ກົດໝາຍສື່ມວນຊົນສະບັບປັບປຸງໃໝ່ໄດ້ນໍາສະເໜີຜ່ານກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ
2 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII
ເມື່ອທ້າຍອາທິດຜ່ານມານີ້, ໂດຍທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນາທໍາ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ບໍ່ແສງຄໍາ ວົງດາລາ, ເພື່ອໃຫ້ມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດໄດ້ຄົ້ນ ຄວ້າ, ພິຈາລະນາ ແລະ ປະກອບຄໍາເຫັນໃສ່ເນື້ອໃນຂອງຮ່າງກົດໝາຍດັ່ງກ່າວໃຫ້ຮັດກຸມ ແລະ
ສອດຄ່ອງກັບການພັດທະນາປະເທດໃນໄລຍະໃໝ່.
ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນາທໍາ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ກົດໝາຍສື່
ມວນຊົນຖືກຮັບຮອງຈາກສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ປະທານປະເທດໄດ້ປະກາດໃຊ້ນັບແຕ່ປີ 2008
ເປັນຕົ້ນມາ,
ອັນໄດ້ສ້າງເງື່ອນໄຂສະດວກໃຫ້ສື່ມວນຊົນໃນການເຄື່ອນໄຫວປະຕິບັດພາລະບົດບາດເປັນກະບອກສຽງໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ, ລະບຽບກົດໝາຍຂອງລັດ, ເປັນເວທີເສີມຂະຫຍາຍປະຊາທິປະໄຕປະຊາຊົນ ແລະ
ຕອບຕ້ານຖອຍທໍານອງບິດເບືອນຂອງພວກຄົນບໍ່ດີໄດ້ເປັນຢ່າງດີ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ເປັນພື້ນຖານໃນການຜັນຂະຫຍາຍເປັນນິຕິກໍາຈໍານວນໜຶ່ງ
ເຊັ່ນ: ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການຕ້ານ ແລະ ສະກັດກັ້ນອາດຊະຍາກໍາທາງລະບົບອີນເຕີເນັດ, ດໍາລັດວ່າດ້ວຍການເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນຂ່າວສານຜ່ານອີນເຕີເນັດ, ດໍາລັດວ່າດ້ວຍການເຄື່ອນໄຫວດ້ານການຂ່າວຂອງອົງການສື່ມວນຊົນຕ່າງປະເທດ
ແລະ ອື່ນໆ. ແຕ່ແນວໃດກໍຕາມ ເພື່ອຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງໜ້າທີ່ການເມືອງໄລຍະໃໝ່, ໂດຍປະຕິບັດຕາມມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ IX ແລະ X ຂອງພັກ, ມະຕິກົມການເມືອງວ່າດ້ວຍ 3 ສ້າງ
ກໍຄືລັດຖະທໍາມະນູນສະບັບປັບປຸງໃໝ່, ຈຶ່ງເຫັນວ່າມີຄວາມຈໍາເປັນຕ້ອງປັບປຸງໃນບາງໝວດ, ບາງມາດຕາຂອງກົດໝາຍດັ່ງກ່າວໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ
ແລະ ສະພາບການພັດທະນາໃນໄລຍະໃໝ່, ທັງເປັນການເພີ່ມທະວີການຊີ້ນໍາຂອງພັກ, ເພີ່ມຄວາມສັກສິດໃນການຄຸ້ມຄອງລັດຕໍ່ວຽກງານສື່ມວນຊົນ, ຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງ ການຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ ແລະ
ສາມາດຮັບມືກັບການປ່ຽນແປງຂອງໂລກຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ແລະ ເຊື່ອມໂຍງສາກົນຫລາຍຂຶ້ນ.
ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງດັ່ງກ່າວ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ກົດໝາຍສື່ມວນຊົນສະບັບເກົ່າມີ 11
ໝວດ ແລະ 67 ມາດຕາ,
ແຕ່ສະບັບປັບປຸງໃໝ່ປະກອບມີ 9 ພາກ, 9 ໝວດ ແລະ 85 ມາດຕາ, ໃນນີ້ຮັກສາໄວ້ 28 ມາດຕາ, ປັບປຸງ 39
ມາດຕາ ແລະ ສ້າງໃໝ່ 18 ມາດຕາ, ທັງນີ້ກໍເພື່ອເຮັດໃຫ້ເນື້ອໃນຄົບຖ້ວນ, ກະທັດຮັດ ແລະ ຮັດກຸມ, ອັນສໍາຄັນແມ່ນໄດ້ສຸມໃສ່ກໍານົດແຈ້ງຫລາຍຂຶ້ນຕື່ມກ່ຽວກັບນະໂຍ
ບາຍຂອງລັດຕໍ່ສື່ມວນຊົນເປັນຕົ້ນ: ການຈັດຕັ້ງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານ, ການເງິນ, ບົດບາດຂອງສະມາຄົມນັກຂ່າວແຫ່ງ
ສປປ ລາວ ລວມເຖິງການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ກວດກາສື່ມວນຊົນ, ໂດຍສະເພາະສື່ແບບໃໝ່.
ແນວໃດກໍຕາມ,
ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ກົດໝາຍສະບັບດັ່ງກ່າວໄດ້ມີເນື້ອໃນເລິກເຊິ່ງຮັດກຸມຫລາຍຂຶ້ນ
ແລະ ສາມາດນໍາໃຊ້ໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນໃນຕໍ່ໜ້າ, ປະທານກອງປະຊຸມໄດ້ສະເໜີໃຫ້ ສສຊ ເອົາໃຈໃສ່ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ
ມີຄໍາເຫັນຕໍ່ເນື້ອໃນບາງຈຸດສາຄັນເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ມາດຕາ 4 ນະໂຍ
ບາຍຂອງລັດກ່ຽວກັບສື່ມວນຊົນ ທີ່ໄດ້ລະບຸວ່າ: ລັດສົ່ງເສີມ ແລະ
ພັດທະນາວຽກງານສື່ມວນຊົນຂອງລັດໃຫ້ມີການຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງກວ້າງຂວາງ, ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງ ແລະ
ມີຄຸນນະພາບດ້ວຍການປະຕິບັດນະໂຍບາຍຕ່າງໆເຊັ່ນ: ສ້າງ ແລະ ປະກອບບຸກຄະລາກອນ, ສະໜອງງົບປະມານ, ພາຫະນະ,
ອຸປະກອນເຕັກນິກ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີ, ລັດສົ່ງເສີມອົງການສື່ມວນຊົນສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງດ້ານການເງິນ
ແລະ ກຸ້ມຕົນເອງ,
ລັດຊຸກຍູ້ການຈັດຕັ້ງ ແລະ ບຸກຄົນທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດປະ
ກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາວຽກງານສື່ມວນຊົນດ້ວຍການສະໜອງພາຫະນະ, ວັດຖຸອຸປະກອນ, ທຶນຮອນ ແລະ ອື່ນໆໃຫ້ວຽກງານສື່ມວນຊົນລາວ ແລະ
ມີສ່ວນຮ່ວມໃນການດໍາເນີນວຽກງານດ້ານສື່ມວນຊົນຕາມລະບຽບກົດໝາຍ, ລັດສ້າງເງື່ອນໄຂສະດວກໃຫ້ແກ່ການຜະລິດ, ການກະຈາຍ ແລະ
ການຈໍາໜ່າຍຜະລິດຕະພັນສື່ມວນຊົນທີ່ຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍ, ລັດສົ່ງເສີມ ແລະ ປົກປ້ອງເຈົ້າຂອງອົງການສື່ມວນຊົນ, ອົງການສື່ມວນຊົນ, ສະມາຄົມນັກຂ່າວ,
ນັກຂ່າວ, ຜູ້ຮ່ວມງານ ແລະ
ນັກວິຊາ ການດ້ານສື່ມວນຊົນ ທີ່ເຄື່ອນໄຫວຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບກົດໝາຍ ແລະ
ລັດຮັບປະກັນໃຫ້ພົນລະ ເມືອງລາວໄດ້ປະຕິບັດສິດເສລີພາບ ແລະ ພັນທະຂອງຕົນດ້ານສື່ມວນຊົນ, ປົກປ້ອງຜູ້ສະໜອງຂໍ້ມູນຂ່າວສານ, ປະກອບຄໍາເຫັນ, ສະແດງທັດສະນະ,
ຕໍານິຕິຊົມທີ່ບໍ່ຂັດກັບລະບຽບກົດໝາຍ, ເຊິ່ງການກໍານົດແບບນີ້ເຫັນວ່າມີຄວາມຄົບຖ້ວນແລ້ວບໍ ?. ນອກຈາກນີ້ກໍຍັງເຈາະຈີ້ມໃຫ້ ສສຊ ລົງເລິກຕື່ມກ່ຽວກັບມາດຕາ 10
ທີ່ກໍານົດເສລີພາບຂອງພົນລະເມືອງລາວໃນການປະກອບຄໍາເຫັນຜ່ານສື່, ມາດຕາ 16 ລັກສະນະຂອງສື່ມີ 4 ລັກສະນະ, ມາດຕາ 65
ເປັນມາດຕາເພີ່ມໃໝ່ລະບຸກ່ຽວກັບການເຄື່ອນໄຫວຂອງສື່ມວນຊົນຕ່າງປະເທດ, ສໍານັກງານການທູດຕ່າງປະເທດ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນຢູ່ລາວ, ມາດຕາ 80 ກ່ຽວກັບງົບປະມານຂອງອົງການສື່ມວນຊົນຂອງລັດ
ແລະພາກສ່ວນ ອື່ນໆລວມ
ເຖິງອົງການສື່ມວນຊົນສາມາດສ້າງກອງທຶນເພື່ອພັດທະນາວຽກງານສື່ມວນຊົນ ແລະ
ອົງການສື່ມວນຊົນມີສິດດໍາເນີນທຸລະກິດ ແລະ ໃຫ້ບໍລິການໃດໜຶ່ງຕາມຄວາມອາສາມາດຂອງຕົນ ແລະ
ມາດຕາອື່ນໆ ເພື່ອໃຫ້ເນື້ອໃນລະອຽດຊັດເຈນຂຶ້ນຕື່ມອີກເຊັ່ນກັນ.
No comments:
Post a Comment