# ວິເສດ ສະແຫວງສຶກສາ
ມື້ນີ້ຜູ້ຂຽນໄດ້ສັງລວມແລ້ວສະເໜີບົດຮຽນຈາກບາງປະເທດໃນສະໜາມຮົບຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງ ບາງທີອາດມີວິທີການທີ່ພວກເຮົາສາມາດຖອດໄວ້ເປັນບົດຮຽນ. ຂໍເລີ່ມຈາກ ສປ ຈີນ ກ່ອນ, ໃນປີ 2016 ຄະນະກຳມະການກວດກາວິໄນຂອງສູນກາງພັກກອມມູນິດຈີນ ໄດ້ວາງເປົ້າໝາຍກວດກາບັນຫາສໍ້ລາດບັງຫລວງຢູ່ສາມພາກສ່ວນຕົ້ນຕໍ ຄືຢູ່ສຳນັກງານອົງການຂອງພັກ, ບັນດາສະຖາບັນຂອງລັດ ແລະ ອຳນາດການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນຈຳນວນໜຶ່ງ. ທ່ານ ຫວາງ ກີຊານ (Wang Qishan) ຫົວໜ້າຄະນະກຳມະການກວດກາວິໄນປະຈຳສູນກາງພັກກອມມູນິດຈີນ ມີຄຳເຫັນວ່າ: ນັບແຕ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ 18 ຂອງພັກກອມມູນິດຈີນໃນປີ 2012, ຂະບວນການຕິດຕາມກວດກາເພື່ອລົງວິໄນສະມາຊິກພັກ ແລະ ພະນັກງານຂອງລັດຂັ້ນຕ່າງໆທີ່ພົວພັນກັບການສໍ້ລາດບັງຫລວງໄດ້ດຳເນີນໄປຢ່າງຂຸ້ນຂ້ຽວ ແລະ ຕໍ່
ເນື່ອງ. ການຕິດຕາມກວດກາຮອບທີ 1 ສຳລັບປີນີ້ຈະເລັ່ງໃສ່ສຳນັກງານອົງການຂອງພັກ ແລະ ລັດຂັ້ນສູນກາງຈຳນວນ 32 ຫົວໜ່ວຍ ລວມທັງຄະນະກຳມະການຮັບຜິດຊອບວຽກໂຄສະນາຂອງສູນກາງພັກ, ກະຊວງຍຸຕິທຳ ແລະ ອົງການທ່ອງທ່ຽວແຫ່ງຊາດ. ສຳລັບຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນນັ້ນຈະກວດກາ 4 ແຂວງ, ໃນນັ້ນມີແຂວງລຽວນິງ ແລະ ແຂວງຊານຕົງ ລວມຢູ່. ສ່ວນຢູ່ປະເທດບູນກາຣີນັ້ນ, ລັດຖະບານໄດ້ຮັບຮອງເອົາແຜນຍຸດທະສາດ 5 ປີ ເພື່ອປ້ອງກັນ ແລະ ສະກັດກັ້ນການສໍ້ລາດບັງຫລວງຢູ່ໃນທຸກລະດັບ. ແຜນຍຸດທະສາດດັ່ງກ່າວປະກອບດ້ວຍ 33 ມາດຕະການ ເພື່ອຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງໃນ 6 ຂົງເຂດ, ໃນນັ້ນຂົງເຂດ ຫລື ພາກສ່ວນບູລິມະສິດໄດ້ແກ່ການຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງໃນກຸ່ມການນຳສູງສຸດຂອງລັດຖະບານ. ເວົ້າອີກແນວໜຶ່ງກໍແມ່ນເລີ່ມແກ້ບັນຫາສໍ້ລາດບັງຫລວງຈາກ “ຂື່ຈາກແປ” ກ່ອນ ເພາະຖ້າບໍ່ແກ້ແຕ່ຂື່ແຕ່ແປກ່ອນແລ້ວ ການແກ້ໄຂໃນຂັ້ນລຸ່ມກໍຈະບໍ່ມີຄວາມໝາຍ. ສ່ວນອີກ 5 ຂົງເຂດທີ່ຈະຕ້ອງໄດ້ປັບປຸງແກ້ໄຂ ກໍຄືສ້າງຕັ້ງລະບົບທີ່ມີປະສິດທິພາບໃນການຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງ, ຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງໃນຂົງເຂດການເມືອງ, ສະກັດກັ້ນການສໍ້ລາດບັງຫລວງໃນຂະແໜງຍຸຕິທຳ ແລະ ສານ, ກະຊວງພາຍໃນ ແລະ ອົງການທີ່ປຶກສາ, ລຶບລ້າງການສໍ້ລາດບັງຫລວງຂັ້ນເບົາບາງແຕ່ເປັນອາຈິນໃນຊີວິດປະຈຳວັນ ແລະ ອັນທີ 5 ແມ່ນການສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ທົ່ວສັງຄົມຮ່ວມໃຈກັນຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງ. ລັດຖະບານບູນກາຣີຕັ້ງເປົ້າໝາຍເອົາໄວ້ວ່າ: ພາຍໃນປີ 2020, ການສໍ້ລາດບັງຫລວງລັກສະນະທຳມະດາພາຍໃນປະເທດຈະຫລຸດລົງຢູ່ໃນລະດັບດຽວກັບຢູ່ບັນດາປະເທດສະມາຊິກສະຫະພາບເອີຣົບດ້ວຍກັນ, ສ່ວນການສໍ້ລາດບັງຫລວງລະດັບສູງນັ້ນກໍຈະຖືກລົງໂທດຢ່າງສະສົມ. ບັນດາສະຖາບັນຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງຈະສາມາດເຄື່ອນໄຫວຢ່າງມີປະສິດທິຜົນສູງ. ຢູ່ ສ.ເກົາຫລີ, ລັດຖະບານໄດ້ປະກາດແຜນລຶບລ້າງການສໍ້ລາດບັງຫລວງໃນວັນທີ 12 ເດືອນມັງກອນປີນີ້ດ້ວຍ 4 ວິທີການຕົ້ນຕໍ ຄືໜຶ່ງ: ຕິດຕາມກວດກາຕົວຈິງບັນດາໂຄງການໃຫຍ່ໆ ເຊັ່ນໂຄງການຈັດຊື້ຂອງຂະແໜງປ້ອງກັນຊາດ, ການຄຸ້ມຄອງຄວາມສ່ຽງຕໍ່ກອງທຶນໃຫຍ່ໆຂອງລັດ, ການຈັດຕັ້ງລະບົບແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນຂ່າວສານຢ່າງຕັ້ງໜ້າກ່ຽວກັບໂຄງການຕ່າງໆ ແລະ ສຸດທ້າຍແມ່ນການປັບປຸງລະບົບກວດສອບພາຍໃນຂອງບັນດາອົງການສຳນັກງານກ່ຽວຂ້ອງ. ທ່ນ ຮວງກິວອານ (Hwang
Kyo-ahn) ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ສ.ເກົາຫລີ ມີຄຳເຫັນໃນມື້ປະກາດແຜນລຶບລ້າງການສໍ້ລາດບັງຫລວງວ່າ: ມາດຕະການຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງຢູ່ ສ.ເກົາຫລີ ໃນເມື່ອກ່ອນນັ້ນເນັ້ນແຕ່ເລື່ອງປາບປາມ ແລະ ລົງໂທດຜູ້ກະທຳຄວາມຜິດ. ດັ່ງນັ້ນ ຈຶ່ງບໍ່ສາມາດປ້ອງກັນໄວ້ລ່ວງໜ້າ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ຊັບສິນຂອງລັດຖືກສູນເສຍ. ໃນປັດຈຸບັນ, ດ້ວຍມາດຕະການປ້ອງກັນໄວ້ລ່ວງໜ້າ, ສ.ເກົາຫລີ ຈະສາມາດປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ເກີດມີການສູນເສຍຕໍ່ຊັບສິນຂອງລັດ ຍ້ອນການສໍ້ລາດບັງຫລວງ.
ອີກເລື່ອງໜຶ່ງສຸດທ້າຍທີ່ພົວພັນກັບມາດຕະການຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງໃນຮູບຊື້ຈ້າງຈອບອອຍດ້ວຍສິນບົນ. ໃນທ້າຍເດືອນກຸມພາປີນີ້, ທີ່ປະເທດເປຣູ, ຄະນະກຳມະການຕ້ານການສໍ້ລາດບັງຫລວງຂອງອົງການຮ່ວມມືທາງເສດຖະກິດປະຈຳພາກພື້ນອາຊີ-ປາຊີຟິກ ຫລື ເອເປັກ (APEC) ໄດ້ປະຊຸມກັນເປັນຄັ້ງທີ 22 ເພື່ອຊອກຫາຊ່ອງທາງກຳຈັດພະຍາດຊື້ຈ້າງຈອບອອຍດ້ວຍສິນບົນ ເຊິ່ງພວມເປັນເງົາຕາມໂຕໃນເຄືອຂ່າຍການຄ້າສາກົນ. ກອງປະຊຸມເຫັນເປັນເອກະພາບກັນວ່າ: ສິນບົນໄດ້ກາຍເປັນບັນຫາກົດໜ່ວງທ່ວງດຶງການລົງທຶນພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ເຮັດໃຫ້ລະບົບຕະຫລາດບໍ່ຄ່ອງຕົວ, ເຮັດໃຫ້ມູນຄ່າການໃຊ້ຈ່າຍເພື່ອວຽກບໍລິການສັງຄົມສູງຂຶ້ນ ແລະ ເຮັດໃຫ້ລະບົບການແຂ່ງຂັນມີສະພາບປັ່ນປ່ວນ. ຍ້ອນແນວນັ້ນ ທັງ 21 ປະເທດທີ່ເປັນສະມາຊິກເອເປັກຕ້ອງມີມາດຕະການຕ້ານການໃຫ້ ແລະ ການຮັບສິນບົນ.
No comments:
Post a Comment