ໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງເລກ 11 ລຽບແຄມແມ່ນ້ຳຂອງແຕ່ບ້ານເກົ້າລ້ຽວ ເມືອງສີໂຄດ
ຕະບອງໄປຮອດຂົວນ້ຳສັງ ເມືອງສັງທອງ ທີ່ມີຄວາມຍາວ 56 ກິໂລແມັດ ແລະ ກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງເຂົ້າເມືອງສັງທອງ
ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ມີຄວາມຍາວ 26 ກິໂລແມັດ ຊຶ່ງມາຮອດປັດຈຸບັນທັງສອງເສັ້ນທາງມີຄວາມຄືບໜ້າຫລາຍກວ່າ60%.
ທ່ານ ປະສົງສີນ ຈະເລີນສຸກ ຫົວໜ້າໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງ
ດັ່ງກ່າວໄດ້ໃຫ້ສຳພາດຕໍ່ນັກຂ່າວໜັງສືພີມລາວພັດທະນາ ໃນວັນທີ 22 ສິງຫານີ້ວ່າ:
ພາຍຫລັງ ການເຊັນສັນຍາລະຫວ່າງລັດຖະບານລາວ ແລະ ລັດຖະບານໄທ ຄັ້ງວັນທີ 23 ເມສາ
2011 ຢູ່ນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນ ໃນການໃຫ້ທຶນ ຊ່ວຍເຫລືອກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງເລກ ທີ
11 ແຕ່ບ້ານເກົ້າລ້ຽວ ເມືອງສີໂຄດຕະ ບອງຫາບ້ານ ນ້ຳສັງ ເມືອງສັງທອງ
ແລະ ເສັ້ນທາງເຂົ້າເມືອງສັງທອງ
ລວມມີຄວາມຍາວທັງໝົດ 82 ກິໂລແມັດ,ມີມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງ 1.392 ລ້ານບາດ (ສະກຸນເງິນໄທ),ໃນນັ້ນ
70% ແມ່ນກູ້ຢືມດອກເບ້ຍຕ່ຳ ແລະ 30% ແມ່ນການຊ່ວຍເຫລືອລ້າຈາກລັດຖະບານໄທ
ໂດຍຜ່ານສຳນັກງານຮ່ວມມືພັດທະນາເສດ ຖະກິດບັນດາປະເທດເພື່ອນບ້ານ (NIDA) ຂອງໄທ
ແລະ ໄດ້ລົງມືກໍ່ສ້າງມາແຕ່ກາງປີ 2011 ໂດຍບໍລິສັດ ໄທວັດ ວິສະວະການທາງຈຳກັດ(ປະເທດໄທ),ມາຮອດປັດ
ຈຸບັນໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວມີຄວາມຄືບໜ້າຫລາຍ ກວ່າ60%,ໃນນັ້ນ ວຽກສຳຫລວດ
ອອກແບບຕັດແລວທາງສຳເລັດ 100%,ຖົມດິນຍົກລະດັບ90%,ຖົມ ດິນຊັ້ນຮອງພື້ນ30%,ກໍ່ສ້າງຂົວ
10 ແຫ່ງ ຄືບໜ້າ 40%,ກໍ່ສ້າງລະ ບົບລະບາຍນ້ຳ90% ແລະ ປູຢາງນ້ຳໄດ້ 3 ກິໂລແມັດ.ສຳລັບ
ເສັ້ນ ທາງແຕ່ບ້ານເກົ້າລ້ຽວເມືອງສີໂຄດຕະບອງ ຫາຂົວນ້ຳສັງ ເມືອງສັງທອງ, ກວ້າງ
10 ແມັດ ຈະປູດ້ວຍຢາງຂົ້ວ(ອັດສະຟານຄອນກຼິດ), ສ່ວນເສັ້ນທາງເຂົ້າເມືອງສັງທອງມີຄວາມຍາວ
26 ກິໂລແມັດ,ກວ້າງ 7 ແມັດ ແມ່ນປູຢາງສອງຊັ້ນ ໂດຍທັງສອງເສັ້ນທາງຈະໃຫ້ສຳເລັດການກໍ່ສ້າງໃນກາງປີ
2014.
ທ່ານ ປະສົງສີນ ກ່າວວ່າ: ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວແມ່ນເສັ້ນທາງຍຸດທະສາດສຳຄັນເສັ້ນໜຶ່ງຂອງປະເທດ
ຢູ່ພາຍໃຕ້ຄວາມຮັບຜິດ ຊອບໂດຍກົງຂອງກະຊວງໂຍ ທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ສະນັ້ນ ການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວຈຶ່ງໄດ້ຮັບການຊີ້ນຳຕິດ
ຕາມກວດກາຢ່າງໃກ້ຊິດຈາກລັດຖະບານ ເວົ້າສະເພາະແມ່ນກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ,ອຳນາດການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ
ແລະ ຄະ ນະຮັບພິຊອບໂຄງການ ລວມເຖິງຄວາມພ້ອມດ້ານທຶນຮອນ,ເຕັກ ນິກ,ອຸປະກອນ ແລະ
ກົນຈັກໜັກຕ່າງໆ ຂອງບໍລິສັດຜູ້ຮັບເໝົາ ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງສຳຄັນດັ່ງກ່າວນັ້ນໄດ້ດຳເນີນໄປຕາມແຜນຢ່າງມີປະສິດຜົນ
ແຕ່ແນວໃດກໍຕາມ ກໍຍັງເຫັນວ່າໂຄງ ການມີຄວາມລ້າຊ້າເລັກໜ້ອຍ ຍ້ອນວ່າທັງໄດ້ເຮັດວຽກອອກແບບ
ແລະ ກໍ່ສ້າງໄປພ້ອມໆກັນ ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ໜ້າວຽກບາງຈຸດມີການປ່ຽນແປງບໍ່ໄປຕາມແຜນ
ບວກກັບສະພາບອາກາດທີ່ມີການປ່ຽນແປງບໍ່ເອື້ອອຳນວຍໃຫ້ແກ່ການກໍ່ສ້າງໂດຍສະເພາະ
ແມ່ນລະດູຝົນນີ້ເອງ.
ທ່ານຫົວໜ້າໂຄງການກ່າວ ວ່າ: ຜ່ານມາອົງການນີດາ
(NIDA)ໄດ້ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອກໍ່ສ້າງ ແລະ ປັບປຸງເສັ້ນທາງຫລາຍສາຍຢູ່ລາວ ເປັນຕົ້ນ:ເສັ້ນ
ທາງT2,ເສັ້ນທາງຕັດໃໝ່ໄຟແດງໂພນສະອາດ-ເສັ້ນທາງໜອງບອນ,ເສັ້ນທາງພູດູ-ປາກລາຍ
ແຂວງໄຊຍະບູລີ,ການປູຢາງທັບໜ້າທາງໃນຕົວເມືອງຢູ່ນະຄອນ ຫລວງວຽງຈັນ ເພື່ອຕ້ອນຮັບກອງປະຊຸມສຸດຍອດອາຊີ-ເອີ
ຣົບ ຄັ້ງທີ9 ທີ່ສ ປປ ລາວ ໄດ້ຮັບກຽດເປັນເຈົ້າພາບ ແລະ ອື່ນໆ ເຊິ່ງມີມູນຄ່າເປັນຈຳນວນຫລາຍສົມຄວນ.
No comments:
Post a Comment