Ad

Ad

25 August 2013

ການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງເລກ 11 ໂດຍການຊ່ວຍເຫລືອຂອງລັດຖະບານໄທ ມີຄວາມຄືບຫນ້າຫລາຍກວ່າ 60%

         ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​​ເລກ 11 ລຽບ​ແຄມ​​ແມ່​ນ້ຳຂອງ​ແຕ່​ບ້ານ​ເກົ້າ​ລ້ຽວ ເມືອງ​ສີ​ໂຄດ ຕະບອງ​ໄປ​ຮອດ​ຂົວ​ນ້ຳ​ສັງ ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 56 ກິ​ໂລ​ແມັດ ​ແລະ ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​ເຂົ້າ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ນະຄອນຫລວງວຽງ​ຈັນ ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 26 ກິ​ໂລ​ແມັດ ​​ຊຶ່ງມາຮອດປັດຈຸບັນທັງ​ສອງ​​ເສັ້ນທາງ​ມີ​ຄວາມ​ຄືບໜ້າຫລາຍ​ກວ່າ60%.
        ທ່ານ ປະສົງ​ສີນ ຈະ​ເລີ​ນສຸກ ຫົວໜ້າ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ ດັ່ງກ່າວ​ໄດ້​ໃຫ້​ສຳພາດ​ຕໍ່​ນັກ​ຂ່າວ​ໜັງສື​ພີ​ມລາວ​ພັດທະນາ ໃນ​ວັນ​ທີ 22 ສິງຫານີ້​ວ່າ: ພາຍຫລັງ ການ​​ເຊັນ​ສັນຍາ​ລະຫວ່າງລັດຖະບານລາວ ​ແລະ ລັດຖະບານ​ໄທ ​ຄັ້ງວັນ​ທີ 23 ​ເມສາ 2011 ຢູ່ນະຄອນ ຫລວງ​ວຽງ​ຈັນ ​​ໃນ​ການ​​ໃຫ້​ທຶນ ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​ເລກ ທີ 11 ​ແຕ່​ບ້ານ​ເກົ້າ​ລ້ຽວ ​ເມືອງ​ສີ​ໂຄດ​ຕະ ບອງຫາບ້ານ ນ້ຳສັງ ເມືອງສັງທອງ ​
ແລະ ​ເສັ້ນທາງ​ເຂົ້າ​​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ລວມມີ​ຄວາມ​ຍາວ​ທັງ​ໝົດ 82 ກິ​ໂລ​ແມັດ,ມີ​ມູນ​ຄ່າ​ການ​ກໍ່ສ້າງ 1.392 ລ້ານ​ບາດ (ສະກຸນ​ເງິນ​ໄທ),​ໃນ​ນັ້ນ 70% ແມ່ນ​​ກູ້​ຢືມ​ດອກ​ເບ້ຍ​ຕ່ຳ ​ແລະ 30%​ ແມ່ນ​ການ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ລ້າ​ຈາກ​ລັດຖະບານ​ໄທ ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ສຳນັກງານຮ່ວມ​ມື​ພັດທະນາ​ເສດ ຖະກິດ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ເພື່ອນ​ບ້ານ (NIDA) ຂອງ​ໄທ ແລະ ໄດ້​ລົງມື​ກໍ່ສ້າງ​ມາ​ແຕ່​ກາງ​ປີ 2011 ​ໂດຍ​ບໍລິສັດ ​ໄທ​ວັດ ວິ​ສະ​ວະ​ການ​ທາງ​ຈຳກັດ(ປະ​ເທດ​ໄທ),ມາ​ຮອດ​ປັດ ຈຸບັນ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າ​ງ​ເສັ້ນທາງ​ດັ່ງກ່າວ​ມີ​ຄວາມ​ຄືບໜ້າຫລາຍ ກວ່າ60%,​​ໃນ​ນັ້ນ ວຽກ​ສຳ​ຫລວດ ອອກ​ແບບ​ຕັດ​ແລວ​ທາງ​ສຳ​ເລັດ 100%,ຖົມ​ດິນ​ຍົກ​ລະດັບ90%,ຖົມ ດິນຊັ້ນຮອງ​ພື້ນ30%,ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ 10 ​ແຫ່ງ ຄືບ​ໜ້າ 40%,ກໍ່ສ້າງ​ລະ ບົບ​ລະບາຍ​ນ້ຳ90% ​ແລະ ປູ​ຢາງ​ນ້ຳ​ໄດ້ 3 ກິ​ໂລ​ແມັດ.ສຳລັບ ເສັ້ນ ທາງ​ແຕ່ບ້ານ​ເກົ້າ​ລ້ຽວ​ເມືອງ​ສີ​ໂຄດ​ຕະບອງ ຫາ​ຂົວ​ນ້ຳ​ສັງ ​ເມືອງສັງ​ທອງ, ກວ້າງ 10 ​ແມັດ ​ຈະປູດ້ວຍ​ຢາງ​ຂົ້ວ(ອັດສະ​ຟານ​ຄອນ​ກຼິດ), ສ່ວນ​ເສັ້ນທາງ​ເຂົ້າ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງມີ​ຄວາມ​ຍາວ 26 ກິ​ໂລ​ແມັດ,ກວ້າງ 7 ​ແມັດ ​ແມ່ນ​ປູຢາງ​ສອງ​ຊັ້ນ ​ໂດຍ​ທັງ​ສອງ​ເສັ້ນທາງ​ຈະ​ໃຫ້​ສຳ​ເລັດການ​ກໍ່ສ້າງ​ໃນ​ກາງ​ປີ 2014.​
            ທ່ານ ປະສົງ​ສີນ ກ່າວ​ວ່າ: ​ເສັ້ນທາງ​ດັ່ງກ່າວແມ່ນ​ເສັ້ນທາງ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ສຳຄັນ​​ເສັ້ນໜຶ່ງ​ຂອງ​ປະ​ເທດ ຢູ່​ພາຍ​ໃຕ້​ຄວາມ​ຮັບຜິດ ຊອບ​ໂດຍ​ກົງ​ຂອງ​ກະຊວງ​ໂຍ ທາທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ສະນັ້ນ ການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​ດັ່ງກ່າວ​ຈຶ່ງ​ໄດ້​ຮັບ​ການຊີ້ນຳ​ຕິດ ຕາມ​ກວດກາຢ່າງ​ໃກ້ຊິດ​ຈາກ​ລັດຖະບານ ​ເວົ້າ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ,ອຳນາດ​ການ​ປົກຄອງ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ ​ແລະ ຄະ ນະຮັບ​ພິຊອບ​ໂຄງການ ລວມ​​ເຖິງ​ຄວາມ​ພ້ອມ​ດ້ານ​ທຶນຮອນ,​ເຕັກ ນິກ,ອຸປະກອນ ​ແລະ ກົນ​ຈັກໜັກ​ຕ່າງໆ ຂອງ​ບໍລິສັດ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ ຈຶ່ງ​​ເຮັດໃຫ້​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ​ສຳຄັນ​ດັ່ງກ່າວ​ນັ້ນໄດ້​ດຳ​ເນີນ​ໄປ​ຕາມ​ແຜນ​ຢ່າງ​ມີ​ປະສິດ​ຜົນ ​ແຕ່​ແນວ​ໃດ​ກໍ​ຕາມ ກໍ​ຍັງ​ເຫັນ​ວ່າ​ໂຄງ ການ​ມີ​ຄວາມ​ລ້າ​ຊ້າ​ເລັກ​ໜ້ອຍ ຍ້ອນ​ວ່າ​ທັງ​ໄດ້ເຮັດວຽກອອກ​ແບບ ​ແລະ ກໍ່ສ້າງ​ໄປ​ພ້ອມໆ​ກັນ ຈຶ່ງ​ເຮັດ​ໃຫ້​ໜ້າ​ວຽກ​ບາງ​ຈຸດ​ມີ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ບໍ່​ໄປ​ຕາມ​ແຜນ ບວກ​ກັບ​ສະພາບ​ອາກາດ​ທີ່​ມີ​ການປ່ຽນ​ແປງບໍ່​ເອື້ອອຳນວຍ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ກໍ່ສ້າງໂດຍສະເພາະ ແມ່ນລະດູຝົນນີ້ເອງ.
         ທ່ານຫົວໜ້າ​ໂຄງການ​ກ່າວ​ ວ່າ: ຜ່ານ​ມາ​ອົງການນີດາ (NIDA)ໄດ້​ໃຫ້ການ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ປັບປຸງເສັ້ນທາງ​ຫລາຍ​ສາຍ​ຢູ່​ລາວ ​ເປັນຕົ້ນ:​ເສັ້ນ ທາງT2,​ເສັ້ນທາງ​ຕັດ​ໃໝ່​ໄຟ​ແດງ​ໂພນ​ສະອາດ-​ເສັ້ນທາງ​ໜອງ​ບອນ,​ເສັ້ນທາງ​ພູ​ດູ-ປາກ​ລາຍ ​ແຂວງ​ໄຊ​ຍະ​ບູລີ,ການ​ປູຢາງ​ທັບ​ໜ້າ​ທາງ​ໃນ​ຕົວ​ເມືອງຢູ່​ນະຄອນ ຫລວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ເພື່ອ​ຕ້ອນຮັບ​ກອງ​ປະຊຸມ​ສຸດຍອດ​ອາຊີ-​ເອີ ຣົບ ຄັ້ງທີ9 ທີ່​ສ ປປ ລາວ ​ໄດ້​ຮັບ​ກຽດ​ເປັນ​ເຈົ້າພາບ ​ແລະ ອື່ນໆ ​ເຊິ່ງມີ​ມູນ​ຄ່າ​​ເປັນຈຳນວນຫລາຍສົມຄວນ.

No comments:

Post a Comment