Ad

Ad

2 September 2013

ອຸປະກອນການຮຽນ-ການສອນເປັນປັດໄຈສຳຄັນ ແລະ ຈຳເປັນຕໍ່ການສຶກສາ



          ອຸປະກອນ ​ແລະ ​ເຄື່ອງມື​ປະກອບ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ຮຽນ- ການ​ສອນ​ນັບ​ວ່າ​ເປັນ​ປັດ​ໄຈ​ທີ່​ສຳຄັນ ​ແລະ ຈຳ​ເປັນ​ຕໍ່​ການ​ພັດ ທະນາ​ການ​ຮຽນ, ການ​ສອນ​ຢູ່​ໃນ​ບັນດາ​ໂຮງຮຽນ​ຕ່າງໆ ​ເພື່ອ​ຮັບປະກັນ​ໃຫ້ການ​ຮຽນ​ທິດ​ສະ​ດີ​ໄປ​ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕົວ​ຈິງ ​ເຊິ່ງຈະ​ຊ່ວຍ​ເສີມ​ສ້າງ​ໃຫ້​ນັກຮຽນ, ນັກ​ສຶກສາມີ​ຄວາມ​ເຂົ້າອົກ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຕໍ່​ເນື່ອງ​ໃນ​ບົດຮຽນ​ຕ່າງໆ​ໄດ້​ດີ​ຍິ່ງ​ຂຶ້ນ. ຢູ່​ໃນ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ພວກ​ເພິ່ນ​ພັດທະນາ​ໄປ​ກ່ອນ​ແລ້ວ ​ເຂົາ​ເຈົ້າ​ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ເປັນ​ພິ​ເສດ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຂອງ​ການ​ທົດ​ລອງ ​ແລະ ວິ​ໄຈ​ຕ່າງໆ, ​ແຕ່​ສຳລັບ​ຢູ່ ສປປ ລາວ ກ່ຽວ​ກັບ​ບັນຫາ​ດັ່ງກ່າວ​ເຫັນ​ວ່າ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ກວ້າງຂວາງ ເນື່ອງ​ຈາກ​ພວກ​ເຮົາ​ຍັງ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳກັດ​ດ້ານ​ທຶນຮອນ ​ແລະ ປັດ​ໄຈ​ອື່ນໆ, ​ແຕ່​ກໍ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ຕື່ມ. ​ໃນ​ຂະນະ​ທີ່​ພວກ​ເຮົາ​ຕ່າງ​ກໍ​ຕ້ອງການ ​ແລະ ປາຖະໜາ​ທີ່​ຢາກ​ເຫັນ​ຄຸນ​ນະພາ​ບຂອງ​ການ​ສຶກສາລາ​ວກ້າວໜ້າ​ຄື​ກັນ​ກັບ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ອື່ນໆ.
          ທ່ານ ດຣ. ສອນ​ໄຊ ​ເພັດ​ພະຈັນ ຜູ້ອຳນວຍການ​ບໍລິສັດ ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ ອຸປະກອນ​ການ​ສຶກສາ​ໃຫ້​ຮູ້​ເມື່ອ​ບໍ່​ດົນ​ມານ​ີ້ວ່າ: ການ​ສະໜອງ​ອຸປະກອນ​ການ​ຮຽນ-ການ​ສອນ​ແມ່ນ​ໜຶ່ງ​ໃນ​ແຜນ​ພັດທະນາ​ການ​ສຶກສາ​ທີ່​ທາງ​ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ​ວາງ​ອອກ ​ເຊິ່ງກໍ​ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ: ນອກຈາກ​ມີ​ຄູ​ດີ, ຄູ​ເກັ່ງ​ແລ້ວ ພວກ​ເຮົາ​ຈະ​ຕ້ອງ​ມີ​ຫລັກສູດ​ປຶ້ມ ຕຳລາ​ທີ່​ມີ​ຄຸນ​ນະ ພາ​ບ ​ແລະ ມີ​ອຸປະກອນ​ການ​ສິດສອນ​ທີ່​ດີ​ໄປ​ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ການ​ປັບປຸງ​ນະ​ໂຍບາຍ​ຕ່າງໆ. ດັ່ງນັ້ນ ອຸປະກອນ​ຈຶ່ງ​ມີ​ຫລາຍ​
ຮ້ອຍ​ລາຍ ການ ນັບ​ແຕ່​ຊັ້ນອານຸບານ, ປະຖົມ, ມັດທະ ຍົມ, ວິທະຍາ​ໄລ ​ແລະ ມະຫາວິ ທະຍາ​ໄລ. ສຳລັບ​ອຸປະກອນ​ທີ່​ທາງ​ບໍລິສັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ​ຂອງ​ພວກ​ເຮົາ​ສາມາດ​ສະໜອງ​ໃຫ້​ແກ່​ໂຮງຮຽນ​ໄດ້​ກໍ​ມີ​ຫລາກ​ຫລາຍ​ລາຍການ​ເຊັ່ນ: ​ໂຕ​ະ, ຕັ່ງ, ຕູ້​ໃສ່​ເອກະສານ, ຕູ້​ໃສ່​ອຸປະກອນ​ການ​ຮຽນ, ການ​ສອນ, ອຸປະກອນ​ເຄື່ອງ​ຫລິ້ນກິດຈະກຳ​ໃນ​ຮົ່ມ ​ແລະ ກາງ​ແຈ້ງ ​ແລະ ອື່ນໆ​ທີ່​ໄດ້​ມາດຕະຖານ​ສາ ກົນ.
          ທ່ານ​ຍັງ​ກ່າວ​ຕື່ມ​ອີກ​ວ່າ: ອຸ ປະກອນ​ທີ່​ປະກອບ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ຮຽນ, ການ​ສອນ​ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ພຽງພໍ​ນອກ ຈາກ​ຕ້ອງ​ມີ​ສິ່ງ​ອຳນວຍຄວາມສະ ດວກ​ຕ່າງໆ ດັ່ງ​ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນັ້ນ​ແລ້ວ ພວກ​ເຮົາ​ຍັງ​ມີ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ມີ​ອຸປະ ກອນ ຫລື ​ເຄື່ອງມື​ທີ່​ປະກອບ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ທົດ​ລອງ​ວິທະຍາສາດ ​ແລະ ຍັງ​ຕ້ອງ​ມີ​ເຄື່ອງມື​ທີ່​ຈຳ​ເປັນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ວິ​ໄຈ​ທີ່​ທັນ​ສະ​ໄໝ ​ແລະ ສອດຄ່ອງ​ກັບ​ເນື້ອ​ໃນ​ບົດ ຮຽນ​ໄວ້​ຮອງ​ຮັບ​ຢູ່​ໃນ​ຫ້ອງ​ທົດ​ລອງ ​ແລະ ຫ້ອງ​ວິ​ໄຈ​ຕ່າງໆ​ຕາມ​ແຕ່ລະ​ໂຮງຮຽນ ​ແລະ ​ແຕ່​ລະສະ​ຖາ​ບັນ​ເຊິ່ງ​ເປັນ​ເຄື່ອງມື​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຢ່າງ​ຍິ່ງ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ສຶກ ສາ, ຄົ້ນຄວ້າ, ວິ​ໄຈ ​ແລະ ທົດ​ລອງ​ວິທະຍາສາດ ​ໄປ​ພ້ອມໆ​ກັບ​ການ​ຮຽນ​ທິດ​ສະ​ດີ ​ເຊິ່ງຈະ​ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ນັກຮຽນ​ເພີ່ມ​ຄວາມ​ເຂົ້າອົກ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຕໍ່​ບັນຫາ ​ແລະ ​ເນື້ອ​ໃນ​ບົດ ຮຽນ​ຕ່າງໆ​ຕາມ​ທີ່​ເຂົາ​ເຈົ້າ​ໄດ້​ຮຽນ​ຜ່ານ​ມາ.
          ຢູ່​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ທີ່ພວກ​ເພິ່ນ​ພັດທະນາ​ໄປ​ກ່ອນ​ແລ້ວ ຫລື ​ໃນ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ກ້າວ ໜ້າ​ໃນ​ດ້ານ​ການ​ສຶກ ສານັ້ນ ນອກ ຈາກ​ຈະ​ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ ​ແລະ ​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ຕໍ່​ແນວທາງ​ນະ​ໂຍບາຍ ກໍ​ຄື​ແຜນ​ພັດທະນາ​ຫລັກສູດ​ການ​ສິດສອນ​ໃຫ້​ຖືກຕ້ອງ ​ແລະ ສອດ ຄ່ອງ​ກັບ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ແລ້ວ ​ເຂົາ​ເຈົ້າຈະ​ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ເປັນ​ພິ​ເສດ​ຕໍ່​ການ​ທົດ​ລອງ ​ແລະ ວິ​ໄຈ​ເນື້ອ​ໃນ​ບົດ ຮຽນ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ໄດ້​ຮຽນ​ມາ ​ເຊິ່ງ​ໂດຍ​ສ່ວນ​ໃຫຍ່​ຈະ​ເນັ້ນໜັກ​ໃນ​ເລື່ອງ​ຂອງ​ການ​ທົດ​ລອງ​ບັນດາ​ກົດ​ເກນ, ສູດ​ແລະທິດ​ສະ​ດີ ຕ່າງໆ​ ທີ່​ບັນດາ​ນັກຄົ້ນຄວ້າ, ນັກວິທະ ຍາສາດ​ຕ່າງໆ​ເຄີຍ​ທົດ​ລອງ​ມາ​ແລ້ວ ທັງ​ນີ້ການ​ທົດ​ລອງ ​ແລະ ວິ​ໄຈ​ຄືນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ບົດຮຽນ​ທີ່​ບັນດາ​ສາ​ສະ​ດາ​ຈານ ​ແລະ ນັກວິທະຍາ ສາດ​ໄດ້​ຝາກ​ໄວ້​ໃຫ້​ນັ້ນ ນອກ ຈາກ​ຈະ​ຊ່ວຍ​ເສີມ​ສ້າງ​ບົດຮຽນ, ປະສົບ​ການ ​ແລະ ວິທີ​ການຄົ້ນ ຄວ້າ​ຕ່າງໆ​ໃຫ້​ນັກຮຽນ, ນັກ​ສຶກ ສາ​ໄດ້​ຮູ້ຈັກ​ແລ້ວ ຍັງ​ຈະ​ເປັນ​ຫົນ ທາງ​ທີ່​ຈະ​ຊ່ວຍ​ຊຸກຍູ້​ໃຫ້​ເຂົາ​ເຈົ້າມີ​ຄວາມ​ຄິດ ​ແລະ ຄວາມ​ກ້າຫານ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ​ໃນ​ການສະ​ແດງ​ຄວາມ​ສາມາດ​ຕ່າງໆ ດ້ວຍ​ເຫດ​ນີ້ນັກ ຮຽນ, ນັກ​ສຶກສາ​ຢູ່​ບັນດາ​ໂຮງ ຮຽນ ​ແລະ ມະຫາວິທະຍາ​ໄລ​ຕ່າງໆ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ທີ່​ພັດທະນາ​ແລ້ວ​ຈຶ່ງ​ສາມາດ​ຄົ້ນຄວ້າ ​ແລະ ປະດິດ​ສ້າງ​ສິ່ງ​ໃໝ່ໆ​ຂຶ້ນມາ. ​ໃນ​ຂະນະ​ທີ່​ເຂົາ​ເຈົ້າພວມ​ເປັນ​ນັກ ຮຽນ,ນັກ​ສຶກສາ​ຢູ່. ນອກ​ນັ້ນ ບາງ​ ມະຫາວິທະຍາ​ໄລ​ທີ່​​ໃຫຍ່ ​ແລະ ກ້າວໜ້າ​ຂອງ​ໂລກ​ນັ້ນ ສາມາດ​ຄົ້ນຄິດ ​ແລະ ປະດິດ​ສ້າງ​ວັດຖຸ​ສິ່ງ​ຂອງ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ມີ​ລັກສະນະ​ວິທະຍາ ສາດ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນນັບ​ມື້ ອັນ​ນີ້ບໍ່​ແມ່ນ​ຄວາມ​ຮູ້, ຄວາມ​ສາມາດ ​ແລະ ທິດ​ສະ​ດີ​ໃນ​ບົດຮຽນ​ທີ່​ເຂົາ​ເຈົ້າຮຽນ​ມາ​ເທົ່າ​ນັ້ນຫາກ​ຍັງ​ແມ່ນ​ບົດຮຽນ ​ແລະ ປະສົບ​ການ​ຈາກ​ການ​ທົດ​ລອງ​ຂອງ​ເຂົາ​ເຈົ້ານັ້ນ​ເອງ ໂດຍ​ອາ​ໄສ​ເຄື່ອງມື ​ແລະ ອຸປະກອນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ທົດ​ລອງ ​ແລະ ວິ​ໄຈ.
          ສຳລັບ​ຢູ່​ປະ​ເທດ​ເຮົາ, ​ເຖິງ​ວ່າ​ພວກ​ເຮົາ​ໄດ້​ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ, ​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່ ​ແລະ ພວກ​ເຮົາ​ເປັນ​ຜູ້​ທີ່​ມັກ​ຈະ​ເວົ້າ​ເຖິງບັນ ຫານີ້ຢູ່​ເລື້ອຍໆ​ວ່າ: ການ​ຮຽນ​ທິດ​ສະ​ດີ​ຕ້ອງ​ໄປ​ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕົວ ​ແລະ ການ​ປະຕິບັດ​ຕົວ​ຈິງ​ຕ້ອງ​ສອດຄ່ອງ​ກັບ​ເນື້ອ​ໃນ​ທິດ​ສະ​ດີ, ​ແຕ່​ໃນ​ຕົວ​ຈິງ ອຸປະກອນ​ທີ່​ຮັບ​ໃຊ້​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ສຶກສາ​ຮ່ຳຮຽນ, ການຄົ້ນຄວ້າ, ທົດ​ລອງ ​ແລະ ວິ​ໄຈ​ຕ່າງໆ​ຢູ່​ໃນ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ການ​ສຶກ ສາ ​ແລະ ​ໂຮງຮຽນ​ແຫ່ງ​ຕ່າງໆ​ຂອງ​ລາວ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ພຽງພໍ ​ແລະ ສອດຄ່ອງ​ກັບ​ເນື້ອ​ໃນ​ບົດຮຽນ​ຕ່າງໆ, ​ໂຮງ ຮຽນ​ໃຫຍ່​ຕ່າງໆ​ຂອງ​ລາວ​ສ່ວນ​ໃຫຍ່​ຍັງ​ຂາດ​ເຂີນ​ອຸປະກອນ ​ແລະ ​ເຄື່ອງມື​ທີ່​ຈຳ​ເປັນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ທົດ​ລອງ ​ແລະ ວິ​ໄຈ. ນອກ​ນັ້ນ ການ​ທົດ​ລອງ ​ແລະ ປະຕິບັດ​ຕົວ​ຈິງ​ໄປ​ພ້ອມໆ​ກັບ​ການ​ຮຽນ​ທິດ​ສະ​ດີ​ນັ້ນກໍ​ບໍ່​ໄດ້​ຮັບ​ໝາກ ຜົນ​ເທົ່າ​ທີ່​ຄວນ ​ເມື່ອ​ທຽບ​ໃສ່​ປະ​ເທດ​ທີ່​ພັດທະນາ​ແລ້ວ ​ເນື່ອງ​ຈາກ​ບໍ່​ມີ​ທຶນຮອນ​ພຽງພໍ​ທີ່​ຈະ​ຊຸກຍູ້​ເຂົ້າ​ໃນ​ວຽກ​ງານ​ດັ່ງກ່າວ ​ແລະ ຄູ, ອາຈານ​ສ່ວນ​ຫລວງ ຫລາຍ​ທີ່​ຮຽນ​ຈົບ​ມານັ້ນກໍ​ບໍ່​ໄດ້​ມີ​ປະສົບ​ການ​ໃນ​ການ​ທົດ​ລອງ​ປະຕິບັດ​ຕົວ​ຈິງ​ຈຶ່ງ​ຍິ່ງ​ພົບ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງຍາກ​ຫລາຍ​ຂຶ້ນ. ນອກຈາກ​ບັນຫາ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນັ້ນ​ແລ້ວ ທາງ​ບໍລິສັດ​ກໍ​ຍັງ​ພົບ​ຂໍ້​ຫຍຸ້ງ ຍາກ​ຫລາຍ​ບັນຫາ​ເຊິ່ງນອກຈາກ ​ບໍ່​ມີ​ທຶນຮອນ​ພຽງພໍ​ແລ້ວ ຍັງ​ມີ​ອຸປະສັກ​ໃນ​ເລື່ອງ​ພາສີ, ອາກອນ ​ແລະ ບັນຫາ​ອື່ນໆ​ໃນ​ການ​ນຳ​ເຂົ້າ. ນອກນັ້ນ ອຸປະກອນ​ບາງ​ຊະ ນິດ​ນັ້ນກໍ​ບໍ່​ໄດ້​ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ​ທາງ​ບໍລິສັດ​ສາມາດ​ຜະລິດ​ໄດ້​ໝົດ ຈຶ່ງ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ນຳ​ເຂົ້າມາ​ຈາກ​ຕ່າງປະ​ເທດ ຈຶ່ງ​ຍິ່ງ​ສ້າງ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງຍາກ​ຕື່ມ​ອີກ ຫາກ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ກໍ​ຢາກ​ໃຫ້​ທາງ​ພາກ​ລັດ ກໍ​ຄື​ທາງ​ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ​ແລະ ກິລາ ຊ່ວຍ​ສົ່ງ​ເສີມ​ໃຫ້​ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ​ຂອງ​ພວກ​ເຮົາ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ຜະລິດ​ອຸປະກອນ​ໃຫ້​ມີ​ຄຸນ​ນະພາ​ບ, ນຳ​ເອົາ​ເຄື່ອງ​ຈັກ, ​ເຄື່ອງມື​ທີ​່ທັນ​ສະ​ໄໝ​ປະກອບ​ເຂົ້າຕື່ມ ​ເພື່ອ​ຜະລິດ​ອຸປະກອນ​ໃຫ້​ພຽງພໍ​ກັບ​ຄວາມ​ຕ້ອງການ​ຂອງ​ແຕ່ລະ​ໂຮງຮຽນ ​ແລະ ​ແຕ່​ລະສະ​ຖາ​ບັນ.

No comments:

Post a Comment