Ad

Ad

18 November 2015

ການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ ລາວ-ຈີນ ​ຈະ​ເລີ່​ມຂຶ້ນ​ໄວ​ໆ​ນີ້ ​ເພື່ອ​ຕ້ອນຮັບ​ວັນ​ສະຖາປະນາ ສປປ ລາວ ຄົບຮອບ 40 ປີ

     ​ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນແຕ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ-ຊາຍແດນບໍ່ເຕ່ນ ມີຄວາມຍາວ 400 ກວ່າກິໂລແມັດ, ຊຶ່ງເປັນໂຄງການຍຸດທະສາດສໍາຄັນຂອງລາວ, ​ໂດຍໄດ້ເລີ່ມສຳຫລວດ, ອອກແບບມາແຕ່ປີ 2010 ​ແລະໄດ້ສຳເລັດການເຮັດບົດວິພາກທາງດ້ານເສດຖະກິດ​​ໃນປີ 2012, ທັງນີ້ກໍເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງແລະແທດເໝາະກັບສະພາບເສດຖະກິດຂອງລາວຫລາຍທີ່ສຸດແລະ ຄາດວ່າຈະນຳໃຊ້ທຶນ​​ເຂົ້າໃນໂຄງການດັ່ງກ່າວປະມານ 6,5 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ, ​​ໃນນັ້ນ ຝ່າຍລາວ​​ຖືຮຸ້ນ 30% ​ແລະ ຝ່າຍຈີນ ຖືຮຸ້ນ 70%, ​ໃນ​​ເບື້ອງຕົ້ນແຕ່ລະຝ່າຍຈະໄດ້ລົງທຶນ​​ເຂົ້າໃນການກໍ່ສ້າງຝ່າຍລະ 40% ຂອງຮຸ້ນທີ່ຖືທັງໝົດແລະ ຄາດວ່າພິທີວາງສີລາລຶກຢ່າງເປັນທາງການ ຈະມີຂຶ້ນໃນວັນທີ 2 ທັນວາ 2015ນີ້ ທີ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນພື່ອຂ່ຳນັບຮັບຕ້ອນວັນສະຖາປະນາ ສປປ ລາວ ຄົບ ຮອບ 40ປີໃຫ້ມີຄວາມໝາຍສຳຄັນຍິ່ງໆຂຶ້ນ.


     ທ່ານລັດຕະນະມະນີ ຄູນນິວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການແລະ ຂົນສົ່ງ ​​ໄດ້ຖະແຫລງທີ່ຫ້ອງວ່າການລັດຖະບານ ​​ເມື່ອວັນທີ 16 ພະຈິກຜ່ານມານີ້ວ່າ: ​ໂຄງການກໍ່ສ້າງ​​ທາງລົດໄຟ ມີຄວາມຍາວປະມານ 417 ກິໂລແມັດ, ​ໂດຍຈະເລີ່ມຕົ້ນສ້າງນັບ​​ແຕ່ດ່ານຊາຍແດນບໍ່ເຕ່ນແຂວງຫລວງນໍ້າທາ ລົງມາຫານະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ຊຶ່ງມີຄວາມກວ້າງຂອງລາງ​ 1,43 ​ແມັດ, ຄວາມກ້ວາງຂ້າງລາງເບື້ອງລະ 50 ​ແມັດແລະ ຈະໄດ້ລ້ອມຮົ້ວໄວ້ເພື່ອຄວາມປອດໄພ, ​ເຊິ່ງເປັນມາດຕະ ການສາກົນທີ່ກຳນົດໄວ້, ​​ໂດຍຈະສ້າງເປັນລາງດ່ຽວ ນຳໃຊ້ຄວບຄູ່ກັນລະຫວ່າງລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ທີ່ກຳນົດຄວາມໄວປະມານ 120 ກິໂລແມັດ/ຊົ່ວໂມງແລະຜູ້ໂດຍສານປະມານ 160 ກິໂລແມັດ/ຊົ່ວໂມງ, ຊຶ່ງປະກອບມີ​ 31 ​ຈຸດເຊື່ອມຕໍ່, ມີ 5 ສະຖານນີໃຫຍ່, ​ໃນນີ້ ຈະ​​ໄດ້ສ້າງເປັນອຸມົງ 76 ​ແຫ່ງມີຄວາມຍາວກວ່າ 195 ກິໂລແມັດ, ຂົວ 154 ​ແຫ່ງ ຍາວປະມານ 67 ກວ່າກິໂລແມັດ, ​ເຊິ່ງຄວາມຍາວຂອງຂົວແລະ ອຸມົງກວມເອົາ 63% ຂອງໄລຍະທາງທັງໝົດ. ທ່ານລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍ ຍັງໄດ້ຮຽກຮ້ອງໃຫ້​​ປະຊາຊົນ, ​ໂດຍສະເພາະຜູ້ທີ່ຢູ່​​ໃກ້ກັບ​​ແລວທາງລົດໄຟໃຫ້ຄວາມຮ່ວມມືກັບຄະນະຮັບຜິດຊອບໂຄງການ​ ​ເພື່ອໃຫ້ໂຄງການດັ່ງກ່າວມີຜົນຄືບໜ້າໄປຕາມແຜນແລະ ນີ້ຖືວ່າເປັນໂຄງ ການປະຫວັດສາດ, ຍຸດທະສາດສຳຄັນຂອງລາວເຮົາ ເພື່ອການໄປມາຫາສູ່ ແລະການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ​​ໄປຕ່າງປະເທດໄດ້ສະດວກສະບາຍຍິ່ງຂຶ້ນ.   

No comments:

Post a Comment