ອຸປະກອນ ແລະ ເຄື່ອງມືປະກອບເຂົ້າໃນການຮຽນ-
ການສອນນັບວ່າເປັນປັດໄຈທີ່ສຳຄັນ ແລະ ຈຳເປັນຕໍ່ການພັດ ທະນາການຮຽນ, ການສອນຢູ່ໃນບັນດາໂຮງຮຽນຕ່າງໆ
ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ການຮຽນທິດສະດີໄປຄຽງຄູ່ກັບການປະຕິບັດຕົວຈິງ ເຊິ່ງຈະຊ່ວຍເສີມສ້າງໃຫ້ນັກຮຽນ,
ນັກສຶກສາມີຄວາມເຂົ້າອົກເຂົ້າໃຈຕໍ່ເນື່ອງໃນບົດຮຽນຕ່າງໆໄດ້ດີຍິ່ງຂຶ້ນ.
ຢູ່ໃນບັນດາປະເທດພວກເພິ່ນພັດທະນາໄປກ່ອນແລ້ວ ເຂົາເຈົ້າໃຫ້ຄວາມສຳຄັນເປັນພິເສດໃນເລື່ອງຂອງການທົດລອງ
ແລະ ວິໄຈຕ່າງໆ, ແຕ່ສຳລັບຢູ່ ສປປ ລາວ ກ່ຽວກັບບັນຫາດັ່ງກ່າວເຫັນວ່າຍັງບໍ່ທັນກວ້າງຂວາງ
ເນື່ອງຈາກພວກເຮົາຍັງມີຄວາມຈຳກັດດ້ານທຶນຮອນ ແລະ ປັດໄຈອື່ນໆ, ແຕ່ກໍມີຄວາມຈຳເປັນທີ່ຈະຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ຕື່ມ.
ໃນຂະນະທີ່ພວກເຮົາຕ່າງກໍຕ້ອງການ ແລະ ປາຖະໜາທີ່ຢາກເຫັນຄຸນນະພາບຂອງການສຶກສາລາວກ້າວໜ້າຄືກັນກັບບັນດາປະເທດອື່ນໆ.
ທ່ານ ດຣ. ສອນໄຊ ເພັດພະຈັນ ຜູ້ອຳນວຍການບໍລິສັດ
ລັດວິສາຫະກິດ ອຸປະກອນການສຶກສາໃຫ້ຮູ້ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້ວ່າ: ການສະໜອງອຸປະກອນການຮຽນ-ການສອນແມ່ນໜຶ່ງໃນແຜນພັດທະນາການສຶກສາທີ່ທາງກະຊວງສຶກສາທິການ
ແລະ ກິລາວາງອອກ ເຊິ່ງກໍໝາຍຄວາມວ່າ: ນອກຈາກມີຄູດີ, ຄູເກັ່ງແລ້ວ ພວກເຮົາຈະຕ້ອງມີຫລັກສູດປຶ້ມ
ຕຳລາທີ່ມີຄຸນນະ ພາບ ແລະ ມີອຸປະກອນການສິດສອນທີ່ດີໄປຄຽງຄູ່ກັບການປັບປຸງນະໂຍບາຍຕ່າງໆ.
ດັ່ງນັ້ນ ອຸປະກອນຈຶ່ງມີຫລາຍ
ຮ້ອຍລາຍ ການ ນັບແຕ່ຊັ້ນອານຸບານ, ປະຖົມ, ມັດທະ ຍົມ,
ວິທະຍາໄລ ແລະ ມະຫາວິ ທະຍາໄລ. ສຳລັບອຸປະກອນທີ່ທາງບໍລິສັດວິສາຫະກິດຂອງພວກເຮົາສາມາດສະໜອງໃຫ້ແກ່ໂຮງຮຽນໄດ້ກໍມີຫລາກຫລາຍລາຍການເຊັ່ນ:
ໂຕະ, ຕັ່ງ, ຕູ້ໃສ່ເອກະສານ, ຕູ້ໃສ່ອຸປະກອນການຮຽນ, ການສອນ, ອຸປະກອນເຄື່ອງຫລິ້ນກິດຈະກຳໃນຮົ່ມ
ແລະ ກາງແຈ້ງ ແລະ ອື່ນໆທີ່ໄດ້ມາດຕະຖານສາ ກົນ.
ທ່ານຍັງກ່າວຕື່ມອີກວ່າ: ອຸ ປະກອນທີ່ປະກອບເຂົ້າໃນການຮຽນ,
ການສອນທີ່ກ່າວມາຂ້າງເທິງຍັງບໍ່ທັນພຽງພໍນອກ ຈາກຕ້ອງມີສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະ
ດວກຕ່າງໆ ດັ່ງທີ່ກ່າວມາຂ້າງເທິງນັ້ນແລ້ວ ພວກເຮົາຍັງມີຄວາມຈຳເປັນຕ້ອງໄດ້ມີອຸປະ
ກອນ ຫລື ເຄື່ອງມືທີ່ປະກອບເຂົ້າໃນການທົດລອງວິທະຍາສາດ ແລະ ຍັງຕ້ອງມີເຄື່ອງມືທີ່ຈຳເປັນເຂົ້າໃນການວິໄຈທີ່ທັນສະໄໝ
ແລະ ສອດຄ່ອງກັບເນື້ອໃນບົດ ຮຽນໄວ້ຮອງຮັບຢູ່ໃນຫ້ອງທົດລອງ ແລະ ຫ້ອງວິໄຈຕ່າງໆຕາມແຕ່ລະໂຮງຮຽນ
ແລະ ແຕ່ລະສະຖາບັນເຊິ່ງເປັນເຄື່ອງມືທີ່ມີຄວາມສຳຄັນຢ່າງຍິ່ງເຂົ້າໃນການສຶກ
ສາ, ຄົ້ນຄວ້າ, ວິໄຈ ແລະ ທົດລອງວິທະຍາສາດ ໄປພ້ອມໆກັບການຮຽນທິດສະດີ ເຊິ່ງຈະຊ່ວຍໃຫ້ນັກຮຽນເພີ່ມຄວາມເຂົ້າອົກເຂົ້າໃຈຕໍ່ບັນຫາ
ແລະ ເນື້ອໃນບົດ ຮຽນຕ່າງໆຕາມທີ່ເຂົາເຈົ້າໄດ້ຮຽນຜ່ານມາ.
ຢູ່ບັນດາປະເທດທີ່ພວກເພິ່ນພັດທະນາໄປກ່ອນແລ້ວ
ຫລື ໃນບັນດາປະເທດທີ່ມີຄວາມກ້າວ ໜ້າໃນດ້ານການສຶກ ສານັ້ນ ນອກ ຈາກຈະໃຫ້ຄວາມສຳຄັນ
ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ຕໍ່ແນວທາງນະໂຍບາຍ ກໍຄືແຜນພັດທະນາຫລັກສູດການສິດສອນໃຫ້ຖືກຕ້ອງ
ແລະ ສອດ ຄ່ອງກັບສະພາບແວດລ້ອມຂອງປະເທດແລ້ວ ເຂົາເຈົ້າຈະໃຫ້ຄວາມສຳຄັນເປັນພິເສດຕໍ່ການທົດລອງ
ແລະ ວິໄຈເນື້ອໃນບົດ ຮຽນຕ່າງໆທີ່ໄດ້ຮຽນມາ ເຊິ່ງໂດຍສ່ວນໃຫຍ່ຈະເນັ້ນໜັກໃນເລື່ອງຂອງການທົດລອງບັນດາກົດເກນ,
ສູດແລະທິດສະດີ ຕ່າງໆ ທີ່ບັນດານັກຄົ້ນຄວ້າ, ນັກວິທະ ຍາສາດຕ່າງໆເຄີຍທົດລອງມາແລ້ວ
ທັງນີ້ການທົດລອງ ແລະ ວິໄຈຄືນກ່ຽວກັບບົດຮຽນທີ່ບັນດາສາສະດາຈານ ແລະ ນັກວິທະຍາ
ສາດໄດ້ຝາກໄວ້ໃຫ້ນັ້ນ ນອກ ຈາກຈະຊ່ວຍເສີມສ້າງບົດຮຽນ, ປະສົບການ ແລະ ວິທີການຄົ້ນ
ຄວ້າຕ່າງໆໃຫ້ນັກຮຽນ, ນັກສຶກ ສາໄດ້ຮູ້ຈັກແລ້ວ ຍັງຈະເປັນຫົນ ທາງທີ່ຈະຊ່ວຍຊຸກຍູ້ໃຫ້ເຂົາເຈົ້າມີຄວາມຄິດ
ແລະ ຄວາມກ້າຫານຫລາຍຂຶ້ນໃນການສະແດງຄວາມສາມາດຕ່າງໆ ດ້ວຍເຫດນີ້ນັກ ຮຽນ, ນັກສຶກສາຢູ່ບັນດາໂຮງ
ຮຽນ ແລະ ມະຫາວິທະຍາໄລຕ່າງໆໃນປະເທດທີ່ພັດທະນາແລ້ວຈຶ່ງສາມາດຄົ້ນຄວ້າ ແລະ
ປະດິດສ້າງສິ່ງໃໝ່ໆຂຶ້ນມາ. ໃນຂະນະທີ່ເຂົາເຈົ້າພວມເປັນນັກ ຮຽນ,ນັກສຶກສາຢູ່.
ນອກນັ້ນ ບາງ ມະຫາວິທະຍາໄລທີ່ໃຫຍ່ ແລະ ກ້າວໜ້າຂອງໂລກນັ້ນ ສາມາດຄົ້ນຄິດ ແລະ
ປະດິດສ້າງວັດຖຸສິ່ງຂອງຕ່າງໆທີ່ມີລັກສະນະວິທະຍາ ສາດຫລາຍຂຶ້ນນັບມື້ ອັນນີ້ບໍ່ແມ່ນຄວາມຮູ້,
ຄວາມສາມາດ ແລະ ທິດສະດີໃນບົດຮຽນທີ່ເຂົາເຈົ້າຮຽນມາເທົ່ານັ້ນຫາກຍັງແມ່ນບົດຮຽນ
ແລະ ປະສົບການຈາກການທົດລອງຂອງເຂົາເຈົ້ານັ້ນເອງ ໂດຍອາໄສເຄື່ອງມື ແລະ ອຸປະກອນເຂົ້າໃນການທົດລອງ
ແລະ ວິໄຈ.
ສຳລັບຢູ່ປະເທດເຮົາ, ເຖິງວ່າພວກເຮົາໄດ້ໃຫ້ຄວາມສຳຄັນ,
ເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ພວກເຮົາເປັນຜູ້ທີ່ມັກຈະເວົ້າເຖິງບັນ ຫານີ້ຢູ່ເລື້ອຍໆວ່າ:
ການຮຽນທິດສະດີຕ້ອງໄປຄຽງຄູ່ກັບການປະຕິບັດຕົວ ແລະ ການປະຕິບັດຕົວຈິງຕ້ອງສອດຄ່ອງກັບເນື້ອໃນທິດສະດີ,
ແຕ່ໃນຕົວຈິງ ອຸປະກອນທີ່ຮັບໃຊ້ເຂົ້າໃນການສຶກສາຮ່ຳຮຽນ, ການຄົ້ນຄວ້າ, ທົດລອງ
ແລະ ວິໄຈຕ່າງໆຢູ່ໃນສະຖາບັນການສຶກ ສາ ແລະ ໂຮງຮຽນແຫ່ງຕ່າງໆຂອງລາວຍັງບໍ່ທັນພຽງພໍ
ແລະ ສອດຄ່ອງກັບເນື້ອໃນບົດຮຽນຕ່າງໆ, ໂຮງ ຮຽນໃຫຍ່ຕ່າງໆຂອງລາວສ່ວນໃຫຍ່ຍັງຂາດເຂີນອຸປະກອນ
ແລະ ເຄື່ອງມືທີ່ຈຳເປັນເຂົ້າໃນການທົດລອງ ແລະ ວິໄຈ. ນອກນັ້ນ ການທົດລອງ
ແລະ ປະຕິບັດຕົວຈິງໄປພ້ອມໆກັບການຮຽນທິດສະດີນັ້ນກໍບໍ່ໄດ້ຮັບໝາກ ຜົນເທົ່າທີ່ຄວນ
ເມື່ອທຽບໃສ່ປະເທດທີ່ພັດທະນາແລ້ວ ເນື່ອງຈາກບໍ່ມີທຶນຮອນພຽງພໍທີ່ຈະຊຸກຍູ້ເຂົ້າໃນວຽກງານດັ່ງກ່າວ
ແລະ ຄູ, ອາຈານສ່ວນຫລວງ ຫລາຍທີ່ຮຽນຈົບມານັ້ນກໍບໍ່ໄດ້ມີປະສົບການໃນການທົດລອງປະຕິບັດຕົວຈິງຈຶ່ງຍິ່ງພົບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກຫລາຍຂຶ້ນ.
ນອກຈາກບັນຫາຕ່າງໆທີ່ກ່າວມາຂ້າງເທິງນັ້ນແລ້ວ ທາງບໍລິສັດກໍຍັງພົບຂໍ້ຫຍຸ້ງ
ຍາກຫລາຍບັນຫາເຊິ່ງນອກຈາກ ບໍ່ມີທຶນຮອນພຽງພໍແລ້ວ ຍັງມີອຸປະສັກໃນເລື່ອງພາສີ,
ອາກອນ ແລະ ບັນຫາອື່ນໆໃນການນຳເຂົ້າ. ນອກນັ້ນ ອຸປະກອນບາງຊະ ນິດນັ້ນກໍບໍ່ໄດ້ໝາຍຄວາມວ່າທາງບໍລິສັດສາມາດຜະລິດໄດ້ໝົດ
ຈຶ່ງຕ້ອງໄດ້ນຳເຂົ້າມາຈາກຕ່າງປະເທດ ຈຶ່ງຍິ່ງສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງຍາກຕື່ມອີກ ຫາກເປັນໄປໄດ້ກໍຢາກໃຫ້ທາງພາກລັດ
ກໍຄືທາງກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ຊ່ວຍສົ່ງເສີມໃຫ້ລັດວິສາຫະກິດຂອງພວກເຮົາເຂົ້າໃນການຜະລິດອຸປະກອນໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ,
ນຳເອົາເຄື່ອງຈັກ, ເຄື່ອງມືທີ່ທັນສະໄໝປະກອບເຂົ້າຕື່ມ ເພື່ອຜະລິດອຸປະກອນໃຫ້ພຽງພໍກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງແຕ່ລະໂຮງຮຽນ
ແລະ ແຕ່ລະສະຖາບັນ.
No comments:
Post a Comment