ສູນປະກັນຄຸນນະພາບການສຶກສາໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ພາຍຫລັງກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ, ໄດ້ກຳນົດຍຸດທະສາດການພັດທະນາການສຶກສາ ແລະ ກິລາຮອດປີ
2025 ຄື:
ພັດທະນາລະບົບການສຶກສາເພື່ອສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດໃຫ້ມີຄວາມຮູ້, ຄວາມສາມາດ,
ຄຸນສົມບັດສິນທຳປະຕິວັດ ແລະ ມີຄ່ານິຍົມທີ່ຖືກຕ້ອງເພື່ອໃຫ້ກາຍເປັນກຳລັງແຮງງານທີ່ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງການຂະຫຍາຍຕົວທາງດ້ານເສດຖະກິດຂອງຊາດທີ່ຍືນຍົງແລະມີຄວາມພ້ອມທີ່ຈະຮ່ວມມື ແລະ ແຂ່ງຂັນກັບບັນດາປະເທດໃນພາກພື້ນ. ສະນັ້ນ ການປັບປຸງລະບົບການສຶກສາຈຶ່ງເລິ່ມຈາກການບຸກທະລຸຫັນປ່ຽນດ້ານຄຸນນະພາບການສຶກສາແບບຮອບດ້ານຄື: ຫັນປ່ຽນຈາກການສຶກສາແບບໃຫ້ຄວາມຮູ້ເປັນຕົ້ນຕໍມາເປັນການເນັ້ນໃສ່ສ້າງຄົນຢ່າງຮອບດ້ານຕາມ 5 ຫລັກມູນການສຶກສາຂອງພັກວາງອອກ,ພ້ອມທັງສົ່ງເສີມການສຶກສາຕະຫລອດຊີວິດ, ນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີເຂົ້າໃນການສຶກສາໃນທຸກຊັ້ນທຸກສາຍ, ຫັນປ່ຽນຈາກການຮຽນແບບຈົດຈຳຄຳສອນຂອງຄູ, ປາກເວົ້າ ແລະ ຂຽນຕາມແນວຄວາມຄິດຂອງຄູມາເປັນການສົ່ງເສີມໃຫ້
ນັກຮຽນມີການຄົ້ນຄິດຈິນຕະນາການເປັນເອກະລາດ ແລະ ການປະດິດສ້າງຂອງຜູ້ຮຽນ ແລະ ເປົ້າໝາຍສຸດທ້າຍແມ່ນສ້າງບຸກຄະລາກອນຂອງຊາດໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ. ດັ່ງນັ້ນ ເພື່ອຄວບຄຸມຄຸນນະພາບການສຶກສາໃຫ້ໄປຕາມຫລັກມູນທີ່ພັກວາງອອກນັ້ນ, ກະຊວງສືກສາທິການ ແລະ ກິລາ, ໄດ້ອະນຸມັດໃຫ້ມີລະບົບປະກັນຄຸນນະພາບການສຶກສາເພື່ອເປັນບ່ອນອີງ ແລະ ເປັນທິດທາງໃຫ້ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງໄດ້ພັດທະນາມາດຕະຖານຂອງຄຸນນະພາບ ການສຶກສາ, ພັດທະນາລະບົບກົນໄກການປະເມີນ ແລະ ຮັບຮອງຄຸນນະພາບການສຶກສາໃຫ້ທຸກຊັ້ນທຸກສາຍທັງພາກລັດ ແລະ ພາກເອກະຊົນໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບແຜນປະຕິຮູບລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດ, ລວມໄປເຖິງເປັນບ່ອນອີງໃນການປັບປຸງບັນດານິຕິກຳ ເພື່ອຮັບປະກັນການສະໜອງຄູສອນ ແລະ ສະໜອງງົບປະມານໃຫ້ກັບໂຮງຮຽນເພື່ອການພັດທະນາຄຸນນະພາບທີ່ຍືນຍົງ. ຊຶ່ງໄດ້ສະແດງອອກໃນກົດໝາຍການສຶກສາສະບັບປັບປຸງ ແລະດຳລັດນາຍົກລັດຖະມົນຕີວ່າດ້ວຍການສຶກສາຊັ້ນສູງ, ມີການປັບປຸງສະຖານການສຶກສາໃຫ້ໄດ້ຕາມມາດຕະຖານອິງຕາມເງື່ອນໄຂຄື: ຄູສອນ, ຜູ້ບໍລິຫານ, ຂະບວນການຮຽນ-ການສອນ, “ຜົນການຮຽນຮູ້ຂອງຜູ້ຮຽນ, ຫລັກສູດ,ອາຄານສະຖານທີ່, ສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກ ແລະ ອື່ນໆ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ມີການຮັບຮອງຄຸນນະພາບສຳລັບສະຖານການສຶກສາທີ່ໄດ້ມາດຕະຖານການສຶກສາແຫ່ງຊາດ, ຂອງພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ, ເພື່ອສ້າງຄວາມເຊື່ອໝັ້ນດ້ານຄຸນນະພາບຂອງສະຖານສຶກສາຕໍ່ສັງຄົມ ແລະ ທັງເປັນເງື່ອນໄຂໃຫ້ການສຶກສາລາວມີການພັດທະນາ, ແນໃສ່ປັບປຸງລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດໃຫ້ໜັກແໜ້ນ ແລະ ມີການຂະຫຍາຍຕົວຮອບດ້ານ, ມີຄຸນນະພາບດີຂຶ້ນ ແລະ ຫຍັບມໍ່ກັບມາດຕະຖານພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນເທື່ອລະກ້າວ, ປະກອບສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າເຂົ້າໃນແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຕ່ນີ້ຮອດປີ 2020, ສ້າງຄວາມໝັ້ນໃຈໃຫ້ກັບປະເທດຊາດກໍຄືລູກຫລານພວກເຮົາໃນອະນາຄົດວ່າ: ລະບົບການສຶກສາຂອງລາວສາມາດຮັບປະກັນການສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດຢ່າງມີຄຸນນະພາບ ເພື່ອປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາປະເທດຊາດຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ.
ນັກຮຽນມີການຄົ້ນຄິດຈິນຕະນາການເປັນເອກະລາດ ແລະ ການປະດິດສ້າງຂອງຜູ້ຮຽນ ແລະ ເປົ້າໝາຍສຸດທ້າຍແມ່ນສ້າງບຸກຄະລາກອນຂອງຊາດໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ. ດັ່ງນັ້ນ ເພື່ອຄວບຄຸມຄຸນນະພາບການສຶກສາໃຫ້ໄປຕາມຫລັກມູນທີ່ພັກວາງອອກນັ້ນ, ກະຊວງສືກສາທິການ ແລະ ກິລາ, ໄດ້ອະນຸມັດໃຫ້ມີລະບົບປະກັນຄຸນນະພາບການສຶກສາເພື່ອເປັນບ່ອນອີງ ແລະ ເປັນທິດທາງໃຫ້ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງໄດ້ພັດທະນາມາດຕະຖານຂອງຄຸນນະພາບ ການສຶກສາ, ພັດທະນາລະບົບກົນໄກການປະເມີນ ແລະ ຮັບຮອງຄຸນນະພາບການສຶກສາໃຫ້ທຸກຊັ້ນທຸກສາຍທັງພາກລັດ ແລະ ພາກເອກະຊົນໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບແຜນປະຕິຮູບລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດ, ລວມໄປເຖິງເປັນບ່ອນອີງໃນການປັບປຸງບັນດານິຕິກຳ ເພື່ອຮັບປະກັນການສະໜອງຄູສອນ ແລະ ສະໜອງງົບປະມານໃຫ້ກັບໂຮງຮຽນເພື່ອການພັດທະນາຄຸນນະພາບທີ່ຍືນຍົງ. ຊຶ່ງໄດ້ສະແດງອອກໃນກົດໝາຍການສຶກສາສະບັບປັບປຸງ ແລະດຳລັດນາຍົກລັດຖະມົນຕີວ່າດ້ວຍການສຶກສາຊັ້ນສູງ, ມີການປັບປຸງສະຖານການສຶກສາໃຫ້ໄດ້ຕາມມາດຕະຖານອິງຕາມເງື່ອນໄຂຄື: ຄູສອນ, ຜູ້ບໍລິຫານ, ຂະບວນການຮຽນ-ການສອນ, “ຜົນການຮຽນຮູ້ຂອງຜູ້ຮຽນ, ຫລັກສູດ,ອາຄານສະຖານທີ່, ສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກ ແລະ ອື່ນໆ. ນອກຈາກນີ້, ຍັງໄດ້ມີການຮັບຮອງຄຸນນະພາບສຳລັບສະຖານການສຶກສາທີ່ໄດ້ມາດຕະຖານການສຶກສາແຫ່ງຊາດ, ຂອງພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ, ເພື່ອສ້າງຄວາມເຊື່ອໝັ້ນດ້ານຄຸນນະພາບຂອງສະຖານສຶກສາຕໍ່ສັງຄົມ ແລະ ທັງເປັນເງື່ອນໄຂໃຫ້ການສຶກສາລາວມີການພັດທະນາ, ແນໃສ່ປັບປຸງລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດໃຫ້ໜັກແໜ້ນ ແລະ ມີການຂະຫຍາຍຕົວຮອບດ້ານ, ມີຄຸນນະພາບດີຂຶ້ນ ແລະ ຫຍັບມໍ່ກັບມາດຕະຖານພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນເທື່ອລະກ້າວ, ປະກອບສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າເຂົ້າໃນແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຕ່ນີ້ຮອດປີ 2020, ສ້າງຄວາມໝັ້ນໃຈໃຫ້ກັບປະເທດຊາດກໍຄືລູກຫລານພວກເຮົາໃນອະນາຄົດວ່າ: ລະບົບການສຶກສາຂອງລາວສາມາດຮັບປະກັນການສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດຢ່າງມີຄຸນນະພາບ ເພື່ອປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາປະເທດຊາດຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ.
No comments:
Post a Comment