Ad

Ad

17 May 2013

ອັດຕາ​ປະລະ​ການ​ຮຽນຢູ່​ນະຄອນ​ຫລວງ​ວຽງ​ຈັນ​ຍັງສູງ



            ຕາມ​ການສະຫຼຸບຕີ​ລາຄາ​ຂອງ​ກອງ​ປະຊຸມ​ຜູ້​ບໍລິານ​ການ​ສຶກສາ​ທົ່ວ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ປະຈຳ​ສົກ​ປີ 2012-2013 ແລະ ​ແຜນ​ັດທະນາ​ການ​ສຶກສາ​ປະຈຳ​ສົກຮຽນ 2013-2014 ຊຶ່ງ​ມີ​ຂື້ນ ລະວ່າງ​ວັນ​ທີ 15-16 ພຶດ ສະ2013 ນີ້ ຢູ່ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂດຍ​ການ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ຂອງ​ທ່ານ ລີ​ຕູ້ ບົວ​ປາວ ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າ ການກະ ຊວງສຶກສາ​ທິການ ແລະ ກິລາ ​ໂດຍ​ຜູ້​ຮັບຜິດຊອບ​ຄະນະ​ບໍລິານ​ການ​ສຶກສາ​ຂອງນະ ຄອນຫຼວງ​ ໄດ້​ຍົກ​ໃ້​ເັນ​ຜົນສຳ​ເລັດການຈັດຕັ້ງ​ແຜນ​ັດທະນາ​ການ​ສຶກສາ​ໃນ​ສົກ​ປີຜ່າ​ນມາ ້ອມ​ທັງ​ຢັ້ງຢືນ​ຕົວ​ເລກ​ແຜນ​ັດ ທະ​ການ​ສຶກ ສາ​ປະຈຳ​ສົກຮຽນ​ໃໝ່​ໃນຕໍ່ໜ້າ. ໃນ​ນີ້ ສຳລັບ ວຽກ ງານ​ການ​ສຶກສາກ່ອນ​ໄວ​ຮຽນ ເຖີງວ່າ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ັດທະນາມີ​ທ່າ​ກ້າວ​ທີ່​ດີ​ຂື້ນເມື່ອ​ທຽບ​ໃສ່​ສົກຮຽນປີ​ກ່ອນ ຈຳນວນ​້ອງ​ຮຽນ​ໄດ້​ເີ່ມ​ຂື້ນ, ອັດຕາ​ການ​ຮຽນຂອງເດັກ 3-5 ປີ ແລະ ​ເດັກ 5 ປີ ກໍ​ເີ​່ມຂື້ນຕາມ​ລຳດັບ, ​ແຕ່ອັດຕາ​ການ​ລອດ​ເຫຼືອ​ໃນ​ຊັ້ນປະຖົມ​ຍັງ​ຕ່ຳ ແລະ ອັດຕາ​ການ​ປະລະການ​ຮຽນກໍ​ເີ່ມ​ຂື້ນ ເນື່ອງ​ຈາກຫຼາຍ ສາ​ເດ​ທັງ​ໃນ​ຕົວ ​ແລະ ນອກ​ຕົວ.

         ທ່ານ ຊົມ​ູ ແກ້ວ​ປັນຍາ ົວ ໜ້າະ​ແນ​ກສຶກສາ​ທິການ ແລະ ກິລາ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໄດ້​ໃ້ການ​ຢືນຢັນ​ວ່າ: ​ໃນ​ສົກຮຽນປີ ຜ່ານມາ ການ​ສຶກສາຂັ້ໜປະຖົມ​ໂດຍ​ສະ​ເາະ​ອັດຕາ​ການ​ລອດ​ເຫຼືອ ​ໃນ​ຊັ້ນດັ່ງກ່າວ ນັບ​ວ່າ​ຍັງ​ຕ່ຳ​ບໍ່​ໄດ້​ຕາມ​ແຜນ ປະຕິບັດ​ງານ​ການ​ສຶກສາ​ເື່ອ​ທຸກ​ຄົນ​ຍ້ອນ​ວ່າ​ຍັງ​ມີ​ອັດຕາ​ປະລະ​ສູງ ​ເນື່ອງ​ຈາກ​ສະາບ​ເສດ ຖະກິດ​ມີ​ອັນ​ຶດ​ເຄືອງ​ເຮັດ​ໃ້​ໍ່​ແມ່​ຜູ້​ປົກຄອງ​ເດັກ​ຈຳນວນໜຶ່ງທີ່​ເປັນ ກຳມະກອນ​າ​ເຊົ້າ​ກິນ​ຄ່ຳ, ມີ​ທີ່​ຢູ່​ບໍ່ ຖາ ວອນ, ​ເຄື່ອນ​ຍ້າຍ​ເປັນ​ປະຈຳ ້ອມ​ນີ້ ຍັງ​ມີ​ຊາວໜຸ່ມ-ຍິງໜຸ່ມ ທີ່ ຢູ່​ໃນ​ເກນ​ອາຍຸ ນີ້ ປະລະ​ການ​ຮຽນ​ເື່ອ​ໄປ ຊອກ​າ​ເຮັດ​ວຽກຕາມ​ໂຮງ​ຈັກ​ໂຮງງານ ເຮັດ​ໃ້​ົບ​ຄວາມ​ຍຸ້ງ ຍາກ​ໃນ​ການ​ຄິດ​ໄລ່​ອັດຕາ​ການ​ຮູ້ໜັງສື​ຂອງ​ຜູ້​ໃຍ່ ບວກ​ໃສ່​, ການ​ລະດົມ​ຄູ​ສອນ​ໃນ​ບ່ອນ​ທີ່​ເຫຼືອ ​ໃ້​ໄປ​ສອນ​ຢູ່​ບ່ອນ​ບໍ່ໍຍັງເຮັດ​ຍັງ​ທັນ​ໄດ້​ດີ.
        ທ່ານ ົວໜ້າະ​ແນ​ກສຶກສາ ​ແລະ ກິລາ ນະຄອນຫຼວງ ​ໃ້​ເດ ຜົນ​ວ່າ: ສາ​ເດ​ທີ່​າ​ໃ້​ມີ​ຈຸດ​ອ່ອນ​ຕົ້ນ ຕໍແມ່ນ​ຍ້ອນການ​ສຶກສາ​ອົບຮົມ​ແນວ​ຄິດ​ການ​ເມືອງ​ໃ້​ແກ່​ຄູ​ອາຈານ​ະນັກງານ​ບໍ່ທັນ​ເລີກ​ເຊິ່ງ ​ເຖີງຖອງ, ຄູ​ອາຈານ ຈຳ ນວນໜຶ່ງຍັງ​ຂາດ​ຄວາມ​ຮັບ​ຮູ້, ຄວາມ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຕໍ່ຄວາມ​ຮຽກຮ້ອງ​ຕ້ອງການ​ອັນ​ຈຳ ​ເປັນ​ໃນ​ການ​ນຳ​ເອົາ​ການ​ັດທະ ນາ​ການ​ສຶກສາ​ໃ້​ກ້າວ​ໄປ​ສູ່​ລະດັບ​ສາກົນ​ເທື່ອ​ລະ​ກ້າວ, ຄະນະ​ນຳ ຂອງ​ການ​ສຶກສາ ​ແລະ ຜູ້ອຳນວຍການ​ໂຮງ ຮຽນທີ່​ເປັນ​ົວ​ຈັກ​ົວ​ແຫຼ່ງ ຈຳ ນວນໜຶ່ງຍັງ​ຂາດ​ຄວາມ​ເປັນ​ເຈົ້າ​ການ ໃນ​ການ​ຄົ້ນຄວ້າ​ວາງ​ແຜນ​ັດທະນາ​ໂຮງຮຽນຂອງ​ຕົນ, ຍັງ​ຖື​ເບົາ​ຕໍ່ການ​ກະຕຸກ​ຊຸກຍູ້​ຕິດຕາມ​ກວດກາ​ນິ​ເທດ​ກາ​ນຮຽນການ​ສອນ​າຍ​ໃນ ແລະ ນັກຮຽນຍັງ​ຂາດ​ການ​ສຶກ ສາ​ອົບຮົມ ແນວ​ຄິດ​ທີ່​ດີ, ກະ​ແສ​ອງ​ຂ້າງ​ນອກ, ​ໂດຍ​ສະ​ເາະ​ແມ່ນ​ວັດທະນະທຳ​ຕາ​ເວັນ​ຕົກກະທົບ​ໃສ່​ເຮັດ​ໃ້​ປະຶດ​ໃນ​ສິ່ງ​ທີ່​ບໍ່ດີເປັນ​ປະກົດ​ການ​ຍໍ້​ທໍ້​ແກ່​ການ​ັດທະນາ​ການ​ສຶກສາ.

No comments:

Post a Comment