Ad

Ad

7 January 2015

ສົກປີນີ້ ຂະແໜງສຶກສາຈະສຸມໃສ່ປັບປຸງຫລັກສູດການສຶກສາໃຫ້ມີຄຸນນະພາບດີກວ່າເກົ່າ




     ຄືດັ່ງທີ່ຮູ້ກັນແລ້ວວ່າ ວຽກງານປັບປຸງຄຸນນະພາບການສຶກສາໃນສົກປີຜ່ານ ມາ, ແມ່ນໄດ້ຮັບການ ເອົາໃຈໃສ່ ຫລາຍສົມຄວນ, ເຊິ່ງກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ລວມທັງຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາໄດ້ລົງທຶນຢ່າງຫລວງຫລາຍເຂົ້າໃນການ ປັບປຸງຫລັກສູດ, ຈັດພິມປຶ້ມແບບຮຽນ ແລະ ຄູ່ມືຄູເປັນຕົ້ນສຳເລັດການສ້າງ ໂຄງຮ່າງຫລັກສູດ ແລະ ສື່ການຮຽນ - ການສອນເສີມສຳລັບນັກຮຽນຊົນເຜົ່າຂັ້ນ ປະຖົມປີທີ 1 ແລະ 2, ພ້ອມນັ້ນ ຍັງໄດ້ກວດແກ້ຕົ້ນ ສະບັບປຶ້ມແບບຮຽນ ແລະ ຄູ່ມືຄູວິຊາພາສາລາວ, ຄະນິດສາດ, ຄຸນສົມບັດ ແລະ ໂລກອ້ອມຕົວສຳລັບຊັ້ນ ປ1 ແລະ ປ2 ເພື່ອຈັດພິມ ແລະ ແຈກ ຢາຍໃຫ້ໂຮງຮຽນປະຖົມສຶກສາໃນທົ່ວປະເທດ. ພ້ອມທັງໄດ້ສະໜອງອຸປະກອນ ທົດລອງໃຫ້ແກ່ສະຖາບັນສ້າງຄູ ແລະ ໂຮງຮຽນມັດທະຍົມສົມບູນຈຳນວນໜຶ່ງໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ.
     ແນວໃດກໍຕາມໃນສົກປີນີ້ ກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ຈະສຸມໃສ່ສ້າງມາດຕະຖານຄຸນນະ ພາບ ແລະ ຄູ່ມືການ ນຳໃຊ້ສຳລັບການສຶກສາເດັກກ່ອນໄວຮຽນ, ຊັ້ນອະນຸບານ ແລະ ການສຶກສານອກ ໂຮງຮຽນ; ສ້າງ ເຄື່ອງມື ແລະ
ຄູ່ມືການຕິດຕາມປະເມີນຄຸນນະພາບພາຍໃນໃຫ້ພະແນກສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາແຂວງ, ຫ້ອງ ການສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາເມືອງ, ຜູ້ອຳນວຍການໂຮງຮຽນປະຖົມ ແລະ ມັດ ທະຍົມສຶກສາ; ດຳເນີນການປະ ເມີນຄຸນນະພາບການສຶກສາຊັ້ນ ປະຖົມ ແລະ ມັດທະຍົມບ່ອນທີ່ໄດ້ຮັບການຝຶກອົບຮົມແລ້ວ; ສືບຕໍ່ຝຶກອົບຮົມການ ນຳໃຊ້ມາດຕະຖານຄຸນນະພາບການ ສຶກສາຊັ້ນປະຖົມ, ມັດທະຍົມໃຫ້ຄູຝຶກຂັ້ນແຂວງ, ເມືອງ, ຜູ້ອຳນວຍການໂຮງ ຮຽນ ແລະ ໃຫ້ສາຍອາຊີວະສຶກສາ ແລະ ພາກ ສ່ວນການສຶກສາທີ່ຍັງເຫລືອ; ພັດທະນາກົນໄກການປະເມີນພາຍ ນອກສຳລັບການສຶກສາໃນສາຍອາຊີວະສຶກສາ ແລະ ການສຶກສາຊັ້ນສູງ; ຝຶກອົບຮົມໃຫ້ຜູ້ປະເມີນພາຍນອກ ເພື່ອ ລົງປະເມີນໃນສາຍອາຊີວະ ແລະ ການສຶກສາຊັ້ນສູງ. ນອກຈາກນີ້ ຍັງຈະສົ່ງເສີມການແຂ່ງຂັນນັກຮຽນເກັ່ງດ້ານ ໄອທີ ແລະ ພາສາອັງກິດຂັ້ນພື້ນຖານເພື່ອໃຫ້ເທົ່າທຽມ ກັບສາກົນ ແລະ ພາກພື້ນນຳອີກ.
     ກະຊວງສຶກສາໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນສົກປີຜ່ານມາ ຍັງມີບັນຫາທີ່ຈະຕ້ອງແກ້ໄຂເຊັ່ນ: ບັນຫາຄຸນນະພາບ ການຮຽນ-ການສອນ ໃນຊັ້ນປະຖົມສຶກສາຍັງຕ່ຳ, ຈຳນວນນັກຮຽນປະລະ ແລະ ອອກຮຽນກາງປີມີ ຫລາຍ, ໂດຍສະເພາະ ໃນຂັ້ນ ປ1 ແລະ ປ2. ການຕິດຕາມ ແລະ ບໍລິຫານຄຸ້ມຄອງໂຮງຮຽນຍັງບໍ່ ເປັນລະບົບຕໍ່ເນື່ອງ, ການປະລະ ຂອງນັກຮຽນມັດທະຍົມຍັງສູງ, ການສ້າງສີມືແຮງງານຍັງບໍ່ທັນສອດຄ່ອງກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງຕະຫລາດ ແຮງງານ ທີ່ກຳນົດໄວ້ໃນແຜນພັດທ ະນາເສດຖະກິດ-ສັງ ຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VII, ການຮັບນັກຮຽນເຂົ້າ ຮຽນຢູ່ສະຖາບັນອາຊີວະສຶກສາ ແລະ ມະຫາວິທະຍາໄລ ຍັງບໍ່ໄດ້ຕາມແຜນການ. ກົງກັນຂ້າມສະຖາບັນສ້າງຄູ ພັດມີຜູ້ສະໝັກເຂົ້າຮຽນລື່ນແຜນການທີ່ກຳນົດ. ສະພາບການບັນຈຸ ແລະ ນຳໃຊ້ຄູຍັງບໍ່ທັນມີປະສິດທິພາບເຫັນວ່າ ຍັງມີສະພາບຄູເຫລືອບໍ່ພໍຢູ່ໃນລະບົບເປັນຈຳນວນບໍ່ໜ້ອຍ.

No comments:

Post a Comment