ບັນຫາໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງຮ່ອມຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ
ທີ່ມີຄວາມຄືບໜ້າມາຫລາຍສົມຄວນໃນໄລຍະຕົ້ນ ແລະ ໃນເວລາຕໍ່ມາກໍ່ໄດ້ຖືກໂຈະຄືກັບໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງ
3 ໂຄງການຢູ່ແຂວງໄຊຍະບູລີ ທີ່ໄດ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມາສຳເລັດເປັນສ່ວນໃຫຍ່
ແລະ ໄດ້ຖືກໂຈະ ເຊັ່ນດຽວກັນອັນໄດ້ສ້າງຄວາມສົນໃຈ ໃຫ້ກັບປະຊາຊົນໂດຍສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດແຕ່
ລະເຂດໄດ້ນຳເອົາຂໍ້ຂ້ອງໃຈດັ່ງກ່າວສະເໜີຜ່ານກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນສະພາແຫ່ງຊາດເທື່ອທີ
7 ແລະ ໃນອາທິດທີ່ຜ່ານມາ ທ່ານ ດຣ. ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການ
ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ໃຫ້ຄຳຊີ້ແຈງເຖິງສະພາບຄວາມເປັນຈິງຂອງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວຢ່າງກົງໄປກົງມາ.
ຕໍ່ບັນຫາການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງຮ່ອມໂດຍການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງປະຊາຊົນ
ຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ທ່ານລັດຖະມົນຕີມີຄຳເຫັນວ່າ: ນະໂຍບາຍກໍ່ສ້າງທາງຮ່ອມທີ່ມີສ່ວນຮ່ວມຂອງປະຊາຊົນນີ້
ແມ່ນເລີ່ມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ, ໂດຍແມ່ນໂຄງການພັດທະນາ ແລະ
ບໍລິການຕາມຕົວເມືອງວຽງຈັນ (ອພບ) ໃນປີ 2005-2009 ໂດຍທຶນກູ້ຢືມຂອງ ADB. ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງ
ການມີສ່ວນຮ່ວມຂອງປະຊາຊົນເວລານັ້ນແມ່ນແບ່ງເປັນ 3 ພູດຄື: ປະຊາຊົນ 10%,
ລັດຖະບານ
28% ແລະ ADB 62% ແລະ ໄດ້ກຳນົດເຖິງວິທີການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແມ່ນໄດ້ມີການສຳຫລວດອອກແບບ
ແລະ ປະເມີນມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງ, ກຳນົດເອົາແບບ ແລະ ມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງນຳໄປປຶກສາກັບປະຊາຊົນ
ຜູ້ທີ່ມີສ່ວນຮ່ວມໃນເຂດໂຄງການຕັ້ງຢູ່ເພື່ອເປັນເອກະພາບຕໍ່ຈຳນວນເງິນທີ່ຈະຊຳລະສະສາງ
ແລະ ວ່າຈ້າງການກໍ່ສ້າງຜູ້ທີ່ຊະນະການປະມູນເພື່ອລົງມືຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ.
ມາຮອດປີ 2009 ໂຄງການດັ່ງກ່າວໄດ້ກາຍເປັນຕົວແບບທີ່ດີຂອງ ADB ແລະ ສອດຄ່ອງກັບນະໂຍ
ບາຍຂອງພັກ-ລັດຖະບານທີ່ວ່າ: “ລັດກັບປະຊາຊົນພ້ອມກັນເຮັດ”, ຊຶ່ງໂຄງການກໍ່ສ້າງເບື້ອງຕົ້ນມີຄວາມຍາວ
165 ກິໂລແມັດ ກວມເອົາ 5 ເມືອງ, ຕົກມາຮອດປີ 2011 ໂຄງການເສັ້ນທາງຊອຍໄດ້ຮັບການຂະຫຍາຍຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງເປັນຂະບວນໂດຍໄດ້ເພີ່ມການປະກອບສ່ວນຂອງປະຊາຊົນຈາກ
10% ມາເປັນ 30%, ຊຶ່ງເປັນນະໂຍບາຍຂອງນະຄອນຫລວງວຽງຈັນມອບໃຫ້ເມືອງເປັນເຈົ້າຂອງໂຄງການ.
ໃນເວລາຕໍ່ມາສະພາບການກໍ່ ສ້າງໄດ້ມີການປ່ຽນແປງຍ້ອນປະຊາຊົນບໍ່ມີທຶນປະກອບສ່ວນ
ເພາະເປັນເງິນຈຳນວນຫລາຍ ລາຍຈ່າຍຕໍ່ຄອບຄົວບໍ່ສາມາດຈ່າຍໃຫ້ຜູ້ເໝົາໄດ້, ນະຄອນຫລວງເອງກໍ່ບໍ່ມີງົບປະມານຊຳລະໃຫ້ຜູ້ຮັບເໝົາ
ແລະ ເສັ້ນທາງຈຳນວນໜຶ່ງກໍ່ສ້າງບໍ່ໄດ້ມາດຕະຖານປະຊາຊົນບໍ່ຍອມຈ່າຍເງິນ, ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ຫລາຍໂຄງການຖືກຢຸດສະງັດ.
ພາຍຫລັງທີ່ໄດ້ໂຈະ 3 ໂຄງການຢູ່ແຂວງໄຊຍະບູລີ,
ມາແຕ່ປີ 2013-2014, ທາງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ກໍໄດ້ລົງຕິດ ຕາມສະພາບຕົວຈິງ
ແລະ ຜ່ານການປຶກສາຫາລືຮ່ວມກັບພາກ ສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງເຫັນວ່າ: ໂຄງການຈຳນວນໜຶ່ງແມ່ນມີຄວາມຈຳເປັນແທ້ໆ
ແລະ ທາງແຂວງດັ່ງກ່າວໄດ້ສືບຕໍ່ດຳເນີນການກໍ່ສ້າງຢູ່, ສ່ວນໂຄງການທີ່ຖືກໂຈະການກໍ່ສ້າງຍ້ອນ
ບໍ່ມີຊື່ໂຄງການຢູ່ສາລະບານງົບປະມານສົກປີ 2013-2014. ສຳລັບໂຄງ ການຢູ່ແຂວງໄຊຍະບູລີ
ຈຳນວນ 3 ໂຄງການມີຄື: ໂຄງ ການສ້າງທາງ ແຕ່ປາກລາຍ-ເມືອງທົ່ງມີໄຊ ຍາວ 68,8 ກິໂລແມັດ
ສຳເລັດແລ້ວ 58%, ໂຄງການປູຢາງເມືອງໄຊຍະບູລີ-ໄຊສະຖານ ຍາວ 65 ກິໂລແມັດ ສຳເລັດແລ້ວ
84% ແລະ ໂຄງການແຕ່ເມືອງເງິນ-ຊຽງຮ່ອນ ຍາວ 118 ກິໂລແມັດ ສຳເລັດແລ້ວ 85%, ເຊິ່ງ
3 ໂຄງການດັ່ງກ່າວ ທາງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ເອົາເຂົ້າແຜນໂຄງການສຶບຕໍ່ຂອງງົບປະມານປີ
2014-2015 ແລ້ວ, ດ້ວຍເຫດຜົນທີ່ຈຳເປັນທີ່ສຸດເຊັ່ນ: ເສັ້ນທາງໄດ້ກໍ່ສ້າງຊັ້ນພື້ນທາງໝົດແລ້ວ,
ບາງຊ່ວງໄດ້ປູຢາງ 2 ຊັ້ນແລ້ວ ແລະ ບາງຊ່ວງກໍປູຢາງຊັ້ນ 1, ຖ້າປະໄວ້ດົນຈະເຮັດໃຫ້ຊັ້ນພື້ນທາງມີການເຊາະເຈື່ອນ
ຈະເສຍເງິນຫລາຍກວ່າເກົ່າ, ໜ້າທາງປູຢາງຊັ້ນ 1 ກໍຈະເປ່ເພ, ຖ້າຈະປູຊັ້ນ
2 ໃນຕໍ່ໜ້າຈະເປັນຂຸມຫລາຍ ຈະຕ້ອງໄດ້ຂູດຮື້ຖິ້ມແລ້ວປູຄືນໃໝ່ ຈຶ່ງຈະສາມາດປູຢາງ
2 ຊັ້ນໄດ້ ແລະ ເປັນເສັ້ນທາງທີ່ໄປສູ່ເຂດຍຸດທະສາດຊາຍແດນ ໂດຍສະເພາະແມ່ນເສັ້ນທາງແຕ່ປາກລາຍ-ເມືອງທົ່ງມີໄຊ.
No comments:
Post a Comment