Ad

Ad

18 November 2015

ສິ່ງທ້າທາຍໃນການພັດທະນາວຽກງານແຮງງານລາວຍັງມີຫລາຍ

ກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ຕະຫລອດໄລຍະ 40 ປີຜ່ານມາ, ໂດຍໄດ້ຮັບການຊີ້ນໍາ-ນໍາພາຢ່າງໃກ້ຊິດຈາກພັກ ແລະ ລັດຖະບານ, ຂະແໜງການແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມໄດ້ປະກອບສ່ວນຢ່າງຕັ້ງໜ້າເຂົ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍບາຍດ້ານແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ, ໂດຍສະເພາະໄດ້ພັດທະນາກໍາລັງແຮງງານລາວໃຫ້ມີສີມື, ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ, ຄວາມຊໍານິຊໍານານ,ມີຄວາມມານະອົດທົນ ແລະ ມີທັດສະນະຄະຕິ ແລະ ລະບຽບວິໄນທີ່ດີ, ເຮັດໃຫ້ພົນລະເມືອງລາວໄດ້ມີວຽກເຮັດງານທໍາ, ມີລາຍໄດ້ທີໝັ້ນຄົງ ແລະ ໄດ້ຮັບການປົກປ້ອງສິດຜົນປະໂຫຍອັນຊອບທໍາຕາມລະບຽບກົດໝາຍນັບມືດີຂຶ້ນ. ແຕ່ຄຽງຄູ່ກັບຜົນງານດັ່ງກ່າວກໍເຫັນວ່າມີຂໍ້ຄົງຄ້າງຫລາຍຢ່າງທີ່ຂະແໜງການດັ່ງກ່າວຈະຕ້ອງໄດ້ສືບຕໍ່ປັບປຸງແກ້ໄຂເປັນຕົ້ນແມ່ນກົນ​ໄກ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ການ​ພັດທະນາ​ສີມື​ແຮງ​ງານ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ເປັນ​ລະບົບ​ເອກະ​ພາບ ແລະ ບໍ່ທັນ​ສອດຄ່ອງກັບ​ຄວາມ​ຕ້ອງການຂອງ​ຕະຫລາດ​ແຮງ​ງານ, ຂະນະດຽວກັນຫລາຍຂະແໜງການບໍ່​ໄດ້​ສ້າງ​ຕຳ​ແໜ່​ງງານ​ໃຫ້​ແຮງ​ງານ​ພາຍໃນຫລາຍເທົ່າທີ່ຄວນ, ແຕ່ພັດນໍາເຂົ້າ ແລະ ນໍາໃຊ້ແຮງງານຕ່າງປະເທດຫລາຍ, ​ໃນ​ຂົງ​ເຂດ​ອຸດສາຫະກຳສ່ວນ​ຫລາຍ​ແມ່ນ​ຫັນ​ໄປ​ສູ່​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ທຶນ​ເປັນຕົ້ນຕໍ​ແຕ່​ການ​ພັດທະນາ​ສີມື​ ແລະ ການ​ນຳ​ໃຊ້​ແຮງ​ງານ​ທ້ອງ​
ຖິ່ນບໍ່​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ເທົ່າ​ທີ່​ຄວນ, ແບບ​ແຜນການ​ດຳລົງ​ຊີວິດ​ຂອງ​ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ​ທີ່​ອີງ​ໃສ່​ການ​ຜະລິດ​ກະສິກຳ​ພໍ​ກຸ້ມ​ຕົນ​ເອງ​ໄດ້​ກາຍ​ເປັນ​ອຸປະສັກ​ຕໍ່​ການ​ຍົກ​ສູງ​ຄຸນ​ນະພາ​ບທາງ​ດ້ານ​ສີມື​ຂອງ​ກຳລັງ​ແຮງ​ງານ, ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ​ສ່ວນ​ຫລາຍ​ມີ​ການ​ຍົກຍ້າຍ​ໄປມາ​ເພື່ອ​ຊອກ​ຫາ​ເຮັດ​ວຽກ​ທີ່​ບໍ່​ຕ້ອງການ​ສີມື​ແລະປະສົບ​ການ​ສູງ​ພໍ​ເທົ່າ​ໃດ​ເພື່ອ​ຫາ​ລາຍ​ໄດ້​ພໍ​ກຸ້ມ​ກິນ. ນອກຈາກນີ້ຄວາມ​ແຕກ​ໂຕນ​​ລະຫວ່າງ​ຕົວ​ເມືອງ​ ແລະ ຊົນນະບົດຍັງ​ເປັນ​ຊ່ອງ​ຫວ່າງ​ເຮັດ​ໃຫ້​ແຮງ​ງານ​ຫລັ່ງ​ໄຫລ​ເຂົ້າສູ່​ຕົວ​ເມືອງ ​ແລະ ອອກ​ໄປ​ເຮັດ​ວຽກ​ຢູ່ຕ່າງປະ​ເທດ​ເປັນຈຳນວນຫລວງຫລາຍ.
ສ່ວນການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ ​ແລະ ປົກ​ປ້ອງ​ສິດຜົນປະ​ໂຫຍ​ດຂອງ​ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ​ເປັນຕົ້ນ: ການ​ກວດກາ​ແຮງ​ງານ​ຢູ່​ບັນດາ​ຕົວ​ເມືອງ​ໃຫຍ່​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ເຮັດ​ໄດ້​ຢ່າງ​ທົ່ວ​ເຖິງ, ການສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ມີ​ວຽກ​ເຮັດ​ງານ​ທຳ, ການ​ປັບປຸງ​ຍົກ​ລະດັບ​ເງິນ​ເດືອນ, ຄ່າ​ແຮງ​ງານ​ບໍ່​ທັນ​ສອດຄ່ອງກັບ​ຄວາມ​ຮຽກຮ້ອງ​ຕ້ອງການ​ຂອງ​ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ​ໃນ​ແຕ່ລະ​ໄລຍະ, ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ໃນ​ສະຖານ​ທີ່​ເຮັດ​ວຽກສ່ວນຫລາຍ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ດີ​ເທົ່າ​ທີ່​ຄວນ​ເປັນຕົ້ນ: ລະບົບ​ການ​ປ້ອງ​ກັນ​ອຸປະຕິ​ເຫດ​ບໍ່​ທັນ​ເຂັ້ມງວດ ​ແລະການຈັດ ຕັ້ງກວດ​ສຸຂະພາບ​ໃຫ້​ຜູ້​ອອກ​ແຮງ​ງານ​​ບໍ່​ທັນ​ຕໍ່​ເນື່ອງສໍາລັບລະບົບ​ການຈັດຕັ້ງປະກັນ​ສັງຄົມ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ມີ​ຄວາມ​ຄ່ອງ​ຕົວ, ນິຕິ​ກຳ​ກ່ຽວ​ກັບ​ປະກັນ​ສັງຄົມ​ຍັງ​ມີ​ເນື້ອ​ໃນ​ບໍ່​ຊັດ​ເຈນ, ​ຊ້ຳຊ້ອນ, ກອງ​ທຶນ​ປະກັນ​ສັງຄົມ​ແຫ່ງ​ລັດ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ສາມາ​ດສ້າງຕັ້ງຂຶ້ນ​ໄດ້, ບໍ່​ທັນ​ມີ​ການ​ໄລ່​ລຽງ​ເງິນ​ສົມທົບ​ລະຫວ່າງ​ຜູ້​ປະກັນ​ຕົນ​ ແລະ ຜູ້​ໃຊ້​ແຮງ​ງານຕາມ​ລະບຽບ​ກຳນົດ​ໄວ້, ເຊິ່ງ​ເປັນ​ຜົນ​ກະທົບ​ຕໍ່​ຄວາມ​ຍືນ​ຍົງສຳລັບ​ການ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ອຸດ​ໜູນ​ປະກັນ​ສັງຄົມ​ປະ​ເພດ​ຕ່າງໆ​ຂອງ​ພາກ​ລັດ, ການ​ກຳນົດ​ອັດຕາ​​ມອບ​ເໝົາ​ປິ່ນປົວ​ສຸຂະພາບ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ມີ​ຄວາມ​ດຸ່ນດ່ຽງ​ກັນ​ລະຫວ່າງ​ອັດຕາ​ເງິນ​ມອບ​ເໝົາ​ປິ່ນປົວ​ແລະການ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ປິ່ນປົວ​ສຸຂະພາບ, ການຈັດ​ລະບົບ​ບໍລິການ, ຄຸນ​ນະພາ​ບ ​ແລະ ຈັນ​ຍາ​ບັນ​ຂອງ​ຜູ້​ໃຫ້​ບໍລິການ​ປິ່ນປົວ​ສຸຂະພາບ​ຍັງ​ມີ​ລັກສະນະ​ຈຳກັດ, ຂະນະດຽວກັນການ​ຂະຫຍາຍ​ອັດຕາ​ການ​ປົກ​ຄຸມ​ຂອງ​ການ​ປະກັນ​ສັງຄົມ​ພາກ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ​ຍັງ​ຊັກ​ຊ້າ, ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ​ແລະວິ​ສາ​ຫະກິດ​ທີ່​ໃຫຍ່​ຈຳນວນ​ໜຶ່ງ​ບໍ່​ໃຫ້ການ​ຮ່ວມ​ມື​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ລະບຽບ​ປະກັນ​ສັງຄົມ​ທີ່​ກຳນົດ​ໄວ້.

ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ພະນັກງານ​ທີ່​ມີ​ຜົນງານ​ ແລະ ຄຸນງາມຄວາມດີ​ຕໍ່​ການ​ປະຕິວັດ​ຊາດປະຊາທິປະ​ໄຕໃນ​ເມື່ອ​ກ່ອນຍັງ​ບໍ່​ເປັນ​ລະບົບ, ​ເຊິ່ງ​ເປັນ​ຜົນ​ສະທ້ອນ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ເກັບ​ກຳ​ຂໍ້​ມູນ​ຂຶ້ນບັນຊີ​ສະຖິຕິ​ໃໝ່​ໃນ​ຈຳນວນ​ເປົ້າໝາຍ​ຕ່າງໆ​ບໍ່​ຊັດ​ເຈນ​ ແລະ ບໍ່​ຖືກຕ້ອງ​ກັບ​ຄວາມ​ເປັນ​ຈິງ, ພະນັກງານ​ທີ່​ຮັບຜິດຊອບ​ວຽກ​ນະ​ໂຍບາຍ ​ແລະ​ ເປົ້າໝາຍ​ທີ່​ຈະ​ໄດ້​ຮັບ​ນະ​ໂຍບາຍ​ຈຳນວນ​ໜຶ່ງ​ບໍ່​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຕໍ່​ເນື້ອ​ໃນ​ຂອງ​ນິຕິ​ກຳ​ຢ່າງ​ເລິກ​ເຊິ່ງ​ແລະໜັກ​ແໜ້ນ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ປະຕິບັດ​ນະ​ໂຍບາຍ​ຕໍ່​ບາງ​ເປົ້າໝາຍ​ບໍ່​​ແທດເໝາະກັບ​ຕົວ​ຈິງ,ຊ້ຳຊ້ອນ, ຜູ້​ທີ່ຢູ່​ເຂດ​ຫ່າງ​ໄກ​ສອກຫລີກ​ບໍ່​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ແກ້​ໄຂ​ນະ​ໂຍບາຍ​ຫລື​ແກ້​ໄຂ​ຊັກ​ຊ້າ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເກີດ​ມີ​ການ​ປຽບທຽບ​ຊັ່ງຊາ​ ແລະ ຈົ່ມ​ວ່າ, ເກີດ​ມີ​ຄວາມ​ຂັດຂ້ອງ​ ແລະ ວິ້ງ​ເຕັ້ນ​ແລ່ນ​ເອກະສານຂອງ​ບຸກຄົນ, ອັນ​ກໍໃຫ້​ເກີດ​ມີ​ປາກົດການ​ປອມ​ແປງ​ເອກະສານ, ເຮັດ​ໃຫ້​ຄົນ​ບໍ່​ດີ​ສວຍ​ໂອກາດ​ຫາ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດສ້າງ​ຄວາມ​ສັບສົນ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ປະຕິບັດ​ວຽກ​ງານ​ນະ​ໂຍບາຍ​ບໍ່​ໜ້ອຍ. ນອກຈາກນີ້ການ​ປະຕິບັດ​ວຽກ​ງານ​ສັງຄົມ​ສົງ​ເຄາະ​ໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາ​ສ່ວນ​ຫລາຍ​ແມ່ນ​ການ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ບັນ​ເທົາ​ທຸກ​ສຸກ​ເສີນ​ ແລະ ​ໂດຍ​ກົງ​ຕໍ່​ຜູ້​ປະສົບ​ໄພພິບັດ, ຜູ້​ດ້ອຍ​ໂອກາດ​ແລະ ຜູ້​ຖືກ​ເຄາະ​ຮ້າຍ​ຈາກ​ການ​ຄ້າ​ມະນຸດແຕ່​ຂັ້ນຕອນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ຍັງ​ຊັກ​ຊ້າ​ ແລະ ບໍ່​ທັນ​ທົ່ວ​ເຖິງ, ການ​ປ້ອງ​ກັນ, ຮັກສາ ​ແລະພັດທະນາ​ຄວາມ​ສາມາດ​ຂອງ​ຜູ້​ຮັບ​ບໍລິການ​ໃຫ້​ສາມາດ​ແກ້​ໄຂ​ບັນຫາ​ດ້ວຍ​ຕົນ​ເອງ​ຍັງ​​ເຮັດ​ໄດ້​ໜ້ອຍ.

No comments:

Post a Comment