Ad

Ad

5 May 2014

ສາຍດ່ວນ ດ່ວນສົມຊື່ ( ຄໍລຳ ບັນຫາຈານແຍ່ )



ໂດຍ : ວິເສດ ສະແຫວງສຶກສາ
      ໃນ 10 ວັນຫ້ອຍທ້າຍຂອງ ເດືອນເມສາທີ່ຫາກໍຜ່ານກາຍໄປ ສົດໆຮ້ອນໆນີ້, ຈານແຍ່ໄດ້ມີໂອກາດເຫີນຟ້າສູ່ຜືນແຜ່ນ ດິນຖິ່ນປະທານ ມາວ ໂດຍມີຕາຕະລາງ ເຄື່ອນໄຫວເຄັ່ງປານໜ້າກອງ ເພນ ຄືນັ່ງຟັງການບັນລະຍາຍເອກະສານຢູ່ນະຄອນ ຫລວງປັກກິ່ງ 4 ວັນ, ຢູ່ນະຄອນຈີນານ ແຂວງ ຊານຕຸງ 2 ວັນເຄິ່ງ ແລະ ໄປ ມ້ວນທ້າຍ 3 ວັນເຄິ່ງຢູ່ນະຄອນ ຄຸນມິງ ແຂວງ ຢູນານ. 10 ວັນ ເຄື່ອນໄຫວຢູ່ປະເທດທີ່ກວ້າງ ໃຫຍ່ໄພສານ ແລະ ໄດ້ໄປຮອດ ທັງສາມຕົວເມືອງ ບໍ່ນັບການ ຢ້ຽມຢາມເຮັດ ວຽກຢູ່ເມືອງນ້ອຍ ແລະ ຕາແສງເຂດຊົນເຜົ່ານັ້ນມັນ ກໍບໍ່ຕ່າງຫຍັງກັບຂີ່ມ້າຊົມສວນ, ແຕ່ຍ້ອນວ່າບໍ່ແມ່ນໄປຫລິ້ນ. ດັ່ງ ນັ້ນ ຕ້ອງໄດ້ເຮັດວຽກແບບເອົາຫົວຍ່າງຕາງຕີນທັງປົບທັງແລ່ນຈຶ່ງສາມາດເກັບກ່ຽວບົດຮຽນໄດ້ ເປັນກອບເປັນກຳຕາມ ແຜນທີ່ໄດ້ ວາງໄວ້ກ່ອນໄປ. ໜຶ່ງໃນບົດຮຽນກິນໃຈທີ່ຂໍເວົ້າກ່ອນໝູ່ນັ້ນກໍແມ່ນ ເລື່ອງການບໍລິການສາຍດ່ວນ 1, 2, 3, 4, 5 ອົງການປົກ ຄອງນະຄອນຈີນານ ແຂວງຊານຕຸງ. ຫ້ອງການສາຍດ່ວນຂອງນະຄອນແຫ່ງນີ້ຕັ້ງມາໄດ້ 7-8 ປີເທົ່າ ນັ້ນເອງ ແຕ່ໄດ້ກາຍເປັນ ຕົວແບບແຫ່ງການເສີມຂະຫຍາຍຄວາມໂປ່ງໃສ, ຄວາມເປີດເຜີຍປະຊາ ທິປະໄຕປະຊາຊົນຢ່າງແທ້ຈິງ ແລະ ທີ່ສຸດຂອງທີ່ສຸດ ກໍຄືເປັນແວ່ນແຍງສະທ້ອນຫາງສຽງຂອງປະຊາຊົນຕໍ່ການບໍລິຫານບ້ານເມືອງຂອງນະຄອນ, ເປັນ ຂົວຕໍ່ລະຫວ່າງປະຊາຊົນ ກັບພະນັກງານຂອງລັດເຊິ່ງມີໜ້າທີ່ໃຫ້ບໍລິການທີ່ດີທີ່ສຸດແກ່ພົນລະເມືອງ. ຫ້ອງການບໍລິການສາຍ ດ່ວນແຫ່ງນີ້ເຮັດວຽກ 24 ຊົ່ວ ໂມງຕໍ່ວັນ ແລະ 7 ວັນຕໍ່ອາທິດ. ສິ່ງທີ່ຜ່ານສາຍດ່ວນເຂົ້າມາ ຫລາຍອັນດັບ 1
ແມ່ນຄຳຖາມທີ່ ເປັນຂໍ້ຂ້ອງໃຈຂອງປະຊາ ຊົນຕໍ່ ການບໍລິການຂອງລັດ, ອັນດັບ 2 ແມ່ນການຂໍຄວາມຊ່ວຍເຫລືອ, ຖັດຈາກນັ້ນກໍແມ່ນຂໍ້ຄິດເຫັນ, ສ່ວນການຮ້ອງຟ້ອງ ທີ່ມາໃນອັນ ດັບ 4 ນັ້ນ ມີພຽງ 1% ຂອງເນື້ອ ໃນສາຍດ່ວນ. ການບໍລິການສາຍ ດ່ວນນັ້ນຢຶດຫລັກການ: ຮັບ ດ່ວນ, ຕອບ (ແກ້ໄຂ) ດ່ວນ ແລະ ຕິດຕາມກວດກາດ່ວນ (ເພື່ອໃຫ້ຮູ້ ວ່າບັນຫາຖືກແກ້ໄຂ ຫລື ບໍ່) ເຄື່ອງມືໃນຫ້ອງບໍລິການສາຍ ດ່ວນ ລ້ວນແຕ່ແມ່ນເຄື່ອງມືໄອທີ ລ້ຳຍຸກ ສາມາດແຍກບັນຫາລະ ອຽດເຊັ່ນ: ບັນຫາທີ່ມາກ່ອນມາ ລຸນ, ອັນທີ່ແກ້ແລ້ວ ແລະ ຍັງບໍ່ ທັນແກ້ ແຕ່ທີ່ຈານແຍ່ຈັບອົກຈັບ ໃຈແຮງແມ່ນຄວາມສາມາດ ຂອງພະນັກງານຮັບຜິດຊອບບໍລິ ການສາຍດ່ວນ ຄືກວ່າ 80% ຂອງບັນຫາສາຍດ່ວນແມ່ນພວກ ເຂົາເຈົ້າສາມາດຕອບເອງໄດ້, ສ່ວນເຫລືອອີກ 20% ນັ້ນສົ່ງໄປ ໃຫ້ສຳນັກງານ-ອົງການ ຫລື ບຸກ ຄົນກ່ຽວຂ້ອງຕອບ. ສິ່ງທີ່ຈານ ແຍ່ຈື່ບໍ່ລືມ ກໍແມ່ນຢູ່ແຕ່ລະລ໋ອກ ຂອງພະນັກງານຮັບສາຍດ່ວນ ນັ້ນ ມີຄອມພິວເຕີ 2 ເຄື່ອງ ແລະ ຢູ່ລະຫວ່າງກາງມີແວ່ນຕິດຮູບ ແຕ້ມໃບໜ້າຄົນທີ່ເຕັມໄປດ້ວຍ ຮອຍຍິ້ມ. ພະນັກງານນຳເລາະ ຊົມບອກວ່າ: ກ່ອນພະນັກງານ ຈະຕອບບັນຫາໃດບັນຫາໜຶ່ງນັ້ນ, ຜູ້ກ່ຽວຕ້ອງແນມເບິ່ງແວ່ນ ພ້ອມ ທັງເຜີຍຮອຍຍິ້ມຈົນຄັບໜ້າ ແລ້ວ ຈຶ່ງຕອບ. ການຍິ້ມນຳຕອບນຳ ນັ້ນຈະເຮັດໃຫ້ສຽງສົດຊື່ນ, ເປັນມິດ, ບໍ່ເຄັ່ງຂຶມແບບເຈົ້າອາລົມ. ເຖິງວ່າຜູ້ຕອບກັບເຈົ້າຂອງ ບັນ ຫາບໍ່ສາມາດເຫັນໜ້າກັນ, ແຕ່ຮອຍຍິ້ມກໍສາມາດສື່ຄວາມໝາຍໄດ້.
     ຢູ່ບ້ານເຮົາເຄີຍມີສຽງຈົ່ມວ່າຢູ່ຫລາຍບ່ອນ, ສາຍດ່ວນບໍ່ດ່ວນສົມຊື່, ມີບາງຄັ້ງຖາມໄປຫລາຍພະນັກງານຮັບກໍເກີດອາ ລົມເວົ້າກະຊາກກະຊັນ, ນອກຈາກຈະຮັບຊ້າແລ້ວຍັງຕອບຊ້າ, ຕອບໄປແລ້ວກໍແລ້ວໄປບໍ່ມີການຕິດຕາມຢ່າງເປັນລະບົບ ເພື່ອໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າບັນຫາຕ່າງໆໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂ ຫລື ບໍ່. ເລື່ອງນີ້ຈານແຍ່ວ່າແກ້ໄດ້ຖ້າໃຈເຖິງ.

No comments:

Post a Comment