ໃນພິທີດັ່ງກ່າວ, ອົງການທະນາຄານທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງຈີນກັບກະຊວງການເງິນລາວໄດ້ລົງນາມສັນຍາການຮ່ວມມືສະໜອງທຶນໃຫ້ແກ່ໂຄງການລົດໄຟລາວ-ຈີນ, ລາວໄດ້ມອບແຜນດຳເນີນງານກ່ຽວກັບການຈັດຊື້-ຈັດຈ້າງຜູ້ຮັບເໝົາຂອງໂຄງການດັ່ງກ່າວໂດຍມີທ່ານຫວາງສ້ຽວຖ່າວຮອງປະທານຄະນະກຳມະການການພັດທະນາ ແລະ ປະຕິຮູບແຫ່ງລັດຈີນ, ທ່ານ ຫວງມິນ ຮອງຜູ້ອຳນວຍ ການບໍລິສັດໃຫຍ່ທາງລົດໄຟຈີນ, ທ່ານ ຊຸນຜິງ ຮອງອຳນວຍການທະນາຄານຂາອອກ-ຂາເຂົ້າຈີນ, ທ່ານ ລັດຕະນະມະ ນີຄຸນນິວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງລາວ, ທ່ານນາງ ທິບພະກອນ ຈັນທະວົງສາ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງການເງິນ, ທ່ານ ສົມດີບຸນຄຸ້ມ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດລາວປະຈຳຈີນພ້ອມພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມພິທີດ່ັງກ່າວ. ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນແມ່ນໂຄງການທາງລົດໄຟຕ່າງປະເທດໂຄງການທຳອິດທີ່ຈະເຊື່ອມຈອດກັບຕາງໜ່າງທາງລົດໄຟຂອງຈີນ ໂດຍຈາກດ່ານບໍ່ຫານ-ບໍ່ເຕັນ ທີ່ຢູ່ຊາຍແດນສອງປະເທດນັ້ນເຂົ້າສູ່ຊາຍແດນລາວແລ້ວລົງໄປຜ່ານເມືອງໄຊ,
ຫຼວງພະບາງ, ວັງວຽງ ຈົນຮອດນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໃນໄລຍະທາງຍາວ 416 ກິໂລແມັດ, ໃນນັ້ນ
60% ແມ່ນຂົວ ແລະ ອຸໂມງ, ຍອດມູນຄ່າການລົງທຶນຂອງໂຄງການນີ້ມີເກືອບ 40 ຕື້ຢວນ,
ໃນນັ້ນລາວຈະອອກທຶນ 30% ແລະ ຈີນຈະອອກທຶນ 70%, ສ້າງເປັນທາງລົດໄຟສາຍດຽວ, ຂັບເຄື່ອນດ້ວຍພະລັງໄຟຟ້າ ແລະ ຂົນສົ່ງທັງຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ເຄື່ອງຂອງ, ມີຄວາມໄວ160
ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ ແລະ120 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ.
ຄາດວ່າຈະສ້າງສຳເລັດໃນປີ 2020. ພາຍຫຼັງສຳເລັດຈະຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງລາວຢ່າງໃຫຍ່ຫຼວງ, ຍົກສະມັດຖະພາບ ແລະ ລະດັບການຂົນສົ່ງຂອງລາວໃຫ້ສູງຂຶ້ນ ແລະ ຈະສ້າງໂອກາດປະກອບອາຊີບຢ່າງຫຼວງຫຼາຍໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ. ອີກດ້ານໜຶ່ງກໍຈະເພີ່ມພະລັງແຮງອັນໃໝ່ໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດຂອງເຂດພາກຕາເວັນຕົກສຽງໃຕ້ຂອງຈີນ.
ຄາດວ່າຈະສ້າງສຳເລັດໃນປີ 2020. ພາຍຫຼັງສຳເລັດຈະຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງລາວຢ່າງໃຫຍ່ຫຼວງ, ຍົກສະມັດຖະພາບ ແລະ ລະດັບການຂົນສົ່ງຂອງລາວໃຫ້ສູງຂຶ້ນ ແລະ ຈະສ້າງໂອກາດປະກອບອາຊີບຢ່າງຫຼວງຫຼາຍໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ. ອີກດ້ານໜຶ່ງກໍຈະເພີ່ມພະລັງແຮງອັນໃໝ່ໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດຂອງເຂດພາກຕາເວັນຕົກສຽງໃຕ້ຂອງຈີນ.
ທັງຈະເຊື່ອມຕໍ່ກັບທາງລົດໄຟຂອງໄທ,
ມາເລເຊຍ ແລະ ປະເທດອື່ນໆເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ການໄປມາຫາສູ່ກັນດ້ານບຸກຄະລາກອນລະຫວ່າງປະເທດເຫຼົ່ານີ້ມີຄວາມແໜ້ນແຟ້ນຍິ່ງຂຶ້ນ.
No comments:
Post a Comment