ຕໍ່ບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ທ່ານລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງກະຊວງໂຍທາທິການ
ແລະ ຂົນສົ່ງ ດຣ ບຸນຈັນ ສີນທະວົງ ໄດ້ໃຫ້ສຳພາດຕໍ່ນັກຂ່າວເມື່ອບໍ່ດົນນີ້ວ່າ: ສະພາບການສັນຈອນແອອັດໃນປັດຈຸບັນແມ່ນເກີດຈາກຈຳນວນພາຫະນະ
ເພີ່ມຂຶ້ນສະເລ່ຍ 15% ຕໍ່ປີ, ມີການຈອດ ລົດແບບຊະຊາຍຫລາຍຕາມແຄມທາງ, ລະບົບການຂົນສົ່ງສາທາລະນະ
ຍັງບໍ່ດີ, ການຄຸ້ມຄອງຈະລາຈອນບໍ່ເປັນລະ ບົບຄົບຊຸດ ແລະ ສະຕິເຄົາລົບລະບຽບກົດໝາຍຂອງຜູ້ຂັບຂີ່ຈຳນວນ
ໜຶ່ງຍັງບໍ່ທັນສູງ,
ແນວໃດກໍຕາມສຳລັບມາດຕະການແກ້ໄຂສະເພາະໜ້າຍັງແມ່ນສືບຕໍ່ຈັດສັນເສັ້ນທາງ ເພື່ອກຳນົດ ທາງຂຶ້ນ-ທາງລອງ-ທາງລ້ຽວຄືນໃໝ່,
ປັບປຸງປ້າຍຫ້າມຄືນໃໝ່,ຕິດຕັ້ງລະບົບໄຟອຳນາດໃຫ້ແທດເໝາະກັບການສັນ ຈອນຕົວຈິງ, ຈັດສັນເວລາເຂົ້າໂຮງຮຽນກ່ອນໂມງເຂົ້າວຽກ-ເລິກວຽກ,
ເພີ່ມກຳລັງເຈົ້າໜ້າທີ່ເຂົ້າຊ່ວຍລະບາຍລົດ ໃນຊົ່ງໂມງເລັ່ງດ່ວນ, ຊຸກຍູ້ໃຫ້ນັກຮຽນ-ນັກສຶກສາຂີ່ລົດເມສາທາລະນະເພື່ອຫລຸດຜ່ອນການນຳໃຊ້ລົດຈັກລົດ
ໃຫຍ່ໄປໂຮງຮຽນ.
ສ່ວນມາດຕະການແກ້ໄຂໄລຍະຍາວກໍແມ່ນການສຸມທຶນຮອນເຂົ້າໃສ່ການກໍ່ສ້າງລະບົບຂົນສົ່ງ, ໂດຍສະເພາະກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງຕ່າງລະດັບໃນຈຸດທີ່ມີການສັນຈອນແອອັດ,
ສ້າງສະຖານທີ່ຈອດລົດໃນຕົວເມືອງ ໃຫ້ພຽງພໍ, ຄຸ້ມຄອງການປົກສ້າງໃຫ້ໄປຕາມລະບຽບກົດໝາຍຜັງເມືອງ,
ສ້າງສູນຄວບຄຸມການສັນຈອນໃຫ້ມີມາດ ຕະຖານດີ.
ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາ ກ່າວວ່າ: ເພື່ອຮອງຮັບສະພາບການສັນຈອນທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນໃນຕົວເມືອງນີ້,
ນັບແຕ່ປີ 2005 ເປັນຕົ້ນມາ, ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ໄດ້ມີຄວາມພະຍາມຍາມໃນການຄົ້ນຄວ້າບັນດານິຕິ
ກຳ, ມາດຕະການ ແລະ ແຜນດຳເນີນງານຫລາຍໂຄງການເປັນຕົ້ນແມ່ນສ້າງແຜນຍຸດທະສາດການຂົນສົ່ງແບບ
ຍືນ ຍົງຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ, ໂດຍໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫລືອຈາກອົງການສະຫະປະຊາຊາດ, ໃນປີ 2008 ອົງການໄຈກາປະ
ເທດຍີປຸ່ນໄດ້ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫລືອສ້າງແຜນແມ່ບົດການຂົນສົ່ງສາທາລະນະໃນຕົວເມືອງວຽງຈັນ,
ໂດຍໄດ້ຊ່ວຍ ເຫລືອລົດເມຂະໜາດ 45 ບ່ອນນັ່ງຈຳນວນ 42 ຄັນໃຫ້ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນໃນປີ 2012.
ນອກຈາກນີ້ລັດຖະບານຍັງໄດ້ຮັບຮອງເອົາໂຄງການແກ້ໄຂການສັນຈອນແອອັດແບບຍືນຍົງຢູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນດ້ວຍເງິນກູ້ຈາກທະນາຄານພັດທະນາອາຊີ
(ADB) ແລະ ອົງການສາກົນຈຳນວນໜຶ່ງລວມມູນຄ່າ 98 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ, ເຊິ່ງປະກອບມີ: ການຈັດຊື້ລົດເມຄວາມໄວສູງ
(BRT) ຈຳນວນ 92 ຄັນ, ກໍ່ສ້າງສະຖານີ ຈອດສອງແຫ່ງໃນຕົວເມືອງ, ປັປປຸງບ່ອນຈອດລົດ, ທາງຍ່າງໃນຕົວເມືອງໃຫ້ຮັບປະກັນຄວາມປອດໄພ,
ປັບປຸງລະ
ບົບຄຸ້ມຄອງການຈໍລະຈອນ,
ເຊິ່ງຄາດວ່າໂຄງການດັ່ງກ່າວຈະໄດ້ເລີ່ມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃນປີ 2017 ແລະ ຈະສຳເລັດ ໃນທ້າຍປີ
2018 ເຊິ່ງຈະສາມາດແກ້ໄຂສະພາບການສັນຈອນແອອັດໃນຕົວເມືອງໄດ້ໂດຍພື້ນຖານ ຈາກການສ້າງລະ ບົບຂົນສົ່ງສາທາລະນະທີ່ມີຄວາມສະດວກແທນການນຳໃຊ້ພາຫະນະສ່ວນຕົວເທື່ອລະກ້າວ,
ທັງຈະມີບ່ອນຈອດລົດ, ລະບົບທາງຍ່າງທີ່ສະດວກປອດໄພ ແລະ ການປັບປຸງທັດສະນີຍະພາບໃນຕົວເມືອງທີ່ຂຽວສົດງົດງາມນຳດ້ວຍ.
No comments:
Post a Comment