ໃນວາລະກອງປະຊຸມບັນດາຄູ່ຮ່ວມທີ່ມາຈາກອົງການຈັດຕັ້ງລັດຖະບານ,
ອົງການຈັດຕັ້ງທາງສັງຄົມ ແລະ ພາກເອກະຊົນ ໄດ້ປຶກສາຫາລືຮ່ວມກັນເພື່ອກະກຽມບັນດາຂັ້ນຕອນທີ່ຈຳເປັນໃນເບື້ອງຕົ້ນສຳລັບຂະບວນການເຈລະຈາຂໍ້ຕົກລົງຄູ່ຮ່ວມ
ການຄ້າໄມ້ແບບສະໝັກໃຈ
ພ້ອມທັງປຶກສາຫາລືທິດທາງໃນຕໍ່ໜ້າທັງເປັນການທົບທວນຄືນຄວາມພ້ອມຂອງຝ່າຍລັດຖະ
ບານລາວຕໍ່ກັບບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ໂດຍກອງປະຊຸມໄດ້ຮ່ວມກັນສຶກສາເຖິງຄວາມເປັນໄປໄດ້ກ່ຽວກັບອົງການຈັດຕັ້ງທີ່ບໍ່ສັງກັດລັດຖະບານ,
ໂດຍສະເພາະແມ່ນອົງ ການຈັດຕັ້ງທາງສັງຄົມ ແລະ ພາກເອກະຊົນຈະສາມາດມີສ່ວນຮ່ວມໃນຂະບວນການເຈລະຈານຂໍ້ຕົກລົງນີ້ໄດ້ຄືແນວໃດ.
ຜູ້ຊ່ຽວຊານຈາກສະຖາບັນປ່າໄມ້ເອີຣົບ ໄດ້ແລກປ່ຽນປະສົບການໃນການກະກຽມການເຈລະຈາໃນປະເທດເພື່ອນບ້ານຂອງລາວ,
ນອກຈາກນີ້ ກໍຈະໄດ້ຮ່ວມກັບລັດຖະບານລາວ ແລະ ບັນດາຄູ່ຮ່ວມພາກສ່ວນອື່ນ ທົບທວນຄືນການກະກຽມໜ້າວຽກທີ່ໄດ້ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຜ່ານມາ
ພ້ອມສະເໜີທິດທາງເຈລະຈາໃນຕໍ່ໜ້າ. ສຳລັບ ສປປ ລາວ ໃນຖານະເປັນປະເທດໜຶ່ງທີ່ສົ່ງອອກໄມ້
ແລະ ຜະລິດຕະພັນໄມ້ ໄດ້ສະແດງເຈດຈຳນົງທີ່ຈະເຂົ້າຮ່ວມຂະບວນການເຈລະຈາຂໍ້ຕົກລົງກັບຄູ່ຮ່ວມການຄ້າໄມ້ແບບສະໝັກໃຈດັ່ງກ່າວ
ເຊິ່ງເປັນສັນຍາທາງການຄ້າທີ່ຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍລະຫວ່າງສະຫະພາບເອີຣົບ ແລະ
ປະເທດທີ່ມີຜະລິດຕະພັນໄມ້ສົ່ງອອກຈຳໜ່າຍເພື່ອເປັນການຮັບປະກັນວ່າໄມ້ ແລະ
ຜະລິດຕະພັນໄມ້ທີ່ສົ່ງອອກໄປອີຢູ ມີແຫຼ່ງທີ່ມາຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍທີ່ອີຢູໄດ້ກຳນົດໄວ້.
ສປປ ລາວ ມີອັດຕາສ່ວນການປົກຫຸ້ມຂອງປ່າໄມ້
ກວມເອົາ 40% ຂອງເນື້ອທີ່ທົ່ວປະເທດ. ໃນປັດຈຸບັນລັດຖະບານລາວກໍມີແຜນພັດທະນາຂະແໜງປ່າໄມ້
ໂດຍການຫຼຸດຜ່ອນການສົ່ງອອກໄມ້ທ່ອນ ແລະ ບັນດາຜະລິດຕະພັນໄມ້ຈາກແຫຼ່ງທຳມະຊາດ
ທີ່ຍັງບໍ່ໄດ້ຮັບການປຸງແຕ່ງ. ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມຂໍ້ຕົກ ລົງຄູ່ຮ່ວມການຄ້າໄມ້ແບບສະ
ໝັກໃຈກັບອີຢູ. ສປປ ລາວ ກໍຈະສາມາດປັບປຸງໂອກາດສຳລັບອຸດສະຫະກຳໄມ້ລາວໃຫ້ເຂົ້າເຖິງຕະຫຼາດເອີຣົບໄດ້ຫຼາຍຂຶ້ນ,
ສ້າງຄວາມຫຼາກຫຼາຍໃຫ້ກັບຜະ ລິດຕະພັນໄມ້, ຫຼຸດຜ່ອນການຂຸດຄົ້ນໄມ້ທີ່ບໍ່ຖືກກົດໝາຍ,
ການທຳລາຍປ່າ ແລະ ການເຊື່ອມສະພາບຂອງປ່າໄມ້, ຍົກສູງການຄຸ້ມຄອງປ່າໄມ້,
ເພີ່ມແຫຼ່ງລາຍຮັບຈາກການສົ່ງອອກຜະລິດຕະພັນໄມ້ ແລະ ຍັງເປັນການປະກອບ ສ່ວນເຂົ້າໃນການຫຼຸດຜ່ອນຄວາມທຸກຍາກນຳອີກ.
ກົດໝາຍປ່າໄມ້ສະບັບໃໝ່ຂອງອີຢູຖືກປະກາດນຳໃຊ້ໃນວັນທີ
3 ມີນາ 2013, ເພື່ອຢຸດການຄ້າຂາຍໄມ້ທີ່ມີແຫຼ່ງທີ່ມາຜິດກົດໝາຍ ຢູ່ໃນສະຫະພາບເອີຣົບ.
No comments:
Post a Comment