ເນື່ອງຈາກວ່າຈານແຫຍ່ ເອງໄດ້ມີບັນຊີໃນສຳມະໂນຄົວຜູ້ເຖົ້າ
(ເອີ້ນກັນໃຫ້ມ່ວນຫູວ່າ: ຜູ້ອາຍຸສູງ). ດັ່ງນັ້ນ ຈຶ່ງຂໍເວົ້າ
ເລື່ອງກົດເກນອາຍຸບັ້ນປາຍຂອງ ມະນຸດມະນາ ເພື່ອໃຫ້ເຂົ້າກັບຈັງ
ຫວະປີສາກົນສຳລັບຜູ້ອາຍຸສູງ (1 ຕຸລາ) ທີ່ສະເຫລີມສະ ຫລອງກັນທຸກໆປີໃນທົ່ວໂລກ. ຢູ່ບ້ານເຮົາທີ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ, ສະມາຄົມຜູ້ອາຍຸສູງກໍໄດ້ຮ່ວມກັນລະນຶກວັນດັ່ງກ່າວໃນວັນທີ
30 ເດືອນກັນຍາຜ່ານມາ ກ່ຽວກັບຄວາມສຳຄັນຂອງຍ່ານອາຍຸ ໃນໄວ “ເທົ້າຍອດທອງ
ຕະບອງຍອດເພັດ” ນີ້ ໂດຍມີທ່ານນາຍົກ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມ ແລະ ມີຄຳເຫັນ. ຈານແຫຍ່ເສຍດາຍທີ່ພາດໂອກາດກໍເລີຍພໍແຕ່ໄດ້ອ່ານຂ່າວໃນໜ້າໜັງສືພິມ
ແລະ ຮູ້ວ່າພັກ-ລັດຂອງພວກເຮົາຍາມໃດກໍໃຫ້ຄວາມສຳຄັນຕໍ່ບົດບາດຂອງຄົນອາຍຸສູງທີ່ປ່ຽມລົ້ນໄປດ້ວຍປະສົບການ
ແລະ ບົດຮຽນຊີວິດ ເຊິ່ງບ້ານເມືອງຂອງພວກເຮົາຕ້ອງການທີ່ສຸດ ຈົນມີສຸພາສິດສະກິດໃຈວ່າ: “ຍ່າງນຳກົ້ນຜູ້ເຖົ້າ
ຜີເປົ້າບໍ່ກິນ” ນີ້ກໍແປວ່າ ຄົນເຖົ້ານັ້ນມີລິດມີເດດສາມາດປົກກຸ້ມຫຸ້ມບັງໃຫ້ຄົນໃນໄວອື່ນ
ແຕ່ກໍຢ່າລືມອີກປະໂຫຍກອັນແຫລມຄົມສືບທອດ
ກັນມາໄດ້ ຫລາຍເຊັ່ນຄົນວ່າ: “ຫົວດຳໄປກ່ອນ
ຫົວດ່ອນນຳຫລັງ” ແປວ່າຜູ້ອອກໜ້າຕະລຸມບອນນັ້ນຕ້ອງເປັນຄົນໜຸ່ມເພາະຍັງມີກຳລັງ ວັງຊາເຫລືອເຟືອ, ສ່ວນຄຳວ່າ
“ຫົວດ່ອນນຳຫລັງ”
ນັ້ນ ແປວ່າ ຜູ້ເຖົ້າເປັນຜູ້ຄອຍຊີ້ທິດທາງຢູ່ເບື້ອງຫລັງ, ຈະບຸກເອງບໍ່ໄດ້
ເພາະກຳລັງວັງຊາຫລຸດໜ້ອຍຖອຍລົງ. “ໄປກ່ອນ” ຫລື “ນຳຫລັງ” ພົວພັນກັນແບບກາຍອິນຊີ,
ບໍ່ຕ່າງກັບຢູ່ບັ້ນຮົບຕີເສິກຕ້ອງ ມີແນວໜ້າ ແລະ ແນວຫລັງປະ
ສານກັນແໜ້ນຈຶ່ງຈະຊະນະ.
ສຳລັບມື້ນີ້ ຈານແຫຍ່ຢາກໃຫ້ທຸກຄົນໂດຍສະເພາະຜູ້ມີຊື່ໃນປຶ້ມສຳມະໂນຜູ້ເຖົ້າເຂົ້າໃຈກົດເກນຂອງຊີວິດຕາມຫລັກບູຮານ
ລາວທີ່ວ່າວອນສອນໄວ້. ເລື່ອງນີ້ ຈານແຫຍ່ໄດ້ຟັງຈາກປາກຄູບາ ເປີງເປັນສັງຄະລີຢູ່ວັດອົງຕື້
ເມື່ອກວ່າສີ່ສິບປີຜ່ານມາ,
ເປັນການແບ່ງອາຍຸທີ່ເຫັນວ່າມີລັກສະນະວິທະຍາສາດທີ່ສຸດຄືຄົນເຮົາທຸກຄົນເກີດມາແລ້ວຕ້ອງໄດ້ຜ່ານຍ່ານຊີວິດທີ່ປະກອບເປັນ
4 ໂຕ “ພ” ຄື “ເພິ່ງ, ພົບ, ພັກ ແລະ ພາກ”,
“ເພິ່ງ”
ແມ່ນຍ່ານຊີວິດໃນໄວເດັກ (ບໍ່ທັນບັນລຸນິຕິພາວະ)
ທີ່ຕ້ອງໄດ້ເພິ່ງພໍ່ແມ່ ແລະ ຜູ້ໃຫຍ່ຢູ່ອ້ອມຂ້າງບໍ່ວ່າຈະເປັນການກິນການນອນແມ້ແຕ່ເວລາເຂົ້າຮຽນກໍຍັງຕ້ອງອາໄສທຶນຮອນຂອງຜູ້ປົກຄອງ.
ຍ່ານຊີວິດຕໍ່ໄປແມ່ນ “ພົບ” ຄືເປັນຊີວິດໄວໜຸ່ມທີ່ພວມກະສັນຫັນຫ້າວໃນການພົບປະ, ສ້າງໝູ່ສ້າງຄູ່, ຊອກຮູ້ສິ່ງໃໝ່ໆດ້ວຍການສະ
ແຫວງຫາ, ເປັນຍ່ານຊີວິດລະດູບານໃໝ່ກໍວ່າໄດ້,
ຊີວິດໃນຍ່ານຕໍ່ໄປແມ່ນ “ພັກ”
ຄູບາບອກວ່າແມ່ນຍ່ານຊີວິດໃນອາຍຸເກນຜູ້ ໃຫຍ່ສ້າງຄອບສ້າງຄົວ, ຈະຕະເຫລີດເປີດເປ່ິງໄປທ່ຽວໄປພົບຄືໄວໜຸ່ມບໍ່ໄດ້ອີກແລ້ວ.
ຄຳວ່າ “ພັກ” ໝາຍຄວາມວ່າການຕັ້ງ ຫລັກປັກແຫລ່ງ,
ສ້າງພື້ນຖານຊີ ວິດໃຫ້ໝັ້ນຄົງໂດຍອີງໃສ່ຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ແລະ
ທຶນຮອນທີ່ສະສົມໄວ້ໃນໄວ “ພົບ”. ຍ່ານຊີວິດສຸດທ້າຍຕໍ່ໄປນີ້ຟັງບໍ່ມ່ວນຫູປານໃດຄື “ພາກ”
ໝາຍຄວາມວ່າເປັນໄວ “ຢືນໃກ້ຝັ່ງນັ່ງໃກ້ຫ້ວຍ”
ແລ້ວ,
ແຕ່ກໍບໍ່ໄດ້ໝາຍວ່າຈະດ່ວນຈົບຊີວິດຄືຄຳວ່າ “ພາກ” ດອກ, ມັນມີຄວາມໝາຍພຽງວ່າ
“ໄວເຖົ້າ” ຊື່ໆ. ຫລັກສາສະໜາພຸດພວກເຮົາມັກເວົ້າຄວາມຈິງໂລດ ໂດຍບໍ່ຕ້ອງສັນຫາຄຳເວົ້າຕົວະຕົນເອງໃຫ້ມ່ວນຫູ.
ເລື່ອງເກີດແກ່ເຈັບຕາຍ,
ພະພຸດທະເຈົ້າເຮົາກໍເວົ້າອອກມາ ກົງໆໂລດວ່າ ວັດທະຈັກນີ້ບໍ່ມີໃຜ
ລອດໄປໄດ້ຈັກລາຍດອກ.
ດີແລ້ວທີ່ພວກເຮົາມີການຈັດຕັ້ງສຳລັບຜູ້ອາຍຸສູງເພື່ອເປັນແວ່ນແຍງແປງທາງໃຫ້ຄົນລຸ້ນສືບທອດຕາມໄຕ່, ເປັນໄວ “ໝາກພ້າວຫ້າວຍິ່ງແກ່ຍິ່ງມັນ”.
No comments:
Post a Comment