Ad

Ad

16 November 2015

ລາວ-ຈີນຮ່ວມ​ມື​ພັດທະນາ​ໂຄງການ​ລົດ​ໄຟ

           
ໃນວັນທີ13 ພະຈິກນີ້, ​ໄດ້ມີພິທີລົງນາມສັນຍາວ່າດ້ວຍການຮ່ວມມືພັດທະນາໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-​ຈີນລະຫວ່າງລັດຖະບານລາວ ແລະ ສປ ຈີນ ຈັດຂຶ້ນຢູ່ນະຄອນຫຼວງປັກກິ່ງ  ທ່ານສົມສະຫວາດ ເລັ່ງສະຫວັດ ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີແຫ່ງ ສປປ ລາວ ແລະ ທ່ານ ຊີຊ້າວສື ປະທານຄະນະກຳມະການການພັດທະນາ ແລະ ປະຕິຮູບແຫ່ງລັດຈີນໄດ້ຕາງໜ້າລັດຖະບານທັງສອງປະເທດລົງນາມໃນສັນຍາດັ່ງກ່າວເຊິ່ງເປັນຂີດໝາຍສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ: ໂຄງການທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ເຂົ້າສູ່ໄລຍະປະຕິບັດຕົວຈິງ, ໄດ້ສ້າງພື້ນຖານທີ່ດີງາມໃຫ້ແກ່ການກໍ່ສ້າງ ແລະ ປະຕິບັດງານຂອງໂຄງການນີ້ກໍຄືການຮ່ວມມືໃນການສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງທາງລົດໄຟລະຫວ່າງສອງປະເທດ​​ໃນອະນາຄົດ.
ໃນພິທີດັ່ງກ່າວ, ອົງການທະນາຄານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງຈີນກັບກະຊວງການເງິນລາວໄດ້ລົງນາມສັນຍາການຮ່ວມມື​​ສະໜອງທຶນໃຫ້ແກ່ໂຄງການລົດໄຟລາວ​-ຈີນ, ລາວໄດ້ມອບ​​ແຜນດຳເນີນງານກ່ຽວກັບການຈັດຊື້-​ຈັດຈ້າງຜູ້ຮັບເໝົາ​​ຂອງໂຄງການດັ່ງກ່າວໂດຍມີທ່ານຫວາງສ້ຽວຖ່າວຮອງປະທານຄະນະກຳມະການການພັດທະນາ ແລະ ປະຕິຮູບ​​ແຫ່ງລັດຈີນ, ທ່ານ ຫວງມິນ ຮອງຜູ້ອຳນວຍ ການບໍລິສັດໃຫຍ່ທາງລົດໄຟຈີນ, ທ່ານ ຊຸນຜິງ ຮອງອຳນວຍການທະນາຄານຂາອອກ-ຂາເຂົ້າຈີນ, ທ່ານ ລັດຕະນະມະ ນີຄຸນນິວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງລາວ, ທ່ານນາງ ທິບພະກອນ ຈັນທະວົງສາ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງການເງິນ, ທ່ານ ສົມດີບຸນຄຸ້ມ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດລາວປະຈຳຈີນພ້ອມພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມພິທີ​​ດ່ັງກ່າວ. ທາງລົດໄຟລາວ-​ຈີນແມ່ນໂຄງການທາງລົດໄຟຕ່າງປະເທດໂຄງການທຳອິດທີ່ຈະເຊື່ອມຈອດກັບຕາງໜ່າງທາງລົດໄຟຂອງຈີນໂດຍຈາກດ່ານບໍ່ຫານ-​ບໍ່ເຕັນ ທີ່ຢູ່ຊາຍແດນສອງປະເທດນັ້ນເຂົ້າສູ່ຊາຍແດນລາວແລ້ວລົງໄປຜ່ານເມືອງໄຊ, ຫຼວງພະບາງ, ວັງວຽງ ຈົນຮອດນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນໃນໄລຍະທາງຍາວ 416 ກິໂລແມັດ, ໃນນັ້ນ 60%ແມ່ນຂົວ ແລະ ອຸໂມງ, ຍອດມູນຄ່າການລົງທຶນຂອງໂຄງການນີ້ມີເກືອບ 40 ຕື້ຢວນ, ໃນນັ້ນລາວຈະອອກທຶນ 30%ແລະ ຈີນຈະອອກທຶນ 70%, ສ້າງເປັນທາງລົດໄຟສາຍດຽວ, ຂັບເຄື່ອນດ້ວຍພະລັງໄຟຟ້າ ແລະ ຂົນສົ່ງທັງຜູ້ໂດຍສານ​​ ແລະ ເຄື່ອງຂອງ, ມີຄວາມໄວ160 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວ​​ໂມງ ແລະ120 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວ​​ໂມງ.
          ຄາດວ່າຈະສ້າງສຳເລັດໃນປີ 2020. ພາຍຫຼັງສຳເລັດ​​ຈະຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງລາວຢ່າງ​​ໃຫຍ່ຫຼວງ, ຍົກສະມັດຖະພາບ ແລະ ລະດັບການຂົນສົ່ງຂອງລາວໃຫ້ສູງຂຶ້ນ ແລະ ຈະສ້າງໂອກາດປະກອບອາຊີບຢ່າງຫຼວງຫຼາຍໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ. ອີກດ້ານໜຶ່ງກໍຈະເພີ່ມພະລັງແຮງອັນໃໝ່ໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດຂອງ​​ເຂດພາກຕາເວັນຕົກສຽງໃຕ້ຂອງຈີນ.

ທັງຈະເຊື່ອມຕໍ່ກັບທາງລົດໄຟຂອງໄທ, ມາເລເຊຍ ແລະ ປະເທດອື່ນໆເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ການໄປມາຫາສູ່ກັນດ້ານບຸກຄະລາກອນລະຫວ່າງປະເທດເຫຼົ່ານີ້ມີຄວາມແໜ້ນແຟ້ນຍິ່ງຂຶ້ນ.

No comments:

Post a Comment