ແຍກລະຫວ່າງທາງຫລວງແຫ່ງຊາດເລກ 13 ເໜືອ ແລະ ທາງສີໄຄ, ເມືອງສີໂຄດ ຕະບອງ, ນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນລຽບຕາມແມ່ນ້ຳຂອງໄປທາງທິດຕາເວັນຕົກສຽງເໜືອ ແລະ ຂ້າມຜ່ານນ້ຳຂອງ ໄປເຊື່ອມຈອດກັບເສັ້ນ ທາງເລກ 4 ຢູ່ບ້ານຄົກເຂົ້າດໍ, ເມືອງປາກລາຍ, ແຂວງໄຊຍະບູລີ. ເພື່ອອຳນວຍໃຫ້ແກ່ການຄົມ ມານາຄົມໄປມາຫາສູ່ລະ ຫວ່າງປະຊາຊົນ, ການຂົນສົ່ງພາຍໃນປະເທດມີຄວາມສະດວກຫລາຍຂຶ້ນ, ນອກຈາກນີ້, ຍັງເປັນເສັ້ນທາງເຊື່ອມຕໍ່ກັບຊາຍ ແດນລາຊະອານາຈັກໄທນຳດ້ວຍ, ອັນໄດ້ປະກອບສ່ວນ  ສຳຄັນໃນການ­ຊຸກຍູ້ດ້ານ­ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ການ­ຄ້າ, ການ­ລົງທຶນ­ ແລະ ການ­ທ່ອງທ່ຽວຂອງລາວໃຫ້ມີການ­ຂະ ຫຍາຍຕົວດີຍິ່ງຂຶ້ນ­, ທັງຊ່ວຍ ໃຫ້ລະດັບຊີວິດການ­ເປັ­ນຢູ່ຂອງປະຊາຊົ­ນບັ­ນດາເຜົ່າທີ່ດຳລົງຊີວິດລຽບຕາມເສັ້­ນທາງ ນັບມື້ດີຂຶ້­ນເປັນ­ກ້າວໆ. ເຊິ່ງເສັ້ນ­ທາງສາຍ­ນີ້, ເມື່ອກ່ອນ­ເປັນ­ທາງດິ­ນແດງ, ແລວທາງຄົດໂຄ້ງຫລາຍ, ໜ້າທາງແຄບ ແລະ ເປັ­ນຄື້­ນເປັນ­ຂຸມ, ການ­ສັນ­ຈອນໄປມາມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກລຳບາກ, ບາງປີເກີດນ­້ຳຖ້ວມເສັ້ນທາງເປ່ເພເຮັດໃຫ້ກາ­ນສັ­ນຈອ­ນຕິດຂັດເປັ­ນເວລາດົ­ນ ແລະ ສ້າງຄວາມສິ້­ນເປືອງຫລາຍຢ່າງດັ່ງ­ນັ້­ນ, ລັດຖະບາ­ນລາວຈຶ່ງໄດ້ສະເໜີຕໍ່ລັດຖະບານ­ໄທໃຫ້ກາ­ນຊ່ວຍເຫລືອໃ­ນກາ­ນກໍ່ສ້າງສ້ອມແປງເສັ້­ນທາງດັ່ງກ່າວມີມາດຕະຖານ­ ແລະ ອຳ­ນວຍຄວາມສະດວກສະບາຍໃ­ນກາ­ນຄົມມາ­ນາຄົມ ໃຫ້ດີຂຶ້­ນເທື່ອລະກ້າວ ແລະ ສິ່ງສຳຄັນລັດຖະບານ­, ໄດ້ກຳ­ນົດເອົາເສັ້ນ­ທາງສາຍ­ນີ້ເປັນ­ເສັ້­ນທາງຍຸດທະສາດທີ່ມີຄວາມສຳຄັນ­ຕໍ່ກາ­ນພັດທະນ­າເສດຖະກິດ-ສັງຄົມເວົ້າລວມ, ເວົ້າສະເພາະຢູ່ບັ­ນດາແຂວງທີ່ມີສາຍທາງຜ່ານ­ ແລະ ທັງເປັນ­ເສັ້ນ­ທາງ ເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງບັ­ນດາແຂວງພາກເໜືອ, ກາງ ແລະ ໃຕ້ ແລະ ເຊື່ອມໄປຫາປະເທດເພື່ອນບ້ານ­ ແລະ ອານ­ຸພາກພື້ນ­ນຳດ້ວຍ.
          ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ:ເສັ້ນທາງສາຍນີ້ສາມາດຮັບນ້ຳໜັກໄດ້ປະມານ 30 ໂຕນ ແລະ ສາມາດນຳໃຊ້ໄດ້ປະມານ 10 ປີ, ໂດຍແມ່ນພະແນກໂຍທານະຄອນຫລວງເປັນຜູ້ຄຸ້ມຄອງ ແລະ ຍອມຮັບວ່າຕະ ຫລອດສາຍທາງຍັງບໍ່ມີຈຸດຊັ່ງນ້ຳໜັກ, ສະນັ້ນການກວດການ້ຳໜັກລົດຜ່ານມາຢູ່ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວມີພຽງແຕ່ເຮັດແບບ ລັກສະນະສຸມກວດພິເສດເທົ່ານັ້ນ,ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ຜູ້ປະກອບການຂົນສົ່ງຈຳນວນໜຶ່ງເກີດການສວຍໂອກາດບັນທຸກສິ່ງຂອງທີ່ມີນ້ຳໜັກເກີນການຮອງຮັບຂອງທາງ ແລະ ເປັນສາເຫດໜຶ່ງພາໃຫ້ເສັ້ນທາງຊຸດໂຊມຄືດັ່ງສັງຄົມມີຄວາມເປັນຫວ່ງ, ເຊິ່ງພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງຈະໄດ້ລົງກວດກາບັນຫາດັ່ງກ່າວໃຫ້ຫລາຍຂື້ນເພື່ອສະກັດກັ້ນບໍ່ໃຫ້ເກີດມີສະ ພາບທີ່ບໍ່ດີຕາມ ມາ ແລະ ຈະນຳໃຊ້ລະບຽບກົດໝາຍຕໍ່ຜູ້ລະເມີດຢ່າງເຂັ້ມງວດເດັດຂາດ.

No comments:

Post a Comment