ກະຊວງປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ໄດ້ດຳເນີນກອງປະຊຸມສຶກສາຄົ້ນ
ຄວ້າ ເພື່ອຊອກຫາຕົ້ນເຫດທີ່ພາໃຫ້ມີສະພາບອຸປະຕິເຫດບົນທ້ອງຖະໜົນເພີ່ມຂຶ້ນ
ແລະ ກອງປະຊຸມໄດ້ສະ ຫລຸບຜົນອອກມາວ່າ:ມີ 13 ບັນຫາຕົ້ນຕໍ ເຊິ່ງພວກເຮົາຈະຕ້ອງສຸມໃສ່ແກ້ໄຂ
ຈຶ່ງຈະເຮັດໃຫ້ສະພາບອຸປະຕິເຫດດັ່ງກ່າວຫລຸດຜ່ອນລົງໄດ້ຄື
1. ຕ້ອງເພີ່ມທະວີສຶກສາອົບຮົມສະຕິເຄົາລົບ
ແລະ ປະຕິບັດລະ ບຽບກົດໝາຍໃນສັງຄົມໃຫ້ໜັກແໜ້ນກວ່າເກົ່າ ໂດຍສະເພາະການປະຕິບັດລະບຽບຈະລາຈອນ
ບໍ່ຈອດລົດຊະຊາຍ.
2. ແມ່ນຕ້ອງແກ້ໄຂສະພາບນຳໃຊ້ເສັ້ນທາງ
ເພື່ອຜົນປະໂຫຍດເຊັ່ນ: ຂາຍເຄື່ອງ ຫລື ນຳໃຊ້ແຄມທາງເຂົ້າໃນການປະກອບການໃດໜຶ່ງ,ການວາງວັດສະດຸກໍ່ສ້າງ,
ກອງດິນ, ກອງຊາຍ, ເອົາເສັ້ນ ທາງເປັນບ່ອນຝາກລົດ ແລະ ນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນບຸນສິນກິນທານອື່ນໆ.
3. ຄວນຈຳກັດການອະນຸຍາດໃຫ້ລົດບັນທຸກສິນຄ້າ,
ລົດພວງ, ລົດແກ່ດິນ-ແກ່ຊາຍຕ່າງໆແລ່ນເຂົ້າຕົວເມືອງໃນເວລາເຂົ້າ ການ-ເລີກການ.
4. ຕ້ອງແກ້ໄຂພາຫະນະທີ່ບໍ່ຮັບປະກັນດ້ານເຕັກນິກແລ່ນໃນທ້ອງຖະໜົນ.
5. ຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ການຕິດປ້າຍ ແລະ ເຄື່ອງໝາຍການຈະ
ລາຈອນໃຫ້ສອດຄ່ອງ ແລະ ຖືກ ຕ້ອງກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງ ໂດຍສະເພາະປ້າຍເຕືອນການສັນຈອນ
ແລະ ປ້າຍຫ້າມຕ່າງໆ ນັບທັງລະບົບໄຟອຳນາດກໍຕ້ອງໃຫ້ຮັບປະກັນ.
6. ຈະຕ້ອງແກ້ໄຂສະພາບທີ່ສຳ ນັກງານ, ອົງການ,
ໂຮງຈັກ-ໂຮງ ງານ ຫລື ສະຖານທີ່ບໍລິການຕ່າງໆທີ່ເຂົ້າການ-ເລີກການໃນເວລາດຽວກັນ.
7. ຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ບູລະນະປົວແປງເສັ້ນທາງຄົມມະນາຄົມໃຫ້ຮັບປະກັນ.
8. ຈະຕ້ອງໄດ້ກຳນົດຈຸດຈອດລົດຢູ່ແຕ່ລະບ່ອນໃຫ້ຮັບ ປະກັນ ແລະ ບໍ່ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ສະພາບການຈະລາຈອນໃນຕົວເມືອງ.
9. ຈະຕ້ອງໄດ້ເລັ່ງປັບປຸງໄຟ ອຳນາດໃຫ້ຮັບປະກັນ
ພ້ອມຂອດຄຸ້ມຄອງບັນຊາຂອງເຈົ້າໜ້າທີ່ໃຫ້ດີກວ່າເກົ່າ.
10. ຈະຕ້ອງໄດ້ເພີ່ມມາດຕະ ການບັງຄັບໃຊ້ລະ
ບຽບກົດໝາຍໃຫ້ເຂັ້ມງວດ.
11. ຈະຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ໃຫ້ເບິ່ງຄືນການຈັດວາງຜັງເມືອງໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບການຂະ
ຫຍາຍຕົວເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງຊາດ.
12. ຕ້ອງເພີ່ມຈຳນວນເຈົ້າໜ້າ ທີ່ຮັກສາຄວາມສະຫງົບ
ກໍຄືເຈົ້າ ໜ້າທີ່ຈະລາຈອນໃຫ້ພຽງພໍ ແລະ ມີຄຸນນະພາບ ແລະ 13. ແມ່ນຈະຕ້ອງໄດ້ເພີ່ມທະວີກົນໄກປະສານງານລະຫວ່າງພາກສ່ວນກ່ຽວ
ຂ້ອງຕ່າງໆໃຫ້ກົມກຽວ ແລະ ດີຂຶ້ນ.
ຕາມຂໍ້ມູນຂອງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ
ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໄລ່ມາຮອດປີ 2012 ທົ່ວປະເທດມີພາ ຫະນະທີ່ໄດ້ຂຶ້ນທະບຽນນຳໃຊ້ທັງໝົດ
1.288.700 ຄົນ ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກປີ 2011 19,15%, ໃນນັ້ນ ລົດຈັກກວມເອົາ 79% ຂອງຈຳນວນພາ
ຫະນະດັ່ງກ່າວ ແລະ ຖ້າທຽບໃສ່ໄລຍະເສັ້ນທາງຂອງທົ່ວປະເທດຍາວ 21.200 ກວ່າກິໂລແມັດ
ນັ້ນແມ່ນສະເລ່ຍແລ້ວກິໂລແມັດໜຶ່ງຈະມີພາຫະນະນຳໃຊ້ຢູ່ 60 ກວ່າຄັນ. ສະເພາະຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນມີຈຳນວນພາຫະນະທັງໝົດ
535.500 ກວ່າຄົນ ແລະ ຖ້າທຽບໃສ່ໄລຍະທາງໃນເທສະບານຂອງນະຄອນຫລວງຍາວປະ ມານ
500 ກວ່າກິໂລແມັດ ແມ່ນກິໂລແມັດໜຶ່ງຈະມີພາຫະນະຫລາຍກວ່າ 1.000 ຄັນ. ດັ່ງນັ້ນ
ຈຶ່ງເຫັນວ່າບາງຈຸດອາດເກີດສະພາບລົດແອອັດ ແລະ ຕິດຂັດໃນໂມງເຂົ້າ ການ-ເລີກການ
ແລະ ໃນຂະນະດຽວກັນນັ້ນ,ຜູ້ຂັບຂີ່ມີໃບອະນຸ ຍາດຂັບຂີ່ກວມເອົາພຽງ 40% ແລະ
ສິ່ງນີ້ໄດ້ກາຍເປັນປັດໄຈເຮັດໃຫ້ການສັນຈອນແອອັດ ແລະ ເກີດອຸປະຕິເຫດຫລາຍຂຶ້ນ
ເຊິ່ງມັນຮຽກຮ້ອງໃຫ້ທຸກຊັ້ນຄົນໃນທົ່ວສັງຄົມຈົ່ງຮ່ວມແຮງຮ່ວມໃຈກັນໃນການແກ້ໄຂສະພາບຫຍໍ້ທໍ້ດັ່ງກ່າວ.
ຄວນຈັດລຳດັບອັນໃດກ່ອນ ອັນໃດລຸນ ອັນໃດສະເພາະໜ້າ ແລະອັນໃດຍາວນານ ບັນຫາຕ່າງໆທີ່ກ່າວມານັ້ນບໍ່ຜິດຈັກອັນ ແຕ່ຈະແກ້ແນວໃດ? ນັ້ນຄືບັນຫາສຳຄັນ
ReplyDelete