ໃນວັນທີ
16 ກຸມພາຜ່ານມາ,
ທີ່ດ່ານພາສີສາກົນຂົວມິດຕະພາບ 1, ໄດ້ຈັດກອງ
ປະຊຸມເພື່ອສະຫຼຸບຕີລາຄາຄືນໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຈັດເກັບອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມ 10%, ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ບຸນໂຈມ ອຸບົນປະເສີດ
ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ການເງິນ ແລະ ມີພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.
ທ່ານ
ວົງວັນເພັງ ພູມສະຫວັນ ຫົວໜ້າດ່ານພາສີສາກົນຂົວມິດຕະພາບ1 ໄດ້ລາຍງານວ່າ:
ຜ່ານການດໍາເນີນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມາໄດ້ 3 ເດືອນ ດ່ານພາສີສາກົນຂົວມິດຕະພາບ 1
ສາມາດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານໄດ້ 115 ລ້ານກວ່າກີບ, ສະເລ່ຍແລ້ວມື້ໜຶ່ງມີ
ພາຫະນະຂາເຂົ້າທີ່ຊື້ເຄື່ອງຂອງມາແຈ້ງຊໍາລະ
ອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມ 10% ປະມານ 20 ກວ່າຄັນ ແລະ ສາມາດຈັດເກັບລາຍ ຮັບໄດ້ປະມານ 1-2
ລ້ານກວ່າກີບຕໍ່ມື້,
ສໍາລັບການແຈ້ງພາສີ-ອາກອນ ຕາມ ສາລະບານອັດຕາພາສີ ແລະ
ລະບຽບກົດໝາຍກໍານົດພາຫະນະ ແລະ ຜູ້ໂດຍສານທີ່ທ່ຽວ ເຂົ້າ-ອອກຜ່ານດ່ານເປັນປະຈໍາ ແລະ
ຊື້ເຄື່ອງມາໃນຮູບແບບລັກສະນະທາງການຄ້າສາ ມາດຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານໄດ້ມື້ໜຶ່ງ
5-10 ລ້ານກວ່າກີບ ແຕ່ປະຈຸບັນເຫັນ ວ່າຂ້ອນຂ້າງຫຼຸດລົງ, ເຊິ່ງຕາມແຜນຈັດເກັບລາຍຮັບຂອງດ່ານທີ່ໄດ້ຮັບມອບໝາຍຈາກ
ຂັ້ນເທິງແມ່ນເດືອນໜຶ່ງ 100 ຕື້ກີບ, ໃນນັ້ນ ສາມາດຈັດເກັບໄດ້ພຽງ 93 ຕື້ກວ່າກີບ ເທົ່າກັບ 93% ຂອງແຜນການ
ເຫັນວ່າຢູ່ໃນລະດັບດີຖ້າທຽບໃສ່ກັບສົກປີຜ່ານໆມາ. ພາຍ ຫຼັງຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການຈັດເກັບອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມຈາກເຄື່ອງຕິດໂຕຜູ້ໂດຍສານໃນອັດຕາ
10% ຂອງມູນຄ່າເຄື່ອງຂອງເຫັນວ່າ: ການເຂົ້່າ-ອອກຜ່ານດ່ານຂອງພາຫະນະ ແລະ
ຜູ້ໂດຍສານມີຈໍານວນຫຼຸດລົງເກືອບ 50% ຖ້າທຽບໃສ່ໄລຍະກ່ອນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ
ອາກອນດັ່ງກ່າວ,
ການຈັດຊື້-ຈັດຈ່າຍເຄື່ອງອຸປະໂພກ-ບໍລິໂພກຢູ່ປະເທດໄທແມ່ນຫຼຸດ
ລົງຫຼາຍກວ່າ 70% ເຮັດໃຫ້ທຸລະກິດພາຍໃນ ສປປ ລາວ
ທີ່ນໍາເຂົ້າເສຍພັນທະພາສີ-ອາກອນຖືກຕ້ອງຕາມລະບຽບກົດໝາຍມີຄວາມເພີ່ງພໍໃຈການຊື້-ຂາຍ
ພາຍໃນປະເທດ ມີຄວາມຄຶກຄື້ນ. ກອງປະຊຸມຍົກໃຫ້ເຫັນວ່າ: ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດອາກອນມູນຄ່າ
ເພີ່ມ 10% ແມ່ນດໍາເນີນງານດ້ວຍຄວາມຟ້າວຝັ່ງ ແລະ ເຄັ່ງຮ້ອນ ເຮັດໃຫ້ພົບຄວາມ ຫຍຸ້ງຍາກ
ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນດ້ານສະຖານທີ່, ອຸປະກອນການຮັບໃຊ້, ການພັດທະນາ ລະບົບເອເລັກໂຕຣນິກ ແລະ ອື່ນໆ, ການເຜີຍແຜ່ລະບຽບການ, ຂັ້ນຕອນ ແລະ ວິທີການ ຈັດເກັບອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມ ຍັງບໍ່ທັນກ້ວາງຂວາງ ແລະ
ທົ່ວເຖິງ,
ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ມີ ສຽງຈົ່ມວ່າຂອງສັງຄົມ. ແຕ່ກໍ່ເປັນ
ຜົນດີໃຫ້ປະຊາຊົນລາວຫຼຸດຜ່ອນການນໍາເອົາເງິນໄປໃຊ້ຈ່າຍຢູ່ຕ່າງປະເທດ, ເຮັດໃຫ້ເງິນຕາ ໃນປະເທດບໍ່ຮົ່ວໄຫຼ ແລະ
ທັງເຮັດໃຫ້ປະຊາຊົນລາວຫັນມາຊື້ສິນຄ້າໃນປະເທດຫຼາຍຂຶ້ນ.
ໂອກາດດັ່ງກ່າວທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີ
ຍັງໄດ້ໂອ້ລົມ ແລະ ແລກປ່ຽນຄວາມ ຄິດເຫັນ ໃນການແກ້ໄຂບັນຫາທີ່ຍັງຄົງຄ້າງຮ່ວມກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ, ໃນການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດວຽກງານການເກັບອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມ
ເພື່ອແນໃສ່ກະຕຸກຊຸກຍູ້ໃຫ້ປະ ຊາຊົນລາວມີຄວາມຕື່ນຕົວຫັນມາໃຊ້ຈ່າຍພາຍໃນປະເທດ ແລະ
ມີສະຕິໃນການປະກອບ ສ່ວນພັນທະຂອງຕົນຕໍ່ສັງຄົມ, ປະຕິບັດຕາມກົນໄກເສດຖະກິດຂອງຕະຫຼາດ ແລະ ທັງເຮັດໃຫ້ປະຊາຊົນລາວມີລາຍໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນ
ແລະ ເຮັດໃຫ້ເງິນຕາພາຍໃນບໍ່ຮົ່ວໄຫຼອອກ ນອກປະເທດ. ພ້ອມກັນນັ້ນ
ທ່ານຍັງໄດ້ລົງກວດກາເບິ່ງສະພາບຕົວຈິງ ຕາມສະຖານ ທີ່ຕ່າງໆ
ທີ່ນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການຈັດເກັບອາກອນມູນຄ່າເພີ່ມວ່າມີການ
ເຄື່ອນໄຫວຄືແນວໃດ ແລະ ຍັງໃຫ້ທິດຊີ້ນໍາໃນການປັບປຸງວຽກງານດັ່ງກ່າວໃຫ້ມີຄວາມສະ ດວກ
ແລະ ສໍາເລັດຕາມຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້. ພ້ອມທັງໄດ້ເບິ່ງວິທີການຂັ້ນຕອນການປະ
ກອບແບບຟອມໃນການເກັບອາກອນດັ່ງກ່າວ.
ພ້ອມນັ້ນໃນວັນດຽວກັນ, ທ່ານ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງການເງິນໄດ້ໄປເຮັດວຽກ ແລະ
ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳຢູ່ສາງ ຊີວາຍ (CY),
ເພື່ອສືບຕໍ່ຕິດຕາມກວດກາຂະບວນການກວດ ເອກະສານຂອງລົດແຕ່ລະຄັນທີ່ນຳເຂົ້າກາຍກຳນົດ
4 ເດືອນການລົງເຮັດວຽກຄັ້ງນີ້, ໂດຍທ່ານ
ໄດ້ເນັ້ນໃຫ້ດ່ານພາສີສາງທ່ານາແລ້ງ, ກົມພາສີ ແລະ
ລັດວິສາຫາກິດລາວບໍລີການສິນຄ້າ
ຜ່ານແດນເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມກວດກາເກັບກຳເອກະສານຂໍ້ມູນສຳຄັນຕ່າງໆ, ພ້ອມທັງແຈ້ງ ເຊີນບັນດາພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງໃຫ້ນຳເອົາເອກະສານກ່ຽວກັບລົດມາຢັ້ງຢືນເອົາລົດ
ຕາມຂັ້ນຕອນ ແລະ ລະບຽບການ.
No comments:
Post a Comment